Astrid af Isenwald
Adelig | Arving | Prinsesse
Astrid trak lidt på et blidt smil, som det virkede til at Dionisia ville lade hende kunne se på. Astrid skulle lige til at godtage den lille invitation til middag, men Astrid kunne fornemme at noget andet tog fyrstindens opmærksomhed, så hun valgte at holde igen, for nu. Det passede også fantastisk at hun lod sine ord holde sig tilbage, for kort efter bad hun om at forlade selskabet. Hun betragtede hvordan en lille forklaring blev hvisket ind i fyrstens øre.
Åh, hvor det kildede med nysgerrigheden med hvad de snakkede om. ”Til vi ses igen, Fyrstinde,” nåede hun at sige tilbage, med et lille nej til hende, inden fyrstinden forsvandt væk fra gruppen.
Åh nej… Nu stod hun jo alene med fyrsten igen. Dionisia havde sikkert hevet al glæden og åbenheden med sig, som hun forlod dem, og frygtede derfor det værste. Det værste kom også ud af hans mund – men det var muntert. Astrid stod et øjeblik og ledte efter ordene, for hun ville ikke love hun ville deltage, før hun havde set det i aktion.
”Jeg vil gerne se det an, før jeg lover noget,” forklarede hun. Måske virkede det ikke så åbent for traditionen, men eftersom det ville være hendes første gang, hvor hun deltog, var hun jo ikke helt sikker på hvad hun skulle forvente. Jo selvfølgelig at skulle kaste med en træstamme. Men var det mudret, skulle hun have handsker var der torne og knaster over det hele på træstammen? Ja der var mange spørgsmål der summede bag det kønne ansigt.
”Ellers skal jeg måske komme nogle dage inden og se en ekspert i aktion?” foreslog hun. Det var tydeligt at hun hentyde til at han var en ekspert på området, for det formodede hun, på den måde som han virkede så begejstret for traditionen. Astrid selv kunne godt lide at ankomme nogle dage før en festlig begivenhed, blot for at hun kunne snuse lidt på hvordan man begav sig rundt alene og for den sags skyld vurdere
Astrid forsøgte at beholde sit lille smil, som han fortalte om at han ikke ville se så meget til Alaric, når han flyttede til Isenborg i Medanien.
”Som Dionisia nævnte, så tænker jeg vi kan komme på besøg til en middag en dag, hvis tilbuddet stadig står?” Det var som sådan en accept fra Astrids side af, at hun ikke havde noget imod at skulle besøge dem til middag en dag. Tanken om hvor lang tid fyrsten havde tilbage på magten, strejfede hende – for måske det ville blive lettere at besøge Medanien når han ikke længere var fyrste? Så ville han i den grad have lettere ved at se både sin søn og sine kommende børnebørn.
Der var et eller andet, som var så utrolig surrealistisk. For blot et halvt år siden, havde hun på ingen måde drømt om hverken børn eller husbond, men det var som om Alaric havde fået vendt det hele på hovedet. Alt skulle nok blive godt.
Everything you've ever wanted
is on the other side of fear
- Astrid af Isenwald