Blæksprutten 04.09.2019 15:49
Hun gispede straks, og med det samme vidste han, at hun var sur og at chancen for at få den syngende lussing efter sig var blevet stor igen! Han kunne dog ikke holde sine smilebånd fra at trække på sig, som han skævede hen på hendes iltre og forlegne ansigt, hvis farve syntes at være lyserødt nu.
”Hah” Lo han, som han straks følte sig underholdt allerede fra morgenstunden af ”Jeg sagde jo at jeg snorker ligeså slemt som jeg kysser.” Han ventede stadig på at modtage sin lussing, og hævede parat sine arme, for at kunne fange hændes håndled, hvis det skulle gå så vidt. Men i stedet kastede hun sig ned at ligge, helt tæt op ad ham, så hans hujen og fnisen blev afbrudt på stedet. Han mærkede i stedet en stigende nervøsitet. En forlegenhed, ved at ligge så tæt pludselig. Det skete jo så uventet, at hans blik blot stirrede tilbage i de isne kolde øjne, der dog så ud til at være i flammer over den vrede og den energi, der var ved at eksplodere i hende. Som han spejlede sine egne nervøse øjne i hendes, føltes tiden som om den gik i stå i det øjeblik. Hans hænder, der havde været beredt på kamp, blev sænket ned til hans eget bryst, alt imens hun banede sin hånd ned mellem hans ben, og greb fat i ham. Der var i forvejen en begyndende hårdhed at finde imellem hans ben, som normalt kunne kontrolleres, såfremt han ikke gav den opmærksomhed, eller hvis nogen kønne piger rørte ved den!?
Sibal blegnede og stirrede på stedet. Han havde det alt andet end morsomt lige nu. Hvad i Zaladins navn foregik der? Var dette et eller andet omvendt forsøg på voldtægt, hvor kvinden nu forsøgte at tvinge manden til samleje?! Han vidste godt at det ikke var tilfældet. Hun forsøgte åbenlyst at give ham et indblik i, hvor hårdt det var at blive antastet og befamlet på mod sin vilje, men der var et eller andet hun fuldstændig havde misforstået omkring mænd!
I en lynhurtig bevægelse, greb han hendes hånd, før hun nåede at gøre mere, og han holdt hendes hånd fast, så den ikke kunne komme væk derfra. Han så hende tilbage i øjnene, denne gang med en flammende bestemthed, der overgik hendes, alene fordi hans øjne var onde og røde.
Der skulle ikke meget andet til end deres intense blikudveksling og hendes hånd holdt lukket omkring hans køn, før han kunne understrege sin pointe. Han kunne lide det. Han var meget hurtigt blevet hård og kampdygtig... og hans størrelse fremstod intimiderende.
”Hvad er det du prøver på at få mig til?” Hans stemmeføring var hård og konsekvent, og hans hårde tvingende tag i hendes håndled havde nær klemt hårdt nok til, at hun ikke længere kunne føre sine fingre. Men han slap, inden det skete, for at hæve sig op over hende. Han var både vred og fristet på én og samme tid.
Granny 04.09.2019 17:12
Isiodiths læber adskiltes, som Sibalghyms egen hånd lukkede sig omkring hende og for et øjeblik, gik tiden imellem dem i stå. Alt hunelveren kunne gøre, var at mærke, hvordan mandens køn voksede under hendes håndflade og ikke mindst, hvordan det fik hendes egen krop til at pulsere umætteligt efter ham. Ikke at tiden lod dem være, for straks forsvandt det forlegne i Sibalghyms ildrøde øjne og som han tårnede sig indover hende, måtte Isiodith synke besværet. Ikke at hun kunne fjerne sit blik fra hans, som var hun fængslet deri og hvad blikket så, kunne ikke forhindre de bange anelser i at vokse stødt.
Isiodith gav ikke slip omkring ham, til trods for at han hejste sig over hende og i stedet for at bukke under for hans vrede, tvang hun sig selv til at fnyse trodsigt. De isblå øjne lå fortsat fæstnet i Sibalghyms, som hendes hånd langsomt gled fra hans køn til op over hans mave, til begge hænder mødtes på hver sin side af hans smukke ansigt.
”Det er ikke rart, vel?”, spurgte hun i en hvisken, til trods for at hendes isblå øjne gjorde sit bedste for at efterligne Sibalghyms vrede. ”At blive rørt ved, af en som ikke elsker en – af en som bruger en, som var man en åndsvag og nytteløs dukke!”, bed hun igen, hvorefter hendes hænder forsvandt fra hans ansigt, for i stedet at støtte hende, som Isiodith satte oprejst.
”Så jeg prøver skam ikke på noget, andet end at få dig til at forstå, Sibal! Forstå, så jeg ikke mister min respekt for dig! Jeg vil dig intet ondt, men du bliver nødt til at behandle mig… Ja, eller i det mindste lade som om, at du også respekterer mig!”, fortsatte hun sine ord, uden at vide hvorfra de kom. Måske hun blot købte sig selv tid, i håb om at han ikke ville rette sine onde øjne og vrede mod hende?
Blæksprutten 04.09.2019 19:39
Der var stadig ikke meget afstand imellem dem, da hun flyttede sig op at sidde. Han var stadig lænet ind over hende, og han kunne stadig mærke hvordan hendes hånd var placeret mellem hans ben, hvor blodet i hans krop havde samlet sig og fik det til at dulme krævende. Kun med et stykke stof, dog slidstærkt, imellem deres hud. Han lod hendes hænder flytte op til hans ansigt, hvor han føltes varm, og det virkede en smule beroligende på ham. De røde øjne undersøgte hende nøje, for at finde ud af, hvad det hun sagde til ham betød. Og det var ikke deres dialektforskelle, der hindrede ham i at forstå hende, men selve hendes person.
”Nej” Bekræftede han modvilligt. Det var ikke specielt rart at blive rørt ved, når han vidste, at det ikke kunne blive til mere. Hun ville jo tydeligvis gerne have, at der var kærlighed imellem dem… eh… eller imellem ham hun nu end fandt værdig, selvfølgelig! Og Sibal elskede hende ikke. Han elskede Sidkanys! Og hverken hans forældre, hans andre søskende eller nogen anden havde hans kærlighed heller!
”Lade som om jeg respekterer dig?” Han måtte studse lidt over den. Han kunne vel godt forsøge at respektere hendes kønslige grænser lidt mere. Det lod jo til at være det hun mente. Altså, at han ikke måtte befamle hendes brystparti. Det var jo bare svært, når han kom til at gøre det i søvne, og selv i sin vågne tilstand, var det svært at lade hende være! Hun var jo gudeskøn! Og nogle gange syntes han endda, at hun kiggede på ham, som om hun ville have ham til at røre hende.
Han knurrede utilfredst. Han kunne ikke lide at være forvirret og manipuleret med. For det var jo det hun gjorde! Hun brugte sin kvindelist til at få hvad hun ville have. På den måde skulle hun jo hurtigt få ham til at opføre sig som en artig dreng omkring hende, og hun ville få lov til at gå hjem, før han var nået til grænselandet. ”Jeg ville gerne respektere dig. Virkelig. Men det er svært, når du lokker mig, på den der måde… Det er som om du slet ikke ved, hvad du selv gør… Men du gør det! Med dine øjne… og din krop…! Og din latter og dine drillerier!” Hans hænder flyttede sig blidt hen til hendes håndled, som stadig var ført til hans ansigt. Han strammede dernæst grebet en smule, og lagde dem ned mod bladunderlaget. Han svang sit ben henover hende, og satte sig på hende over hendes underliv, så hun igennem den tynde, fugtige kjole kunne mærke ham. Og blikket, som han havde haft på hende længe, blev ikke flyttet. Med sin underkrop placeret det helt rigtige sted, pressede han på mod hende, og i forsøget på at gøre noget godt for hende, føltes det først og fremmest godt på ham selv. Han sukkede tungt.
”Jeg tror ikke på, at du syntes jeg var så forfærdelig til at kysse…” Han smallede sine øjne gennemskuende. Og så bredte hans smil sig endnu igen. ”Vi vil aldrig kunne elske hinanden med vores historie, Isi. Men jeg vil kunne behandle dig ligeværdigt og med respekt… Uden at lade som om.”
