Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 25.03.2021 20:29
Vampyren vidste præcist hvor samtalen var på vej hen, så snart Treston omformulerede sit spørgsmål. Bertram ønskede allermest at stoppe samtalen her, for hvordan skulle han nogensinde gøre sig populær nu? Hans skaber havde ikke været et problem i noget tid… ja faktisk i de 100 år, hvor Bertram havde holdt sig fra at have nogen elskerinder overhoved, og havde trådt tilbage som én af hovedrollerne iblandt klanens vampyrer. Trestons hårde tone og det hårde blik, formåede faktisk at ramme ham. Det gik op for ham, at han havde løjet for sig selv, om hvor stærk Zirra egentlig var, for at kunne give sig selv lov til at indlede et forhold med hende. Zirra var blot et menneske. Nok med en dygtig ridder som bror, men hans nakke kunne også knækkes, hvis blot han missede en vampyrs hurtige bevægelse…

”J-ja…” Hans stemme var lidt tør og småfraværende, indtil han faktisk hørte sig selv. Han rømmede straks. ”Det var aldrig min mening at forelske mig i Zirra, på denne her måde. Det var jo ikke noget jeg havde planlagt!” Røg det ud af ham defensivt. Det var hårdt at forsvare sit forhold overfor begge Reynlests. Han havde et behov for at blive i den fornærmede rolle, der ville retfærdiggøre, at han da også havde ret til at leve livet, selvom han havde en ond vampyr på nakken af sig, men han kunne ikke få sig selv til at slynge det ud. Det var ikke et svar de kunne godtage, for Zirra var alt for højt elsket, til at blive udsat for sådan en fare. Men magtesløs som Bertram var, kunne han kun gøre sit bedste for at holde lav profil. Der var bare ét problem. Han sukkede så tungt hans lunger kunne præstere, rettede sig mod Zirra igen med en bange anelser for hvordan hun ville reagere; ”Du og din bror har al ret til at være vrede på mig. Jeg har ikke fortalt dig det, netop fordi jeg regnede med at vi ville glide fra hinanden, når du blev træt af mig. Men du er… altså du er ret tilgivende,” Altså som i virkelig… virkelig tilgivende…! Han løftede øjenbrynene og kiggede på hende med det der blik, der altid blev givet, når man skulle have nogle alvorsord med nogen. At det skal du gøre noget ved. ”Efter min retsag, hvor jeg præsenterede dig som min hustru… Det som jeg dengang troede ville gøre dig sikkert stillet iblandt mine egne, er nu kommet for andre vampyrers ører… Jeg ville fortælle dig det noget før, men jeg… du… du har jo været på arbejde, og… du var væk…!”

Det hele lød vist som om Bertram forsøgte at redde sin egen røv. Og det var nok også virkeligheden. Han havde ikke brug for at Treston skulle rive Zirra væk fra ham, men Zirra skulle nu kende sandheden. ”Det var min skaber der tog min Helena fra mig. Han tømte hende foran mig, og forvandlede hende… Det var meget grimt… og hun…” Det var ikke let for ham at fortsætte. Han sparrede detaljerne for sin egen skyld, så hans stemme ikke ville blive grådkvalt – hvilket ellers ville blive det tætteste på at se Bertram græde. For selvom vampyrer sagtens kunne græde, så var han nok blevet lidt rusten til det efterhånden. ”Jeg endte hendes lidelser… Helena som jeg kendte var jo allerede død.”

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 28.03.2021 15:11
    Treston stirrede på den høje, rødhårede gut og kæmpede et øjeblik både med forfærdelsen, vreden og medlidenheden. For det var tydeligt, at fortællingen ikke kom let, og at den anden mand var berørt at dét, der kom frem. Men på den anden side vidnede ordene og deres implikationer om en trussel imod Zirra - en trussel, Bertram tydeligvis havde kendt til, men ikke delt med hende - og dét faktum havde Treston svært ved at tilgive...
    "Ved alle guder..." mumlede han mørkt og lænede sig tilbage i vindueskarmen. Lagde armene over kors og kneb øjnene sammen. Valgte med vilje ikke at kommentere på den sidste oplysning - at Bertram selv havde gjort en ende på denne Helenas lidelser... Det bragte ikke ligefrem gode minder. "Jeg ved ikke, hvad denne 'retssag', du nævner, har med noget at gøre, og Zirra? Jeg sværger ved alle guder, at hvis I har giftet jer bagom ryggen på os andre, så tilgiver jeg dig aldrig nogensinde." Hans tonefald burde gøre det klart, at dét lige så meget handlede om, at han bestemt regnede med en invitation til sin søsters bryllup, når det engang kom så vidt, som det handlede om, at hun i så fald ville have giftet sig med en forbandet... "Men hvis Dianthos' komplette vampyr-samfund ved, at Mester Ildhår har fundet sig en skrøbelig, lille menneskesnack at dele seng med, så ved din forvandler det vel også snart... Og han lyder jo ikke just som en tilgivende type..."
    Med en frustreret lyd lod Treston sig glide ned af vindueskarmen. Vendte sig så imod Bertram med en brat bevægelse. "Havde hun gjort ham noget - hende din Helena? Eller var det bare hævn? Hvor bekymrede skal vi være?" Han kneb øjnene endnu mere sammen. "Er der noget, du kan gøre? Bede om beskyttelse fra dine... vampyr-venner, eller sådan noget?" 
    Trestons øjne sagde, at han var mere end klar til at sætte gang i en klapjagt på Bertrams forvandler, hvis det var dét, der skulle til, for at sikre Zirras sikkerhed. Om det så skulle ske gennem de officielle kanaler eller ej... Han havde trods alt stadig bekendtskaber blandt hærens vampyrjagere. 
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 31.03.2021 20:37
Ordene sank langsomt ind. Langsommere, end de burde egentlig. Zirra havde indtil nu set Bertram som den stærke og livserfarne. Ikke spurgt for meget ind, for forbandelsen var, hvad den var. Men denne forvandler... Og Helena... Det var ikke en realitet, hun havde lyst til at acceptere lå i Bertrams bagage. At have været sådan noget igennem og vide, at gerningsmanden stadig var derude, og at man måske intet kunne gøre imod hvad hans næste syge ide blev. At han ikke kunne beskytte dem, han elskede. 
Det var aldrig min mening at forelske mig i Zirra...
Fordi det var farligt? For farligt? Fordi hun var menneske?
Zirra havde allerede set de andre vampyrer til retssagen, og hun havde set, hvordan Bertram havde frygtet, at de ville gøre hende noget. Hun var blevet slæbt med uden at få et valg, og det havde ikke været en rar oplevelse, det var sikkert. Men hun var sluppet derfra i live, og hendes Bertram levede stadig. Mon han... Fortrød at have forelsket sig i hende? Mon han hellere ville havde, det ikke var sådan? Mon han pludselig ville forsvinde fra hende, fordi faren blev for stor?
Hun havde ikke som sådan overhørt Trestons spørgsmål om, hvorvidt de havde giftet sig i smug, men heller ikke kommenteret yderligere på det. Det burde være ret åbenlyst, at hun ikke havde gjort sådan noget, så og stemningen var lidt for tung til at komme med en kæk bemærkning om det. Det var ikke det vigtigste lige nu. Det vigtigste ...
Det vigtigste satte Treston ord på, mens Zirras mund stadig stod halvåben men før hun selv havde fået sat sætningerne sammen. Så hun klappede i og så på Bertram for at få svaret. Kunne han virkelig beskytte hende, eller ville den tortur, hun lige havde overlevet, være vand i forhold til hvad hans forvandler ville udsætte hende for?

