Nao var en person som gik meget op i sit arbejde, så når han endelig havde fri, så havde han brug for et sted som var hans og et sted hvor han kunne koble af og være sig selv.
"Det er bestemt et hjem, og det har min personlighed og det som jeg finder værdifuldt. Det kan jeg kun tilkendegive, at det er" Han kom med et lille grin over sig selv, for selvfølgelig ville han sige det, når han selv boede der.
Han var nysgerrig på hendes liv og hvorfor hun var kommet til byen, hvilket kun var til hans og byens fordel.
"Åh, det lyder rart. At have en i familien, foruden sine forældre, som man er ekstra knyttet til, betyder meget" Erkendte hende og kunne næste smage hans egen misundelse, for det havde nok ikke selv haft, ikke andre end forældrene. Men de havde bestemt også været nok.
"Det er stort hende, at hun så har åbnet sit hjem for Dem, så De kunne flytte ind"
Han kunne godt se hvordan et bekymrende blik, formede sig hos hende, men hurtigt blev lagt til siden. Emnet som hun bragte på banen, gav bestemt også ham dårlige minder, for dæmonplagerne havde været noget af en opgave og han havde stået lige i midten, lige som mange andre.
"Jeg er sikker på at det havde været det helt rigtige træk, at forslå Dem det" Han grinte kort sammen mede hende, for ellers havde han jo ikke siddet her med hende. Men Dianthos kunne noget, og det var nemt at skabe sig en omgangskreds og hun var jo allerede blevet knyttet til teateret,
"Jeg kan ærligt godt forstå, at De ikke krævede overtalelse" Mange ønskede at flytte hertil.
Han fulgte hende med øjnene og kunne ikke lade være med, diskret at lade blikket glide henover hende som hun forlod køkkenet, til fordel for kedlen som boblede over den åbne ild. Nao kiggede efter hende, uden at kunne se hende ude i køkkenet.
"Ja?" Lød det nysgerrigt fra ham,
"Hvordan har De det selv med den tanke?" De fleste mennesker drømte om en familie og en kone, også ham selv. Han skulle blot finde en som kunne acceptere hans arbejde.
"Mange tak" Lød det venligt fra ham, som han så hvordan hun satte de to krus ned på bordet.
"Jeg skal nok passe på" Kom det fra ham, som han smilede roligt til hende, som hun satte sig ved hans side igen. Nao havde måske lidt mere hårdere og brugte hænder, end hendes fine og bløde hænder, men derfor ville han stadigvæk kunne brænde sig. Det skulle nok stå lidt, inden han gik i krig med det. Her var virkelig rart og hun var virkelig noget for sig selv.
"Death smiles to us all. All a man can do is smile back"