Stian Hwan
Byvagt i det centrale bydistrikt
For at sige det mildt, havde ugen været lort for Stian. Der var ikke noget pænt at sige om hvad der var hændt på det sidste. Og selv på sit arbejde, kunne han ikke have sit helle mere.
Afvisningen af Alister var forventet - men den ramte hårdere end ventet.
Alt det med Eskild hang også over ham som en sort sky af skam. Det gav en dårlig smag i munden, for Stian havde svært ved skyldfølelsen og der var bare sket, alt, alt for meget på een gang,
at det halve kunne være nok.
Den ellers aktive byvagt havde mistet gejsten for noget som helst i øjeblikket, og lå krøllet sammen i sin seng. Det var først da Stians mor kaldte,
at der var post til ham, at han løftede hovedet fra puden.
Med det samme tjekkede Stian afsenderen på brevet, og blev helt forbløffet over at se hvem det var fra;
Basil - Ihærdigt, begyndte han at skimme brevet, for så at læse det igen, mere dybdegående. Hans hjerte slog et slag for hurtigt som han læste ordene igen og igen. Brevet var uventet, men kærkomment i en ellers besværlig tid.
Det var et kort brev, men meget Basil,
vurderede han ud fra det han vidste om manden. Skriften, mindede ham dog om noget, han havde set før, men som han på nuværende tidspunkt ikke kunne placere. Han var alt for optaget af, at finde ud af hvad han skulle skrive retur.
Basil,
Det er godt at høre fra dig.
Jeg har selv haft meget at se til, men du har ret i, at det er ærgerligt med øllen, vi missede.
Jeg håber at du får mere held på din rejse, og finder det du søger. Jeg sender lidt god energi din vej med brevet. Så må det briste eller bære.
Alt er fint herhjemme. Som du jo nok ved, fylder arbejdet, som sædvanligt.
Jeg tager hjertens gerne en øl med dig når du kommer tilbage. Det vil jeg se frem til.
Stian
Der var alt for meget at berette, men det var ikke just sine kvaler, som Stian havde lyst til at brevudveksle med Basil om. Så derfor
pyntede han lidt på sandheden. Basil behøvede jo ikke at vide hvad der var sket. For så tætte var de heller ikke, endnu. Men Stian måtte indrømme, at selvom han ikke havde tænkt meget på Basil på det sidste, var brevet fra ham, ugens højdepunkt.
Hastigt, kom han i tøjet. Det var også noget med at Stians mor, havde påduttet ham at besøge sin hjemsendte kollega, Eskild. Så på vejen derhen, ville han kunne sende brevet til adressen som Basil havde beskrevet.
Forhåbentlig, kom det sikkert frem.