Det de to hertugsønner havde delt den aften på hans 20 års, var noget han havde brugt mange kræfter på at glemme, men hans underbevidsthed forrådte ham fra tid til anden. Især i hans halvvågn tilstand inden han vågnede om morgnen, hvor drømme blev mere livlige, der var det let for ham at komme tilbage til mindet om Viktors bløde læber mod sine.
Marius mente dog det var på tide at for udvekslet nogle breve, måske det kunne få hans tanker på noget andet end Viktors kropsdele.
Han satte sig ved sit store evigt rodet skrivebord og tog noget papir og blæk frem. Han kløede sig lidt i sit vilde krøllede hår med pennen. Hvad skulle han dog skrive?
Marius der fandt det noget så kedeligt med de daglige takt og tone, gad heller ikke spilde sine breve på blot at høre hvordan Viktor havde det. Han ville jo gerne lære ham bedre at kende end det. Men samtidig var det måske meget godt at starte formelt ud. Han dyppede sin pen i blækket og begyndte så at skrive
Kære Viktor,
Hvordan går der med dine håndled? Er de kommet sig over at spille til min fødselsdag? Eller har du travlt med at komponere mere musik?
Jeg vil gerne takke dig endnu engang for dit mod på at spille for mig, jeg værdsatte musikken der kom ud af dine fingre. Ærligt så havde jeg ikke regnet med du havde det i dig. Men du bliver som altid ved med at imponere.
Lommeuret du gav mig er faktisk blevet et af mine ynglings og jeg går næsten med det dagligt. Du har et øje for detaljer og elsker du fik mit navn indgraveret i det.
Hvad får du ellers din hverdag til at gå med?
Havde du ikke fødselsdag i august? Hvor gammel bliver du?
Fra din glamourøse ven
Marius
Ps. jeg vil stadig vædde på min håndskrift er pænere end din.
Han gav brevet til Theresa, som kunne sende det afsted. En lille spændt følelse voksede i maven, da brevet var på vej.
Krystallandet