Røveri ved højlys dag

Cerediel

Cerediel

Guldsmed, baldyrer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 73 år

Højde / 169 cm

Venus 14.01.2022 20:24
Vinden bed og kulden var nok til at få Cerediels lille næse til at føles som is. Heldigvis varmede hendes overtøj godt nok. En tyk, forret frakke var godt mod den slags. Elverkvinden var netop nu på vej ad vejen fra Dianthos gennem Safirien mod Zirkon, og det foregik på gåben, hvilket betød at hendes fødder var trætte, og der var lang vej endnu.

Hun brød sig generelt ikke om de lange ture til hovedstaden og gennem Safirien for at hente råvarer til sit arbejde, men nogle ting måtte man til hovedstaden efter, og safirer var billigst tættere på minerne i Safirien. Jo færre mellemmænd, der skulle have en del af betalingen, jo bedre. Det betød også, at hendes skuldertaske, der var proppet med guld, sølv og ædelstene. Begge dele var uforarbejdede, men det gjorde dem ikke mindre værd. Og hun havde haft en snigende fornemmelse af, at nogen havde fulgt efter hende siden hun forlod Dianthos. Hun så sig over skulderen, men der var ingen at se. Det var der til gengæld, da hun så fremad igen.

"Halløj, frøken, er De på en lang rejse?" sagde en ung menneskeknægt, der dog stadig var høj nok til at se ned på hende med et grumt smil, der kraftigt antydede, at han ikke var det mindste interesseret i hendes velbefindende. Hun forsøgte at gøre sig så lille som muligt og så ned i jorden, mens hun forsøgte at fortsætte forbi ham. "Nej... jeg mener ja, men.... øh...jeg skal mødes med nogen på næste resteplads?" løj Cerediel meget skidt. "Jeg er sent på den," prøvede hun, men heller ikke det hjalp.

Den unge landevejsrøver, der sikkert havde venner i nærheden, stilte sig i vejen og så ned på hendes skuldertaske: "Den taske ser tung ud, skal jeg ikke lette byrden?"
Draco

Draco

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 300 år

Højde / 160 cm

jack 14.01.2022 22:19
Da dagen  hadet været fin ind til videre hadet Draco været ude og øve kamp træningen. Han hadet skifte til sit flotte hverdags tøj  mens han bar på sit udstyr blikket kikket rundt og han kunne høre en samtale længer fremme stille stillet han sig op af et træ og kikket hen mod de to personer der var. den en så ikke ud til at være venlige sindet over på kvinden han bed sig hårdt i læben mens han  gjorder sig klar til at springe ind han lage stille hånden på jorden og mumlet lidt til nogle tære i nærheden at de skulle vente på ham og beskytte  kvinden for an ham. Draco gik med stille skridt hen mod de to. han håbet bare på at røveren ikke hadet set ham dog kunne han høre hvad der bliv snakket om. 

Draco kunne ikke tage tyve og slet ikke landevejs tyve på nogle måde. blikket faldt stille ned mens han stoppet op han måtte tænke det her i gennem han stoppet op ved siden af elverkvinden mens han talte på deres sprog " alt i orden her har du brug for hjælp "  blikket faldt på manden med et hårdt ansigtet udtryk " vis du er ude på problemer må jeg bede dig om at gå "svaret han hårdt han vente på at Rødderne kom frem men det vart ikke sikkert han ville få brug for dem han hadet sværte siddende i siden 
Cerediel

Cerediel

Guldsmed, baldyrer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 73 år

Højde / 169 cm

Venus 29.01.2022 22:02
"Nej... Det... Jeg kan sagtens holde den," svarede Cerediel, mens hun forsøgte at være bestemt. Det lod ikke til, at landevejsrøveren var særligt påvirket, af noget, hun sagde, eller nogen andre, der måske kom gående bag hans ryg. Han greb ud efter hendes skuldertaske og fik fat i hanken. Som modsvar greb hun fat i hanken med begge næver knyttet stramt om hærstoffet og hev i modsat retning. Hun kunne godt være stædig, og det virkede for nu, men mennesket var ingen svækling og havde ingen intentioner og om at give slip. I hvert fald ikke før han hørt en anden tale til sig. Han vendte sig mod Draco.

