a friend of fire.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 28.10.2019 16:36
hun synes det lød fantastisk men det gjorde han vidst ikke. Ananta så skamfuldt ned i jorden. hun ville ikke gøre ham vred. hun skulle til at sige undskyld da han forsætte. hun så på ham og var ved at ligge en hånd på hans skuldre men turde ikke for vis han nu var for vred?
hun trak hånden til sig. "undskyld. jeg ikke mening at De blive vred" hendes sprog kludrede når hun blev lettere nervøs. hun ville da ikke gøre ham vred så hun skammede sig faktisk meget. men hun ønskede at blive holdt om. hun ønskede at blive rørt, men pga hendes varme kunne man ikke det.
Cole

Cole

Medejer af Skæbnens Tråde

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 28.10.2019 16:50
Hvad var det han var blevet fortalt? Dybe indåndinger, og så ville ilden måske ikke give sig til kende. Han forsøgte sig, og indtil videre kunne han ikke mærke at ilden var kommet fri, selvom Ananta nok godt ville kunne tåle det.
"Du forstår det bare ikke," sagde han, da han følte han havde nogenlunde styr på sin krop igen, men han var ikke længere sikker på at han virkelig kunne klare Ananta præcis hvorfor det var et problem, og det irriterede ham blot mere at hun undskyldte for at gøre ham vred.
"Måske er det bare heller ikke noget man forstår, hvis man ikke har prøvet det," mumlede han endelig og kiggede væk fra Ananta og mod Dianthos, der var i den fjerne horisont. 

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 28.10.2019 17:03
nej ananta forstod ikke at Cole havde været fanget i en menneske med nogle smykker som kunne skade. nok fordi hun ikke havde prøvet det. hun ville jo bare lærer noget om hvordan andre elementaler gik rundt og fungerede i hverdagen. hun så på ham og trak vejret dybt og sagde med en rolig stemme. "nej. jeg ikke forstår. jeg ikke prøvet det. men vis det er det De vil ha jeg skal prøve, vil jeg prøve fordi det vil gøre jeg forstå."

