Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 09.02.2020 13:15
Det havde været en rum tid siden Valkars højharpe havde været i brug. Det var ikke fordi der lå støv over den, for tjenestefolkene holdt værelset rent og nydeligt, men luften holdt en tysthed lagt over måneder, en tysthed så tung som det voksende tæppe af sne der omgav Opalslottet.

Det var tilbageholdte fingre der strakte sig mod harpens strenge. Tavsheden havde ligget så længe, det virkede næsten forkert at bryde den... Fingrene faldt, et øjeblik tøvende, inden de satte sig for strengene, og slog en langsomt, melankolsk melodi an.
Melodioen havde ikke den raffinerede lyd af et nøje komponeret stykke, spillet af trænede hænder, men en organisk melodi, hvor hver tone intuitivt fandt den næste, ledt på vej af komplicerede og modstridende følelser.

Jez var ikke sikker på hvem hun egentligt spillede for. Om hun håbede tonerne ville nå Valkar, eller om hun blot spillede for sig selv..

"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions."
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 26.02.2020 21:43
Mangt og meget var hendt siden Opalslottet havde rejst sig fra fortidens skygge, og hvor meget end Valkar påstod det, så var alting ikke gået som han havde planlagt. 
Hans hjerte havde fundet en sti han ikke havde set, og kunne ej ladevær med at følge den. Han havde fanget sig selv i sit eget spil, hans liv fra før kæmpede med det nuværende og ingen af dem lod til at lade sig slå til tåls med et liv i skyggen.

Men lyden af en harpes toner skar gennem vinterens tysthed, som den kom fra en fortidens drøm. Det var ikke hvilken som helst harpe der spillede, det hans egens egen, der ellers havde stået urøt længere end han havde troet. 
Tonerne ledte ham skridt for skridt, tyngden slående som hans hjerte blev tungere jo tættere han kom. Han havde fejlet, fejlet sin frue, hvis hun da kunne kaldes det længere, eller rettere ønskede det.

Stille betragtede han hende, hendes fingre dansende over strengene som de var skabt for være hendes stemme. Han kunne ikke andet end beundre det, for ham var det blot et værktøj, men for hende var det så meget mere.

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 07.03.2020 14:56
"Alting udspillede sig ikke helt som vi havde forudset, gjorde det?" sukkede hun, som havde hun læst hans tanker, eller blot tænkt de samme selv. Hendes stemme var melankolsk og fjern, som talte hun fra en virkelighed langt derfra. Alligevel bar den tydeligt igennem harpens spil, der fortsatte i fortabte toner.

Tiden var forsvundet for de to evige væsner. Jez havde rejst for at bringe de ressourcer der var nødvendige for at iværksætte Valkars plan om at overtage Azurien, og da hun var vendt tilbage, var han rejst for at levere et barn til sin moder, og senere sikre Lysets genkomst i Dianthos.
Siden havde de begge været optaget med deres børn. Valkars, som Jez ilde kunne nærme sig uden at vække deres moders vrede, og Jezs Agar, hvis besynderlige appetit næppe faldt i Valkars smag.

Jez havde nok følt tiden skille dem, men havde distraheret sig selv i sine små projekter, som hun altid gjorde.

"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions."
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 08.03.2020 21:08
"Nej... Det ville være en skam at sige" måtte Valkar indrømme, melankolien slet skjult. Deres plan havde været veludtænkt, et samspil kun de to ville kunne formå, og alligevel var det gledet mellem fingrene på dem. Ganske lig at stoppe sandkorn fra at undslippe en knyttet hånd.

Hvor meget end han han holdt af Jez, havde det stødt udviklet sig fra at hun var hans hjertenskære, hende der bragte liv til hans tanker. Til at være kvinden han skulle værne mod verden, men ligeså værne verden imod.

Valkar sukkede kort til musikkens toner, det ville være så let at give sig hen til tonernes lokkende løfter. Løfter om sorg, mørke og ensomhed, men det kunne ikke være sådan. Han ønskede ikke at træde tilbage i skyggerne, hvor let det en føltes.
Ryggen rankede sig som beslutsomheden fandt vej tilbage til ham "Jeg ønsker ikke at det går tilbage til hvordan der var før, jeg har intet ønske om at ligge i strid med dig." Deres forhold havde altid været specielt, men hun havde stadig en særlig plads i hans hjerte.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 19.03.2020 09:35
Et langt, let suk forlod Jez. "Hvorfor ikke kæreste? Hvad vi havde der var så.. rent. Vi kunne genfinde den gamle, drevne flamme" lokkede hun, mens hendes fingre fortsat dansede over harpens strenge, givende hendes ord en nostalgisk undertone.