Granny 04.09.2019 20:10
Isiodiths isblå øjne så, hvordan tankehjulene spinnede bag Sibalghyms mørklilla pande, som ordene fandt vej til ham. En insisterende tankestemme skreg af hende, at Sibalghym var ved at sprænges af forvirring og hans næstfølgende handling, bekræftede de bange anelser yderligere. Som Sibalghym satte sig overskrævs på hende og fastgjorde hendes smalle håndled i moset, måtte Isiodith synke besværet. Deres køn mødtes og hendes eget tiggede og bad hende om, at sprede sine ben for ham, så han kunne lade dem forene for blot et øjeblik.
Ikke at Isiodith kunne lade det ske og hendes tynde krop blev slap, som hun frøs fast til jorden. I det øjeblik, som Sibalghym havde det fysiske overtag og de flammerøde øjne betragtede hende glubsk, anede hun ikke sine levende råd. Hvordan skulle hun nogensinde komme hjem igen og ikke mindst helskinnet med sin forstand intakt? Sibalghym var ikke blot hendes fysiske overmand, men som hun lå der i den mørklagte grotte under hans faste tag, følte hun sig for første gang skræmt og dødeligt bange for ham. Ikke før nu havde Isiodith følt sit liv truet før af Sibalghym. Ikke før nu havde han fremstået… kold.
Til trods for at Sibalghym smilede bredt og frydefuldt, kunne Isiodith ikke tvinge et ord over hendes fyldige læber og de isblå øjne kunne heller ej forlade hans røde. Måske den bedst mulige måde for hende at slippe fri, var ved at lade ham fortære hende i grottens mørke? Måske… At Sibalghym så ville miste interessen – han havde trods alt knuget hende indtil sig, som var hun intet andet end en kludedukke igennem natten, men...
Vi vil aldrig kunne elske hinanden. Ordene ramte hende som en tung sten til ansigtet og Isiodith måtte atter synke. Snart vidste hun, at hun måtte tage en beslutning men hendes forræderiske hjerte føltes tungt og… nedslået. I sandhed kunne Isiodith ikke fornægte, hvordan skuffelsen havde fundet vej til hendes bryst og hvorfra den kom, forstod Isiodith ikke.
Kun skammen og ydmygelsen forstod hun. Og den mærkede hun, så hendes køn stoppede dens jamrende tiggen efter Sibalghym.
”Hvis du kan føle respekt for mig… Hvis du kan se mig som ligeværdig… Så lad mig gå herfra ren… Jeg… Jeg har ikke nogen… Jeg kan ikke bærer det med mig alene”, hviskede hun, næsten uhørligt, som de isblå øjne omsider forlod hans og hun så væk. ”Men… Jeg ville ønske, at det var anderledes. At jeg kunne mærke dig mellem mine ben.”
Blæksprutten 04.09.2019 21:16
Sibal var sikker på at han havde ret. At hun også ville have ham! Han havde været så forvirret indtil nu, men nu var det klart for ham. Hun gjorde ikke modstand, og det bekræftede jo, at hun ville have ham, ikke? Hans smil stivnede lidt da han kiggede ordentligt efter, som hun blot lå frosset fast i sølet og kiggede op på ham, som om han var et eller andet uhyre, der allerede havde voldtaget hende. Han havde set det blik alt for tit, fordi folk foragtede og frygtede ham på forhånd, og det kunne både gøre ham vred og det kunne gøre ham ked af det.
Lige nu følte han en masse ting. Han var ked af det, og han var vred. Vred på sig selv, og vred på hende. Hvorfor var hun så god og rigtig!? Og hvorfor var han så ond og forkert!? Hans smil var forsvundet, og han måtte slippe grebet i hendes hænder, for at køre hånden igennem sit ansigt. ”Nhh…!” Beklagede han sig, mens han måtte indse, at han var nødt til at afbryde sin indtrængen, hvis han ville holde sig gode venner med hende på resten af turen. Hvis altså det overhoved var det værd! Han havde kun denne ene chance, hvis han ønskede at få hende! Men hvis han gjorde det, ville det blive akavet og stille imellem dem, fra nu af… Det ville det egentlig uanset hvad, men Sibal var mange ting, men ikke en voldtægtsmand!
Hans lilla ører vippede en smule, mens han endnu gned sit ansigt frustreret og smerteligt. Der var noget ved hendes sidste ord, som forvirrede ham endnu mere, end noget af det andet hun havde sagt til ham. ”Hvad mener du…? Så jeg skal ikke respektere dig, hvis jeg vil have dig?” Krævede han at få svar på. Han talte per automatik i hendes hviskende toneleje. Han løftede sig en smule med underkroppen, og lænede sig ned til hendes ansigt. Han havde vel ikke rigtig nogen chancer hos hende uanset hvad, fordi han havde den farve som han havde. Han havde ikke engang mere end 48 timer med hende, højest. Hvordan skulle han nogensinde kunne blive den, der fik hende, hvis hun krævede at der var kærlighed imellem dem? Var begær ikke nok?
Han var så frustreret og forvirret, at han var villig til at smide alt væk. Han placerede ømt sine læber ved hendes mundvige og gav hende et prøvende kys, som hun kunne vende sig ved ansigtet mod eller ej. Denne gang holdt han ikke fat i hende, så der var ingen tvang.
Han var så frustreret og forvirret, at han var villig til at smide alt væk. Han placerede ømt sine læber ved hendes mundvige og gav hende et prøvende kys, som hun kunne vende sig ved ansigtet mod eller ej. Denne gang holdt han ikke fat i hende, så der var ingen tvang.
Granny 04.09.2019 21:45
Isiodith skulle til at besvare hans frustrerede ord, men hun nåede aldrig så langt, for som de bløde læber ramte hendes mundvige, reagerede hendes krop instinktivt. Sulten og begærligt vendte hun hovedet mod ham, men ikke for at betragte hans smukke ansigt eller de flammende øjne; nej, kun for at søge hans læber, som kunne Isiodith alene finde alt hun søgte og drømte ved deres læber møde. Og det gjorde hun. Som deres læber kolliderede med hinanden, udstødte Isiodith et kælent og lavmælt suk, hvorefter de isblå øjne gled tungt i. Først der gik det op for hunelveren, hvordan hendes hænder atter var frie og hengivent greb hun omkring hans muskuløse nakke med sine tynde arme.
Bølgen af velbehag og ild skød igennem hende og vakte hendes krop til live for endnu engang. Aldrig før havde hun følt et så altædende begær for en mand og det efterlod hendes tanker stille tilbage, som alting forstummede omkring hende og kun Sibalghym eksisterede. Hvordan var dette overhovedet muligt? Hvordan skulle Isiodith nogensinde blive den samme igen?
Uden at vide hvorfra handlingen kom, brød hun deres læbers kontakt, men kun for at lade hendes ene hvide hånd finde vej til hans stærke hår. Gestikulerende vippede hun sigende hans hoved til side, som hun hviskede åndeløst: "Lig dig ned og som Sibalghym fulgte ordre, satte Isiodith sig overskrevs på ham. Derved mødte deres køn hinanden igen og selvom de begge bar klæder, trykkede hun sig hengivent imod ham. Hvordan kunne hun andet? Hvordan kunne hun bekæmpe den indestængte lyst til ham? Hvis Isiodith kendte svaret, var det end ikke sikkert, at hun ville følge dens råd. Som hun sad på ham og mærkede ham under sig vidste hun med sikkerhed, at hun ville vende det døve øre til.
De hvide hænder gled ned over hans faste brystkasse og fuldstændig ubevidst for Isiodith, fortsatte hun med at trykke sig mod ham i en søgende rytme. Ikke at der gik længe før hendes læber atter mødte hans og Isiodith vidste, at hun ville lade ham fortærer hende, til hun gik i et med intetheden og ikke længere fandtes.
"Tag mig, Sibal", bad hun hviskende og imellem deres kys, før hun hengav sig til ham fuldkomment.
Blæksprutten 04.09.2019 23:47
”Mm!” Sukkede han lettet, som hendes læber gengældte hans, kyssede han hende straks lige så inderligt, som deres første kys.
