Fortidstråd: En lummer Takken

Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 04.08.2020 22:29
Pax's hænder i luften provokerede kun Juno yderligere. Han havde ikke tænkt sig at lade Pax slippe af sted med den slags fornærmelse, bare fordi han med sit kropssprog overgav sig - med sine ord overgav han sig i hvert fald på ingen mulig måde.

"Jeg forstår," snerrede Juno og lagde en hånd om Pax's håndled for at sænke hans hånd for ham, "at jeg er i gæld til dig, og at jeg aldrig har lyst til at være det igen. Sig, hvad der skal til for at du blander dig udenom min bande, så skaffer jeg dig det." Det var et reelt nok tilbud, men Juno syrede af vrede, hans stemme anstrengt og hans blik hårdt. Han havde ikke brug for én til at lege storebror for ham, hvis alt han gjorde var at minde ham om, hvor dårligt et job han gjorde af at lede sin bande.
Han tog det endnu mere personligt end han normalt ville, netop fordi Pax's mening om ham betød så meget, at det gjorde endnu mere ondt, når han kunne se de ting, Juno helst ville skjule. 
Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 08.08.2020 20:32
Pax lod Juno gribe om sit håndled men ikke foruden at skære en grimasse, som smerten unægtelig indfandt sig. Dernæst vristede han sig fri af den yngre mands jerngreb, og rystede opgivende på hovedet. Hvad der før havde været et behageligt møde, ligefrem kærkomment og rart, havde nu forandret sig mærkbart.

Du har ikke nogen gæld at betale. Ikke udover de femten safirer du i forvejen skylder mig”, vrissede Pax, men dog ikke med samme kraft, som Juno havde bidt af ham selv. Han kunne ganske enkelt ikke mønstre arrigskaben, og selvom smerten fra brystkassens mange åbne sår tog til, mistænkte Pax, at det ikke var derfor, at tonen ikke blev skarpere.
For længe siden havde Pax aftalt med sig selv – og kun Guderne kendte til det faktum – at Junos gæld ville forsvinde. Hver gang han stødte på den blonde knægt syntes han dog, at ville gøre opmærksom på, at det ikke kunne forblive sådan. Zaladin tage den stædighed.

… også selvom at Pax genkendte den i sig selv.

Han nåede ikke at sige meget mere før, at det begyndte at sorte for hans stålgrå blik. Omkring Pax begyndte rummet at bølge, som befandt han sig på det vilde hav, og med et tungt støn gled han ned på sine knæ. Forbindingen havde omsider måtte opgive kampen mod det røde blod, og ligeså stille begyndte en plamage at danne sig nær hans ene lyske. 
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 09.08.2020 22:23
Al farve forsvandt fra Junos ansigt, da Pax mindede ham om en gammel gæld. Femten safirer var meget, når man levede fra hånden til munden, og Juno havde ofte ønsket, at Pax ville glemme gælden eller tilgive den, men ligegyldigt hvor fjern den virkede, kunne han aldrig selv glemme den. Havde han haft krystallerne på sig, havde han hamret dem ned foran Pax. Som det var, havde han ingenting på sig overhovedet. Han var fattigere end han nogensinde havde været før, og Pax var ikke den eneste, han var i gæld til. 

Pludselig så Pax's blik fjernt ud, og Juno handlede, inden han selv helt registrerede, hvad der var ved at ske. Han greb om Pax's overarm og hjalp ham blidt ned på gulvet, hvor han holdt ham siddende. "Pis. Pis, pis, pis," mumlede han, imens han overvejede, hvad han skulle stille op nu. "Kunne det ikke have ventet, til jeg var færdig med at råbe af dig?" spurgte han, irriteret, selvom han vidste, at Pax ikke kunne gøre for det, indtil han fik øje på de røde plamager, der dannede sig på de hvide forbindinger.
"Edward!" Råbte han, forskrækket, og da der ikke straks skete noget, igen, denne gang i en højere tone, desperat; "Edward!"

