Pyrrha Gunnarsdatter

Pyrrha Gunnarsdatter

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 165 cm

Ekko 15.07.2009 22:55
En hestevogn står lænet mod en husvæg. Gården er delvist brolagt, består delvist af jord/mudder. Det er her tjenestefolket kommer og går, og hvor man modtager leveringer. Op ad en mur står et gammelt pæretræ nogle små buske. En bænk gemmer sig i skyggen bag den.

Pyrrha kiggede forsigtigt ind i gården. Der lod heldigvis ikke til at være nogen. Lettet listede hun ind. Det var så meget lettere at være lidt alene, når de rejste ude på landet. Men der kom hun til gengæld sådan til at kede sig, så byen var nok at foretrække.
Det var lykkedes hende at komme væk fra Vale - hvordan det så end var gået til. Normalt var han alt for overbeskyttende, og ikke til at komme udenom.
Hun satte sig forsigtigt på bænken, og vejede sin pung i hånden. Hun havde tjent nogle småmønter ved at spille en halv times tid. Måske endda mere end småmønter, for der var kommet en del rige folk forbi. Men hun havde ikke taget sig tid til at tælle pengene, for der var alt for mange tyve på gaden.
Og hun var kommet forbi en anden musiker. Ikke en hun havde mødt før, og hendes familie var ellers lidt overalt. Han havde spillet sådan en munter melodi, måske hun kunne huske den?`Prøvende fandt hun sin blokfløjte frem, og forsøgte at finde frem til tonerne, som hun huskede dem.
Oreo Foglake

Oreo Foglake

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 190 cm

Oreo 15.07.2009 23:12
Oreo gik ned gennem den menneskefyldte gade. Han havde så småt fortrudt at have vovet sig ud på hovedgaden midt på dagen hvor der var aller flest mennesker. Mænd, kvinder og børn farede frem og tilbage, han blev mast og skubbet og kom nærmest igen vegne. Oreo sukkede, han kunne ikke holde den her trængsel ud, han måtte væk.

Lidt længere fremme kunne han skimte hvad lignede en gammel gård. Det så ud somom der var nogle træer hvor han kunne sidde i skyggen til den værste trængsel ville drive over.

Med lidt besvær fik han mast sig igennem pøblen af mennesker og gik ned ad stien mod gården. Men da han nærmede sig træerne kunne han pludselig høre en munter melodi fra skyggerne. Han gik tættere på og så en lille pige sidde på en bænk under træet med en fløjte.

Det var en smuk melodi. Oreo stod og lyttede lidt. Det lod ikke til hun havde set ham. Han gik roligt frem mod hende til han stod foran hende, der åbenbart stadig ikke havde set ham.

"Det lyder godt." Sagde han med sin rolige stemme.
Blind with rage to kill,
blinded with sadistic thrill,
like lightning in the rain
a turn for the worst
the hunger the thirst,
scars of pleasure
enjoyment in it
to much to measure
Pyrrha Gunnarsdatter

Pyrrha Gunnarsdatter

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 165 cm

Ekko 15.07.2009 23:20
Pyrrha blev så forskrækket at hun næsten tabte fløjten. Hun havde været så optaget af at finde melodien, at hun havde glemt alt andet.
"Go-Goddag herr," hilste hun, og forsøgte at at smile høfligt. Den fremmede stod med ryggen til lyset, så hun så ham ikke som andet end en udflydende skygge.
Så ramte en anden tanke hende. Det kunne være han ejede gården. Hvad nu, hvis han ikke ville have at hun var her?
"U-undskyld," begyndte hun forskrækket. "Altså, hvis det er din gård. De-det var ikke fordi jeg ville ... mase mig på eller noget, jeg skulle bare bruge et sted i fred og ro. Men jeg skal nok gå nu!"
Hun var så nervøs, at hun ikke engang kunne samle sig om at rejse sig op.