"Måske jeg end kunne finde noget af Jezbel frem igen.. Skønt vi ikke er synderlig forlignelige, så måske.. måske kunne visse dele bygges til noget nyt.." ordrene var tænksomme, og det var svært at sige om de var ment for Valkar, eller blot Jez' egen tankestrøm.
Jez sukkede igen, denne gang tungt og kort. "Det ville naturligvis være ganske farligt for mig at tirre dig som før.. siden du nu kender til min hemmelighed" tilføjede hun med slet skjult fortrydelse. Hun havde i sin kærlighed delt for meget, svaret på hans spørgsmål, med en tanke om at hun aldrig skulle igennem den process igen. At hendes niogtyvende genkomst ville være hendes sidste..

Men skæbnen havde andre planer lod det til, og de trak hende tilbage. 

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 19.03.2020 20:44
Valkar sukkede kort "Hvis jeg skal være ærlig, så var det en gammel megaloman der var bange for at vi ville vende og mod ham, der så sikrede sig ved at spille os ud mod hinanden" Han havde ikke skænket det en tanke dengang, men det virkede så tydeligt nu. Selvom tanken stadig lokkede i det skjulte, at vende tilbage til det kendte...

"Er det det du ønsker? Oprigtigt?" Valkar lod ordne hænge i luften, hun havde for en gangs skyld i al den tid han havde kendt hende taget et valg og gået efter det. De havde forsøgt men fejlet, hvor bittersødt det end var.
"Muligvis, jeg er bundet på andre måder end dengang, og selvom jeg kender den er der intet der stopper dig fra at holde dig skjult" sukkede han, for jo han vidste nu at hun kunne vende tilbage, men han ville ej kunne vide hvor hun valgte at skjule sit næste liv. 
"Jeg er ked af have såret dig, jeg tog fejl" indrømmede han blankt, noget han aldrig ville have gjort i deres tidligere dans.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 24.03.2020 10:29
Jez sukkede og lagde hoved let på skrå. Harpens tone skiftede, fra melankoliens dyb, til de mørke, tumulte bølger. "Han brugte mig til at trække dig ned, korrupterer dig før dine minder kunne vende tilbage, og fjerne de sidste spor af den mand du havde været.." hun havde ikke bevidst holdt sandheden fra ham... men der var heller aldrig kommet et godt tidspunkt at fortælle det på, før nu. "Men selv som vi brød fri, dansede vi stadig til hans melodi. Han lod mig tro jeg var fri, men i virkeligheden.. var det kun for at presse dig, sikre sig at hans arbejde ikke blev ugjort" hendes ord flød frit, ikke gennemtænkte eller manipulerende, men direkte fra hendes sind til mund. Hun havde intet at skjule for Valkar, selv ikke nu, hvor deres veje lod til at skulle skilles for evigt.

Et svagt, trist smil fandt vej til hendes læber "Det jeg ønsker er dig, Valkar.. Det var prisen for min genkomst, for min transformation. Jezebel havde vores rivalri, om end det ikke satte hende så fri som hun bildte sig selv ind.. Jeg har vores kærlighed.. havde.." hun slog blikket ned.

Valkars indrømmelse fik Jez's fingre til at trække sig sammen pludseligt, og de resulterende toner var en forfærdelig disharmoni der klingede ud i rummet, som Jez endelig sænkede sine hænder fra strengene, og satte harpen ned. Valkar havde aldrig indrømmet han tog fejl, ikke i hele hans efterliv. Hun indså det havde været en vigtig brik i at holde ham fanget i Herrens spil. Fanget af sit ego.
Men ikke længere. "Du.. er i sandhed blevet fri.." ordrene var ikke meget mere end en hvisken, men de faldt tungt, vægtet af følelser, vægtet af fortvivlelse. 

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 13.04.2020 14:49
Valkar lod et tungt langtrukkent suk forlade sig, hvad hun sagde bar sandhed. Den sandhed hun mente var den eneste rette, den eneste måde det kunne hænge sammen. Jo ondskabens herrer havde med al sandsynlighed brugt hende som hun selv nævnte, men hun var mere end en brik selv. "Hvis der er en ting vores dans har lært mig, så er det at hvor meget man snyder sig selv selv til at tro at tingene har udspillet sig på en måde, båret af en andens hånd"  Endnu et stille suk forlod Valkar som han trådte nærmere. "Måske var vi brikker engang, men nu er vi begge spillere"

En skygge af sorg spillede over hans ansigt, der var så meget han skyldte hende både på godt og ondt. "Det er ikke fair... Du fortjener at finde hvad du søger uden at være bundet af andre..." Hans hjerte slog stadig for hende, men den totale dedikation hun viste og forventede han kunne spejle, det kunne han ikke, hvor meget end han havde prøvet.

