v0idwitch 31.05.2021 00:07
Juno var vant til at være på vagt omkring fremmede, og var glad for at han havde taget sig sammen til at møde Fausts blik, for han kunne tydeligt se, at der foregik noget bag den ældre herres pande. Han var nødt til at være skeptisk, men havde også virkelig brug for hans hjælp - i hele Dianthos havde han ikke kunne finde noget som helst andet sted at tage hen.
Juno vidste ikke selv, om han var bedst til den ene eller anden evne. På den ene side, havde han fået øvet og forbedret sig en stor del på sin forvandling, imens der ikke havde været nogen forbedring i den anden evne, men om det var fordi han allerede var så god til den som han kunne blive, eller fordi han aldrig havde haft brug for at udfordre den, vidste han ikke.
Panisk så han Faust, da han bliver bedt om at træffe et valg. Med en dyb indånding, rettede han sig op i stolen, satte sig rank, og pressede sine håndflader ned mod sine knæ, så han også sad helt stille for første gang siden han var kommet ind i butikken.
Et øjeblik havde han lyst til at spørge den ældre herre til råds. Hvor meget han end foragtede ældre mænd, især den fremmede af slagsen, så var der stadig noget over dem, der straks indgød respekt i ham og Juno vidste, at hvad end Faust havde at sige om emnet, så ville det være mere gennemtænkt end hans eget valg.
Værst af alt så vidste han, at han burde have spurgt Pax til råds. Om ikke andet, så for at få hans mening. Alle og enhver i Dianthos kunne veje ind med deres mening og Juno vidste, at han alligevel selv ville træffe sin egen beslutning.
Alligevel sad han anspændt, med hvide knoer, og følte at han traf den værste beslutning, baseret på de værste grunde;
"Min evne til at gå igennem ting." Der var beslutsomhed i hans stemme, selvom han objektivt synes det var den værste grund, og pludselig kunne han ikke holde det for sig selv længere;
"Det er dumt, er det ikke? At jeg gerne vil beholde -" han gestikulerede over sit ansigt.
"Det er stadig mig. Det meste af det. Der ville dukke nogle ar op, måske. Mine øjne er mindre blå i virkeligheden." Dét var noget af det, der generede ham mest. Han ville ikke længere se helt så uskyldig ud, når grønne og brune farver mudrede den klare blå, hans øjne havde været som barn.
"Jeg ville ikke kunne fikse mit hår på to sekunder længere. Jeg ville miste en del af mig selv - men også blive mere mig selv." Juno bed sin underlæbe og skævede op til Faust igen, og vidste ikke om han foretrak at den ældre herre blandede sig eller blandede sig udenom. Mest af alt skammede han sig bare over sit pludselig udbrud af sine tanker og ønskede, at han kunne sluge alle sine ord igen, så Faust aldrig have hørt dem, og dén følelse var, hvad der fik varmen til at blomstre i hans kinder.