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 01.04.2021 10:58

Det var lige før at denne her samtale havde udviklet sig på en måde, som var værre end det krydsforhør der var forgået nede ved undergrundens domstol. Om klanen kunne acceptere om han eksisterede eller ej, havde virkelig meget lidt betydning ved siden af, om Zirra… og nu svigerbror kunne acceptere ham i Zirras liv. Hvis Zirra lod sig overtale af Treston til at give slip på Bertram, ville han være nødt til at efterkomme hendes ønske. Men et sådan brud ville slå meget hårdt på ham. Én ting han havde lært som gammel vampyr var, at man aldrig rigtig kom sig over de ting der skilte sig ud fra hverdagen. Dødsfald, indespærring, kærlighedsbrud…

Bertram måtte vende sit hoved, for hverken at se på Zirra eller Treston. Det var Trestons måde at mobbe ham på med både hans hårfarve og det med at omtale Zirra som en ’menneskesnack’… Og så havde han i øvrigt ret i, at Bertrams skaber utvivlsomt allerede havde fået det at vide nu. Bertram burde som minimum have sagt noget, før Zirra og Treston selv skulle trække det ud af ham. På det punkt havde han fejlet gevaldigt. Det var det der gjorde det så svært for at kunne se dem i øjnene lige nu. Han rejste sig sågar fra Zirra, for at vende tilbage til hjørnet.

”Vi er ikke gift.” Lagde han ud med at forklare, stadig med blikket skamfuldt slået væk fra dem. Det var jo for syv sytten bare noget han havde sagt, fordi vampyrer var oldtidsfund, at ordet kæreste ikke var andet end en person man spiste fra og elskede med. Men selvom de ting godt kunne passe på Bertrams forhold med Zirra, så var Bertram nået til det punkt, hvor han ønskede sig… mere… Hvor han ønskede at lære hende at kende og følge hendes liv indtil de forhåbentligt sluttede på en naturlig måde. Og hvor han endda ønskede at lære hendes yderst flabede… men god og retfærdige bror, at kende.

”Det er som du sikkert allerede har regnet ud. Helena havde ikke gjort noget, andet end at hun var faldet for den forkerte. Min skaber er meget gammel og stærk. Han keder sig noget så grusomt, har jeg hørt. Det er derfor han terroriserer samtlige at sine efterkommere på den måde…” Han undlod at fortælle, at hans skaber var særligt grusom overfor Bertram, af en eller anden årsag. Det ville bare være som at kaste salt i såret lige nu, især fordi det næste han skulle til at svare på, heller ikke ligefrem var til nogen hjælp. ”Lige nu er jeg… midlertidigt suspenderet fra klanens beskyttelse, klanmøder og… Dianthos.” Jep. Det var ikke kun byvagterne, der kunne smide folk for porten. Vampyrerne tog sig af at dømme deres egne. Lige nu havde Bertram bare valgt at være genstridig, for Dianthos var nu engang det bedste sted for en vampyr at finde føde…

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 02.04.2021 10:28
    ”Hooold nu kæft…” mumlede Treston, og selvom tonefaldet var tvært og opgivende - bebrejdende sågar - var det kun for at skjule, hvordan hjertet lige så stille gav sig til at banke i brystet på ham. Banke af frygt på Zirras vegne… Hun så så lille og skrøbelig ud, som hun lå dér i sengen…
    Med en træt grimasse trak han stolen ved siden af sengen lidt ud og lod sig så synke ned på den - fæstnede et borende blik på Bertram, og rakte lidt åndsfraværende ud for at lægge hånden på Zirras dyne; prøvede at finde hendes hånd.
    ”Skal jeg forstå det sådan, at du er i eksil?” spurgte Treston endelig, da vampyrens ord havde bundfældet sig. Jagter de dig ligefrem?” Ubehagelige billeder af blodtørstige, snerrende vampyrer, der jagtede igennem Undergrundens mørke flimrede over Trestons indre blik, og han kørte dén hånd, der ikke havde søgt Zirras, over ansigtet for at forvise dem. De blandede sig med billederne af Zirras forslåede og mishandlede krop, som den havde set ud, da Treston havde skåret hende ned fra dét træ, Sedna havde klynget hende op i…
    Sedna havde ikke nået at gøre arbejdet færdig. For jo, Zirra var knækket, men Zirra havde overlevet… Hvad hvis dét kun var en stakket frist?
    Tanken gjorde ham kold af frygt og fik ham til at knuge hårdere om hendes kolde, lille hånd. Dreje sig om imod hende på stolen, så Bertram blev sat på sidelinjen. ”Zirra…” mumlede han og strøg hende over håndryggen - havde uden tvivl frustrationen og frygten malet over ansigtet, selvom han forsøgte at undertrykke begge følelser. ”Hvad gør vi her? Når du er så svag, som du er lige nu… Du kan ikke-” Han brød af og bøjede hovedet. Drejede så ansigtet og øjnede Bertram med sammenknebne øjne, fordi en ubehagelig tanke var faldet ham ind. ”Du er sikker på, at der ikke er nogen, der har fulgt dig hertil, ikke?”