Den gamle mand kom ind ad døren i samme sekund, så hvad der foregik, og gik igen. "Du må ikke forlade mig, din forræder!" Kaldte han efter ham, på trods af at vide næsten stensikkert, at Edward kun ville være væk længe nok til at finde, hvad end han skulle bruge for at hjælpe Pax, og da Juno så tilbage på Pax, kunne han nærmest ikke flytte blikket fra de stødt voksende røde plamager.
"Har du selv bundet de lorteforbindinger?" spurgte han, i hvad han håbede var en jokende, opmuntrende tone, men som nærmere bar tegn på, hvor forskrækket han var blevet.
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 11.08.2020 09:54
Pax fnøs men om det var af smerte eller morskab, var ikke til at sige. Noget, der kunne forveksles med sidstnævnte, spillede dog i hans halvlukkede øjne, og jo mere panisk Juno lød, des mere syntes blikket af gnistre spøgende.
Pas på. Ellers lyder det som om, at du synes, at jeg er dejlig og at du ville savne mig, skulle jeg dø nu”, brummede Pax drillesygt, hvorefter han forsøgte, at lade deres blikke ramme hinandens. Det skulle dog vise sig vanskeligt: der var nemlig tre af Juno’er at vælge imellem.

Edward kom vraltende tilbage, bærende på en sort sadeltaske. Han vrissede noget uhørligt mellem sammenbidte læber i det, at han satte sig på hug foran Pax og tog den hastigt voksende plamage i nærmere øjesyn.
I lyder som et gammelt ægtepar, gør I!”, vrissede helbrederen, hvorefter han daskede leende til Juno. Edward selv havde tilsyneladende ikke synderligt travlt til trods for, at Pax gradvist blev dårligere. Som havde nogen trykket på en knap.

Hjælp ham ned at ligge, gider du”, lød det dernæst kommanderende. Pax greb ud efter Juno men blev pludselig bevidst om, at han vist vejede mere end den yngre mand. Han ville umuligt hverken hejse ham op eller ned, så Pax klappede Juno på skulderen og lod sig selv dumpe ned på ryggen. Han skar en grimasse og snerrede af luften, hvortil Edward himlede med øjnene og rev skjorten op. Under forbindinger strømmede blodet i en lind strøm.

Det er faktisk mig, der har forbundet ham, skulle du spørge fra nogle.” Helbrederens gamle øjne skævede irettesættende til Juno, hvorefter arbejdet hastigt fortsatte. ”Hvad har I lavet? Fik I travlt med at elske hinanden lidt for hårdt? Ha-ha!
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 11.08.2020 23:08
"Jeg synes du er røvirriterende og jeg vil have lov til selv at slå dig ihjel en dag," svarede Juno anstrengt, for det var svært for ham at joke omkring, når hans store, stærke, 'kan klare alting selv'-storebrors-lignende figur for første gang så svag ud. Men han prøvede; han prøvede at joke tilbage, for han havde heller ikke lyst til at indrømme overfor Pax, hvor meget det påvirkede ham at se ham sådan.

Det var en stor lettelse, da Edward sluttede sig til dem igen, indtil den gamle mænd åbnede munden og Juno stirrede vantro på ham. Et gammelt ægtepar?! Han nægtede at tro på det, og skulle til at modsige ham, da han fik en ordre, og, lige fordi det gjaldt Pax's velbefindende, gjorde han straks som han blev bedt om, en smule fornærmet, da Pax ikke lod til at stole på, at Juno kunne hjælpe ham. 
Juno fulgte alligevel med ham ned på gulvet, hvor han satte sig på knæ ved siden af hans hoved, og rent instinktivt tog han Pax's nærmeste hånd i sine. Han havde lyst til at klemme livet ud af den, men han holdt sig pænt til at stryge sin tommelfinger nervøst op og ned ad den.

"Hah!" svarede han Edward med et fnys, men så ned på Pax, imens han svarede ham; "Pax ville dø af chok, hvis jeg så meget som satte mig på hans knæ." Juno smilede ned til ham og besluttede sig for, at timingen alligevel ikke ville blive bedre end den var nu; han kunne lige så godt bruge den næste information til at distrahere Pax fra, hvad der ellers skete.
"Ulven ved sikkert ikke engang at jeg også er til fyre nu." Juno snakkede, som talte han til Edward, men han flyttede på intet tidspunkt blikket fra Pax, og selvom han talte, som havde han al selvtillid i verden, holdt han vejret imens han ventede på Pax's reaktion.
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 12.08.2020 20:33
Edward fnøs moret imens, at hans fingre arbejdede med at standse blødningen i lysken. Blodet dannede en lille å mellem Pax’s mavemuskler og dryppede ned på det slidte trægulv under ham. Tilsyneladende var den gamle helbreder dog ikke synderligt forskræmt over hele den miserable affære, for han skævede til Juno i det, at denne kom med sin indrømmelse. Han forholdt sig dog tavst og afventede, hvad Ulven ville svare. Det var trods alt hans unge.

