"Roen og idyllen gør mig snart skør,
Piraterne lever jo fredeligt!
Jeg savner krigsdrama og blodkulør,
Paradis er dræbende kedeligt!
Hvis krigerne ikke selv vil strides,
så må man jo hjælpe dem lidt afsted.
General og spion kunne mødes,
To folk ingen burde gifte sig med.
Jeg låner hukommelse og minder,
Og giver våben, rustning og ringe.
Deres sande jeg en tid de glemmer,
men ej hvordan man bruger en klinge!
De vågner ved daggry i samme briks.
Lagnerne tyder på de har… spist kiks!”
Den næste morgen var sengen i en af hytterne ikke længere tom; det var sengen i Mørkets generals soveværelse til gengæld og det var ikke det eneste værelse på borgen, der pludselig manglede sin sædvanlige beboer.
Ethelihn rullede om på maven som en kluddedukke, så en fod og en hånd lå uden for madressen og næsen lå nede i puden. Det gjorde det lidt svært at trække vejret, og hvis man ikke kunne det, kunne man ikke sove længe. Hun vendte hovedet. Snuuuuuuuuuuuuuuus! Hun pustede ud. *Vent lidt!* Snus, snus. *Jeg kender den lugt…. Men hvor fra?* Snusnusnus. *Det lugter …. grønt. Er det græs? Jaaa grææææs* Et billede af sorte, komplet græsfri klipper glippede forbi hendes inde øje og forsvandt på nærmest magisk vis igen. Hun rullede om på ryggen, så armen svingede med. Armen landede. men ikke på madras, som forventet.
Hun vendte håndfladen nedad og følte sig frem. Form. Mere form. Hendes hånd bevægede sig længere ned, ud over kanten af lagnet og ramte hud. At dømme efter formen en nøgen bagdel. Rent instinktivt gav hun den et klem. Hvorfor? Hun var lidt i tvivl, men det virkede normalt. Og så på magisk vis, virkede det ikke normalt længere. *HVEM VED ALADIN LIGGER I MIN SENG!* tænkte hun højlydt og satte sig op med et ryk. Hun stirrede nu på den blege mand i sengen ved siden af hende. At lagenet ikke var fuldt med, da hun satte sig op, havde hun ikke lagt mærke til.
—The Light af Disturbed
"Meget kunne siges om Ethelihn, men der var ikke noget der afholdt hende, fra at åbne en tønde med alkohol!"
—Ridder Asha Drakkari
Krystallandet