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 02.04.2021 11:09

”Ja…” Svarede Bertram med det samme, også lidt for at afbryde Zirra i muligheden for at svare på Trestons forsøg på at trække ordene ud af hende, at hun ønskede at gå fra ham. Han vendte hovedet tilbage mod Trestons tænksomme sammenknebne øjne. Selvfølgelig… kunne man ikke være sikker, men Bertram stolede meget på sin skarpe hørelse. Ikke bare var han vampyr, han var sgu også halvelver, trods alt. Og han bevægede sig altid i højderne - og hurtigt.

”Jeg kan ikke forstille mig at de kunne finde på at jagte mig.” Heldigvis for det. Og hvis de jagtede ham, så ville det være de nyeste i klanen, der ikke vidste hvor stærk han kunne blive, hvis blot han blev tirret nok. Det var lige før Bertram fremstod kæphøj, så sikker han var, men efter at have levet så mange år med de samme skabninger, de samme gader og det samme interne samfund, så skulle der altså meget til at overraske ham, snart.  ”Det er bare ikke velanset, at jeg render rundt her endnu, og det vil sikkert ikke hjælpe mig med at komme tilbage i fællesskabet engang, hvilket er essentielt for mig, hvis jeg gerne vil have en nogenlunde tilværelse i Dianthos. En af mine venner ved godt at jeg er her endnu, men ellers lader det til, at de tror jeg er rejst til Fredskilde, for at jagte varulve.” Hvor flatterende det end var, at nogle af dem antog at han ville udvise et sådant heltemod at bekæmpe varulvebestanden i det område, der lige nu var belastet, så var det altså ikke til nogen hjælp. For nu, hvis det blev opdaget, kunne det kun blive mødt af stor skuffelse.

”Den eneste måde man kan slippe af med min skabers chikane på, er ved at udslette ham…” Tilføjede han, som svar på det spørgsmål, der sikkert plagede både Zirra og Treston lige nu. Men Bertrams entusiasme var så godt som ikke til stede, da han sagde det. Det virkede som det rene selvmord at udfordre en så gammel og erfaren vampyr som ham. Hvis han udfordrede sin skaber, vampyr mod vampyr, ville han sikkert ikke engang kunne sikre sig, at han ville glemme alt om Zirra, selv når han vandt.

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 03.04.2021 20:41
"Så lad os slå idioten ihjel. Igen."
Zirras stemme var hæs. Hun havde ikke drukket noget siden hun vågnede op til Bertrams fantastiske, røde hår i sit synsfelt, og jo længer tid, der gik, jo mere føltes det som om, hun havde fyldt sin mund med sand. Hendes hånd lukkede sig under tæppet om Trestons, men der var ingen styrke at spore i bevægelsen. At hun havde stået op før lod til at have været et sandt mirakel, og fingrene virkede svage og ugidelige i deres forsøg på at holde i hånd. 
Tonen i Zirras stemme var til gengæld fast. Hun havde ikke lige overlevet to dages tortur fra en mørkelver for at blive bidt i smadder af en vampyr, der burde holde sig ude af Bertrams liv. Nok havde klanen vendt Bertram ryggen, men et havde hun ikke i sinde at gøre. Ikke selvom Treston havde bekymringen malet i hele fjæset. Ikke selvom hun mærkede frygten knuge i maven. Hun havde kontakter, og de var til for at blive brugt. 
"Lyset har en deling af vampyrer," fik hun frem. Det var hemmelig information, men Bertram ønskede hun ingen hemmeligheder for, og det var ligesom for sent med Treston nu. Hvad havde hun at miste? "Jeg ville have fortalt dig det før, men ... Du var så glad for din klan. De hjælper Lyset med at finde vampyrer og få dem på ret kurs. Og hvis de ikke vil, sørger de for, de ikke kan skade nogen. Vi kan få hjælp af dem og Trestons tidligere deling af jægere. Sammen skal vi nok kunne finde ud af noget. Jeg kender også nogen folk, der skylder mig tjenester. Folk, der kan slås - eller magikere, der kan lave os nogle ting."
Rummet svømmede en smule, som hun rettede på sin stilling og fik sat sig lidt mere op. Hun vidste, hendes ord var vage og sikkert usammenhængende, men hun ville gerne ses som stærk og i stand til at tage vare på sig selv. Det blik, Treston lige havde sendt hende, havde været fyldt med så megen medlidenhed og bekymring, at det var til at kaste op over. Nu kendte han til hendes egentlige erhverv, men han lod ikke til at forstå, hvor ressourcestærk hun var. Hvor mange folk hun kendte. Hvor meget hun havde formået at udrette, mens han tumlede rundt som uduelig væbner i hælene på en ridder. 
Og Bertram ... Bertram vidste mere om, hvor meget hun kunne, men var tydeligvis stadig i tvivl om, hvorvidt hun var med på at sætte sit liv på spil for ham. Hvis hun satte livet på spil for kronen, hvorfor så ikke også for ham? Hvorfor ikke netop for ham? 
Zirras blik søgte Bertrams, og hun ville have løftet hånden for at bede ham komme tættere på igen, men hun kunne ikke finde styrken til det.
"Men du..." tilføjede hun og måtte fugte de sprukne læber for at få flere ord frem. "Du tager ikke væk vel? Lige nu?"
For nok havde hun gennemlevet alt muligt lort og overlevet det ... Hun kunne ikke bære, hvis Bertram flygtede over stok og sten og hun ikke kunne se ham her midt i sin egen ulykke.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 03.04.2021 21:54

Bertram sank tungt sammen, lukkede øjnene og lænede baghovedet opgivende ind mod væggen som han havde lige bag sig. Selvfølgelig skulle Zirra absolut foreslå at de skulle slå ham ihjel. Som om det var noget man bare lige gjorde. Og det værste ved det hele var, at hun lød så ufatteligt svag, da han bød ind med sit forslag. Det kunne ikke komme på tale! Og han skulle lige til at samle sig om, hvordan han skulle sige nej. Han ville ikke lade hende tro at han var en kylling, for det var virkelig ikke tilfældet her. Han havde bare en lille smule logik. Og erfaring…

”Åhh…” Han lod sine øre spidse, da hun pludselig delte Lysets hemmeligheder med ham. Det var noget han aldrig havde hørt om før. Men helt ærligt, kunne Zirra godt have delt det med ham, siden det jo vedkom ham, og at han potentielt kunne være i fare for, at Lysets vampyrer skulle gå efter ham. ”Det lyder… fuldstændig usandsynligt, at nogen skulle hjælpe os. Ikke nok med at det ville kræve, at du delte med alt og alle, at du er blevet lidt for tæt med en forbandet, så er der ingen gevinst for dem at hente. Og så er det i øvrigt fuldstændig udelukket, at jeg vil trække dig med i mine personlige problemer. Hvis først han får øjne på dig, så er det dig han går efter, Zirra. Og hvis der sker dig noget, så er alt forgæves…!” Det kunne godt være at han havde rost hende for hendes styrke og hendes spionevner, men hun var stadig kun et menneske!

