Ray stirrede lamslået på de to idioter. Hvorfor var de så... Blinde? Hvordan kunne han overhovedet lave sådan noget her. Og HVAD var det han havde lavet? De andre lod ikke til at vide hvor de var, men det gjorde han jo heller ikke.
Han overvejede kort hvad man brugte lavendel til; med andre ord forsøgte han at skubbe tankerne over på noget andet. Han kunne ikke finde ud af noget. Lavendel!? Man brugte sgu da for himlens skyld ikke lavendel til en skid! Det var jo håbløst!
Han huskede på at kilderne i bjergene ofte blev sået med frø fra planter; roser, liljer... Lavendel? Kunne det være at det ikke var lavendel-vand, men lavendel-frø der frembragte lugten? Så kunne indholdet stamme fra en kilde. Hun rynkede næsen og så imod døren.
Måske lå svarene uden for dette rum? Han skuttede sig og så imod de to andre, da de endelig var blevet færdige med deres råben, skrigen og anklagen.
Ray overvejede kort hvordan det egentlig kunne være, at hvorend han gik hen, så så folk på ham som enten et redskab der skulle udnyttes eller som en slave der skulle... Ja udnyttes. Han var træt af det. Og hvis den blonde spade viftede med den kniv imod ham igen, så ville han fjerne idiotens arm!
Den store og brutale anklagede pludselig Ray, grundet hans udseende? Det var dråben.
Han brød ud i en syrlig og lettere forstyrret latter.
"JEG ser mest mistænksom ud?! DET ER DIG DER STÅR HALVNØGEN OG SNAKKER OM AT HAVE MYRDET EN ELLER ANDEN, OG BLÆRERØVEN DEROVER STÅR OG FÆGTER MED EN ENORM KNIV SOM HAN HELT TILFÆLDIGT TRAK FREM MED ET TEMMELIG OVERRASKET BLIK!!"
Ray placerede en hånd over øjnene og sukkede højlydt, før han lagde armene over kors.
"Okay, hør. Jeg ved ikke hvad der er sket og jeg ved ikke hvorfor. Men jeg ved at hvis vi skal have nogle svar så skal vi
ud af den dør!"
Han pejede imod døren der ledte ud på gangen. Han anede jo ikke hvad der kunne være sket. De kunne være rejst i tiden og være kommet tilbage til ... Et af de første århundreder! Eller måske var de blevet kidnappet af en sindssyg stodder, der ville gøre hele verden til sine slaver så han kunne ridde rundt på en stor rød ko og se mægtig ud, dog fejle fordi hans hår ville få ham til at ligne en grim kælling? Eller måske... Var de bare, på mystisk vis og af uvisse grunde blevet teleporteret væk... Til denne ø. Hvorend den så lå.
Taylor begyndte pludselig at nærme sig, med dolken faretruende tæt på sit eget ansigt. Ray stirrede på ham med et 'er du da helt retarderet'-blik og sukkede højlydt.
”Jeg er meget beæret over, at I kalder mig troldmand og alt muligt, men jeg er bare en simpel arbejderknægt fra bjergene. Blot fordi min tøjstil er ret meget bedre end jeres og jeg hverken ligner eller lugter som en psykopat, så betyder det ikke at jeg er en troldmand. Det betyder bare at jeg har lidt klasse og at jeg kender til ordet ”hygiejne.”.”
Han lagde armene over kors og en idé formede sig i hans hoved. Et smil bredte sig på hans smalle læber.
”Men... Måske VAR det mig der gjorde dette til jer. I virkeligheden har jeg zappet jer ind i en anden dimention, og jeg har ikke tænkt mig at zappe jer tilbage til virkeligheden, hvis I ikke opfører jer ordentligt og taler og opfører jer ordentligt overfor mig.”