Venus trådte en anelse modvilligt tættere på kedler og ambolte. Lyden af hammerslag og sydende metal kunne næsten ikke blive højere.
"Undskyld mi!" Hun var nødt til at hæve stemmen, før en af de tre smede, der lige nu var inde, ville høre hende. "Jeg er kommet efter Cornelius' bestilling!" Endelig standsede en af smedene sit arbejde og vendte sig rundt. Larmen blev en tredjedel mindre.
"Herovre, frøken, hvis De vil følge med." Hans stemme var grov. Ikke sært for nogen, det skulle arbejde og videregive information i denne larm. Han tørrede lidt sved af panden med sin håndryg og løftede en kasse op fra gulvet. "Her der er det hele." Med et ekstra løft skulle han lige til at række kassen til Venus, men så lod noget til at dæmre for ham.
"Ehm... Ikke for noget frøken, men jeg tror ikke, De kan løfte den her."
Venus havde stået og stirret på kassen, lige fra den var blevet samlet op fra gulvet, og grinede nu forbløffet. "Det tror jeg, De har helt ret i. Cornelius nævnte ikke, hvor meget jeg skulle hente." Cornelius var hendes arbejdsgiver. Men ligegyldigt hvem, han var, ville det ikke gøre det nemmere, at få kassen flyttet.
Krystallandet