Han kiggede nu meget søgende hen på Treston og forventede at få en overbeskyttende storebrors opbakning i, at det ville blive den rene selvmordsmission for Zirra at deltage i en sådan plan.

”Og selvfølgelig… går jeg ingen steder, Zirra. Jeg blev på grund af dig…”

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 05.04.2021 21:42
    Da Zirra gav sig til at fortælle om den hemmelige deling i Lysets hær, der åbenbart talte vampyrer, selvom Treston som rekrut var blevet stopfodret med frygt og fordomme imod de forbandede, drejede Treston langsomt hovedet og stirrede på sin lillesøster med et blik, som om han pludselig ikke kunne genkende hende længere. For selvom han havde haft hele turen hjem fra Tusmørkeskovene til at vænne sig til tanken om, at hun tilsyneladende var en Lysets spion og havde været tilknyttet hæren næsten så længe som han selv havde, så var det... underligt foruroligende at høre hende lægge planer så flydende og selvsikkert - som havde hun været én af Trestons Ridderkammerater eller måske endda én af hans overordnede. Og endnu mere foruroligende at hun tilsyneladende havde adgang til viden om Hæren, som han selv ikke anede en skid om...
     Da dén tanke faldt ham ind, kunne han dog ikke undertrykke et lille, bittert latterfnys. "Hvor er det bare..." Han rystede vantro på hovedet. "...typisk Hæren! Der er kraftedeme altid nogle andre, der trækker i trådene, så man ikke aner hvad zalan, der i virkeligheden foregår. Man giver dem over halvdelen af sit liv, men alligevel forventes det bare, at man holder sin kæft og retter ind, og så bliver beslutningerne taget hen over hovedet på én..."
    Hans mumlende ord var ikke rettet imod nogen bestemt - og måske egentlig ment mest for ham selv - og derfor forventede han egentlig heller ikke noget svar på dem. Til gengæld rettede han sig en anelse op, da Bertram gav sig til at skyde Zirras forslag ned.
     "Her må jeg erklære mig enig med blodsugeren," indskød Treston og kiggede ikke på Bertram, da han sagde det, men havde i stedet blikket stift forankret i Zirras. Selvom hun var såret og sikkert også omtumlet af dén medicin, healerne havde hældt i hende, så kunne hendes idéer ikke udelukkende tilskrives dét. Og hvis det stod til Treston, kunne hun glemme alt om, at tage del i en vampyr jagt - om han så skulle tage hende i nakken og låse hende inde ét eller andet sted. Ligegyldigt hvilke kompetencer, hun så end måtte tro, hendes sande erhverv havde givet hende... 
    "Zirra - verden skal ramle, før jeg lader dig tage del i en klapjagt efter et morderisk bæst! Og slet ikke efter-" Ordene satte sig fast i halsen på ham og han endte med bare at slå ud imod hende - en bevægelse der omfattede sygesengen og hendes forslåede, mishandlede krop i den. "Jeg er med på, at vi skal have løst dét hér lort, men du er ikke just i en forfatning, hvor du skal lede en operation, vel?" Undervejs i svadaen var hans stemme blevet hårdere, for vreden var begyndt at stige op i ham. En desperat vrede, der kom sig af, at han ikke havde kunne beskytte hende imod Sedna, og han - trods sine egne, afvisende ord - nu fornemmede, at han muligvis heller ikke ville få lov til at beskytte hende imod denne ældgamle vampyr, der tilsyneladende havde set sig sur på enhver Bertram kastede sin kærlighed på...
    Med et næsten desperat udtryk vendte Treston sig imod Bertram. "Det er dit lort!" erklærede han - lidt ud af det blå. De andre havde trods alt ikke været i stand til at følge hans tanker, men Treston var ligeglad - frygten for Zirras velbefindende gjorde ham irrationel. Han rejste sig fra stolen igen, så den skrabede hen over trægulvet, og gentog: "Det er dit lort, mester! Så det må vel ligesom være op til dig at komme på en løsning!"
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 05.04.2021 22:15
"Lad nu vær' ..." mumlede Zirra, da Treston erklærede sig enig med Bertram. Men så rejste han sig og begyndte at være mere højlydt - igen! - og hun blev nødt til at gentage sig selv. "Lad nu vær', Tres - jeg beder dig."
Der var ikke rigtig noget kraft i stemmen. Ingen udråbstegn til at tvinge opmærksomheden tilbage på hende og forhindre de to grandvoksne mænd (eller, det burde de jo være ...) i at komme op at slås her midt i healerhuset. I det mindste var der hjælp tæt på, men hvad gjorde det, hvis de allerede nåede at slå kløerne i hinanden?
Og hvad var hun værd som kæreste, hvis hun bare lod Bertram i stikken? Hun kunne ikke forventes bare at gemme sig under en sten hele livet, fordi Bertrams skaber var et surt oldtidslevn. Udover at det var en personlig fare for hende selv, var en så gammel og tydeligvis aggressiv vampyr jo også til fare for alle mulige andre. Det var sådan set noget, hun var bundet af sit løfte til Lyset om at fortælle sin overordnede, så det kunne blive løst. Men det var nok ikke det smarteste at sige lige nu ...
"Kan I ikke bare slappe af?" bad hun i stedet, træt og udkørt af alle skænderierne. "Vi finder ud af det, når jeg har det bedre. Tres ... Jeg har prøvet værre, ik'? Du ved ikke en skid endnu, så hvad jeg kan og ikke kan, er altså ikke op til dig. Men jeg kan ikke noget, mens jeg stadig ligger her. Kun planer. Jeg skal nok hjælpe, Bertram. Uanset hvad du siger. Uanset hvad Tres siger. Vi har altid taget hinandens lort - " Zirras blik fandt igen Treston. "Hvorfor skulle jeg ikke tage Bertrams?" Tårer havde gjort hendes syn sløret og stemmen knækkede en anelse. "Jeg elsker ham jo for zalan."