Selvom hun havde drillet ham så meget med, at han var en forfærdelig kysser, slog det ham ikke rigtigt at træde forsigtigt og gøre sig ekstra umage, men han var hverken voldsom eller for blid, som han kyssede hende. Tungen fik lov til at kærtegne hendes beskedent og kærligt, og han gav hende tid til at vænne sig til ham og lære at kysse ham. Men Isiodith kyssede behageligt og blødt, og det gav ham en ide om, at hun måske havde kysset andre før. Ikke at tanken generede ham spor. Han var beæret over, at hun blot kyssede ham tilbage! Han mærkede tilmed hendes arme bevæge sig om ham, og han blev taget tættere ind til hende og begyndte også at lukke verden omkring sig ude. Hulens mørke og enkelte lyskilder, gjorde dette til et fantastisk sted at nyde tosomheden sammen.
Hun slap kysset for at bede ham lægge sig ned, og han hev pludselig noget tungt og opstemt efter vejret. Selvfølgelig lagde han sig ned, da skønheden befalede det, og han åbnede øjnene på halvt, så han kunne se hvad hun ville. Denne gang var hun den, der tog plads på ham, og straks flyttede han hænderne hen på hendes krop. Med sine mørke fingre mærkede han hende omkring den smalle talje, og han lod hænderne glide undersøgende ned ad hendes hofter, blot for at strejfe hen på hendes mås. Ligesom han havde gjort ved hendes bryst, klemte han opstemt til med begge hænder. Kjolen var så tæt til hendes krop, at han nærmest kunne forstille sig, hvordan det ville have været, hvis hun var nøgen med ham. Vejledende førte han hende og gned hendes underliv mod sine bukser, så hun kunne få følelsen af sex, uden at han behøvede at trænge ind i hende, og tage hendes uskyld. Som lovet…
Hendes fingre berørte i mellemtiden hans svulmende bryst, hvor hun ville kunne mærke og følge hvordan hun formåede at påvirke hans vejrtrækning. Han slog da blikket helt op, ved lyden af hendes hvisken. Hørte han rigtigt!? Måtte han få hende? Han måbede noget så overrasket og kiggede op på hende med glinsende, forventningsfulde øjne. ”Virkelig?” Spurgte han hviskende, men stoppede sig selv i at spørge ind til alt hvad hun havde sagt omkring uskyld og respekt. Han ville ikke ødelægge dette øjeblik for sig selv!
Han flyttede ikke på hende, som sad overskrevs på ham, men han løftede straks sin overkrop op, så han sad med hende i stedet, og hans fingre langede som det første ud efter den hvide kjoles kant ved benene, som var blevet flået en smule i stykker og var blevet en smule farvet af sølvvandet. Den skulle af hende, men han holdt sig selv fra at flå den i stykker. For det var trods alt hendes eneste klædestykke herude. Omhyggeligt løftede han den op ad hendes krop, så mere og mere af hendes nøgne krop blev afsløret.
Han så til, stadig med munden hængende måbende. Hun var virkelig hvad man kunne forvente af en ung skovelverkvinde, hvis man kun havde holdt sig til eventyrene, og hans onde, støvede og sorte hjerte kunne ikke klare al den skønhed på én gang. Hans blik søgte hendes og han smilte varmt.
Granny 05.09.2019 10:06
Isiodith hævede sine tynde arme, så den hvide kjole kunne forlade hende og da hun dernæst sad nøgen overskrævs på Sibalghym, blomstrede et genert smil frem over de fyldige læber. For et øjeblik flakkede hendes isblå øjne usikkert, for aldrig før havde en mand taget hendes skikkelse i øjesyn på en sådan måde, men som Sibalghym smilede – og tilmed varmt – til hende, lænede hun sig begærligt frem, så deres læber atter kunne mødes. Hvordan kunne hun ikke? Sibalghym var noget af det smukkeste, hun nogensinde havde set og som han smilede til hende og betragtede hende lystfuldt, smeltede hun, som varmt smør. Hunelverens tynde arme lagde sig atter om hans nakke og hun trykkede sig velvilligt ind mod ham, så deres nøgne brystpartier berørte hinanden. Ved mødet eksploderede længslen i Isiodith og igen måtte hun, ubevidst, støde sig rytmisk mod ham, som jagtede hun forsoningen desperat. Det var nu heller ikke langt fra sandheden – behovet for at blive et med Sibalghym var større end noget andet, Isiodith nogensinde havde følt. Hun kunne ikke vente. Snarligt måtte han gøre hende til sin.
Selvom verden udenfor, for blot et øjeblik, ikke eksisterede var det dog den, som bragte hende ud af trancen, som der lød befalinger i det fjerne. Med et skingert gisp rettede Isiodith sig op og lyttede. Og ganske rigtigt, nogle nærmede sig dem og som de kom nærmere, genkendte Isiodith en af de befalende stemmer.
Lýrin.
De isblå øjne landede i Sibalghyms ildrøde og som de gjorde, var de lige dele skræmte, bønfaldende og hengivne. Hun ville ikke forråde ham, men Isiodith tvivlede på, at han ville tro hende og derved knugede hun sin spinkle krop til hans egen. Hendes øjne forlod ikke Sibalghyms som stemmerne kom nærmere og hendes ene strøg hans kind.
”Jeg siger ikke noget”, hviskede hun åndeløst, før hun atter forsøgte at kysse ham. Blot for et øjeblik, som håbede hun, at det ville gøre udslaget for hans tvivl.
Dernæst meldte en stigende bekymring sig. Hvad ville han gøre nu? Ville han forsøge at kæmpe? Åh nej, Lýrin…
Blæksprutten 05.09.2019 12:16
Ikke mindre end et minut fra, at Sibal og Isiodith ville forene sig med hinanden i en akt af lyst og kærlighed, blev de afbrudt af ingen ringere end skovelvervagternes skridt og kommunikeren i det fjerne. De havde tilsyneladende ledt i blinde efter Isiodith, indtil de ved et tilfælde nåede dem i deres retning. Sibal var i chok. Isiodith havde selv kommenteret på, at han var løbet langt, og det havde han! Han havde ærlig talt ikke regnet med at blive forfulgt helt hertil! Men hvad han jo ikke havde vist før nu, så var Isiodith nære venner med den ene af vagterne, og hvis elveren bare var en smule forelsket i Isiodith, så ville stædigheden kunne bringe ham langt! Pokkers! Hvorfor skulle hun også være så eftertragtet, at hele Elverly nu ledte efter dem!?
Hans blik blev ved hende, endnu en smule skræmt, men også fortvivlet. Han kunne endnu ikke vurdere, om han kunne stole på kvinden i hans favn. For hvor meget vejede hendes lyst til ham, ved siden af at sikre sin egen frihed. Sibal havde tænkt sig at lade hende gå, når han nåede grænselandet som lovet, men hvordan skulle hun ligeledes kunne stole på hans ord?
Han mærkede de bløde, sarte hænder lægge sig ved hans kinder igen, og med et løfte om at blive stille hos ham, kyssede hun ham og trykkede sin krop ind til ham. Det gav ham varme og en begyndende tryghed, som dog ikke kunne overbevise ham helt. Han vidste jo godt hvordan frygt kunne forvandle alle hans fanger om til dygtige skuespillere… Han kyssede hende dog tilbage! Hans krop krævede hende stadig, trods frygten for at blive taget, dræbte lidt af magien.
Sibal kunne høre hvordan deres skridt nærmede sig i deres retning, og han slap straks kysset. Han førte sin pegefinger hen til sine læber, for at tysse lydløst til hende, før han forsigtigt løftede hende fra sit skød og ned på bladene under dem. Dernæst flyttede han sig hen til væggen af rødder, hvor han lige kunne se ud af en smal sprække.
Det røde, glinsende øje fra frøperspektiv blev ikke opdaget af de to vagter, hvor Lýrin tilfældigvis var den ene af dem. De var nået helt frem til Sibals udvalgte gemmested, hvor de søgte rundt om hvert træ, netop fordi rødderne kunne være oplagte gemmesteder.
Den ene vagt stoppede lige foran åbningen til hulen, og det fik nær hjertet til at hoppe helt op i halsen på Sibal. ”Lýrin. Kom lige. Jeg har fundet noget!” Kaldte medvagten straks, og selvfølgelig frygtede han at de kunne se fodspor eller andet mistænkeligt ved røddernes placering. Instinktivt søgte Sibal sin hånd ned til sin hofte, hvor han plejede at have sit bælte med våben, men ak, han mistede jo både tøj og våben i Elverly!