"Ja jaaah, alt er fint. Jeg hjælper bare damen med sin taske, ikke?" Mennesket skulede mod Cerediel, tydeligvis hentydende til, at hun skulle give ham ret ellers så vankede der. Det havde hun ingen intentioner om og skulede bare tilbage til ham. Draco var selvfølgelig også fremmed, så hun stolede da ikke blindt på ham eller hans gode intentioner, men mennesket havde decideret truet hende og forsøgt at stjæle hendes taske.

Irriteret over at han ikke fik det svar fra Cerediel, han ville have, vendte han sig mod Draco igen. Og piftede. Ud fra buskadset kom to mennesker til, der så lige så snuskede ud, som ham der havde true Cerediel. "Du må hellere blande dig uden om og skrubbe af, spidsøre, ellers kunne nogen jo komme galt afsted." Han mente tydeligvis både Cerediel og Draco.
Draco

Draco

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 300 år

Højde / 160 cm

jack 07.02.2022 12:37
Draco kikket ned i jorden rødere var noget til dem han tog sig til hagen da  manden piffet af til de to Ander han tog dog ikke om sit sværd det var der ikke nødvendige hed for i nu. hans stemme bliv dog lidt hårdere mens han gik ind foran kvinden for at beskytte hende. " jeg tror ikke i er klar over hvem i leger med... måske skulle i tyve bare vende om for i er i mit Dommene  " svaret han jorden begyndte at ryste voldsomt og flere 100 Røder sprang op for at gribe fadt om de  3 mennesker som stod for an ham stille. stille trak han sit sværd og tog kvindes hånd og løb ned rødere prøvet at hive menneskerne ned i jorderne så de ville sidde fast der ind til vagterne kunne komme og hente dem Draco skyndtes tig hen for at tage nogle af sine ting men hans øjne kikket sig tilbage "  jeg tror det bedst vis vi forsvinder " svaret han med et stille smil på læben   og et grin det var længe siden han hadet moret sig så godt men dog sikkert han sig for at Elver kvinden hadet det oki så hun ikke følte smerte eller bliv for bange. han ville nødig have hun forsvandt for hurtigt dog løb han hen og gemte sig i et stor træ så de ikke kunne se dem han puste lidt rustigen var tung hvorfor skulle han også ha den med i dag når der skete det her. stille kikket han på kvinden og nærstuderet hende " er du oki der skete ikke noget med dig de gjorder dig ikke fortræd " svaret han Urolige Draco kunne godt se at person ikke lige frem ønsket den from for opmærke som hed han spurte ikke ind til tasken overhovet det vedkom ikke ham og det vidste Draco godt men han vidste at det var noget værdig fuld som tyven godt ville have et sted var han glad for at han var i nærheden for ellers kunne det ha endt galt 
Draco hørte mænden skrige og råbe bande ord af ham deres hoveder var  lige over jorderne stille vente draco sig om for at sikker sig for at alle var kommet ned  han var ikke tyben der drabet men måske  skade personen så de ikke kunne gå de lange lyse hår skindet i solen som fik det til at virke sølv agtigt 

Cerediel

Cerediel

Guldsmed, baldyrer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 73 år

Højde / 169 cm

Venus 12.07.2022 20:09
Cerediel sprang til siden forrøderne og stirrede måløst, på de tre mennesker, der langsomt blev viklet ind og trukket ned til jorden. de sad fast. Selv var hun gået i stå. Så mærkede hun et tag i sin hånd. Først flyttede hun sig ikke, men på et tidspunkt var hun nødt til at vælge, om hun ville give slip og blive stående, eller lade sig trække efter den fremmede elver. Hun valgte det sidste. Eller fravalgte måske nærmere det først; hvem have lyst til at blive i nærheden af folk, der havde truet med vold for at tage ens egendele.

Hun fulgte efter Draco, så hurtigt hun kunne. Hendes kondition var ikke nært så god som hans, men han var tydeligvis også kampdygtig. Hun overvejede hvorfor. Han var vel ikke en del af vagten, når han ikke anholdt tyvene. Var han en del af Lyset? Nej, deres rustninger så anderledes ud. Elverly måske? han ville være langt hjemmefra så. Måske hun skulle spørge.