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 09.04.2021 11:57
”Bertram,” Rettede blodsugeren småstædigt i baggrunden, som Treston atter beviste, at han ikke havde ændret sin mening særligt meget om ham siden håndtrykket.

Men i bund og grund var de enige, så Bertram overlod Treston om at overtale Zirra. Måske kunne han lære noget af ham, for hver gang Bertram havde forsøgt at fortælle Zirra at hun skulle holde sig udenom hans vampyrproblemer, så havde hun alligevel formået at få en fod ind. Og ofte var hun blevet offeret… Det var et under at hun stadig levede, og det var også derfor Bertram let kunne glemme, at hun faktisk kun var et menneske. Men han forsøgte at minde sig selv om det hele tiden, så han ikke pludselig ville få et chok…

Han fik et lidt andet chok, da Treston pludselig drejede sig om og hævede stemmen overfor ham, lige efter han havde talt i et væsentligt behageligere toneleje over for sin søster. Der var ingen tvivl om man var inde i varmen eller ej, når det galt en fyr som Treston, hm? Det mindre chok der havde vist sig i Bertrams ansigt blev hurtigt til at fladt udtryk. Han var vant den behandling, og kunne nogenlunde finde sig i det, for Zirras skyld. Og så kunne han ikke modsige ham i, at det her var hans lort.

Man kunne ikke lade være med at få ondt af Zirra, fordi hun skulle bruge sine sparsomme kræfter på al det her drama. Han havde aldrig set hende svag før, end ikke når han havde haft spist af hende og haft sex med hende lige efter. Mne denne svaghed hjalp hende nu heller ikke ligefrem i hendes sag. Hendes ord fik hans bryst til at føle sig så tung. ”Zirra, jeg…” Han elskede også hende. Han rystede sit hoved i afmagt, lige så det vilde pandehår blev rusket. Han havde ikke lyst til at skælde hende ud for hendes stædighed, for hun var i sin gode ret til at kræve at løse de problemer der pludselig også var hendes, men…

”Denne gang skal du ikke følge efter mig, Zirra. Du følger altid efter mig... eller opsøger mine venner, for at finde mig. Men denne gang er du nødt til at være her, for at holde dig i live. Det er dit liv der er allervigtigst for mig.” Han havde tænkt sig selv at tage af sted, måske med venner, hvis han stadig havde nogen, eller måske ville han tage af sted alene, men så var han nødt til at tænke virkelig smart… Han havde fortalt hende om hans skaber nu, men han havde ikke ladet hende få hans navn eller tilholdssted, for han vidste virkelig ikke hvad hun kunne finde på. Det burde være nok for hende at holde sig væk, alene det at Bertram var hunderæd for ham. Men han kunne jo høre på hende, at hendes kærlighed til ham åbenbart gjorde hende blind for frygt.

”Og du Treston, skal heller ikke med mig.” Kom det så lidt hårdere. I et øjeblik havde det nemlig lydt som om at han havde haft i overvejelse at hjælpe med at skaffe vampyrtruslen ad vejen. ”Zirra har ikke brug for at miste alle omkring hende. Men jeg har til gengæld brug for at du træder til som hendes personlige beskyttelse. Også så du kan holde hende fra at tage sagen i hendes egen hånd.”

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 10.04.2021 18:12
    Treston anerkendte kun med et hurtigt sideblik, at han havde hørt Bertrams rettelse. Der var nok én, der havde fine fornemmelser... Dog lyttede han til Zirra og pakkede aggressionerne væk igen - satte sig tung tilbage på stolen og lænede sig tilbage med armene over kors.
    For Zirras ord var hårde, men retfærdige, og selvom Treston ikke brød sig om at høre det, kunne han godt acceptere, at hendes pointe var velunderbygget. Han rakte med et lille suk ud efter hende igen og klemte forsigtigt hendes skulder en enkelt gang. Og selvom gestussen var øm, var hans udtryk modvilligt og sammenbidt.
    "Nej, du har ret," indrømmede han. "Jeg ved ikke en skid endnu. Om noget, åbenbart. Hverken dit liv eller dine evner, eller- " Han brød selv af, fordi han godt kunne høre, at ordene kunne opfattes anklagende. Sådan var de dog ikke ment - han var bare allerzalans frustreret over... over alting, egentlig...
    "Men derfor holder du ikke bare op med at være min lillesøster fra den ene dag til den anden, og jeg vil hellere hakke min egen hånd af, end at lade dig gå efter et psykotisk monster..."
    Da Bertram enigt tilsluttede sig, sendte Treston ham et afmålt, men anerkendende blik - noget kunne de da blive enige om, så helt ufornuftig kunne han vel ikke være...
    Dog rynkede Treston panden, da vampyren også nægtede ham at tage del i jagten - rettede sig lidt op på stolen og fangede den anden mands blik. "Jeg er egentlig rimelig ligeglad med, hvad du mener, du har brug for, svoger. Jeg har stadig kontakter hos Lysets Jægere, og du er dum i nakken, hvis du vælger ikke at gøre brug af dem." Treston viftede sine egne, halvfornærmende ord væk, inden Bertram kunne nå at komme med alt for mange indvendinger. "Forstå hvad jeg mener - jeg siger bare, at vi da lige så godt kan gøre brug af vores samlede ressourcer..." 
    Det gik først lidt for sent op for ham, at det egentlig var præcis hvad han netop havde nægtet fra Zirra, og med en hurtig, frustreret grimasse sendte han hende et sideblik - klar over, at hun også ville fange hans hykleri, hvis altså ikke bedøvelsesmedicinen havde gjort hende alt for sløv...
    "Jeg kender en fyr - Farran, hedder han - der kan følge folks chakra-aftryk. Han er løst tilknyttet Lysets Jægere, og jeg er sikker på, at hvis jeg hiver ham til side og forklarer ham... i hvert fald en del af problemet, så vil han gerne hjælpe - og sikkert også trække på sine kontakter hos Jægerne, hvis jeg beder ham om det." Inden Bertram eller Zirra kunne nå at indvende for meget, tilføjede Treston: "Jeg har kendt ham siden rekruttiden - han er en god fyr. Loyal. Han ville kunne holde tand for tunge."
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 18.04.2021 19:24
Zirra forbandede sin tilstand langt væk, da hun hverken kunne skære tænder eller knytte næverne ved den frustration, mændene i hendes liv gang på gang bragte op i hende. De snakkede om hendes sikkerhed som om det var deres højhellige formål med livet at pakke hende ind i vat og låse døren efter sig. Imens rullede hun sig i muddergrøfter og reddede landet fra at falde i Mørkets klør.
"Hvis du smutter nu, kan jeg alligevel ikke følge efter dig," sagde Zirra til Bertram. "Alle spor efter dig er alligevel væk, før jeg når ud af den her lorteseng."
Hun kunne ikke helt holde stemmen neutral, men det gjorde ikke så meget, for hun havde lyst til at de begge to skulle høre, hvor lidt hun havde lyst til at ligge her og blive set som offeret. De seks krigere af Mørket, hun havde brændt til døde i skoven var ikke lige så heldige som hende. De ville aldrig komme til at snakke med deres familie igen.
"Men tag for zalan imod hjælpen, Bertram," bad hun så. "Der er ingen... Der er grund til at dø, vel? Igen. Jeg ... Jeg vil virkelig ikke miste dig."
Ved de sidste ord blev hun nødt til at sænke blikket og tage fat i Trestons hånd. Hun ville ønske, det var Bertrams hånd, hun fik fat i, men så heldig var hun ikke, og han holdt jo afstand med god grund. Det var stadig så forbandet uretfærdigt, at hun ikke kunne være sammen med sin kæreste uden at skulle tænke over, hvilke lyster, hun bragte op i ham - og ikke gode lyster, selvom de også havde nok af den slags, når de var sammen.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 19.04.2021 14:18