Den lille urtekniv lå sågar henne ved sølvfloden, hvor den endnu skulle forstille at være Dianthos på kortet. Havde Sibal bare været en smule smart, havde han sørget for at rydde bedre op, inden de gik i seng! Han var pludselig vred på sig selv over sin egen sløsethed.
”Hvad har du fundet?” Lød det håbefuldt fra Lýrin der måtte løbe tilbage til den anden vagt, for at se hvad det kunne være. Hans savn af Isiodith kunne sagtens fornemmes i lyden af hans stemme. Han var desperat efter at sejre i denne søgen.
”Det er… hårpynt af en art…” Manden samlede sølvspændet op fra jorden, som enten var blevet smidt eller lagt bevidst… ”Tror du det kan være Isiodiths?”
”Det er det” Svarede Lýrin med stor sikkerhed. Sibal rykkede sit hovedet anstrengt længere ned mod jorden, for at få den helt rigtige vinkel til at se, hvad der foregik. Han kunne se de to mænd der kiggede på sølvspændet. Men så længe han ikke kunne se deres øjne, kunne de heller ikke se hans.
”Du lyder meget sikker? Det kan jo sagtens tilhøre en anden jo” Sagde medvagten forundret, hvorefter der blev en smule stille, før Lýrin endelig svarede ham. ”Jeg VED at det er hendes… For det er mig, der lagde den på hendes bord i sin tid, som tak for at hun healede mig engang. Hun begyndte at gå med den fra den dag af, skønt jeg har fornemmelsen af, at hun ikke ved hvem den var fra. Hun tog sig af flere sårede den dag, nemlig.”
Sibal himlede med øjnene. Du frelsens! Det var dog godt nok en kvalmende kærlighedshistorie, som han pludselig var tvunget til at lytte med til. Han så sig straks om skulderen og så om på Isiodith, en smule skulende og fordømmende. Hvad så hun dog i ham?
Granny 05.09.2019 13:16
Isiodith lyttede opmærksomt, som de to vagter kom nærmere men deres ord efterlod hende kun et tomrum tilbage. Straks sprang mindet om hårspændet ind i hendes erindring og da Sibalghym dernæst skulede til hende over skulderen, skulede hun straks tilbage. Det havde været en hengiven gestus, en hun ikke kunne fornægte, så naturligvis havde hun gået med det – desuden var det praktisk! De mørke lokker var kun i vejen, når hun udøvede sin healende magi, det måtte Sibalghym da forstå. Hunelveren skulle til at rykke nærmere, men som Lýrin og hans medrejsende talte videre, forblev hun, hvor hun sad. Desuden var realiseringen om hendes nøgne krop langsomt begyndt at fæstne sig i hendes bevidsthed og for et øjeblik følte hun sig forlegen. Tænk hvis de opdagede dem – og tænk hvis de så hende! Isiodith var ikke sikker på, at hun kunne leve med skammen.
Lýrin knurrede frustreret og sparkede – tilsyneladende – til jorden, som han vendte sig rundt. ”Vi må finde hende”, sagde han, så tydeligvis hæmmet af bekymring og for blot et øjeblik, blødte Isiodiths hjerte for sin ven. ”Hun kan slet ikke klare sig i selskabet af det bæst! Isiodith er svagelig! Hun vil ikke overleve, hvis han ligger blot en eneste finger på hende!”, fortsatte Lýrin forhastet, hvorefter vagten ved hans side brummede enstemmigt.
”Jeg har set hende, når hun begynder at visne, efter sine dage i Helbredernes Hus. Jeg forstår din bekymring, Lýrin. Var hun ikke velsignet med evigt liv og med forældre der begge er healere, havde hun ikke klaret sig igennem sin første vinter”, fortalte den medrejsende derefter i en næsten fornærmet tone, hvorefter Lýrin straks fnyste. Ikke at han erklærede sig uenig i historien. Faktisk fortsatte han sin ydmygende talen om Isiodiths person.
”Jeg begriber stadig ikke, at hendes fader lod hende arbejde der, velvidende hvad hun giver af sig selv, for hvert skovelver hun helbreder! Hun burde forblive i sine gemakker eller bidrage på anden måde! Tage sig af vores børn, hvor hun kunne få ro og fred. Hun egner sig ikke til andet!”
Den anden vagt havde nikket, men Isiodith så det aldrig. Bag hendes tynde og nøgne brystkasse hamrede hendes hjerte, som foragten for de to mænd steg. Meget kunne Isiodith tilgive, men at Lýrin af alle anså hende som svag, var grænsende til utilgiveligt i dens fornærmende natur. Hvad der dog fik de isblå øjne til at blive våde og fugtige fra salte tårer, var hvordan hendes faders beslutning om, at ansætte hende i Helbredernes Hus var blevet bragt på banen. Det var langt fra første gang, at nogle havde skævet til hende af den årsag, ligeså vel som de undrede sig over, hvordan svagelige og gennemsigtige Isiodith overhovedet kunne gå eller stå.
Ensomme tårer begyndte at trille fra Isiodiths isblå øjne, men ellers forholdt hun sig stille. Langsomt fandt hendes arme rundt omkring hendes tynde ben, så hun kunne gemme sig for Sibalghyms blik. Hvor var det dybt ydmygende, at han havde hørt dem bagtale hende sådan.
Blæksprutten 05.09.2019 14:27
Som Isiodith skulede tilbage, sendte de hinanden bebrejdende blikke. Men kun indtil der lød en knurren og et spark mod jorden, altså en pludselig vrede fra den ellers kølige Lýrin, og det forskrækkede Sibal nok til at han dukkede sig lidt. Så var det nok! Nu måtte de godt skride! Sibal bed tænderne snerrende sammen. Desværre ville de nok blive i området og søge efter dem, nu hvor de havde bevis på, at Sibal og Isiodith havde været der! Måske var den eneste løsning kamp? Men Sibals eneste våben lå henne ved sølvfloden… Og det våben var blot en urtekniv!
Særligt da Lýrin i sin vrede, udtrykkede sig om mørkelveren, som var han et bæst, blev han rasende. Som om han var et eller andet monster!? Han var altså et nogenlunde intelligent væsen, magen til ham selv, blot noget mere mørklilla i det og med lidt flere forbindelser til Zaladin og mørket. Og pludselig løb det koldt ned ad ryggen på ham. Isiodith er svagelig…? Hvad skulle det nu betyde? Han fremstillede det som om, at Isiodith var for svag til for ubetydelig til at kunne gøre noget som helst.
Sibal kunne ikke gøre andet end at glemme alt om sig selv i det øjeblik, og i stedet betragte Isiodith, som de to venner af hendes fortsatte deres snak. I uvished om at deres ord ville komme for hendes ører, naturligvis. Men stadig. Det var ikke pæne ting, der blev sagt. Isiodiths øjne løb i vand, og det var ikke et behageligt syn, at se hende omfavne sig selv og skjule sine tårer fra ham. Af alle ting han havde sagt og gjort mod hende, havde hun hidtil holdt hovedet koldt. Hun havde ranket ryggen og ageret som en stolt og stærk kvinde… Deres beskrivelser af Isiodith passede ikke!
Nu ville enhver jo nok have trøstet hende, så snart de så hende så ulykkelig og… nærmest ligeså svagelig som ordene fra vagterne gjorde hende til! Men Sibal var ikke så kærlig eller god med grædende piger i nød. Han var en blodtørstig mørkelver, et bæst! Hvis han havde et problem, så ville han løse det med vold!
Lidt uden at frygte for konsekvenserne, styrede han straks hænderne ned i mosset under sig. Han hidkaldte de omkringliggende rødder fra samtlige træer til at samle sig under fødderne på begge vagter, parate til at adlyde ordre. Så snart Lýrin trådte et par skridt væk, stak rødderne op fra jorden og viklede sig om hans kammerats ene sko. Vagten følte det først som om han blev holdt tilbage af en almindelig rod, som han havde overset i jordbunden, men som han kiggede ned, kunne han se, hvordan trærødderne slangede sig op ad ham.
