Nyxx 13.08.2017 12:01
Hun så på ham og trak kort på skuldrene ”Det havde de ældste forventet… Der er ikke ret mange i vores stamme der bliver hele livet” sagde hun og bed sig i underlæben. Hun blev altid lidt trist over det, for det var sørgeligt at tænke på, at der ikke var ret mange tilbage i landsbyen og tanken om at der var flere der var klar til at rive telte op og efterlade huse, blot for at finde en stamme der var større og havde flere ressourcer, var yderst sørgeligt. Hun sukkede svagt og så da på ham som ham begyndte at fortælle lidt om sin egen stamme ”Hvor mange er i? spurgte hun og lagde hovedet på skrå ganske kort. De kunne da kun være flere end de var, da der måske max var omkring tredive eller fyrre i deres stamme og der var nogle der lå på deres dødsleje og kunne dø når som helst. Hun rettede blikket mod ilden som han spurgte ind til hende ”Ehm.. Jeg er tidligere slave for en mand i hovedstaden, hvilket jeg gudskelov kom fri for, for tre år siden. Jeg er uhyggeligt god til at komme til skade” sagde hun og pegede rundt. Aret ved hendes øjenbryn var sågar noget der var kommet fornyeligt, mens resten af hendes ar var gemt væk under pels og skind tøj.Hun så på ham og smilede kort ”Hvad med dig selv? Hvem er du udover stammens bedste sælger?” nu havde hun trods alt fortalt om sig selv, nu ville hun også gerne vide lidt om denne mand hun sad sammen med, det var vel kun fair? Ilden fra bålet varmede hende og det var vidunderligt. Følelsen af flammernes varme der omsvøbte hendes krop og nærmest kærtegnede hendes ansigt som det næsten var det eneste hud der var blottet.
Krystallandet