Hvad var værst? At blive kaldt blodsuger eller svoger, på den måde Treston formåede at lægge trykket, sådan så det ikke rigtig lød oprigtigt? Denne gang gjorde Bertram sig slet ikke besværet i at rette ham. Det var lidt vigtigere at lytte til hvad han havde at sige lige nu. Selvfølgelig blev Bertram skeptisk, så snart Treston afslørede, at hans kontakter lå hos Lysets Jægere. Han kunne ikke hade dem for at de levede og åndede for at nedkæmpe bestanden af vampyrer iblandt menneskene, men de var nu engang hans fjender. Men han afviste ikke tilbuddet lige med det samme. Og inden han kunne nå at spørge ind til hvornår Treston overhoved kunne arrangere sådan et halvfarligt møde, nåede Zirra at bryde ind.

”Godt,” sukkede han på en måde lettet, da hun delte sine frustrationer om ikke at kunne nå at finde ham, hvis han valgte at smutte nu. Han måtte ignorere hendes enorme modvilje for at blive liggende og se på, mens alting blev planlagt uden om hende. ”Jeg… lover ikke at dø,” Bertram holdt blikket på hende, for at vise hende at der var ærlighed bag hans ord ”Jeg har slet ikke lyst til at dø endnu.” Tilføjede han så, for at mindske tvivlen om, at det her skulle forstille en selvmordsmission. Bare fordi man var forbandet, betød det ikke, at man ikke stadig kunne finde livsglæde. ”Jeg skal nok tage din brors kontakter i brug. Selvom jeg ikke kender dem…” Han drejede blikke tilbage mod Treston igen. ”Jeg kan ikke gøre andet end at tro blindt på, at dine mænd ikke vil stikke mig ned, så snart vi har skaffet min skaber i vejen? Denne Farran og hans venner, hvornår vil du kunne tale med dem?”

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 21.04.2021 10:24
    "Jeg kan hive fat i ham i morgen, hvis det skal være," fastslog Treston. Kommentaren om, at Bertram ikke kunne gøre andet end at stole blindt på, at Trestons kammerater ikke i bogstavligste forstand stak vampyren i ryggen, blev ignoreret med en kraftanstrengelse - havde rollerne været byttet om, ville Treston uden tvivl have haft de samme betænkeligheder, og selvom han da klart fandt Bertrams en lille smule fornærmende, var han alligevel ikke så stor en hykler, at han formåede at brokke sig over det.
    Med en lille, træt lyd kom Treston på benene - slap Zirras hånd efter at have givet den et lille klem. 
    "Jeg må indrømme, at jeg havde håbet vi kunne have en lang snak om..." Han sendte sin søster et lidt fortabt blik. "Om alt det andet. Jeg forstår stadig ikke helt hvordan det lader sig gøre, at du er i Lysets tjeneste, Zi..." Der blev rystet på hovedet og gjort en lille gestus imod Bertram. "Men dét hér var selvfølgelig mere presserende, og jeg er ikke sikker på, jeg kan tage meget mere i dag... Måske jeg skulle hive fat i ham - var det Devranas, han hed? Han kan vel bringe mig nogenlunde ajour med det hele..." Treston anede ikke, hvordan han skulle komme i kontakt med den anden mand, men han kunne også godt se på det hele, at Zirra var for svag til at de skulle sætte sig ned og rede alle trådene ud sammen - han måtte acceptere, at sandheden ville komme frem lidt efter lidt, selvom han ikke var meget for det...
     "Jeg tror, jeg trænger til at sove snart... i en seng," indrømmede Treston så og trak hjælpeløst på skuldrene - en bevægelse, der var lidt trist, lidt undskyldende og lidt opgivende på samme tid. Kampgejsten var dampet af ham, og nu var der kun den knogleknusende træthed tilbage. Opgivenheden... "I vil vel også gerne have noget tid sammen alene..." Det sidste blev sagt med en næsten forsonende klang i stemmen, selvom tonen ændrede sig en smule, da Treston tilføjede: "Men Bertram? Ville du have noget imod, at vi lige snakker to minutter under fire øjne, inden jeg smutter?" 
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 21.04.2021 20:01
Zirra havde ligget og kigget dybt i Bertrams øjne - også når han kiggede andre steder hen - for selvom han forsikrede hende om, at han ikke ville dø, var det bare sjældent noget, man havde særligt meget kontrol over. Nu vidste hun endnu mere, hvordan han havde det, når hun tog af sted på opgave og ikke anede, om hun ville vende hjem igen. Det var på grund af den følelse, at hun ikke var god til at fortælle sine partnere sandheden om sit arbejde. Det var derfor, familien ikke vidste noget. Det var derfor, alle hendes rigtige venner levede lige så farlige liv.
"Dev siger ikke noget," svarede hun Treston med grødet stemme og vendte ansigtet mod ham. Bare at trille baghovedet på puden bag sig virkede som en kraftanstrengelse nu. Hun skulle virkelig ikke have rejst sig op før. "Jeg vil gerne selv snakke, Tres. Når jeg ... Når jeg har det bedre, ik'? Det lover jeg ... Bare ... Hold far hen. Sig, hvad Dev siger du skal sige."
Der var en bedende undertone i det sidste, hun sagde. Det kom fra et sted i hendes hjerte, der stadig havde en rest af panik over, at Treston nu kendte hendes sande erhverv. De konsekvenser, der ville komme i kølvandet - og den mindste af dem var nok at få snakket med ham om alting. Han måtte for hendes sikkerheds skyld holde munden lukket om det, og hun betvivlede egentlig ikke, at han kunne, men var bekymret for, om han ville ændre sig over for hende nu. Om det ville ændre deres bånd. Om det havde ændret det allerede.