Pax’s slørede blik landede på Juno og for et langt øjeblik lå den gråhårede mand blot og betragtede den yngre. Så gav han knægtens hånd et klem.
Selvfølgelig vidste jeg det”, mumlede han, hvorefter begge de brede øjenbryn gled længere op i panden. ”Det fornemmede jeg, da du var yngre. Der er et eller andet over dig, du ved.” Pax trak dernæst lidt på den ene skulder, hvilket fik Edward til at irettesætte ham vrissende. Pax ignorerede ham.

Jeg er ligeglad. Det kommer ikke mig ved, hvem du inviterer med i seng. Men du har ret – jeg ville dø af chok, hvis du pludselig synes, at jeg så sød ud. Du hader mig jo størstedelen af tiden.” Han forsøgte, at sende Juno et drillende blink, men Pax var ikke sikker på, at det helt lykkes ham.
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 12.08.2020 22:36
Juno var ved at gå i panik, da Pax tog sig sin tid med at reagere. Han havde forberedt sig på at blive afvist, eller måske endda på at blive accepteret, men han havde ikke forudset at han ville sidde og svede over, ikke at vide hvad Pax tænkte. Han sank en klump og overvejede, om han bare skulle stikke af - ingen af de to andre mænd var i stand til at stoppe ham lige nu.

Men så svarede Pax ham endelig. Og Juno åndede lettet op.
"Ja ja, din løgner," mumlede Juno, men kunne ikke skjule hverken sin lettelse eller sit smil. "Som om du vidste noget som helst." Pax's næste ord fik Juno til at kvæle et grin, der kom ud som et fnys.
"Det passer ikke! Jeg hader dig kun, når du er irriterende," drillede Juno tilbage og havde Edward ikke siddet og puslet om Pax, ville Juno have sprunget på ham i en brydekamp. Som det var, måtte han nøjes med at række tunge af ham.
"Men du er ikke min type. Og desuden har jeg en kæreste. Han hedder Hector."
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 12.08.2020 22:59
Pax måtte kæmpe for at undertrykke et voksende smil, der truede med at krakelere både hans ansigt og hjerteformede mund. Det lykkes men kun med hjælp fra den gamle helbreder, der behændigt stak en fed nål ind i den sensitive hud i det næstfølgende øjeblik.
Den gråhårede mand skar en grimasse af ubehag, hvortil Edward mumlede: ”Tag dig sammen. Det er jo bare en lille bitte nål”. Et ledt og frydefuldt smil fulgte loyalt, og da nålen skød igennem endnu et hudlag, lo Edward lavmælt.

Pax ignorerede Edward og vendte sig atter mod Juno. ”En kæreste, siger du?”, udbrød han lavmælt mellem sammenbidte læber. Han havde hørt de andre unge bruge samme udtryk, men Pax havde aldrig selv haft fornøjelsen. Juno måtte heller ikke være døv for rygterne der gik om ham: nogle sagde, at han ikke besad en manddom, selvom han lignede den unge mand, som han var, andre hviskede om perverse tendenser og rygterne udsprang alle fordi, at Pax aldrig havde frekventeret senge ejet af hverken mænd eller kvinder.

Pax skar endnu en grimasse af smerte, hvorefter tungespidsen hastigt fløj henover de tørre læber. ”Og nej. Jeg havde ikke tænkt det. Kun en – en enkelt gang”, stønnede han, som Edward fortsatte sit arbejde. Den krumbøjede skikkelse nynnede i takt til Pax’s ubehag.
Jeg er dog ikke overrasket”, skyndte Ulven at tale videre. ”Du rør mere ved mig. Du er mere… ja, jeg ved ikke – ved Zaladins røvhår, det gør jo ondt, din skide idiot!” Pax snerrede af helbrederen, men denne gjorde ikke andet end at le stille, og ganske uden tøven fortsatte arbejdet.