”Hov, hvad sker der!? HJÆLP!” Udbrød han forfærdet, og rødderne tog fart og viklede sig omkring ham, bandt hans ben tæt sammen, og hans arme tæt ind til kroppen. Hans kvælende, gispende råb var desperat nok til at fange Lýrins opmærksomhed med det samme. Lýrin vendte sig om og så det frygtelige og mærkelige fænomen, der udspillede sig foran hans øjne. Han gispede forfærdet og trak hurtigt sit stålsværd, og med et handlekraftigt sving, tøvede han ikke med at hugge rødderne over, nede ved jordbunden. Stålet var ufatteligt tæt på at ramme hans kammerat henover fødderne, men Lýrin var dygtig og præcis!
Kammeraten fik straks overbalance og væltede bagover, stadig kæmpende med de nu døende rødder, som ikke længere var bevægelige og levende, men i stedet stivnede og blev faste i deres snoende greb omkring ham. Han kunne umiddelbart knække de tyndeste rødder, men han var ikke stærk nok til at bryde med den tykkeste rod, der havde fanget både hans ben og arme. Lýrin som endnu ikke forstod hvor angrebet kom fra, sprang ikke ned efter sin ven lige med det samme, men så sig panisk omkring.
”MØRKELVER!? ER DET DIG!?” Han gjorde et aggressivt og udfordrende sving ud i luften med sit sværd ”Kom og kæmp, som en mand!”
”...Naaah” Mumlede Sibal lavmælt nede fra sit skjul. Med sin hånd lavede han et lille smølfespark ud i luften, som skulle repræsentere det næste der skete. En rod kæmpede sig op fra jorden bag Lýrin, mens han panisk så sig omkring, og før han vidste af det, lød der en smældende lyd, som fra en pisk, der ramte den stolte, ranke elver lige så perfekt henover måsen på ham, kraftigt nok til at sende ham flyvende forover mens han hvinede højlydt. Som de nu begge lå ned, kæmpede de resterende rødder op fra jorden, for at fange Lýrins hænder og fødder, og binde ham og holde ham til jorden.
Nu havde Sibal det lidt bedre igen. Han så hen på Isiodith og smilte bredt til hende, i håb om at hun fandt det en retfærdig straf. Han havde trods alt ikke gjort dem særlig meget fortræd. Hun skulle ikke græde meget længere…
Granny 05.09.2019 17:06
Som Sibalghym stak sine hænder ned i jorden og vagternes forvirrede skrig dernæst kunne høres, så Isiodith op. Hvad foregik der? Forvirringen var tydelig at spore i hendes isblå øjne men stadig fjernede hun de salte tårer med sine hvide fingre, hvorefter hun krøb over med Sibalghym og forsøgte at se ud.
Hvad hun så var i sandhed imponerende. Evnen, Sibalghym besad, havde hævet begge vagter ned at ligge, uden at nogle af dem så faren, de befandt sig i, før det var for sent at undgå.
"Isiodith!", kaldte Lýrin, men Isiodith svarede ham ikke, for ordene der havde forladt hans læber, havde stukket hende forræderiske steder og for nu, havde Sibalghym ikke såret dem, hvormed Isiodith ingen grund så til at forbarme sig over dem.
En smule forhastet - hunelveren var trods alt ikke vant til at flygte fra noget eller nogen - krøb hun tilbage og fandt sin kjole i mørket, som hun atter iklædte sig. Hvis de skulle løbe, måtte hun være klar og så ikke nøgen, som det overhovedet var hende muligt.
Da kjolen sad, som Isiodith mente at den burde, lod hun hænderne gribe om et stykke rod, der havde set bedre dage. Hun rakte den frem mod Sibalghym og så da hans smil, og hun nikkede til ham, uvidende om at hans angreb til nogen grad, var til ære for hende selv. Hendes egne øjne var store af adrenalin, der pumpede uregerligt, for alt ved situationen var nyt og fremmed og utrygt.
Stadig med roden i hånden, krøb hun tættere mod Sibalghym, så hun kunne hviske til ham.
"Hvis vi skal gå forbi dem, må du binde mig. Ellers... Ellers må jeg ikke komme hjem, hvis de ved, at jeg hjælper dig af min egen fri vilje", hviskede hun åndeløst og håbefuldt. Hvad ville hun gøre, hvis Sibalghym nægtede? Bo i Lindeskoven? Tankerne var allerede begyndt at farer af sted med hende, men hun lod sig ikke stoppe af dem af den grund. Han havde jo sagt, at han aldrig kunne elske hende, men så havde han smilet det smil, kysset hende på den måde... Isiodith var forvirret i sin grundvold.
"Eller... Kan du få rødderne til at lave en tunnel et stykke væk? På den måde vil vi slippe uset forbi dem", tilbød hun dernæst hviskende, som hun betragtede ham og til trods for den tilspidsede situation, kunne hun stadig smage ham på hendes læber. Og ikke mindst mærke hans varme ånde mod hendes...
Blæksprutten 05.09.2019 20:01
Sibal blev pludselig ret stolt af sin evne, da han så hvordan det havde imponeret Isiodith. Hans første evne var skam utrolig nyttig, såfremt han befandt sig i skovområder, men fordi han havde dygtiggjort sig med kreative måder at benytte sig af sin evne på allerede fra barnsben af, glemte han helt at værdsætte den. Men nu smilte han stolt.
Hans blik dumpede ned på roden i hendes hænder, og så snart hun kom på planen, kunne han godt se, at det ville hjælpe hendes omdømme en del. Desuden tvivlede han på, at det ville nytte noget, hvis hun bad dem pænt om at lade dem være, og lade hende føre ham til grænselandet. De ville stikke Sibal ned, denne gang uden nåde, og derefter ville de lukke Isiodith inde, hvor hun kunne passe børn og hus. Hun var jo svagelig og ubrugelig, ifølge deres optik!
Villigt samlede han hendes hænder nænsomt og behageligt sammen bag hendes ryg, og førte den knækkede gren hen til hendes hænder. Som han straks sendte sin chakrakommando til grenen, lystrede den sig og strakte sig, så den kunne blive lang nok til at vikle sig om hendes håndled flere gange. Hun ville reelt set ikke kunne bryde igennem den, for selvom det blot var for skuespillets skyld, måtte det gerne være realistisk.
”Ah, nej det kræver vist en del chakra og en del kreativitet” Lo han hviskende og kyssede hendes pande blødt, trods hvor komisk det var, når han nu lige havde bundet hendes hænder sammen som en fange. Det var lidt sødt hvordan hun troede han kunne alt muligt. Der var egentlig ikke mere ved hans evne at prale af, end det ”Men min søster ville kunne gøre det… Men det ser ud til at jeg må gøre mig til kende…” Han så pludselig alvorligt mod væggen af rødder, som han forberedte sig på at se led og fæl ud. Han strakte armen frem, og skilte rødderne fra hinanden, så de kunne træde ud i lyset. Lyset blændede dem helt, efter at de havde levet som muldvarper i så mange timer. Sibal skærmede med sin ene hånd og gik først ud, mem havde Isiodith slæbende efter sig.
”DIG!?” Lýrin kæmpede virkelig for at få sine hænder og ben fri, og så snart han så at Isiodith stadig var levende i hans varetægt, formåede han faktisk at rive sin ene hånd fri. Men Sibal rystede overlegent på hovedet, så det snehvide løse lokker dansede ”Prøv nu lige at slappe af.” To nye rødder steg op fra jordbunden og greb om Lýrins arm og holdt den stramt nede mod jorden, og en tredje rod løftede sig lige så snigende hen til hans hoved, hvor den skærmede ham for munden ”Ahhh! Fred og ro…!” Sukkede Sibal lettet og provokerende. Han slap Isiodith overarm, og sendte hende lige et advarende blik, inden han gik hen imellem de to elvere. Et blik der advarede hende om at gøre noget dumt, mens han vendte sig fra hende.