((Sagde det jo. Tudetøs *cries* ))
Oreo Foglake

Oreo Foglake

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 190 cm

Oreo 15.07.2009 23:30
Oreo smilte et høfligt smil og løftede afværgene hånden
"Nej, nej bliv endelig siddende. Det er ikke mig der ejer gården. Jeg er her af samme grund som du, jeg søger også blot lidt fred. Gør det noget hvis jeg gør dig selskab?"

Oreo kunne ikke lade være med at grine lidt indvendig af pigen. Hun virkede utrolig nervøs og letter klodset. Men han beundrede hendes fløjtespil, hun måtte være en dygtig musiker.
Blind with rage to kill,
a turn for the worst
the hunger the thirst,
scars of pleasure
enjoyment in it
to much to measure
Pyrrha Gunnarsdatter

Pyrrha Gunnarsdatter

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 165 cm

Ekko 15.07.2009 23:37
"Nej nej," svarede Pyrrha høfligt, selvom det faktisk gjorde hende noget. Hun var ikke tryg ved at være sammen med fremmede alene. Og fremmede mænd gjorde hende direkte rædselsslagen, efter alle de historier hun havde hørt vaskekonerne ved springvandet fortælle, om ulykkelig pigeskæbner. Hun rykkede helt over i den ene side af bænken, og forsøgte at fylde så lidt som muligt. Idet hun rykkede sig, faldt hendes pung ned på jorden. Hurtigt samlede hun den op, og stoppede den inden for kjolen.
I det samme blev solen dækket af en sky, og hun kunne se den fremmede ganske tydeligt. Hans tøj i sig selv, afslørede ikke noget om ham, det kunne man e så mange andre i, men man kunne se, at det var godt brugt. Så fik hun øje på skæftet der stak op fra hans ene skulder, og hun sank en klump. Hun knugede fløjten ind til sig, samtidig med, at hun skændte på sig selv. Pyrrha, din idiot! Han er jo flink nok. Han virker fuldstændig flink. Han er helt flink. Hun gentog det for sig et par gange, og smilede så til ham igen, bare for at forvisse sig selv om, at hanvar flink.
Oreo Foglake

Oreo Foglake

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 190 cm

Oreo 15.07.2009 23:48
Oreo satte sig ved siden af hende. Hun rykkede helt over i den anden side af bænken, og så lidt nervøst på ham. Han kunne ikke helt forstå hvorfor hun stirrede sådan på ham. I et kort sekund så han rædsel i hendes øjne, hvorefter hun smilte, eller prøved at smile et høfligt smil.

'Hvorfor er hun så bange for mig?' tænkte Oreo for sig selv og løftede let øjenbrynene i eftertænksomhed. Pludselig kom han i tanke om hans sværd. Det var ikke så underligt hun var skeptisk overfor ham, hvem ville ikke være det hvis en komplet fremmed med et stort sværd på ryggen kom og satte sig? Hun var jo trods alt kun en pige.

Oreo så på hende med blide øjne og smilte til hende igen og sagde; "Bare rolig, jeg er ikke så farlig som jeg ser ud." Han spændte sit sværd fra skulderen og lagde det ned foran hans fødder for at vise hende han ikke ville hende noget ondt. "Kan du lide det? Min far lavede det sværd til mig før jeg rejste." Sagde han roligt og smilte atter engang til hende.
Blind with rage to kill,
a turn for the worst
the hunger the thirst,
scars of pleasure
enjoyment in it
to much to measure
Pyrrha Gunnarsdatter

Pyrrha Gunnarsdatter

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 165 cm

Ekko 15.07.2009 23:55
Pyrrha rødmede. Det var ikke meningen, at han skulle have lagt mærke til, hvor hun kiggede. Men nu fik hun i hvert fald bekræftet, hvad hun havde sagt til sig selv. Han var da flink nok. Men hun havde alligvel ikke lyst til at møde hans øjne. I stedet kiggede hun på sværdet.
"Jeg har ikke så meget forstand på sværd," sagde hun lavt. Så skyndte hun sig at kigge op på ham. "Men det er meget flot."
Hun kiggede lidt grundigere på sværdet. "Jeg har altid hørt, at det er svært at lave sværd. Er det noget din far laver meget?" Nysgerrigheden havde så småt overvundet hendes angst og generthed.
Oreo Foglake

Oreo Foglake

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 190 cm

Oreo 16.07.2009 00:03
Oreo var glad for at hun nu da i det mindste var lidt snaksagelig.
"Ja, han er utrolig dygtig, den bedste der overhovedet er hvis du spørger mig." Grinede Oreo lidt.