Du – vent, hvorfor er jeg ikke din type? Synes du, at jeg er grim?” Pax mente sine ord i spøg, og det lykkes ham – i hvert fald til dels – at sige dem, alt imens hans ansigt i et øjeblik blev legesygt. Smerten fandt dog hurtigt vej tilbage til ham, hvormed han måtte stønne tungt, lidende. ”Er det arrene? For det – det kan jo ikke have noget at gøre med min vindende perso- personlighed!
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 14.08.2020 18:55
Juno skævede til nålen, da Edward nævnte den, men han ønskede straks, at han ikke havde set den. Den var hverken lille eller bitte. Heldigvis kunne Pax hurtigt efter distrahere ham ved at spørge ind til Hector, og Juno nikkede, med et genert smil, for at bekræfte at ja, han havde en kæreste. Sådan én havde han aldrig haft før, og det var aldrig faldet ham ind, at det måske var fordi, at piger ikke interesserede ham på den måde, for han havde hellere end gerne hygget sig med dem, både på den ene eller på den anden måde, men ingen havde kunne få ham til at binde sig til dem, før Hector. Og selv Hector havde haft svært ved at få Juno til at lave nogen som helst former for løfter til ham. 

"En enkelt gang?" spurgte Juno, hans øjenbryn hævede, pludselig nysgerrig efter, hvad han kunne have gjort, der havde fået Pax til at tænke sådan. Selvom han, når han huskede tilbage, måske godt kunne genkende nogle tegn.

"Jeg rører mere ved dig, fordi du opfører dig som om du er døende!" spruttede Juno, og undlod fuldstændig at tænke på, hvordan han lige havde haft en hånd på Pax's ben for bare minutter siden. 
"Og det sidste du er, er grim!" Juno grinede, men han mente det. Pax kunne godt nok ikke vinde nogen skønhedskonkurrence, og måske de adelige ungmøer ikke ville kendes ved ham, men han var lækker. Arrene ændrede ikke ved hans skarpe kæbelinje eller ved den hjerteformede mund eller ved hans atletiske kropsbygning. 
"Det er sgu da fordi, jeg ikke kan date én, der har lært mig at binde mine snørrebånd, din gamle idiot." Men bag Junos smil, der efterhånden fyldte hele hans ansigt, lå visheden om, at hvis Pax pressede nok på, så kunne han få ham på et sølvfad.
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 14.08.2020 20:42
Pax spruttede af smerte men formåede stadig at nikke bekræftende. ”Will”, stønnede han stakåndet. ”Da du var – barn. Måden, du kiggede på ham på.” Pax’s blik fortsatte sin nær bevidstløse svømmetur rundt i hans hoved, men drevet af mindet og Junos spøgerier, forblev han i de vågnes verden.
Efter ordene forsøgte Pax sig med endnu et skuldertræk. ”Jeg tænkte først, at du – så op til ham. Han var jo lidt – lidt ældre.” Et blik, der havde evner til at dræbe, afbrød fortællingen, for Edward begyndte i samme øjeblik, at slå knude på den grove tråd. Helbrederen syntes dog ikke at bemærke det, for stadig forblev de gamle øjne nedadvendt og hænderne fortsatte deres arbejde.

Men så, ja, så jeg – du ved, du kiggede anderledes på ham. Anderledes, fra hvordan du plejede, at kigge på mig.” Efter tråden omsider og endeligt havde forladt Pax’s hud, kunne han ånde lettet op, og han drejede hovedet mod Juno, og vrikkede legesygt med sine fingre imellem knægtens hænder. Dernæst fløj de brede øjenbryn længere op i panden, sigende.

De stålgrå, døsige øjne betragtede den smilende knægt og da hans ord forlod hans læber, måtte Pax le hæst og moret. ”Jeg forstår. Det kan man jo heller ikke. Men bare lige så vi får det på det rene – så gammel er jeg heller ikke! Jeg er seksogtyve somre.

Pax var tydeligvis ikke færdig med at tale, men Edward rejste sig brat og vinkede den gråhårede mand an. ”Du skal op at sidde nu.
Ej, det skal jeg sgu ikke. Jeg skal liiiige… ligge her og filosoferer over tilværelsen.
Edward fnøs og himlede med øjnene, hvorefter han kastede hovedet mod døren. ”Du ved jo, hvor jeg bor. Hvis det bløder lidt eller væsk-
Jeg ved det. Juno?” Pax vendte ansigtet mod den blonde knægt ved sin side, og rynkede panden i en spørgende grimasse. ”Skal Edward følge dig ud?” Et eller andet stak forræderisk i hans brystkasse i samme øjeblik, at hans spørgsmål havde forladt ham og Pax indså straks, at han ikke ønskede, at Juno skulle gå. 
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 14.08.2020 21:21
Junos hjerte galoperede i brystet på ham, fra det øjeblik Wills navn blev nævnt. Han havde ikke selv forstået det dengang, men det havde uden tvivl været en af hans første, rigtige forelskelser. De drømme, han havde haft om at blive holdt af ham, eller bruge resten af sit liv med ham, det havde, dengang, bare virket som almindelig beundring for ham. Det var faktisk først nu, at det gik op for ham, at det havde været noget andet.
"Var du lidt misundelig?" jokede Juno, selvom mindet om Will havde fået blodet til at pumpe rundt i kroppen på ham på en måde der betød, at det kun ville blive pinligt, hvis han nogensinde stødte ind i ham i et badehus.