Han vurderede at Lýrin var nogenlunde hans egen størrelse, og strippede ham straks for sin græsgrønne tætsiddende overdel, som var en del af skovelvervagternes uniform. Den havde et mønster af blade, broderet med sølvtråd, og der var tilmed fine smedede sølvspænder, formet som blade, som man lukkede trøjen med. Det var egentlig et meget nydeligt sæt tøj, men enten ville det være en skændsel for en mørkelver at bære, eller også ville det være skide skægt, fordi det i sig selv var en hån overfor skovelverne! Sibal frøs altså, så han satsede på mulighed nummer 2, og tog den derfor på. Dog uden at lukke den foran, for det havde de ikke tid til. Ydermere stjal han også lige hans hjelm og hans sværd, der var smedet af elvisk stål og var ligeledes i et smukt elvisk design, som skovelverne altid gik så meget op i. Det skulle jo se pænt ud. Herefter han gik hen til den næste vagt og stjal ham for hans læderpung med krystaller, samt hans bue og pilekogger. Han havde ikke glemt, at Isiodith havde beklaget sig over, at hun ikke havde våben med sig, når hun skulle tilbage. Det havde hun så sandelig nu…
”Skønt I lige skulle komme forbi min lejr. Hvis I skulle være så uheldige at se mig igen, så bring ridedyr med jer. Jeg er træt af at vandre!” Sibal vendte sig fra dem, så det kun var Isiodith, der ville kunne se hans ansigt lige nu. Hun ville kunne se hvor meget han frydede sig over at have efterladt dem sådan her. Nøgne og forsvarsløse! ”Kom!” Kommanderede han med hende, mens han i sin gang forbi hende begyndte at spænde sværdet til sit bælte og fæstne buen samt pilekoggeret til skulderremmen.
De to skovelvere kæmpede sådan med rødderne, og ham der kunne, bandede og svovlede. Så længe at Sibal var i deres synsfelt, ville rødderne holde dem nede med en levende kraft, og derefter stivne og blive som almindelige, ubøjelige trærødder igen. Så Sibal og Isiodith havde faktisk en smule travlt, hvis de skulle finde på at løbe efter dem. Men skovelverne havde faktisk ingen våben på sig længer, så måske ville de vende om efter forstærkning…?
”Nå!” Udbrød Sibal muntert, da de var noget en god afstand væk, hvor deres skuespil ikke ville blive afsløret ”Hvad er du mest til? Sværd eller bue?” Rødderne om Isiodiths håndled snoede sig forsigtigt fri, men i stedet for at dumpe meningsløst til jorden, viklede den sig atter om hendes ene håndled og flettede sig smukt og yndefuldt rundt i en krans, så det til sidst blev til et smukt armbånd. En lille gave, som et evigt minde om mørkelveren… kunne man vist godt kalde det. Når først han nåede grænselandet, ville de jo aldrig se hinanden igen. Hun hørte til i Elverly, og det… det gjorde han ikke!
Granny 05.09.2019 20:34
Isiodith vendte ryggen til Sibalghym og som han begyndte at binde hende med den magiske rod, smilede hun for sig selv. Stadig følte hun sig oplivet af deres fælles foretagende og hendes hjerte sprang glædeligt adskillelige slag over, som Sibalghym kyssede hendes pande og dernæst lo blødt. Som hans ansigt lyste op ved latterens kraft, kunne Isiodith heller ikke kvæle sit eget hjertelige smil i at sprede hendes fyldige læber og hengivent betragtede hun ham. Han var endnu smukkere, på sin egen mørke måde, når han lo.Hunelveren nikkede hastigt, som han forklarede, hvortil hans magiske evne kunne strække sig og end ikke øjeblikket efter, forsvandt varmen i hans blik, som Sibalghym lagde sit ansigt i ondskabsfulde folder. Isiodith kunne ikke se væk og hendes isblå øjne funklede fascineret, som træets rødder atter svandt ind og lod dem begge træde ud i solen. Hvordan var det overhovedet muligt for ham at skifte så hurtigt mellem sine ansigts mimiker? Og så hun Sibalghyms rigtige og sande jeg? Isiodith kunne ikke fornægte, hvordan hun inderligt håbede, at det var det, hun gjorde. Sibalghym havde stjålet en særlig plads i hendes hjerte og hun håbede, som hun aldrig før havde håbet eller ønsket efter noget, at hun ikke havde mistet den del til en bedrager.
Spørgsmålene forlod hende ikke, som hun fulgte tvunget efter Sibalghym. Ikke desto mindre lagde hun dog sit kønne ansigt i forpinte folder, som Lýrin og hans medrejsende straks bed mærke i de to nytilkommende. Hun sagde intet, som rødderne sprang frem af jorden og lagde sig om hendes vens skikkelse, for som hun betragtede ham, brød hun sig ikke spor om, hvad hun så.
Isiodith var dygtig og tilmed dygtigere end de fleste. Hendes kontrol over hendes magi var exceptionel og hun kunne helbrede i lange tider efter, at andre healere måtte opgive. Desuden var det Isiodith selv, som havde fået til opgave at våge over De Sovende; en opgave, hun havde fået tildelt af Rådet og ikke af hendes læremester!
Isiodith vågnede op fra de trodsige tanker, som Sibalghym kommanderede hende med sig og først da så hun, hvordan hans skikkelse nu var beklædt af lyse klæder og våben. Indvendig måtte hun ånde lettet op, for det betød at vagterne måtte kæmpe sig fri og søge mod Elverly for at hente forstærkning. Uden tvivl ville det købe dem vigtige timer, hvor de kunne tilbagelægge så megen strækning, som det var dem muligt.
Som de nåede på behørig afstand og Sibalghym, via sin chakrakontrol, løsnede roden omkring hendes håndled, smilede hun hjerteligt til ham. ”Det var klogt tænkt”, komplimenterede hun varmt og hvert ord dryppede i ærlighed.
Dernæst røg de isblå øjne ned på armbåndet og som hun så, hvorfor roden ikke havde forladt hende helt, måtte hun smile og grine forlegent endnu engang. Heller ej kunne hun styre den rosa farve i at sprede sig henover hendes bløde kinder og da hun derefter atter betragtede Sibalghym, glødede hendes isblå øjne af hengivenhed. Som fandtes der ingen andre i verden end Sibalghym.
Isiodith aflagde afstanden mellem dem og hoppede elegant op på et væltet træ i skovbunden, hvormed hun blev et hoved højere end Sibalghym. Smilet, eller for den sags skyld gløden i det isblå blik, havde ikke forladt hende, som hun lænede sig frem og lagde en bleg hånd mod hans mørke hud. ”Mange tak”, hviskede hun oprigtigt, hvorefter hun kyssede hans kind længselsfuldt. Erindringerne om deres sammenviklede kroppe havde endnu ikke forladt hende og stadig blussede hendes køn behageligt og oplivende.
Som Sibalghym derefter tilbød hende et våben, sagde hun prompte: ”Bue. Jeg har ikke styrken til at klare mig med sværd.” Ordene var beslutsomme, til trods for det varme smil, der endnu ikke kunne forlade hendes læber helt. Hun modtog, med et lille buk, buen og pilekoggeret, hvorefter hun selv fastgjorde det omkring skulderen. Buen var mægtig og stor til hendes lille skikkelse og hun måtte le en anelse af sig selv, før de atter begyndte at gå.
Efter at have bevæget sig for et øjeblik, måtte Isiodith alligevel bryde tavsheden mellem dem. ”Sibal”, spurgte hun derfor, som de isblå øjne fandt hans mørklilla skikkelse foran sig. ”Jeg ville blot sige… Hvad Lýrin sagde… Det passer ikke. Jeg er ikke hverken svagelig eller vissen.”
Blæksprutten 06.09.2019 13:23
Sibal stødte en finger med en mørk, skarp negl mod stålhjelmen på hans hoved et par gange. Klang, klang. ”Tja! Jeg kan jo ikke være en idiot hele tiden jo!” Naturligvis lod han sig booste af hendes komplimenter. Det var sjældent han fik at vide at han tænkte klogt, når han som regel lod andre om det taktiske. Nu hvor han følte, at han havde et ansvar om at beskytte sig selv og sin smukke fange, faldt det ham åbenbart naturligt at løse deres problemer uden nødvendigvis at bruge vold. Han vidste ikke hvorfor han pludselig gik så meget op i, ikke at få hende til at se ham som et monster. Han plejede at være ligeglad med at myrde foran andre?