Ananta ville gerne prøve det vis det kunne få hende til at forstå. hun ville gerne få forståelse for så meget som muligt. måske hans smykke prøvelse ville gøre hun kunne prøve at leve som et menneske. lige som han havde gjort. Ananta forstod meget men at være menneske gjorde hun ikke.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 28.10.2019 17:08
Cole blev bare endnu mere forvirret. "Jeg kan næppe lænke dig til en menneske, og stjæle alle dine minder," pointerede han. Det var jo den del der var mest frustreret. Når man havde været med sine evner i årevis, så var der jo en hvis magt man fik over dem. Det var dog ikke tilfældet for Cole, som stadig satte ild til ting når han blev vred. Han var dog blevet en anelse bedre.
"Og jeg ville aldrig ønske for andre at føle hvordan det er. Det er forfærdeligt." Hvorfor ville han nogensinde ønske det for andre. Han var jo ikke et ondt væsen. Ikke hvad han selv mente.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 28.10.2019 17:16
Ananta mente så mest det med smykket at hun kunne prøve det vis det glædede ham. hun havde jo ikke tænkt at hun som så gammel hun var kunne lænkes til et menneske krop. men det ville hun gerne prøve for en dag. bare en enkel dag så hun kunne prøve at røre ved mad uden det blev varmt. prøve at drikke noget koldt? det var det hun altid havde tænkt på hvordan mon var.
hun så på ham da han sagde han synes det var forfærdeligt. hun tænkte sig lidt om for at finde ud af hvordan hun skulle forklare hvad hun mente, hun vippede lidt med overkroppen for at finde ud af hvad hun skulle sige på krystallisk. måske hun kunne sige i små drag.
"jeg ikke mente menneske. jeg mente smykke prøvelse." hun håbede han forstod hvad hun mente. "måske en dags prøvelse"
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 28.10.2019 17:21
Cole hævede lidt et øjenbryn af det. "Det er ikke en prøvelse, og du ville sikket sagtens kunne overleve en dag," indrømmede han. Det var jo ikke som om at man puttede det på sig, og man så døde. Det var nærmere at hvis man gik for lang tid med det, at det begyndte at gå galt. Det var også derfor han blev nødt til at gå uden det. 18 år havde været nok.
"De er sikkert til at få fat på inden i Dianthos," kom han så med et suk. De var nok ikke gratis mere, som under Kiles Orden, men de fandtes stadig. Heldigvis havde Liv bare bestemt sig for at Cole skulle have brandsikkert tøj, i stedet for at tæmme hans ild evne.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 05.01.2020 17:45
Ananta troede at det ville være godt med sådan et smykke men sådan som han så ud når han talte om det virkede det måske ikke godt. hun tog sig til hjertet og tænke sig om. hendes tøj var lige så brandsikkert som hendes sko. der ville gå ild i alt vis hun gik på bare tær. 
Ananta så op på ham og smilte venligt. mest for ikke at gøre ham ked af det. hun ville virkelig gerne prøve at være et menneske men måske... var det slet ikke så god en ide som hun troede. hun så på ham for at finde ud af om han var okey eller om hun kunne hjælpe ham med at blive i bedre humør
"jeg vil gerne være menneske" hviskede hun lidt og smilte så bare til ham. hun ønskede inderligt at prøve at få et rigtigt krop eller et skuldre klap uden at skade andre. det måtte Cole da kunne til. det at man ikke kunne røres pga ilden
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 05.01.2020 21:51
"Smykket gør dig ikke til et menneske," kom det bittert fra Cole. JO mere han tænkte på det, jo mere irriteret blev han over det, og jo mindre havde han lyst til at snakke om det, men han kunne ikke forklare Ananta det. Det var i hvert fald svært.
"Det giver dig en illusion, i årevis, om at du blot er et menneske. Uden evner, uden noget, og det er fint, fordi i det mindste lever du. Men det er en illusion, det er ikke rigtigt, og en dag forsvinder det, nogen tager det, eller noget sker, og pludselig har du ingen kontrol over det. Pludselig har du evner og du kan ikke kontrollere dem, og jeg... jeg vil aldrig opleve noget så grusomt igen," indrømmede han. Det var frygteligt. At mærke ilden tage over, og have sit eget liv.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 07.01.2020 16:53
hendes smil forsvandt. hun forstod hvad han mente nu. en iliusion var alt han havde prøvet. hun tog sig til hovedet og tænkte sig om. hun havde styr på sine ild evner. bare ikke kroppen der var lavet af ild. gad vide om hun mon kunne hjælpe ham med at lærer at styre hans evne.
"jeg forstår, jeg ikke mester, men jeg hjælpe dig med din evne?" sagde hun forsigtigt med de klareste gyldne øjne, måske de kunne hjælpe hinanden på et eller andet plan. hun ville måske kunne hjælpe ham med at kontrolere ilden inden i ham. som hun kunne med sommerfulgene og hendes indre ild. men det krævede han ville ha hendes hjælp.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 10.01.2020 13:52
Cole så forvirret ud, og så lidt undrende, som han begyndte at forstå ordene hun var kommet med. Hun var en ildmagiker, eller en ildelemental, hvilket måske endda var bedre? Så hvis nogen kunne lære ham noget, så måtte det vel være hende.
"Jeg vil gerne prøve," sagde han og kiggede ned på sine mørke hænder. Han havde set hvor slemt de kunne gøre andre fortræd, når ilden kom, og han ville så gerne have at det aldrig skete igen.
"Tror du da at du kan hjælpe?" kom det så lidt mere stille fra ham. Han havde ikke lyst til at få sine håb op, for at de bare ville falde ned i dybet igen, når det blev opdaget at hans temperament og evne hang meget sammen. 

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 12.01.2020 16:10
Ananta så på cole da han sagde han gerne ville prøve smilte hun venligt. hun var elementaler i ilden som han jo åbenlyst også var. så hun kunne sikkert lærer ham et eller andet omkring det at få kontrol over tempramenets ild. hun lagde en hånd på hjertet og trak nærmest en lille sommerfugl ud af hjertet. hun så den flyve rundt om cole og da han så kom med det stille spørgsmål gik hun lidt tættede på ham. "jeg 150, jeg lidt erfaring har" ja hun havde lidt erfaring i at være ild magiker eller elementler.

