Ellis gjorde ikke noget for at undgå Junos hoved mod sin skulder. Både fordi han var koncentreret om at få stenen til at skifte form, men også fordi det virkede til, at han havde brug for det. Det var først, da Junos ånde ramte hans hals, at han svagt stivnede, ikke så meget i ubehag, som fordi at den lette følelse fik gåsehuden til at sprede sig ned over hans arm og lidt hen over brystet. Men Juno flyttede sig og lagde sig ned, efterladende Ellis en smule forvirret.
Han betragtede ham lidt, som han lukkede øjnene og lignede en, der var klar til at sove, og var så langt væk i sine tanker, at han nær ikke havde hørt døren i huset blive slået op. En kold bølge gik igennem ham, og han lænede sig straks frem for at lægge en hånd over Junos mund og lægge en finger i mod sine egne læber for at sige, at han skulle være stille, mens han med store urolige øjne så på ham. Lyden af tunge skridt lød under dem, som Maas kom ind i skuret.
"Hvor er den forbandede dreng henne?" blev der mumlet surt og højlydt, inden skridtene forsvandt ud igen, og lidt efter smækkede døren.
Ellis sank en klump og trak hånden til sig. Lort. Maas var tydeligvis ikke blevet i godt humør af at sove, og Ellis burde tydeligvis have været tilbage nu. Han måtte hellere se ad at lade som om, at han kom tilbage nu.
"Jeg må nok hellere gå ind, men jeg lover, at jeg kommer tilbage, så snart jeg kan." Han forsøgte at smile beroligende, men han var ikke selv rolig, så det mislykkedes lidt. Uden at sige mere, forlod han Juno, kravlede ned af stigen og tog et par dybe vejrtrækninger, inden han gik ud af skuret og om til døren, som han åbnede som om, at han ikke vidste, at Maas ledte efter ham. Den store mand stod midt i stuen og snurrede rundt, så snart han hørte døren.
"Ved Zaladin, det var du længe om! Har du ikke ting, du skal lave?!"
Ellis lukkede langsomt døren bag sig.
"Du sagde, jeg måtte..."
"Jeg ved godt, hvad jeg sagde, men du skulle ikke sidde derude og glo hele dagen!" Maas stemme steg lidt i styrke.
"De sten laver ikke sig selv!"
"Nej det ved jeg godt, men jeg er træt i dag og..." Ellis hævede også stemmen lidt, frustreret over at Maas råbte af ham igen. Maas var dog åbenbart ikke i humør til, at han skulle tale igen. Pludseligt råbte de af hinanden, som Ellis forsøgte at forklare Maas, at han ikke bare kunne lave sten som han ville, mens Maas bare var vred over alt som altid. Var Juno vågen, ville han nok kunne høre de høje stemmer, men ikke, hvad der blev sagt.
"Jeg er træt af at lave sten, jeg vil gerne opleve no-" Bagsiden af den knyttede hånd ramte ham ved øjet og kindbenet. Slaget var hårdt og sendte hans hoved til siden, og han måtte træde et skridt tilbage for at holde balancen. Han gispede forskrækket, og hans blik blev sløret, men han gjorde ikke andet end at sænke hovedet og knytte hænderne.
"Er du færdig?" Maas stirrede på ham med et blik, der lovede mere.
"... ja. Undskyld." Ellis pressede det frem, så lavt det næsten var en hvisken.
"Godt," brummede Maas og så lidt på ham.
"Lav mig tre sten og så kan du se på maden."
Ellis nikkede, han ville ikke protestere, ikke mere.
Så Ellis lavede tre sten, noget let og ikke så stort. Og så lavede han mad og lappede et hul i et par bukser, inden de skulle spise. Han havde sørget for at lave ekstra godt med mad og samtidigt lade som om, at han var for træt til at spise ret meget, så Maas ikke skulle lægge mærke til, at han havde lavet så meget, at der var nok til Juno også. Og som han gjorde de fleste af aftenerne, gik Maas ud i mørket efter de havde spist, og ned til kroen for at få noget at drikke og spille spil med nogle af de andre mænd i byen.
Så snart Ellis var sikker på, at han var væk, greb han en lampe og gik ud i skuret for at hente Juno.
"Juno? Det er bare mig." Ellis kom op af stigen og løftede lampen op, så lyset skinnede ud over rummet.
"Vil du med ind i varmen? Maas er væk mindst et par timer, nok nærmere til sengetid. Jeg har også noget varmt mad." Området langs kanten af øjet og ned til hans kindben havde fået en mørkerød blodunderløben farve, ikke meget voldsomt, men det var tydeligt at se mod hans lyse hud i lyset fra lampen, men han havde glemt det igen.