Tatiana Olivarius
Hjælper på landsbyens børnehjem
Hun havde grint sammen med ham, men så snart den sætning forlod hans læber. Var det hendes tur, til at mærke varmen der steg i hendes krop. Han synes hendes latter var dejlig? Hun forstummede, som hun kunne mærke, hvordan kinderne begyndte at brande.
Tatiana var ikke sikker på, at knægten forstod hvad han lige havde sagt. Eller hvordan han havde formuleret sig, hun måtte minde sig selv om - sådan havde han slet ikke ment det.
Hendes fingre gned sig hen over hendes kinder, som hun kastede blikket flovt væk. “
Oh.. ja.. Ehm.” Hun glemte helt hvordan man snakkede;
Tatiana tag dig sammen! Prøvede hendes stemme at minde hende om, men det virkede ikke som om den ville lytte. “
Hvilken som helst kvinde, ville være heldige at ende sammen med så omsorgsfuld mand som dig!” Prøvede hun at komplimentere ham tilbage, men det hjalp slet ikke. Hun blev bare mere forlegen, hvordan kunne han bare sådan sige til hende hun havde en dejlig latter. Det gjorde man da ikke! Det kunne man
ikke!
Som en sidste udvej, begyndte hun at hæle teen ned i sig. Og da hun havde drukket det som var i koppen, hældte hun nyt op. Denne gang var teen jo desværre bare ikke nedkølet, og da den ramte hendes tunge vidste hun, at hun havde begået en fejl. “
Av! Varmt... varmt!” Udbrød hun, som hun var tabte koppen og nu var der te over det hele. Hun gryntede opgivende og gemte sit ansigt i hænderne. “
Du kan ikke bare give mig sådan en sød kompliment! Det ved jeg da slet ikke hvad jeg skal gøre med!” Kvækkede hun opgivende, i hænderne.