"Hvis det er dig nogen trøst har jeg heller ikke særlig meget forstand på fløjter, men du spiller utroligt smukt, synes jeg." Komplimenterede Oreo hende. Han havde altid elsket kunst og musik, og det var sjældent han kunne give sig selv tid til at nyde nogen af delene. Indimellem mente han blot at udfolde sig kreativt var bedre end med ord. Ligesom han gjorde med sine egne tegninger, men det var skønt endelig at kunne møde en der havde lidt forstand på musik.
Blind with rage to kill,
a turn for the worst
the hunger the thirst,
scars of pleasure
enjoyment in it
to much to measure
Pyrrha Gunnarsdatter

Pyrrha Gunnarsdatter

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 165 cm

Ekko 16.07.2009 00:16
Pyrrha rødmede igen, og vendte tilbage til at kigge ned i jorden. "Tak," mumlede hun, men hun kunne ikke lade være med at smile. "Men det stykke jeg spillede er nu ikke så svært." Hun tog en dyb indånding, og tog sig sammen for at kigge den fremmede lige i øjnene. Han havde et stort ar i ansigtet, men hun tvang sig selv til ikke at lægge mærke til det.
"Undskyld, men kan jeg bede om Deres navn? Min bror er meget opsat på, at jeg ikke taler med fremmede, men hvis jeg ved hvad De hedder, er De vel ikke fremmed?" Nu da hun ikke var så nervøs mere, havde hun også lettere ved at huske sine manere. Og det at snakke om Vale gjorde hende igen irriteret på ham. Fordi han skulle være så storebrorsagtigt.
"Og på den måde lærer man jo aldrig nogen at kende," vrissede hun, men med et lille smil på læben.
Oreo Foglake

Oreo Foglake

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 190 cm

Oreo 16.07.2009 00:21
Oreo smilte. "Selvfølgelig, hvor er mine manere! Mit navn er Oreo Foglake, men du kan bare kalde mig Reo." sagde han. "Hvad er dit navn?" Spurgte han med blid stemme.

Det så da ud til hun blev mindre nervøs, det var i det mindste en god ting.
Blind with rage to kill,
a turn for the worst
the hunger the thirst,
scars of pleasure
enjoyment in it
to much to measure
Pyrrha Gunnarsdatter

Pyrrha Gunnarsdatter

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 165 cm

Ekko 16.07.2009 00:27
"Pyrrha Gunnarsdatter," svarede hun, og smilede. Det var da ikke så slemt, det her. Hvorfor i al verden havde Vale så meget imod, at hun snakkede med fremmede?
Hendes blik blev trukket mod sværdet igen. Det lå stadig i sin skede, så man ikke kunne se meget af det, ud over skæftet.
"Må jeg... må jeg prøve at holde det?" spurgte hun.
Sværd - og andre former for våben - havde en eller anden tiltrækningskraft på hende. Ikke fordi hun havde lyst til at bruge dem, men det var noget fantastisk ved en genstand, der havde så meget magt over andres liv. Og som også samtidig var smukke håndværk, som folk lagde megen kærlighed i.
Endnu havde hun aldrig fået lov til at holde et sværd - folk plejede at være alt for overbeskyttende med den slags, til at give det til en lille pige - men Reo virkede som en, der måske godt turde betro det til hende.
Oreo Foglake

Oreo Foglake

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 190 cm

Oreo 16.07.2009 00:35
Oreo svarede ikke men bøjede sig blot ned efter sit sværd. Han tog det og trak det fra skeden så det gav den karakteristiske syngende lyd fra sværdets æg. Han sænkede det og tog blidt om sværdst flade sider, forsigtig for ikke at skærer sig på det skarpe blad så han kunne række skærftet til Pyrra.