hun ville gerne hjælpe ham vis hun kunne. for så kunne han jo også vide at det ikke kun var dårligt i at være elemental ild væsen. hun mente selv at vis man kontrolerede ilden kunne man faktisk også en masse godt. hun brugte det til at lave smykker. måske han ogs kunne bruge det til noget godt.

hun satte sig ned og sommerfuglen fløj over til hende og satte sig på hendes skuldre. "kontrol vigtigt" hun mente selvfølgelig at kontrol over en selv og evnen var vigtig. ikke bare at kontrol i alt var vigtigt. men en som hende kunne ikke tåle vand f.eks  han måtte også ha noget han ikke kunne tåle pga hans element.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 13.01.2020 19:40
Hans øjne fulgte kort sommerfuglen, før han kiggede tilbage på Ananta, overrasket over det høje tal, og usikker på om det var fordi hun ikke kunne nok krystallisiansk til at huske hvad det rigtige tal var. 150 virkede så absurd til hans egne 21 år.

”Ja, kontrol er vigtigt, men jeg har ingen. Jeg ved ikke hvordan jeg skal træne den,” sagde han. Frustrationen i hans stemme var tydelig. Ikke over hende, men over sig selv, og den umulighed det var for ham at kontrollere hans egen evne. Han ville gerne lære, men frustrationen ville nok komme og gå meget hvis de gjorde det.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 16.01.2020 14:43
ananta havde sagt rigtigt. hun var 150 år. men det gjorde jo ikke hun var gammel som sådan. un så på sommerfuglen og strøg den over med den anden hånd og den forsvandt. hun havde varmen fra den i hånden og den lyste lidt op men døde ud lidt efter. hun så mod Cole og smilte. "hvad gør du glad. hvad gør du vred" ja hun skulle øve lidt i at tale krystalisk hun vidste bare ikke det hed hvad gør DIG glad. og hvad gør DIG vred.

Ananta vidste at glæde og vrede kunne være med til at styre ilden. glad ild var mere kontrolertbart end vredt ild. for det kom med følelser. Anantas sommerfugle kom fraa hjertet og derfor hendes hjerte lystte op når hun lavede sommerfugle. og hendes indre ild var nemmere at styre vis hun ikek var vred. det var sådan hun havde lært det igennem 150 år.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 17.01.2020 21:51
Cole kiggede undrende på Ananta. Han forstod ikke hvad de spørgsmål havde at gøre med det, men på den anden side, så var det ikke som om at han havde nogen andre ting at gå efter, så han måtte vel lege med indtil det gav mening, eller han gav op og gik. Det sidste virkede altid mere sandsynligt.

”Jeg bliver glad… når dem jeg holder af er glade, og jeg kan gøre noget for dem. Og… jeg er også glad for at brodere, men det ender ofte med at frustrere mig og have den modsatte effekt,” den sidste sætning blev sagt lidt stille. Næsten lidt forsigtig om at indrømme sin hobby.
”Og jeg bliver vred af…. At være frustreret. Over at nogen ikke lytter til mig, over uretfærdigheder…” listen kunne blive ved, og usikkerheden sad som en hinde over Cole. Man kunne se hvordan han havde det dårlgit over at skulle indrømme de her ting. ”Eller folk der siger noget forkert..”

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 22.01.2020 19:11
Ananta nikkede til ham og trak vejret dybt ind. "natur gør mig glad. og den glade finder jeg i vrede." prøvede hun at sige. hun var ved at forklare han skulle finde glæden når han blev vred.  hun så på ham med rolige øjne. "når vred kommer. prøv at tænke glad tænke. det burde, falme ilden." sagde hun roligt og så på naturen om dem. hun trak vejret dybt ind og duftede blomsterne og så på ham.

"ild kom af vred, kontroler vred og kontrole ild" hendes stemme var blid og rar. hun prøvede så godt som muligt at forklare hvordan hun havde lært men kontrolerede ilden. hun håbede hans ild kontroles på samme måde.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 22.01.2020 19:58
Cole prøvede at forstå, han gjorde det virkelig, men Ananta’s dårlige krystallisianske, sammen med hans generelle uvidenhed om kontrol af evner, gjorde det svært for ham at få hans hoved til vikle sig omkring det hun forklarede ham. Hvis han var glad, så var han ikke vred? Der var mening i ordene, men samtidig var hans vrede så alt overskyggende, at han ikke kunne finde glæden når det virkelig gjaldt.