Endelig standsede den fremmede, der havde holdt tyvene tilbage, op i et hult træ. Stammen var mindst halvanden meter i diameter. En meget gammel eg. Hun så op. Der var stadig liv i grenene. Efter hun selv havde fået vejret, svarede hun på Dracos spørgsmål: "Der skete mig ikke noget," hun tjekkede sin taske; remmen var også uskadt, "Nej, ikke noget." Hun hørt råbene fra tyvene. Det beroligede hende lidt, at de stadig var i live. Så var hun ikke løbet fra tyve hen til en morder i det mindste. "Hvor længe tror du, vi bør gemme os her?" Hun så lidt bekymret efter lyden af tyvene.
Draco

Draco

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 300 år

Højde / 160 cm

jack 19.07.2022 16:12
Draco kikket lidt ud i gennem den åbning de var løbet ind i han lytte godt til de skrig  der kom længer frem han tog sig til hagen efterår tænksomt og man kunne se en vis bekymringen i det men han smilte så stille og vendte sig tilbage til kvinde det "ved jeg ikke ind til vi ikke kan høre dem mere tror jeg det var heldige jeg var ude og træne " svaret Dravo stille og så ned i tasken og kunne se en ramme  han trak lidt hoved på skrå det kunne næsten kun være en gave til en eller anden tænke han  men så igen  op på  Cerediel  han hadet helt glemt navnet igen fordi de sådan skulle skynde sig han ragte stille hånden ud " Nu kan jeg hilse på dem på en god måde navnet er Draco "  Han lukket  stille øjen og holdte stadige hånden frem med et varmt smil

selv om han lige hadet været op at slås slog det ham selt ikke ud overhovet draco så sig ikke selv som en pæn person men bare som ham selv.. han hadet dog ikke mødt en anden form for elver ind ham selv før  så hun var lige så  intersandt som hun måtte være for ham " jeg rejser meget når jeg ikke er i skoven "  kom det stille fra ham da han næsten kunne høre hende hvad hun tænke på 

Cerediel

Cerediel

Guldsmed, baldyrer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 73 år

Højde / 169 cm

Venus 25.07.2022 20:11
Vinden tog fat i trækronerne og hylede. Eller også var det landevejsrøverne. Cerediel fangede noget om et sværd og at skære. Det ville forhåbentlig tage dem et stykke tid. Pulsen faldt lidt.

Hun så tilbage på Draco, da han præsenterede sig, som om han ikke netop havde sprintet i fuld rustning.

Cerediel stak en behandsket hånd frem og trykkede Dracos: "Mit navn er Cerediel," svarede hun og nikkede høfligt, før hun trak hånden til sig igen. Man kunne godt høre på stemmen, at hun selv stadig var en smule forpustet. Pausen mellem nogen sagde noget, blev lidt lang, syntes hun. Det gjorde den hurtigt. Hun havde dog ikke i sinde at gå, før hun vidste vejen var sikker igen.

"S-så De kommer fra Elverly?" spurgte hun høfligt for at holde samtalen kørende. Det forklarede en del, hvis han rejste. Det var der jo mange, der gjorde. Selv rejste hun ikke meget. Ikke med mindre hende arbejde krævede det. Som det havde gjort i dag. For eksempel var der ganske rigtigt en ramme i tasken, og det var også en gave, men den var ikke fra hende, men fra hendes kunde til en i Zircon. Hun havde lovet at tage den med, efter kunden havde set hendes håndværk. Hun havde da selv lavet rammen, men i sammenligning med hvad andre guldsmede kunde, var hendes ikke særligt godt.
Draco

Draco

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 300 år

Højde / 160 cm

jack 27.07.2022 12:46
at cerediel stadige var forpustet overrasket ikke Draco på nogle måde de hadet lige løbet for deres liv. Draco så efter tænk som ud da hun spurte ham om han kendte skoven her  han tog til sig hagen lidt " jaa jeg kender skam skoven men jeg ville  ikke lyve og sige jeg kender det hele "   og det var rigtigt nok draco kendte hele skoven her men han kunne godt hjælpe hende vis hun hadet brug for det han så lidt efter tænk som på hende  med et stille smil på læben " jeg kan godt hjælpe i dig på din vej jeg har ikke noget andet jeg skal lige nu " svaret han blidt han hørte godt vinden i  skoven han lukket øjnene for at høre godt efter  det lyste fra hans sværd  det betyde der stadige var fare  på fære han åbnet stille øjen og kikket ned på det han trak det stille ud så lyset kunne komme frem " hmme det ser ud til de stadige leder efter os men jeg tror det sikker for os at bevæge os " 

Draco vendte stille blikket til Cerediel da hun sagde hindes navn han smilte sødt mod hende " Cerediel smukt navn " svaret han blidt og kikket hende ind i øjne lidt 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, jack, Lux , Echo
Lige nu: 4 | I dag: 12