Isiodith virkede forelsket, og han kunne ikke helt gennemskue det endnu, men hans blik fulgte hende med stor nysgerrighed. Specielt da hun så ned på sin hånd og fandt armbåndet, som han havde misbrugt Zaladins gave af en evne til at lave, gik han meget op i at se, om hun ville rynke næse ad det eller blive begejstret. Det glædede ham at se, at hun blev endnu mere smilende og en smule småforlegen, og han skyndte sig efter hende med lette fødder, da hun hoppede op på det væltede træ. Han nåede ikke at hoppe op til hende, før hun vendte sig mod ham, lagde hendes velsignende hånd på hans ene kind og kyssede ham på den anden i taknemmelighed. Det fik ham til at lukke øjnene og helt glemme at trække vejret imens, og først da hun fjernede sig fra ham igen, sukkede han længselsfuldt efter hende igen.
Han var blevet taget, hvad han var blevet lovet. Sådan havde han det. Det havde Isiodiths kammerater sørget for, da de afbrød dem i det helt rigtige øjeblik. Egentlig ville de måske ikke have opdaget dem, selv hvis de fandt både hårspændet og urtekniven og ledte længere omkring dem. Men den måde de havde talt om hende på, havde været mest ødelæggende. Hun var blevet ufatteligt såret, og han var blevet lige så vred og hævngerrig. Han slog blikket op og kiggede op på hende, som hun endnu stod der, høj og flot.
Som hun udpegede sit våben, tog han skulderbæltet med buen og pilekoggeret spændt fast på og overrakte det til hende, så hun selv kunne tage det på. Buen var bygget til en længere og stærkere arm, men hun skulle nok kunne håndtere det, eller i det mindste se en smule farligere ud, så chancen for at hun blev angrebet, var mindre.
Han sprang over det væltede træ og fulgte hende, i retning mod grænselandet. Håbede han. Han havde ingen ide om hvor nord og syd var på nuværende tidspunkt.
”Lýrin er en nar” Svarede Sibal straks og slog nonchalant ud med hånden. Han skulle ikke kunne modsige, at mænd generelt… selv ham selv måske, var tilbøjelige til at blive grimmere i munden, når der ingen kvinder var i nærheden. Men Lýrins ord havde virket næsten hadefulde og ondsindede. Hans kvindesyn var jo værre end Sibals! Sibal syntes bare at kvinder var dejlige, og det var ikke alle kvinder der brød om hans uartige tilnærmelser! ”Uanset hvor meget han undskylder og hvor mange hårspænder han efterlader dig og hvor mange måneskinsture han end kræver, skal du sige NEJ. Jeg ville ikke kunne klare tanken om, at du skulle gå hen og vælge ham som mage!”
Granny 06.09.2019 15:53
Som de begyndte at gå og Sibalghym erklærede sine følelser - eller mangel på samme - omhandlende Lýrin, måtte Isiodith smile for sig selv. For nu var det hende der førte an igennem de oldgamle og hvide træer, hvis kroner skinnede i alle afskygninger af blå og hvid, og Isiodith følte sig straks bedre tilpas. Nu var de atter alene og en forræderisk tanke havde mumlet til hende, hvordan Sibalghym havde hjulpet hende, efter Lýrins ord havde ramt hende som skarpe og dræbende pile. Det var... Isiodith kunne ikke benægte, hvordan det faktum var kærkomment. Ja, faktisk sødt. Hana næstfølgende ord fik hende dog til at stoppe brat op og vende sine isblå øjne imod ham.
"Så du ville ikke komme til vores bryllup?", spurgte Isiodith påtaget henkastet, hvorefter hendes fyldige læber adskiltes i et drillesygt smil. "Jeg havde ellers håbet, at du ville være min førstebrudepige. Måske endda give mig væk, taget dette eventyr i betragtning!", tilføjede hunelveren storsmilende, hvorefter hun drejede rundt på hælen og atter fortsatte. De havde ikke megen tid og Isiodith forstod instinktivt, at de måtte tilbagelægge så megen afstand, det var dem muligt, før de atter kunne slå lejr. Hvis det da overhovedet var en nødvendighed.
Som tanken strejfede hende, mærkede Isiodith, hvordan hun inderligt håbede, at de skulle dele endnu en nat sammen. Jo mere hun tænkte over deres snarlige farvel, og hvordan det ikke var på gensyn, des mere slog hendes mave kolbøtter i frustration. Hun havde ikke lyst til, at det skulle være deres sidste møde, men hvad var alternativet? Ingen af dem hørte til hos hinandens folk og ingen af dem ville være velkommen.
Isiodith var nødt til at lægge tankerne fra sig, for de gav hende intet godt og rejsen var endnu ikke slut. For at distrahere sig selv fra deres endelige, sagde hun: "Lýrin har vist mig sine sande farver og hvad jeg så, brydes jeg mig bestemt ikke om. Hvem han inviterer på måneskinsture i fremtiden kunne ikke forekomme mig mere ligegyldigt." De isblå øjne søgte over skulderen, så de atter kunne betragte Sibalghym. Han var forræderisk smuk at kigge på i den stjålne rustning og hun smilede bredt til ham, dog uden at de fyldige læber afslørede hendes hvide tandsæt.
"Jeg vil finde en mage som minder om dig, Sibal", lød det dernæst lavmælt, som de isblå øjne atter søgte jordbunden, hvorpå hun lige dele hoppede og betrådte med hastige skridt. "En som kysser godt og tager mig med på eventyr", tilføjede Isiodith hastigt og håbede, at Sibalghym forstod, at komplimenten var henvendt til ham selv.
Langsomt krøb smilet af hendes læber, som tankerne atter begyndte at cirkulere om, hvad fremtiden bragte for dem begge.
"Jeg håber, at du vil finde en... god kvinde. Måske... Lidt som mig, så vi stadig kan være hos hinanden."
Blæksprutten 07.09.2019 11:10
Komme til deres bryllup!? ”Aldrig i livet, om jeg skal med til dit bryllup” Sibal rynkede på næsen i øjeblikkets afsky ”Jo måske, hvis der er god mad, men ellers…!” Han havde aldrig været til et bryllup før, men han vidste, at det ikke ville være hans kop te. Han vidste godt at hun sagde det i sjovt, men han kunne ikke lade være med at tænke, at Isiodith inderst inde ikke lyttede til hvad han sagde. Måske kunne hun godt finde på at lade sig giftes med ham på trods af hvad han havde sagt om hende? Det krævede vel stadig at manden kastede sig på sine knæ for hende… Taget dette eventyr i betragtning, burde han næsten være den, der gav hende væk, ja. Hendes krop var nær blevet hans for ganske få øjeblikke siden. Det føltes dog så hurtigt og så fjernt fra ham nu, at han havde lidt svært ved at tro, at det faktisk skete, og at Isiodith faktisk havde bedt ham om at tage hende.
Mon det stadig gjaldt nu hvor der ikke længere var en hule til at dække for den friske og opklarende luft til hjernen? Ville hun stadig have ham?
Endelig forklarede Isiodith sig med, at hun ikke brød sig om Lýrins sande farver. Det lettede på en eller anden måde, selvom Sibal et eller andet sted burde være ligeglad med hvad hun foretog sig, når først de skiltes ad. Men det ville nu heller ikke være tosset at vide at man havde en dame i Elverly, der tænkte på ham. Han smilte straks gengældende, da hendes blik fandt ham igen. Han nåede ikke at kommentere yderligere på, hvor stor en nar Lýrin var, før han lod sig bremse en smule i sin raske gang over det næste Isiodith sagde.
Det fremkom ham fuldstændig absurd! Hun ville aldrig finde en mand som ham i Elverly. Det var helt sikkert. Måske ville det være lettere for ham at finde en kvinde som hende, da der trods alt var elvere af alle mulige slags, der med tiden havde flyttet ud fra Elverly, men han vidste nu ikke om alle hunelvere var som hende, eller om hun egentlig var særligt unik. Han havde ikke mødt så mange hunskovelvere, og de få han faktisk havde mødt, havde set på ham og hans slags med had i øjnene, inden hun blev ført væk, for at blive voldtaget af hans slægtninge, eller dræbt på stedet. Voldtaget og myrdet, alene på grund af hadet til skovelvere…
”Så hvis jeg skal forstå det helt rigtigt…” Han så på hende med et ihærdigt blik, som han forsøgte at gennemskue hendes egentlige tanker ”Hvis jeg havde været skovelver, så havde du valgt mig frem for alle andre?” Sibal vidste ikke helt hvad han håbede på at høre, og hvordan han ville reagere og handle på det, men han frygtede at det ville få ham til at udsætte sin flugt fra Elverlys skove, og efterlade Sidka i fortsat uvished om hans velbefindende.