”Men hvad hvis jeg bliver sur over noget der også gør mig glad?” spurgte han. Vred var måske så meget at sige, men han blev frustreret, meget frustreret, og ofte satte ild til de ting han lavede. ”Det er de små øjeblikke der er de værste, hvor ilden bare kommer ud af mig og gør andre kort fortræd eller brænder det jeg sidder med.” Det var heldigvis ikke så ofte han blev så vred at han blev til en stor flamme, som han havde erfaret ville ske ellers.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 04.02.2020 13:34
Ananta tænkte kræftigt over hvordan hun skulle forklare ham. hun så rundt for at kunne vise hvordan hun mente uden at skade nogle eller noget. hun vidste det var svært for ham det havde det også været for hende. men som elemental måtte man jo træne sin evne. 
"du.... du tænke på nogle du hold af?" prøvede hun lidt. måske han havde en han bare ike kunne lade vær at grine med og det gjorde ham måske så glad. det kunne måske hjælpe at tænke på den person. Ananta selv havde ikke rigtigt nogle hun kunne tænke på så hun tænkte på sommerfuglene i hendes hjerte. hun lukkede øjnene i en tænksom minde. måske han skulle lærer at være afslappet? eller måske han skulle finde en måde at køle af på siden at skade sig selv.

Ananta tog en sommerfugl ud fra sine hænder og fik den til at flyve rundt om dem og vis man så godt efter kunne man se at ananta så helt afslappet ud og glad. hun nød dyr og natur men kunne ikek rigtigt komme ud af det punkt at hun skadede det hun elskede.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 05.02.2020 10:39
Det var nærmest angst fremprovokerende bare at lade Ananta hjælpe ham, og selvom han ahvde sine tvivl, så måtte han jo prøve at gøre som hun sagde i håb om at det faktisk hjalp ham. Bare en smule kontrol ville gøre ham glad, og han kendte næppe andre der kunne hjælpe. Livs hjælp havde været at give ham brandsikkert tøj på. Noget han værdsatte, men det var ikke løsningen.

Okay, en han holdt af. Det kunne han vel gøre. Der var Liv. Liv var den eneste der havde vist ham omsorg, og den der stod ham nærmest.
”Okay, jeg tænker på en,” sagde han og kiggede over på Ananta, som så ud til at slappe af og give endnu en af sine sommerfugle ud.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 05.02.2020 18:54
ananta så på cole da han sagde han tænkte på en. hun smilte venligt og lod en sommerfugle lande ved ham og som altid satte den ild til det den landte på som var græs og nogle smørblomster. "du glad nu? prøv at kontrol ilden der" sagde hun og pegede på den lille flamme hun havde lavet på naturen.  noget som kunne gøre hende ked af det da hun jo elskede natur.
hun så på cole da hun havde peget på ilden som voksede pga hendes trished over at naturen ikke kunne tåle ild. og det var da sørgeligt. hun så på ilden der blodt voksede og voksede vis ikke cole kontrolerede ilden. for dette ild var ikke anantas indre ild. hun havde styr på den men dette var ild påsættelse af naturen.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 08.02.2020 10:28
Cole kiggede en anelse bekymret på ildpåsættelsen, men tog en dyb indånding. Han kunne gøre det. Han prøvede at tænke på Liv, og den omsorg hun viste ham. Alt det der endelig fik ham til at føle at han havde en familie.
Han strakte sin arm ud, som han regnede med at han skulle, uden rigtig at vide det. Og så prøvede han at koncentrere på ilden. På hvordan den skulle mindskes, slukkes.

Til at starte med skete der ikke noget, og så ligeså stille virkede den til at blive mindre, eller i hvert fald ikke sprede sig mere, men Cole kunne mærke hvordan sveden var begyndt at løbe, og det øjeblik han mistede koncentrationen blusseden op igen.
"Ved Zaladin," bandede Cole frustreret og sur. Han trak vejret lidt dybere, men der var endnu ingen tegn på frustrationen ved at ilden havde undsluppet hans menneskelige hylster.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Krystal , Lux , Echo
Lige nu: 4 | I dag: 12