"Nåååå, okay, kun seksogtyve? Så kan vi jo sagtens snave lidt, hvis det er," svarede Juno med et højt grin, der først stoppede, da Edward afbrød det, ved at bede Pax om at komme op at sidde igen. 

"Følge mig ud?" spurgte Juno med en grimasse. "Tror du jeg har svært ved at finde døren selv? Nej tak. Jeg bliver her og holder øje med at du ikke bløder en spand blod mere ud over gulvet, når du endelig får sat dig op. Edward kan også godt finde hjem selv." Juno så over på Edward med et sigende blik - den gamle mand kunne lige vove på at hive ham væk fra Pax under undskyldning af at ville lade ham hvile. Hvis han skulle hvile, kunne han hvile med Juno ved sin side.
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 14.08.2020 22:02
Pax fnøs moret og himlede med øjnene. ”Ja, det var jeg. Hvem ville ikke gerne have et barn til at forelske sig i dem?”, brummede bandelederen sarkastisk. Pax lod minderne om Will og den lille blonde knægt indfinde sig bag den blege pande, og ganske uvilkårligt kom han til at smile. Den anden unge mand havde aldrig ænset det. Will var nemlig dum som en dør.

Den gamle helbreder knipsede med fingrene. ”Hvis I lige kan løsrive jer fra de der barnlige tilnærmelser –”, snerrede han, tydeligvis interesseret i, at lægge afstand til begge mænd, ”så hør lige efter! Jeg skal til at give jer nogle guldkorn, ska’ jeg!
Edward talte i et væk om indre blødninger og advarselstegn, men Pax lyttede kun med et halvt øre. Da Edward omsider forlod dem, sukkede Pax tungt, som havde han holdt på vejret i flere timer. Dernæst skævede han til Juno.

Er det så nu, at vi – hvad kaldte du det? Skulle snave? Er det med tunge og tænder og hele svineriet?”, spurgte han drillende, til trods for hans ansigt der var lagt i påtaget alvorlige folder. Også selvom de stålgrå øjne slog gnister af indestængt morskab.  Tanken var jo, trods alt, fuldstændig absurd. Selv hvis Pax kendte til tiltrækningens magi, selv hvis Pax vidste, hvordan man gjorde sig i elskov og kys, ja… Juno var jo en ung knægt. En af hans gamle unger.

Det drillesyge forsvandt langsomt, og smilet i øjnene og i mundvigene gjorde ligeså. ”Såeh… fortæl mig om Hector. I er… kærester? Hvad betyder det?” 
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 14.08.2020 23:38
Juno spejlede ubevidst fuldstændig Pax; med himlen med øjnene og fnys, da han svarede ham med fuld sarkasme. Det ville måske have været lidt klamt, hvis Pax havde været misundelig, selv hvis det bare havde været fordi han gerne ville have haft Junos opmærksomhed, men Juno havde uden tvivl set meget op til Pax også. 

Modsat Pax hørte Juno fuldstændig efter, da Edward talte. Det var vigtigt for ham at kende alle advarselstegnene, så han ville kunne genkende dem hos Pax, hvis det blev nødvendigt. 

"Ja, nu er vi jo endelig alene," svarede han, tilsyneladende helt oprigtig, og nikkede mod døren bag ham, som Edward var forsvundet ud af, indtil han ikke længere kunne holde sin latter inde. Tanken var ikke helt lige så absurd for ham, som den var for Pax, men han kendte situationen godt nok til at vide, at det ville være en dum idé at sige højt. 

Juno gryntede som svar, da Pax spurgte ind til Hector. Den legesyge stemning var forsvundet og Juno var nødt til at lades som om, at det var hårdt for ham at snakke om noget, der var ægte, men uden ellers at brokke sig, lagde han sig ned på gulvet ved siden af Pax, på siden, med sit hoved holdt oppe af en arm, med albuen mod gulvet. Han havde stadig ikke sluppet Pax's hånd, og han var nødt til at vende sit ansigt væk fra ham, for at stryge sit pandehår væk fra sit ansigt med sin ledige hånd, inden han så på sin gamle mentor igen.

"Det betyder at... Jeg elsker ham?" Prøvede Juno sig frem, men var tydeligvis ikke helt tilfreds med sin egen forklaring. "At, øh... Han kender mig bedre end nogen anden. Han slæber mig hjem, hvis jeg drikker mig helt i hegnet. Han påstår at min madlavning er spiselig. Og han deler min seng." Undervejs var Junos blik faldet ned på gulvet i stedet, påvirket af at det var svært nok at fortælle Pax noget ægte, og endnu sværere at holde hans blik imens, især når han vidste, at Pax ikke gjorde sig i alkohol eller sex.
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 15.08.2020 14:10
Pax fnøs moret og måtte for et øjeblik tæmme det instinkt, der afkrævede ham, at tage den usagte udfordring op – for det var vel, hvad det var? En udfordring.
Junos fortælling var dog, i sidste ende, dét, der fik drejet Pax’s opmærksomhed tilbage på sporet og de stålgrå, døsige øjne landede på knægtens skikkelse, som denne gik i gang med at forklare.

Pax var ikke blind for Junos ubehag, så det endte med at begge mænd kiggede alle andre steder hen end på hinanden. Dette til trods for, at de stadig holdte i hånden. Pax forstod ikke, hvorfor de stadig gjorde det. Juno havde dog ikke sluppet grebet i ham, selv ikke da Pax havde vrikket sigende med sine fingre.
Og Juno havde været overrasket over, at Pax ikke var blevet det? Pax kunne end ikke komme i tanke om nogen anden, der ville tage hans hånd eller stryge hans håndryg med tommelfingeren sådan, som Juno havde gjort det. Det måtte vel tale sit tydelige sprog og en tanke slog ned bag den blege pande: måske mænd, der besøgte andre mænds senge og foretrak det sådan, var mere frigjort i deres kroppe?

Pax registrerede, at Juno var holdt inde og instinktivt nikkede han. ”Det… lyder, du ved, godt”, skyndte han sig at svare, selv bevidst om, hvor akavet det måtte lyde. Pax sendte Juno et hastigt lille smil, som for at gøre op for de manglende ord.
Jeg mener – nej, du ved, hvad jeg mener. Godt for jer. Skal jeg møde ham en dag?
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 15.08.2020 23:19
Juno skævede tilbage til Pax, da han svarede ham, og smilede også til ham, for at forsikre ham om, at hans svar var godt nok, selvom det var lidt akavet.

"Øh.. Ja, hvis du.. hvis du vil?" tilbød han forsigtigt. "Han har ikke mødt noget af min familie endnu, eller, du ved, han har ikke mødt. Julia." Juno sagde sin mors navn med foragt og en grimasse, der understregede hvordan han havde det med kvinden, der havde solgt sin krop siden Juno var en helt ung dreng, og som havde forsøgt at overtale ham til at tjene sine krystaller på samme måde. De færreste i Dianthos vidste, hvem hans mor var, men han havde åbnet op omkring det for Pax. 
"Hun giver ikke ligefrem et godt indtryk, vel? Og... Jeg tror heller ikke at hun ville kunne lide Hector. Fordi han er... en fyr og en satyr og, ligesom mig, ikke rigtigt har nogle krystaller. Det er ikke ligefrem den søde, pæne, rige pige, hun håbede på til mig, vel?"

Juno bed sig i underlæben og lod blikket vende tilbage til Pax. "Så hvis jeg kan introducere ham for dig i stedet..." Juno holdt vejret, håbefuldt, men kunne ikke sidde stille med sine følelser og endte med endelig at slippe Pax, for at kunne komme op at sidde igen, og sætte sig i skrædderstilling, med begge hænder mod sine knæ.
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 15.08.2020 23:51
Pax forholdt sig tavst selv et langt øjeblik efter, at Juno havde talt. Ikke længere lå hans stålgrå øjne dog vendt mod loftet, for da den unge mand havde givet slip på ham og sat sig op, havde Pax omsider fundet modet til, at betragte ham for endnu engang.

Han nikkede, selvom Juno øjensynligt ikke ville se det. Pax var ikke bevidst om Juno kendte til hans egen fortid. Da han havde været barn, havde Pax ikke berettet særlig meget. Ja, nu hvor han tænkte nærmere over det, så var det vist kun hans fødeby og det faktum, at hans forældre var døde. Han vidste ikke, om det var sandheden om den mand, der havde forårsaget hans undfangelse men det gjorde sig så sandelig gældende for Esmaralda. Pax’s mor.

Det var trods alt ham selv, der havde slået hende ihjel.

Du kan bare stikke afsted og finde ham. Eller så kan du hive ham med ned i undergrunden. Du ved jo, hvor du kan finde mig”, svarede Pax omsider, hvorefter han rømmede sig. Det var vist på tide, at han kom op at stå. Også selvom det at blive liggende var noget så fristende.

Pax stønnede i det, at han rullede om på siden. ”Hvis han er i miljøet ved han vel, hvem jeg er.” Ordene var ikke arrogante, blot faktuelle, velvidende at Ulvens ry gik forud for ham selv. ”Hvis ikke skal du nok lige… du ved…” Pax lod ordene hænge i luften, velvidende at Juno forstod. Ikke alle brød sig om, at blive parkeret foran Pax og slet ikke, når det gik op for dem, hvem og hvad han kunne.
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 26.08.2020 23:51
En blanding af lettelse og overraskelse fik Juno til at bryde ud i latter, da Pax foreslog at Juno bare kunne introducere Hector med det samme. Det var rart at vide, at Pax var seriøs omkring gerne at ville møde ham, også selvom Juno på ingen måde havde tænkt sig at introducere dem i dag.

"Åh, han ved hvem du er," indrømmede han med endnu et grin. Hvordan kunne Hector ikke vide hvem Ulven var? Ikke bare af ry, men også fordi Juno havde fortalt rigeligt om ham. "Desværre er han vist nok under indtryk af at jeg hader dig, så... Måske jeg lige skal opdatere ham på dét område inden." 

Juno rejste sig op og rakte en hånd til Pax, for at få ham med sig, selvom fyren stadig så noget bleg ud og måske i virkeligheden bare burde blive liggende.
"Det er ikke fordi jeg har snakket grimt om derhjemme, det er mere fordi.. Jeg har ikke lagt skjul på, at du er min konkurrent, vel? At jeg stræber efter at blive bedre end dig. Og så har jeg måske lagt lidt skjul på, hvor godt vi kender hinanden. Der var ingen grund til at han skulle vide, at jeg ikke altid har været stærk og selvstændig, vel? Jeg ville ikke ligne en eller anden pisse baby foran ham."
Juno lod sine tanker ryge direkte ud af sin mund, uden noget filter, da han først begyndte at snakke.
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 27.08.2020 22:48
Pax grinte lavmælt; det så karakteristiske hæse grin, der var mere et fnys end en reel latter. Det kom ikke bag på ham, at Juno havde fortalt en ganske anden historie end den, som virkeligheden egentlig var omspundet i. Ikke, at Pax var stødt over det faktum. Det gav mening for den ældre bandeleder og i sit stille sind, lykønskede han knægten for sin snilde og kløgt.

Med en kraftanstrengelse greb Pax fat om Junos fremstrakte hånd, men gestussen blev efterfulgt af et lidende ansigtsudtryk. Det stak forræderisk i den gennempryglede krop, og Pax var ikke længere så sikker på, at han ville komme op at stå igen.
Jeg vidste ikke, at vi var konkurrenter”, bjæffede Pax stakåndet. Noget drillesygt, ja, næsten legesygt, sneg sig ind i hans stålgrå øjne, for hans ord var unægtelig en fornærmelse; eksisterer du overhovedet? Hvor stor er din lille bande i grunden, knægt? Forinden at Juno dog kunne nå at blive vred, lukkede Pax’s fingre sig om Junos egne, hvorefter han hev til –

Da knægtens krop derefter truede med at lette fra gulvet, og falde ned og henover Pax’s, gispede den ældre mand instinktivt og forberedte sig på det værste - 

... Ved at ligge en hånd mod Junos inderlår. 
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 27.08.2020 23:28
Juno så bekymret til, imens Pax kæmpede med at komme op. Han havde troet, at Ulven ville have mere styrke i sin krop end dét. Han havde aldrig set ham så svag før, og havde aldrig forventet at komme til det. 

"Du skal bare være glad for, at vi ikke er fjender," svarede Juno, en drillende slags trussel, distraheret, da Pax endelig gjorde et rigtigt forsøg på at komme op.
Heldigvis lettede Pax ikke selv fra gulvet, så Juno behøvede ikke at bekymre sig om, hvor hårdt den ældre fyr ville lande på gulvet, da han selv mistede sin balance. Til gengæld skulle han meget pludseligt til at bekymre sig om, hvor han selv landede i forhold til at Pax lige nu ikke lod til at kunne holde til, hvis der landede en ung fyr ovenpå ham.

Han var på nippet til at genvinde sin balance, da en hånd lagde sig mod hans inderlår, og al styrke han nogensinde havde haft i sine ben lod til at forsvinde med ét, og Juno fik overbalance. Hans knæ landede med et knald på gulvet, på hver side af Pax's hofter, og hans overkrop væltede ind imod Pax's.
Der var en hånd klemt imellem dem, som Juno normalt ville have været ekstremt opmærksom på, men i dette tilfælde var han mere bekymret for Pax og de forbindinger, der lige var blevet lagt om.

"Er du okay?" udbrød han forskrækket, allerede inden han havde fået vejret, og hev efter det, med sit hjerte siddende i halsen, og løftede sig nok væk fra Pax til at kunne se ned ad hans brystkasse for at tjekke hvor slem skaden var. Først da, fik han øje på den hånd, han også meget tydeligt kunne mærke imod sit skridt, og selvom varmt blod pumpede igennem ham ved følelsen, ignorerede han det meget bevist. Havde han troet, at han kunne slippe af sted med noget som helst med Pax, ville han allerede have forsøgt det.
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 28.08.2020 09:56
Det var ikke mange centimeter, der adskilte de to mænd, men Pax var pludselig uhyre bevidst om enhver en af dem. Så tæt havde de ikke været siden, at Juno var et barn og denne gang blev følelsen ledsaget af noget, Pax ikke var i stand til at sætte ord på; alt, han vidste, var, at det var et virvar af forskellige slags følelser og at forskrækkelsen var den mest dominerende af dem.

Dernæst syntes det omsider at gå op for den ældre mand, at hvad han antog for et inderlår, ikke havde megen tilfælles med det, hans hånd i grunden hvilede henover…

Øh”, brummede Pax dumt i det, at han kæmpede sig længere op at sidde, for på den måde at tage hans forbindingsfyldte brystkasse i nærmere øjesyn. Det førte ham unægtelig tættere på Juno, og Pax mærkede hans varme ånde mod sine læber. At dømme efter knægtens – ej, det kunne man vist ikke kalde ham længere, taget den nye information i betragtning, tænkte Pax perpleks – ansigtsudtryk var også han, blevet forskrækket over det pludselige fald.

Først da gik det op for Pax, at hans hånd stadig hvilede nær Junos køn og instinktivt trak han den til sig. En let rødlig farve havde spredt sig henover de indsunkne kinder, og Pax mærkede det som en ubehagelig hede, der spredte sig til resten af hans skarpe ansigt.
Du skal nok ikke fortælle Hector, at jeg sådan har befamlet dig…”, brummede han omsider, hans stemme lettere skinger og afslørende. Pax var tydeligvis så forlegen, at det gjorde ondt i samtlige af hans knogler og stadig forsøgte han, at komme ud af hele den miserable situation med en eller anden form for værdighed intakt. ”Jeg vil jo gerne have, at drengen kan lide mig, du ved. Sådan noget når gamle idioter op i.” Pax tav brat, velvidende at han nu lod mundtøjet gå uden opsyn og instinktivt lod han sine stålgrå øjne glide henover Junos ansigt. Søgende, aflæsende.
0 0 2

Trådnomineringer:

Nomineret af: v0idwitch
Nomineringsårsag:
“var så besat af den her tråd!! havde ingen anelse om, hvor stor en tråd, der bare skulle have været en hurtig introduktion af de to karakterers samspil, kunne blive!! kommer til at genlæse så meget, ved jeg allerede! Især Pax's minder om Juno, da han var yngre, ramte mig lige i hjertet!!!”

Nomineret af: Granny
Nomineringsårsag:
“Det her var en fucking vild tråd. Den gik fra en ting, til en anden for til sidst, at ende et helt tredje sted - det var så fucking genialt hele vejen igennem! Kæmpe, kæmpe tak til Void for den fedeste tråd-oplevelse <3”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Tatti, Echo, Lux
Lige nu: 4 | I dag: 12