Zirra formåede at smile svagt til dem, mens de bevægede sig ud fra rummet, og så snart de var ude, slappede hendes krop så meget af, at hun nærmest smeltede ned under tæppet igen. Små stik af smerte rundt omkring gjorde hende opmærksom på, at hun levede, og hun fik vendt sig om på siden med et støn. Et klart, mentalt billede af Bertram holdt de mørkere minder på afstand. Øjnene kunne ikke længere holde sig åbne, og hun blev trukket tilbage ned i søvnen.

Zirra Reynlest har forladt tråden.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 23.04.2021 20:50

I morgen… Bertram nikkede lidt fraværende til det. Det var naturligvis bedst at handle hurtigt, men det gav nu også Bertram lidt mindre tid til at tænke det hele igennem. Men hvad pokker, det var nok for sent at ombeslutte sig. Og der var i øvrigt heller ikke nogen anden udvej. Før Zirra ville han aldrig drømme om at kaste sig ud i en fare af den størrelse. Der var jo en grund til, at Bertram i sin tid som jæger, kun tog sig af de svage, nyfødte vampyrer. Det løste ikke kilden til problemerne, men det holdt bestanden nede. Til skaberne af de nye vampyrers store frustration.

Resten af planlægningen ville han lade op til Treston og Zirra. Det var dem der havde kontakterne. Bertram tvivlede på, at han kunne få nogle af sine egne folk med på en selvmordsmission som denne, for ingen ønskede at blive det nye offer for hans skabers lege.

Bertram kiggede hen på Zirra, som Treston lagde op til at ville i seng. Det betød jo at Bertram endelig kunne få Zirra for sig selv, og han vidste allerede nu, at han ville spare hende for sine mange anklagende spørgsmål om, hvornår hun havde haft tænkt sig at fortælle ham, at hendes bror hele tiden havde været vampyrjæger! Bertram gættede på ’aldrig’. Men han var ikke så ufølsom, at han ikke blev træt på hendes vegne, over at hun skulle undskylde og forklare alting, når hun dårligt nok havde kræfter tilbage. Han ville faktisk bare gerne… forsøge at holde om hende.

”Nej, jeg kommer med dig nu.” Svarede Han Treston, og sendte Zirra et medfølende blik, for at han måtte forlade hende og tale privat sammen med Treston. Hun gik nok ikke glip af det store. Det var måske endnu en overbeskyttende bror til ven-snak han ville have med ham…

Bertram lukkede døren bag sig og fulgte med Treston lidt væk fra døren. Hans vampyr-halvelverevner gjorde ham i stand til at høre, hvis Zirra skulle flytte på sig inde i rummet ved siden af, men hun ville ikke kunne aflytte Treston og Bertrams private samtale lige så let. ”Sig hvad der skal siges,” Bad Bertram. Der var ingen grund til at pakke tingene ind længere, nu hvor der ikke var en lillesøster eller en kæreste at skåne. 

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 25.04.2021 10:21
    Treston kunne ikke lade være med at trække humorforladt på smilebåndet ved Bertrams ligefremme ord - et tomt smil, der mere var en grimasse end noget andet. "Tro mig - jeg når ikke at sige alt hvad der skal siges om dét hér... Men." Han blev alvorlig og lænede sig op af væggen - foldede armene over brystet. "Jeg synes alligevel det var på sin plads at minde dig om, at dét lille mennesker derinde," der blev gjort en hovedbevægelse tilbage imod værelset, de netop havde forladt, "er det vigtigste i min verden. Så nu kunne jeg selvfølgelig kaste mig ud i en lang kliché-svada og være den overbeskyttende storebror, men dét kommer jeg ikke til, for jeg er træt og vil hjem, og hun ville rive mit hoved af, hvis det kom hende for øre... Så jeg vil bare..." Treston gjorde en træt grimasse og forsøgte at fange den anden mands blik. "Hør, jeg har set nok af Zirras forelskelser til at kunne gennemskue, at hun er forgabt i dig, og ét eller andet sted synes jeg da også, det er dejligt for jer. At du er en del af Den Forbandede Flok og sikkert hellere tager en jomfrus hjerteblod end en øl - det komplicerer selvfølgelig ting når vi skal til at lære hinanden at kende, men på den anden side ved jeg også godt, at jeg ikke kan tillade mig at dømme." Et bittert smil. "Dårlige beslutninger ligger til familien. Så med alt dét sagt, ville det være dumt af mig at gå i gang med trusler og advarsler. Derfor vil jeg nøjes med at sige, at jeg håber, dén kærlighed du gav udtryk for derinde, kom fra bunden af dit hjerte. For én ting er mig - jeg splitter dig kun ad, hvis du eller din tilstand ender med at bringe hende i fare. En anden ting er Zirra." Treston løsrev sig fra væggen og gav Bertram et hurtigt klap på skulderen, før han gjorde anstalter til at gå. "...Hun splitter dig ad, hvis du har løjet for hende. Hvis du er illoyal. Hvis hun føler sig forrådt." Endnu et bittert, humorforladt smil. "...Og jeg hjælper hende da gerne. Det skal ikke være dér skoen trykker..."
Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 25.04.2021 18:44