Granny 07.09.2019 12:08
Isiodith kunne ikke undgå at le hjerteligt, som Sibalghym rynkede på næsen i afsky. ”Selvfølgelig ville der være god mad. Og hvis du kom, ville jeg da sørge for, at der også var din livret, når nu skulle rejse den lange vej – og ikke mindst være min førstebrudepige”, svarede hun prompte, som de isblå og morede øjne flygtigt gled henover den tynde skulder. ”Desuden måtte jeg jo have et eller andet godt gemt væk i ærmet, hvis jeg skulle få dig overtalt til at hoppe i en lyseblå kjole, som selvfølgelig skulle matche de resterende brudepigers”, tilføjede Isiodith dernæst, som øjnene atter landede på skovstien foran de nøgne fødder. Igen kunne hun ikke kvæle en lavmælt latter men som hun hoppede elegant op på en væltet træstamme, og dernæst balancerede på den, som hun gik, brød Sibalghyms spørgsmål med hendes spøgefuldheder. Øjeblikkeligt svandt det drillesyge smil ind, så de fyldige læber atter blot hvilede mod hinanden og de isblå øjne blev fraværende, som tankestemmerne begyndte at rumstere.
Isiodith hoppede ned, så de nøgne fødder kolliderede med den mosede skovbund, og dernæst lod hun sine skridt blive længere, så afstanden til mørkelveren bag hende, blev større. Det var nu i grunden ikke bevidst, og samtidig var det, som Isiodith krævede et øjebliks tænkepause. Da hun omsider brød stilheden, var hendes stemme lavmælt og eftertænksom.
”Det ville jeg, ja”, svarede hun sandfærdigt, som hendes blege hånd gled henover en hvid træstamme, som hun passerede den. Ned langs den tynde ryg bølgede hendes frie hår som det blev grebet af vinden. ”Jeg mente, hvad jeg sagde i træets hulrum, Sibal. Jeg ville have, at du skulle gøre mig til din, men…”, lød det dernæst tøvende, men dog ikke mindre sandt end hendes forrige ord. Dernæst skævede Isiodith atter over skulderen og fremtvang et smil henover hendes læber. ”Måske det var godt, vi ikke nåede dertil og måske, det er godt, vi aldrig kan blive hinandens helt. Jeg ville uden tvivl kede dig, når først alting blev hverdag”, forklarede Isiodith, som smilet blev en anelse drillesygt.
Ikke at Isiodith ikke var fuldstændig overbevist om, hvordan hendes meningen i hendes ord var rigtig. Hvad skulle han dog ville med hende på længere sigt? Hunelveren end ikke så andre muligheder. Deres forskelligheder var det, som tiltrak dem til hinanden men det ville også blive deres endelige, tænkte Isiodith, som hun bukkede sig forover og hjalp en kongeblå bille tilbage på rette spor – væk fra stien, hvorpå de gik.
”Og som du selv sagde-”, tilføjede Isiodith, som hun rejste sig op og atter lod der indfinde sig afstand imellem dem, ”så ville du aldrig kunne elske mig.”
Blæksprutten 07.09.2019 12:53
Sibals spørgsmål om hvorvidt hun egentlig ville have ham blev straks besvaret, og han var ikke længere det mindste i tvivl. Det var egentlig ret hurtigt at hun havde fundet ham værdig nok til at blive hendes mage, men hun kendte ham vel egentlig heller ikke. Han havde grimme, ækle sider, hun endnu ikke havde set… Men på trods af dette, nød han blot fredstilstanden lige nu og smilte smigret over det.
”Du er da ikke kedelig! Måske lidt from? Men absolut ikke kedelig” Svarede han med det samme, men han kunne dog ikke helt benægte, at et liv som hendes ægtemand i en by som Elverly ville kede ham noget så grusomt. Hans liv var blot lige begyndt, og han havde mange planer for fremtiden sammen med sin søster. Nej, han vidste faktisk ikke hvordan han skulle leve, når det ikke var på den måde, som han havde levet sammen med sin søster ”Men eh…” Prøvede han ”…jeg kan ikke forstille mig selv have en hverdag. Jeg keder mig ret nemt… Det er derfor jeg opsøger spænding og fare udenfor Kzar Moras mure.” Han trak lidt på beklagende skuldrene, og håbede ikke det ville få betydning for hendes følelser for ham. Han ønskede stadig at få hende. Han håbede på at en enkelt nat med hende ville få stillet hans behov, og at disse mærkelige, spirende følelser ville ophøre! Forelskelse klædte ham ikke!
”Jeg bør og MÅ ikke elske dig” Rettede han hende ”Jeg er ikke ude af stand til at vise følelser, og jeg er heller ikke i stand til at afgøre hvem jeg forelsker mig i. Men det er fuldstændig uhørt for en mørkelver og en skovelver at finde sammen. Det ville blive vores død” Som han hørte sig selv benægte, at han aldrig ville kunne elske hende, søgte hans blik flygtigt væk. ”Vores forhold kunne være seksuelt… og intet andet. Desuden tilhører jeg allerede en anden… På en måde.”
Granny 07.09.2019 13:20
Isiodith smilede for sig selv, som Sibalghym besvarede hendes bemærkning. Det gjorde hende såmænd intet, at folk fandt hendes selskab kedeligt, for om nogen vidste hun, at det var det, hun var. Aldrig havde hunelveren været festens midtpunkt; hverken som barn og nu heller ikke som ung, og altid havde hun stået i skyggen af sine forældre. Nu hvor Isiodith tænkte nærmere over det, var hun Elverlys smukke særling, der som hendes jævnaldrende ikke opsøgte hverken ægteskab eller mage; ej heller en stille og intim stund med en ven. Sibalghyms næstfølgende ord bragte dog Isiodith ud af sine tankestrømme og for en rum tid, gik hun blot, uden at besvare ham. I sandhed følte hun sig tom for ord og noget nyt og giftigt, hun ikke før havde følt, spirede faretruende i hendes bryst. En anden? Pludselig følte Isiodith sig lige dele dum og naiv, for naturligvis var der en, som ventede på Sibalghyms ankomst i hans hjemstavn. Hvorfor havde tanken ikke før strejfet hende? Og hvorfor efterlod den hende nedslået tilbage?
I sine tanker forbandede Isiodith sig selv for hendes barnagtighed og den romantiske tilgang, hun havde mødt mørkelveren med. Straks pakkede hun den varme følelse – såvel som den toksiske – væk i hendes indre og et lille, dog moret, fnys forlod hende. ”Jeg tror ikke, at jeg vil et seksuelt forhold”, sagde hun afvisende, hvorefter hun flygtigt sendte ham et smil over skulderen. ”Ikke når jeg ved, der er en anden, som venter på dig.”
Dernæst rankede Isiodith ryggen og afgjorde med sig selv, at det var bedst at efterlade mørkelveren så hurtigt så muligt. Hvad end hun så måtte føle for ham og velvidende, at savnet ville være destruerende. Han havde desuden ham ret – de ville aldrig passe sammen. De ville aldrig kunne elske hinanden.
”Hvis jeg kender mit folk rigtigt, så vil Lýrin og vores ukendte vagt vende tilbage til Skovfortet efter forstærkning. Nu hvor de ved, at jeg stadig er i live, vil de forsøge at finde alverdens trackere, så vi må hellere skynde os”, informerede Isiodith, hvorefter hun begyndte at afmærke træerne med sin duft. Hun havde specielt en skovelver i tankerne, der for alt i verden ikke måtte færten af hende og hun gruede altid i hans nærhed.
Dernæst satte Isiodith i let løb henover den mosede skovbund. Forhåbentlig Sibalghym ville fortie og resten af turen ville foregå i stilhed.
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet