Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 157 cm

Sunny 25.02.2021 11:09
Tøj havde altid føltes lidt ubehageligt for ham. Det virkede utrolig overflødigt, men han vidste også at der var mange folk som så det som en nødvendighed. Det holdt dem varme, og dækkede for deres kønsdele, som kunne beskytte deres blufærdighed. Han havde pelsen. Det holdt ham varm, og så havde han det også generelt utrolig varmt. Den eneste grund til at han tog tøj på blandt det pænere borgerskab, var fordi det gjorde folk mere tilpas i hans selskab. Så virkede han knap så 'nøgen' i deres optik. Det var også nemt nok at se for Adrian på den måde Oisin trak lidt i koften en gang imellem. Han følte sig fanget i tekstilet.

Han sad med vinglasset og vippede den mørkerøde væske frem og tilbage. Han lyttede til Adrians ord. Der var så meget han ikke vidste, og sikkert også meget som hans forældre ikke vidste. Det var nok en del af historien som de havde prøvet at glemme. Måske håbede de på at de kunne på et tidspunkt få skabt et liv for deres efterkommere hvor de ikke blev frygtet, men accepteret som enhver anden hæderlig satyr.
"Så min slægt var en form for bødler? Det er ikke ligefrem meget bedre."
Han havde ikke rigtig et behov for den 'gave'. Hvis folk hadede ham for noget han ikke kunne gøre for, så ville han ikke blandes ind i det. Han tømte sit glas i en stor tår.
"Men hvordan gjorde mine forfædre det? Pegede de bare på folk og sagde; 'Ti års ulykke til dig'?"
Han pegede direkte på Adrian som han lavede en besynderlig stemme. Det var meget komisk og ganske upassende måde at fremstille andre på.
Adrian Sommer de Abiléves

Adelig | Overhoved

Kaotisk God

Race / Menneske/Satyr

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 281 år

Højde / 186 cm

Lux 01.03.2021 13:40
Tekstilens måde at holde kroppen i gidsel på, se den kunne han nikke ganske genkendene til. Og i den forstand, var det alligevel meget han tillod sig, her til de menneskelige fester. Det var næppe fuldkommen anstændigt, sådan som det eneste der dækkede skovhertugen - foruden lændeklædet der strakte sig ned til hans 'knæ', nemlig var den støvblå kappe - den med de smukt broderede sting langs kanten. Han var meget bar, til sammenligning. Men så igen, så var han også meget mere tildækket, end han almindeligvis ville være... hvis det hele stod til ham. 
Det var en balance.

I den balance, var han ganske tæt på at påpege hvordan Oisin da gerne... måtte tage det af, hvis han ville - det virkede utrolig varmt. Men han nåede ikke så langt, da en finger pludselig blev peget imod ham. 
Ved lyden af hans stemme, havde Adrian rettet sig en anelse op igen, omend der stadigvæk hvilede en doven ro over den solbrune mand. Men da han pludselig pegede på ham - jah snakkede til ham - var det som om at hele kroppen spændtes op, og blikket, mimikken jah selv hans tone, det blev en kende stift i sekunderne der fulgte...
... indtil at han hurtigt - jah som for at afbryde noget der var i opsejling - greb fingeren, og pegede den forbi ham selv, op imod loftet i stedet. "Ved Haldis barberede bukkeben!" udbrød han, og stirrede febrilsk på vinglasset i hans anden hånd, førhen at han tømte det, så han kunne sætte det fra sig og faktisk bruge hånden. 
Den klappede ham lige tre gange over det eget mørke bryst, inden at han knyttede den, tog den op til læberne og pustede. Overtro lå ham alt for nært til at han kunne lade være, også selvom han vidste at håndtegn næppe ville bryde en potentiel forbandelse. "Oisin, hvad nu hvis det havde virket! 10 år er lang tid!" den dybe stemme havde en snert af gru i sig, og han næsten skuttende kiggede sig om skuldrene, for at se om uheld nu begyndte at snige sig ind på ham. Han skulle brænde noget lavendelsrøgelse når han kom hjem, det var så helt sikkert. 
Og først dér gik det op for ham at han stadigvæk holdt ganske godt fast i fingeren. Åh... med en lidt mere forlegen brummen, blev den sluppet, og det lille 'vig bort uheld' ritual med klap på brystet og puste i knyttet hånd, blev gentaget med den også.

"Well, legend has it when the sunbeams come,

All the plants, they eat them with their leaves"
Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 157 cm

Sunny 01.03.2021 14:56
Han var allerede klar til at folde sine hænder på maven, men han nåede ikke en gang rigtig at fuldføre sin spøg, inden at hans pegefinger blev grebet og ret hurtigt peget op mod loftet, som om han havde kastet en eller anden magisk besværgelse, der fyrede ildkugler ud af fingerspidserne. Han blev endda hevet lidt op af sædet, så han gav et forskrækket gisp fra sig, som koften revnede lidt i sømmet af at blive strækket på den måde. Han havde ikke regnet med på nogen måde at Adrian ville reagere på den måde. Han kiggede bare forvirret mellem sin finger og Adrian der så ud til at have fået noget galt i halsen, efter at have tømt sit glas vin med al den hast. 
"Æh... alt vel?"
Spørgsmålet fik dog ikke rigtig lov til at hænge, inden han tydeligt blev formanet om at det han havde gjort havde været farligt. Han løftede et meget forvirret øjenbryn. Hvordan skulle det at pege nogensinde have været farligt? Han var jo bare en almindelig tømrer, men Adrian mente hvert fald at det havde været meget forkasteligt fra hans side.
På et tidspunkt gik det så op for Adrian at han stadig havde Oisins finger, og strækket den lille satyrkrop mod loftet. Han trak sin hånd til sig, men løftede sin arm for at se til revnen under armhulen. Det måtte sys på et tidspunkt. Derefter vendte han igen det meget forvirrede blik mod Adrian, der stadig så ud til at kæmpe med den vin han havde hældt ned i den gale hals.
"Vi har ikke haft vores evne i mange generationer? Hvordan skulle det virke? Desuden så har jeg aldrig udvist tegn for at kunne kaste ulykke over folk."
Han kunne virkelig ikke finde ud af hvordan det overhovedet skulle foregå. Hvordan kaster man besværgelser? Der var noget med sådan noget energi man brugte som man skulle have noget af. 

Adelig | Overhoved

Kaotisk God

Race / Menneske/Satyr

Alder / 281 år

Højde / 186 cm

Lux 09.03.2021 17:58
En undskyldende tanke gik til stoffet som blev strukket under hans pludselige bevægelse, og Adrian øjnede kort den skade han havde forvoldt i sit hastværk om at få fingeren væk fra sig. Ups. Han kunne på samme tid også se hvordan at den pludselige bevægelse havde forskrækket den kære satyr en anelse, og en undskyldende brummen kom fra skovhertugen, som skuttede sig en sidste gang. Urgh. 
Han rakte ud efter flasken, og følte med en genkendelig lyd af vin i glas, sit eget glas op til endnu en hurtig tømning af den røde væske, det var bedre. En bølge af varme skyllede over den snert af ubehag der havde siddet tilbage i hans krop. "Jeg er ret sikker på... at du kan noget i den retning" endte han med at sige. 
Adrian rettede sig en anelse op, og lod den tågede hinde af åndesynet glide over de gyldne sprækker igen. Åh joh, den aura han havde spottet før, se den var der stadigvæk. "Den aura der hænger omkring dig, taler i hvert fald imod at du er helt foruden en form for evner - åh, besidder du nogen magi?" 

Sagt med en smule undren, og han glippede momentært med begge øjne i erkendelsen. Se det kunne jo godt være, at han i sin hastværk bare var hoppet til den første konklusion han så foran sig, som bedst passede til den kasse han ubevidst prøvede at hive ned over Oisin. Endnu et kernegodt eksempel på hvordan at hastværk kunne være lastværk. 
Fordi måske der var en helt naturlig, magisk forklaring på den underlige tåge der hang omkring den muskuløse satyr, og Adrian lod endnu engang glasset blive fyldt op, inden at han rakte flasken tilbage til Oisin igen, et lille undskyldende smil omkring læberne. Hovsa.

Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 157 cm

Sunny 12.03.2021 21:53
Efter Adrian havde taget et par gode glas rødvin, gik han selv efter flasken for at få fyldt lidt i sit glas igen. Adrian havde virket til at have brug for det. Havde han virkelig forskrækket ham så meget med sin lille spøg? Det havde jo bare været for sjov? Men han forstod sig så heller ikke på al det der med magi. Det var så fremmed for ham, så hvordan kunne han vide hvornår nogen lavede noget med magi.
Han tog sig en langsom tår af sin vin, mens han kiggede på Adrian, der kiggede på ham. Han vidste ikke helt hvad han kiggede på rigtig, men det virkede vigtigt eller meget hokus pokus noget vigtigt. Han kunne ikke lige komme på de rigtige ord til den slags. 
"Nej. Jeg er en ret umagisk satyr. Jeg er ikke en gang særlig god til at synge. Det plejer at hjælpe lidt når jeg får noget at drikke. Så er jeg hvert fald lidt mere ligeglad. Der er så også mange druksange som er ret sjove at synge med på."
Han kløede sig i nakken som han prøvede at komme i tanke om der havde været et tidspunkt hvor han kunne have lavet noget magisk, eller måske noget uheldigt i nærheden af ham. Måske noget på arbejdet.
"Jeg har aldrig været rigtig uheldig. Jeg har endnu ikke haft et stillads kollapse under mig. Det er så også fordi jeg sørger for at de er sat ordentligt op inden jeg træder op på dem, så det tæller nok ikke."

Adelig | Overhoved

Kaotisk God

Race / Menneske/Satyr

Alder / 281 år

Højde / 186 cm

Lux 17.03.2021 16:39
Jeg er en ret umagisk satyr. Adrian kunne ikke lade være med at lade et lille heh slippe over læberne, da det var de færreste satyrere der helt var foruden en eller anden form for magi, af hvad han havde oplevet. Nu var det dog også de Abileves slægtens største fordel i mange sammenhænge, deres tætte forbindelse til naturen og magien, gjorde dem meget alsidige når det kom til deres evner, og han havde endnu ikke oplevet en af sine egne familiemedlemmer var født uden noget. 
Selv dem man havde mistænkt for at være magiløse, havde blot vist sig at blomstre sent. 

Men man kunne ikke fortænke ham i at være skeptisk overfor magi, hvis han aldrig havde haft fornøjelsen af at kunne bruge den. Skovhertugen tog en tår mere imens at han lyttede, et overvejende nik her og der. Han var sikker i sin sag, men sagde det ikke højt. Oisin kunne mere end han vidste af. 
Men gav det overhovedet mening at gøre ham bevidst om det, eller gjorde han det for sin egen nysgerrigheds skyld? Adrian måtte kortvarigt summe overvejende over den tanke der sneg sig ind, da den unge satyr syntes at bryde sig godt om sit liv som det var, og næppe havde nogen grund til at få det vendt 180 grader rundt, bare fordi at Adrian selv lige... følte for det. 
Men beslutningen faldt i sidste ende på, at det kunne gå meget mere galt, om han fuldkommen ignorerede det. Måske ikke nu, og måske heller ikke imorgen! Men... en eller anden dag. "Jeg tror ikke at din passive evne, ville forme sig som knaldgod stilladsbygger" brummede han med en snert af mere rolig latter, nu hvor at pegeriet var kommet på afstand. Adrian knipsede derpå pludselig - "Aha, vent lige lidt" - og gav sig til at rode i den taske der hang om hans hofte, skjult en anelse af den sorte pels og støvblå kappe. 
Og hev tre små træfigurer op. En slange, en ugle og en enhjørning, alle skåret i hvidt træ så det næsten lignede knogler. 

Spørgende var det at han kiggede på Oisin, og tog langsomt en tår af sin vin, imens. "Har du nogensinde... rørt ved magiske ting før?" måske han ville kunne sanse noget omkring Adrian's totemdyr. Måske ikke. Det var et forsøg værd, i det mindste.

Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 157 cm

Sunny 27.03.2021 22:32
Han vidste ikke hvorfor Adrian virkede så hårdnakket på at få overbevist ham om at han kunne magi. Burde han ikke have lagt mærke til det hvis han havde? Han var næsten fire årtier gammel, og det var mange år i menneskers forstand, og langt de fleste af dem fandt trods alt deres evner meget tidligere. Der havde aldrig været tegn på at han havde nogen form for magiske evner, og han tvivlede på at de nogensinde ville vise sig. 
"Jeg tænker også at mine stilladser mere er sikrede af ordentligt arbejde end magi. Der er meget man kan gøre med sine bare næver uden at skulle bruge magi."
Han havde aldrig forstået hvorfor der var nogle der så også mente at magi var hårdt arbejde langt overlegent. Jo, man kunne udføre nogle opgaver ganske nemt med magi, men nogle gange, så måtte man altså bruge sit hoved og sine hænder, i stedet for at bruge tid på at finde en magiker der kunne gøre det med et vift af sit håndled. Man kunne ikke altid stole på at magi kunne fikse alt for en. Hvis man ikke vidste hvordan man bruger sin krop når magien ikke kunne slå til, så var man jo lige langt. Han foretrak hvert fald at vide hvordan man ordner ting på den umagiske måde.

Hans øjne fulgte de fine små træfigurer som Adrian trak op. Smukt hvidt træ. Meget elegante udskæringer. Det har været en kyndig hånd der havde udformet det.
"Det er virkelig smukt håndværk," sagde han og begyndte uvilkårligt at række ud efter figurerne for at nærstudere dem.
Han stoppede dog sin bevægelse, som Adrian snakkede om magiske genstande. Han kiggede med et usikkert blik op på den høje halvsatyr.
"Det kan jeg ikke sige at jeg har. Med mindre noget af mit tømmer har været magisk."
Han trak sin hånd tilbage, og havde pludselig ikke rigtig lyst til at nærstudere figurerne.

Adelig | Overhoved

Kaotisk God

Race / Menneske/Satyr

Alder / 281 år

Højde / 186 cm

Lux 23.04.2021 20:04
Magi eller ikke magi, håndværk eller dets magiske modstykke - Adrian kunne sagtens se begge sider, og ville altid mene at det ene nok aldrig ville kunne erstatte det andet, hvilket selvfølgelig også var sådan tingene skulle være. At forkaste det ene og kun læne sig op af det andet, ville dog være decideret unaturligt...
... og derfor forekom det måske nok så snagende, at han var så opsat på at grave i det potentiale en tydeligvis 'magiløs' mand havde, frem. 

Han havde alt respekt for det liv den anden havde levet op til nu, men kunne ikke slippe en nagende fornemmelse af at det var et lev livet med den halve sandhed - hvor arrogant og prætentiøst det så end lød, når han vurderede at han kunne tage sådan en overslag som en afspejling af virkeligheden. Og selvom den mindre satyr virkelig ikke virkede interesseret i at opdage den del af ham selv, kunne Adrian ikke... irriterende nok, lade være med at følge sin delvise nysgerrighed, men også delvise... undre. 
Fordi hvorfor, efter så mange år... var det kommet op igen? 
Den mørke hånd havde været lige ved at række ham de udskårne figurer, et mildt smil på læberne over komplimenten, det var i hvert fald smukt håndværk! 
Men stoppede bevægelsen, da hans ord om magi, fik den yngre satyr til at trække i land. Hmm... en dyb brummen kom til sidst fra ham, og han holdt dem en smule ud foran sig, hånden hvilende på det ene af de natsorte lår. . "Jeg tror næppe at de vil lade en helt almindelig håndværker håndterer magisk tømmer..." hvor abstrakt magi af den størrelse nu engang var - de gyldne øjne glimtede fornøjet. "Men det er heller ikke så vigtigt" slog han hurtigt hen, for ikke at bevæge sig ned af det samtaleemne. 
Oisin virkede næsten... usikker omkring det. Et andet ord for påpasselig, varsom eller sågar måske bange for det, hvilket Skovhertugen... havde svært ved at forstå. En rumlende rømmen gav ham stemmen tilbage, da han skævede til Oisin's skikkelse. "... er du... bange for magi?" i sidste ende, nyttede det  intet at fortsætte hvis han intet - absolut intet - ville have med magien at gøre. 
Så måtte Adrian finde svaret på sine spørgsmål andetsteds, og de kunne begge krydse fingre for, at der ikke ville ske noget drastisk med den aura skovsatyren fornemmede. 

Oisin Hex

Oisin Hex

Byggearbejder

Retmæssig Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 157 cm

Sunny 18.01.2022 17:53
Oisin så sig ikke som en frygtsom mand. Der var ikke rigtig noget han var bange for. Der var ting han ikke brød sig om, og der var masser af ting han blandede sig udenom. Især så snart det lugtede af noget politisk, men det her var noget andet. Han kiggede mistænksomt på de fine træfigurer. Hvor gerne han end ville nærstudere håndværkerens arbejde, så følte han sig modvillig til at røre ved noget der havde med satyrmagi at gøre, hvis det var tilfældet.
"Jeg ved hvornår jeg ikke skal blande mig i noget som jeg intet ved om, og magi blander jeg mig ikke med. Det er der kloge personer og troldfolk som kan tage sig af det. Jeg vil heller ikke lade folk der ikke ved hvordan man bruger en høvl røre ved mit værktøj."

Han så magi som en eller anden form for esoterisk værktøj, og han kunne ikke beherske det, så det var ikke noget der skulle placeres i hans hånd. 
"Hvad er det for nogle figurer? Er det noget knyttet til vores kultur? Det er lang tid siden jeg har hørt de gamle eventyr. Jeg har brugt meget af mit seneste liv i Dianthos."
Han kiggede varsomt, men nysgerrigt på Adrian. Hvad var hele det her møde om?

Adelig | Overhoved

Kaotisk God

Race / Menneske/Satyr

Alder / 281 år

Højde / 186 cm

Lux 15.06.2022 07:35
Lyttende vippede figuren en anelse imellem fingrene, inden at han med et skævt smil nikkede til sidst. Det ville nok ikke være sidste gang han mødte et væsen, som ikke nødvendigvis brød sig om det, og det var til at forstå. Smilet blev derfor efterfulgt af en lille bevægelse med hånden, så han kunne se den uden at skulle holde omkring den. 

Uden at slippe blikket fra den hvide enhjørningefigur i de første sekunder, rystede han en smule på hovedet. "Selve enhjørningen er ikke vores kultur. De lever dybt skovene, og langs  bjergene, og har en del forskellige historier bundet op omkring sig, alt efter hvem du spørger" de var prægtige væsner - man var heldig hvis man mødte en. Tanken fik et varmere glimt frem i de lyse øjne, og han flyttede blikket til Oisin. "De kan ældes til over et årtusinde, selvom de ældste sjældent bevæger sig væk fra deres levesteder, i de her år". De er naturens helbredere, og ikke alt for anderledes end dig og mig". Nogle af de bedste (eller nok nærmere interessante) samtaler han havde haft, var de få gange hans og deres veje var krydset. 
Der var meget at fortælle hvis man først gik i dybden. 

Tommelfingeren gled sagte over figuren, efterfulgt af en svag glød når fingeren forsvandt. "De her figurer er dog ikke lavet ud fra historierne, men er mere personlige end det" opmuntrende kunne man næsten sige at hans stemme var, da da han stillede vinglasset fra sig, for at holde det ordentligt så han kunne se dem. "Mirabelle, Jolus og Ventus" det lød skørt at sige navnene højt, og han trak også lidt leende på skuldrene. "Det er mere magi, men en anden slags end den jeg troede du havde"

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 7