Treston lænede sig op ad væggen, hvilket Bertram fandt utroligt Kølig og selvsikkert til trods for at han stadig stod overfor en sulten, gammel vampyr, og der ikke var personale i deres umiddelbare nærhed. Trestons hånd var heller ikke i nærheden af skaftet af sit sværd, hvilket han også holdt øje med per instinkt. Bertram stillede sig ikke alt for tæt på Treston, ikke fordi han var bange for at give efter for vampyrens tørst efter blod, men fordi han og Treston ikke var helt på lige fod endnu. Han respekterede ham som bror til sin elskede. Og han respekterede ham som jæger af Lyset…

Den blonde mand behøvede ikke at minde ham om, at Zirra var den vigtigste menneske i hans liv. Han tvivlede ikke på det, selvom han aldrig ville have gættet at Zirra var særlig tæt på Treston. Aldrig havde hun snakket særligt positivt om sin familie, og aldrig havde hendes jæger-bror dukket op i en samtale, men okay, Bertram havde heller ikke udspurgt hende så meget om det han fandt ligegyldigt. Nu hvor han var blevet involveret i hendes familie, var det selvfølgelig knapt så ligegyldigt mere.

Han lyttede stumt til alt hvad Treston havde at sige. Han blev bekræftet i, at Zirra måtte have haft mange forelskelser, siden han kunne stålfast sige til Bertram, at han skulle være noget helt særligt. Han måtte tage det som den kompliment, det vel var. Og han tillod Treston at smile bittert og humorforladt hele vejen igennem, som han forklarede hvordan han sammen med Zirra ville rive ham itu, hvis han skulle gøre noget for at ødelægge hende.

”Det er jeg ikke i tvivl om,” Svarede Bertram fladt, som han var magtesløs overfor Trestons ord. Han kunne ikke tro at han lod sig frivilligt blive truet af et menneske lige nu… Men han trøstede sig selv ved, at manden var en dygtig jæger, og Bertram ikke kunne gøre noget ved det, fordi han absolut skulle være hamrende forelsket i en Zaladin til jægers søster…

Han var stille efter det. Som havde han ikke yderligere kommentarer til det. Men han kunne se på Treston at han var træt, og han havde endda flyttet på sig, for at finde sig et sted at sove. ”Treston,” Han standsede ham lige som han havde vendt blikket fra ham og var på vej videre. ”Jeg kan altid holde på et glas øl, hvis det hjælper på illusionen.” Det vidste han godt ikke hjalp meget. Men i modsætning til stemningen fra før, havde han ikke været døv for, at Treston havde lagt op til, at de skulle lære hinanden bedre at kende. Det var Bertrams måde at forsone sig med ham på, inden de gik hvert til sidst, og derfor var der heller ingen bitterhed i måden han sagde det på.

Dog ventede han ikke på Trestons svar, men bevægede sig selv tilbage til Zirras stueværelse, hvor han påtog sig opgaven at våge over Zirra. Dog fra sit hjørne, hvor han kunne holde hænderne og tænderne for sig selv. 

Bertram har forladt tråden.

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 27.04.2021 08:21
    Treston havde egentlig regnet med, at det ville være dét - at Bertram ville være tavs og trodsig og emme af foragt. Måske oven i købet bore knivskarpe blikke i ryggen på Ridderen, så Treston kunne få lov til at føle, han var dén idiot, han opførte sig som - så Bertram kunne blive bekræftet i visheden om, at Jægere var arrogante, og Treston kunne blive bekræftet i antagelsen om, at alle blodsugere var en form for sofistikerede rovdyr...
    Men Bertrams ord standsede ham, og han nåede ikke at gøre meget andet end at løfte et par overraskede øjenbryn, før den anden mand var sat i gang, ned imod Zirras sygestue, og det endte med at være Treston, der blev efterladt tilbage. Med noget ganske andet at tænke over. 
    "Det var zalans..." mumlede han for sig selv, da han hørte døren lukke sig bag den høje, rødhårede mand, og med en spirende, modvillig respekt lod han sig falde tilbage imod væggen igen og krydsede atter armene over brystet, mens han forsøgte at sluge visheden om, at det ikke kun var Zirra, han skulle undskylde sin opførsel overfor, men at han nok også blev nødt til at inkludere Bertram i dén ligning... Den anden havde vist sig som et større menneske end Treston havde forventet, og guderne skulle falde ned fra himlen, før Ridderen stiltiende accepterede, at en dumsmart, gulerodsvampyr lagde beslag på det moralske højsæde! Det moralske højsæde blev ikke overgivet uden kamp! 
    Tanken fik Treston til at smile et lille, skævt smil for sig selv, før han, med et sidste blik efter Zirras kæreste, løsrev sig fra væggen og begav sig ned ad Helbrederhusets nattemørke gange. Ved alt, der var helligt, han glædede sig til at komme hjem i sin seng - glædede sig til at vaske rejsestøvet og asken og følelsen af forræderi af sig. Så frem til at kaste sig indædt over hverdagen, så han kunne glemme alt om Sedna og dét, der var sket i Tusmørkeskovene...
    Havde intentioner om at drikke sig sanseløst beruset ved førstkommende lejlighed - måske tage en tur i Undergrunden og lade sine frustrationer gå ud over nogen, der måske ikke havde fortjent det, men om ikke andet var indforstået med spillereglerne...
    Og måske tage en proforma-øl med 'Svoger' - lade tvivlen komme den anden til gode. Om ikke andet for Zirras skyld.

Treston Reynlest har forladt tråden.

2 2 0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Xenwia
Nomineringsårsag:
“En ren fornøjelse at læse med i denne tråd. Den er som balsam for sjælen, hvis altså din sjæl var et åbent kød sår og balsamen chili... Elsker, elsker, elsker den gode fordeling der er mellem indre og ydre konflikter, hvor samtlige følelser bliver berørt hos dem alle tre!”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mee
Lige nu: 1 | I dag: 0