Julius var ude på en af sine daglige ture i luften. Han elskede det. Luften under sine sorte vinger og i håret. I dag var som de fleste andre, bortset fra den mørke tid, de var trådt ind i. Det betød også, at han havde et sværd spændt om livet og let hærdet læder på som en form for udrustning, bare som en forsikring, da han ikke ønskede at dø for anden gang.
Han valgte at slå sig ned lidt ved Vesterdalene, bare for også at gå lidt. Det gik ikke, hvis man udelukkende trænede én del af sig selv. Han ville også være i stand til, at kunne gå og løbe, hvilket han hidtil havde været i ganske god stand til.
Som han gik kunne han dog godt høre nogle folk snakke. Det lød mindre behageligt, da han hørte en let knurren, og da han kom tættere på, kunne han også godt se en ung kvinde der stod i midten af en rundkreds. Det virkede ikke som en venlig situation. Han gik tættere på, mens han lyttede til den. Det lød næsten som om de ville have hende til at dræbe nogen? Det lød ikke rart, så Julius gjorde, som enhver hjælpsom person ville have gjort.
"Undskyld, men hvad foregår der her?" spurgte han, lidt højt for at overdøve samtalen. Én af varulvene vendte sig rundt med en hidsig snerren.
"Bland dig uden om, englebasse!" lød det. Julius brød sig ikke om at blive omtalt i sådanne toner, så hans blik blev omgående gennemborende.
"Det her er neutral grund. Jeg blander mig hvis jeg har lyst, desuden ser det ud til, at hun ikke bryder sig om jeres tilstedeværelse," svarede han iskoldt. Det fandt varulven sig ikke i. Han snerrede dybt, gutturalt, og sprang mod Julius, der løftede en hånd mod manden, hvis pande langsomt krakkelerede. Der kom flere små sår, og han stoppede chokeret op lige foran Julius.
"Hvad fanden var det, hva'?!" Julius trak på skuldrene.
"Smut med dig. Hun vil jer tydeligvis ikke," og så var det slutningen på dén samtale. Varulvens hånd kolliderede med Julius' ansigt, lige mod tindingen. Men Julius var en hårdfør mand. Han havde været gennem døden og var kommet tilbage igen, så da han slog tilbage med en spark direkte ned i varulvens knæskal, væltede manden om på jorden med et brøl af smerte. Julius trak sit velprydede langsværd og kiggede spørgende på de andre.