"Selvfølgelig, men vær forsigtig, det kan snitte et græsstrå i to og det betyder utrolig megte for mig. "
Blind with rage to kill,
a turn for the worst
the hunger the thirst,
scars of pleasure
enjoyment in it
to much to measure
Pyrrha Gunnarsdatter

Pyrrha Gunnarsdatter

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 165 cm

Ekko 16.07.2009 00:42
Pyrrha nikkede alvorligt. Hun vidste godt, hvor meget den slags ting kunne betyde for nogen. Hendes egen yndlingsfløjte ville hun gå igennem ild og vand for - næsten. Hun ville i hvert fald frivilligt komme op og slås med Vale, når han tog den for at drille.
Sværdet var meget tungere end hun havde regnet med. Hun kunne ikke holde det i armene specielt længe, og blev nødt til at lægge det ned i skødet. Nu kunne man for alvor se, hvor flot det var. Selvom hun ikke havde meget forstand på sværd, blev hun næsten tryllebundet af at se på, hvor blankt det var. Man kunne ligefrem spejle sig i det.
"Hvordan i alverden kan man svinge sådan noget her. Man kan jo knap nok løfte det. Får du ikke hold i nakken af at bære sådan rundt på det?" Spørgsmålene vældede ud af hende. "Sliber du det selv? Eller går du til en smed? Onkel siger, at nogle våben er smedet sådan, at de næsten aldrig skal slibes, til gengæld kan de også kan blive slebet af en professionel."
Oreo Foglake

Oreo Foglake

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 190 cm

Oreo 16.07.2009 00:56
Oreo grinede højlydt af de mange spørgsmål, Pyrra var bestemt ikke genert mere.

" Jeg sliber det skam selv" Sagde Oreo med lidt latter i stemmen. Han tog sværedet I Pyrras skød og stod op et stykke fra hende. Han svingede sværdet prøvende nogle gange. " Hvis du træner med det i flere timer kan det da godt mærkes i musklerne, men man skal ikke føle sværdet som en byrde, men som en forlængelse af din arm." Sagde han hvorefter han kastede sig selv ud i nogle af hans imponerende finter han havde trænet gud ved hvor mange gange. Han fortsatte med at svinge sit sværd med ekspertise, det var nærmest som en dans mellem ham og sværdet.
Han svingede det et par gange mere før han holdte og stod med sværedet i strakt arm. Han sænkede det og gik tilbage til bænken for at stikke det tilbage i skeden og satte sig derefter igen på bænken og så på Pyrra.
Blind with rage to kill,
a turn for the worst
the hunger the thirst,
scars of pleasure
enjoyment in it
to much to measure
Pyrrha Gunnarsdatter

Pyrrha Gunnarsdatter

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 165 cm

Ekko 16.07.2009 01:05
Pyrrha kiggede benovet på ham. Man skulle ikke tro, at det var det samme som sværd, som det hun havde holdt, og som havde føltes som en sten. Da han svingede det lignede det ganske rigtigt en forlængelse af hans arm, og nogle gange kunne man endda forledes til at tro, at det var blødt og bøjeligt. Hun smilede bredt.
"Det der, kunne være sejt at lære. Vi mødte engang nogen til en festival, som optrådte med sværddans. Det var også fantastisk. Men man kunne godt se lidt, at det var en dans. Noget som de havde koreograferet."
Hun lod en hånd glide hen over fløjtens glatte træ. Tanken strejfede hende ikke engang, at Reo nok brugte sværdet i kamp. At det sværd måske havde taget liv. For hende var det bare et smukt stykke legetøj.
"Men er sådan et sværd ikke utrolig meget værd?"

