"Selvfølgelig gør jeg det, Frederik." Svarede han lidt fornærmet, men rystede svagt på hovedet af sig selv. Han gad ikke at diskutere om det lige nu, og prustede lidt.
"Du er her jo ikke for dem - men for mig.." det sidste mumlede han dæmpet. Slugte næsten ordene før de blev sagt, og fugtede underlæben mens han kiggede den anden vej. Og så grinte Frederik, som de kom ned at sidde, en latter der varmede. En latter Viktor bare gerne ville have for sig selv. Måske var det meget godt at Frederik var så tvær til hverdag, ellers ville mange
mange flere kvinder bare overfalde ham -
hvis dét da kunne lade sig gøre.
Du ville jo danse, blev der sukket -
Oh, joeh, Frederik havde
ret. Viktor ville jo gerne danse, men jalousien havde holdt ham fanget fra at gå derud - og.. samt,
hvordan Frederik havde set ud imens. Det havde forvirret ham hvordan benene slog rødder i jorden mens brystet brændte af uretfærdighed.
"Serafina." Brugte han som undskyldning med en lille rømmen,
"Jeg faldt i snak med hende.." han krøllede læberne sammen, og klemte øjnene en smule som hvis han havde fået solen i ansigtet. Han fortrød det nu,
hvorfor gik jeg ikke bare med ham.
"Hah?" Udbrød han lidt fraværende, men overrasket da han hørte Frederiks sprudlende iver -
noget mere livlig end normalt.
Luk øjnene? "Hvad?" Lo han lidt forundret, og tiltede hovedet i hans retning. Viktor nikkede dog hurtigtm og lukkede så øjnene forvirret som han blev det fortalt igen. Øjenbrynene bevægede sig med ligedele bekymring og underholdning, med et lille fnys til følge.
"De er lukkede." Forsikrede han moret og ventede så.
Oh, uh, mhm. Fornemmelsen af Frederiks fingre der sank ned i krøllerne og fumlede med dem, fik det til at prikke og kilde i huden helt ustyrligt. En summende varme bredte sig gennem kroppen som et glødende bål, der sendte rødme til kinderne og fik hjertet til at hoppe et slag over. Viktor sank en klump, så forsigtigt som om han holdt vejret, mens fornemmelsen fortsatte med at spinde sig ind i ham.
Viktor kunne ikke lade være med at åbne det ene øje på klem for at se, hvad Frederik foretog sig.
Bank-bank-bank, Frederik var så tæt på.. de dybblå øjne var så intense i blikket, trods hans berusede tilstand. Den unge grevesøn sugede diskret ind mellem læberne og lukkede øjnene igen da Frederik forsat legede med hans hår. En svag mistanke kom ham på sinde..
måske vidste han godt hvad han lavede. Mundvigen krøllede sig op, og så sagde Frederik at han måtte kigge.
De nøddebrune øjne så direkte ind i Frederiks, og først var han stille -
lidt for længe om at reagere- Og så, mærkede han noget tungt på sit lår-
som ikke var hans egne hænder. Viktors blik sank flygtigt derned og opdagede Frederiks hånd på sit lår.
Hjertebank. En klump formede sig i halsen, men han gjorde ikke noget for at fjerne hånden, og reagerede så endelig.
"Jeg har brug for et spejl.." lo han dæmpet, trods sig selv, og tog hånden op i håret for at mærke efter i det rod den ældre knægt havde lavet.
Oh.. han standsede sin bevægelse og sendte ham et sigende smil.
Han vidste præcis hvad det var. Og så kom øgenavnet,
tøsedreng.
Viktor fnøs med et nedtonet grin,
"Ahaha, du fik fat i sløjfen," mens hans krop var fyldt med en hvirvlende følelse af overvældende intensitet, som han prøvede at undertrykke. Men hans unge hjerte var ved at give efter, da Frederik lænede sig ind mod ham.
Åh, Viktor smeltede næsten under hans berøring. De var nu så tæt på hinanden, at hans hjerte truede med at eksplodere når som helst, selvom han prøvede at fremstå uberørt. Hans øjenlåg hang tungt under følelsen af Frederiks nærhed, og hans puls steg støt.
'Så er du endnu mere fin'...
endnu mere? Viktors øjne åbnede sig opmærksomt, og han skævede til Frederik så godt han kunne, næsetippen strejfede det mørke, småstrittende hår.
Synes han at jeg er fin? Det lød bare så.. oprigtigt. Kinderne var som dyppet i rød oliemaling nu.
"Frederik.." Sagde han småforsinket, og blikket faldt på hånden i sit lår.
"Jeg er glad for.." dig "..at du kom.." sukkede han. Og så rynkede han brynene en smule forvirret over sig selv..
og de voksende følelser. The love that I gave you was art in my form