((Beklager, men jeg bliver altså nødt til at gå i seng nu. Vi ses i morgen xD ))
Oreo Foglake

Oreo Foglake

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 190 cm

Oreo 16.07.2009 01:13
Oreo så ned på hans sværd. "Det her sværd er mig værdifuldt fordi min far lavede det til mig, og jeg kan mærke den lidenskab og passion han lagde i det, for at det skulle blive perfekt. Andre sværd er det blot et spørgsmål om en simpel pris og om penge. Men det her sværd, er mig uvorderligt og kan umuligt gøres op i penge." Sagde Oreo alvorligt. Han kiggede på Pyrra og så hvordan hun sad og knuggede sin fløjte til sig. "Jeg kan forestille mig du har den samme føelse med din fløjte?" Spurgte han smilende.
Blind with rage to kill,
a turn for the worst
the hunger the thirst,
scars of pleasure
enjoyment in it
to much to measure
Pyrrha Gunnarsdatter

Pyrrha Gunnarsdatter

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 165 cm

Ekko 16.07.2009 01:17
(( OKay, jeg går NÆSTEN i seng :p ))

Hun kiggede ned på sin fløjte, og smilede. "Ja, det har den nok lidt. Det er i hvert fald min yndlinsfløjte. Selvom jeg har nogle som er meget bedre." Hun smilede op til Oreo. "Min far snittede den til mig, da jeg var lille. Det var en af mine første fløjter. Faktisk bruger jeg den ikke så tit mere, mest kun for sjov." Kærligt lod hun en hånd glide ned langs den. "Da jeg fik den, kunne jeg ikke dække alle hullerne på en gang. Min hånd var alt for lille."

((Og nu. Nu går jeg for ALVOR i seng. Måske ))
Oreo Foglake

Oreo Foglake

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 190 cm

Oreo 16.07.2009 01:35
Oreo nikkede. "Så forstår vi jo hinaden." Der var et øjebliks tavshed. "Nu har jeg vist dig hvad jeg kan med et sværd. Kunne spille et lille stykke på din fløjte for mig?" Spirgte Oreo. Han ønskede stærkt at høre noget mere, hvad hun ellers kunne prestere med sit instument.
Blind with rage to kill,
a turn for the worst
the hunger the thirst,
scars of pleasure
enjoyment in it
to much to measure
Pyrrha Gunnarsdatter

Pyrrha Gunnarsdatter

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 165 cm

Ekko 16.07.2009 01:46
Pyrrha smilede. Hun elskede at spille for andre. Hun sad lidt og tænkte på, hvad hun skulle spille. Så kom hun i tanke om en melodi, hendes far havde lært hende i vinters. Smilende satte hun fløjten til læberne. Hun kunne heldigvis stadigvæk huske den. Det var den slags melodier, som man ikke kunne undgå at komme i godt humør af. Hun mærkede selv, hvordan lyset bredte sig ud fra hende. Hun ville egentlig gerne have undgået det, da hun ikke brød sig om, at vise alle sine hemmeligheder lige med det samme. Men hvad, sådan en stor hemmelighed var det jo heller ikke. Halvdelen af dem hun havde spillet for havde oplevet det - selvom de fleste mente, at det bare var solen eller sådan noget.
Hun lo indvendigt, mens hun mærkede at hun blev gladere og gladere.

((Godnat!! Nu gør jeg det nemlig! Øh? Jo, ikke mere, skal sove nu. Sov godt ^^ ))
Oreo Foglake

Oreo Foglake

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 190 cm

Oreo 16.07.2009 12:37
Pyrra begyndte at spille og Oreo lyttede intents til den glade melodi. Han kunne ikke beskrive det, men han kunne føle hvordan hans humør steg og steg mens hun spillede videre.

Oreo lænede sig tilbage i sædet og lukkede øjnene et øjeblik mens han lyttede videre. Var det bare ham? Eller føltes solen pludselig varmere og vinden blidere?

Oreo lyttede fortsat mens han kunne føle stressen fra førhen forlade hans krop og kun en føelse af glæde værer tilbage.
Blind with rage to kill,
a turn for the worst
the hunger the thirst,
scars of pleasure
enjoyment in it
to much to measure
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]