Tonerne skar ham i mere i hjertet end i ørene, men hun fortjente sandheden. For hvordan skulle de ellers kunne komme videre herfra? Hvor meget end hans ego havde dikteret det gennem hans andet liv, så var han ikke ufejlbarlig, men meneskelig. "Jeg er fri til at tage mine egne valg ja... men bundet af dem mere end nogensinde før.." rummet ekkoede let som han krydsede den sidste distance mellem dem. "Men jeg vil stadig gøre alt i min magt for at du kan vinde din egen frihed, det fortjener du..." lød det som han prøvende rakte ud efter hendes hånd. 

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 13.05.2020 15:50
Jez rystede langsomt på hoved. "Valkar.. der er stadig meget du ikke forstår, ikke ved, om mig. Om hvad jeg er og.. ikke er" ordrene kom tvivlsomt, som hun selv nu havde sine betrænkeligheder ved at åbne op om netop det, trods hendes dedikation til ham i alt andet.

En tør latter forlod hende "Fair? Åh Valkar, hvordan er dette ikke retfærdighed? Vores sande natur lagt for lyset og dømt? Du udvalgt at Isari, og jeg, Zaladins skøge? Hvad du søger er ikke retfærdighed kæreste, men kontrol.. som altid" og som altid stod deres verdens anskuelser i kontrast. Der var ingen bebrejdelse i hendes tone, blot et spor af håbløshed.

Som Valkar nåde hendes side, og hans hånd rakte efter hendes, skubbede hun den til side og rejste sig brat. Hendes hæle ekkoede i rummet som hun genskabte distancen mellem dem, og trådte til et af de høje vinduer, hvor månen badede hendes ansigt i et blegt lys, og snelandskabet udenfor gjorde hende til en mørk silhuet.
"Hvad har jeg nogensinde gjort for at fortjene andet end smerte?" hendes stemme var stram og hård, spørgsmålet retorisk, for hun kendte svaret. Intet.
"Måske havde der været håb for mig engang, men.." hun lagde armene om sig selv "Jeg er et monster, med knap en trævl af menneskelig sjæl tilbage. Hvad der er gjort- hvad jeg har gjort, og er blevet kan ikke gøres om" det var bedrøvede ord, sagt med hjerteskærende sikkerhed.

Jez mærkede langsomt hvordan hun tabte grebet som sig selv, fysisk så vel som mentalt. De nøjagtigt stablede prikker og værdier der holdt sammen på trådende af hendes selv, slække. Hun var nød til at gøre noget. Hun ville ikke trævle op, ikke her, foran sin elskede.

Pludseligt drejede Jez rundt på hælene, et brilliant smil på hendes læber. "Jeg har det kæreste! Den perfekte afslutning for os! Vi skal drage afsted og myrde Ondskabens Herre sammen! Kunne det ikke være en fin lille udflugt? Et gensyn med gamle dage, inden vi lukker kapitlet endeligt?" den sædvanelige Jez var tilbage, med en ny idé i hoved, og endeløs passion for den, lige nu og her.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 23.05.2020 20:16
En del af Valkar brændte for at spørge indtil hvad det var hun mente med hvad hun var og ikke var, måske det havde noget at gøre med bogen fra hendes genkomst? Men inden han nåede at svare havde øjeblikket passeret, og han måtte håbe på at der ville komme et andet.

Med et fnys hev Valkar sine vinger frem "Andre ville sige at mine vinger taler sit eget sprog, selv ikke guderne ville have mig og sendte mig tilbage, for at være fri for mig. Jeg er lige så lidt kun Isaris, som du er Zaladins" ingen anden engel han havde mødt havde haft vinger som hans, Isaris hvide og Kiles sorte vinger, men ingen med en blanding af sort og hvid som hans. "Måske lyder det som jeg søger kontrol, men ærligt ønsker jeg du kan finde din glæde..." Et suk forlod ham, det var så utroligt svært at argumentere med en der mente at verden ikke behøvede at ændre sig. Ikke at han bebrejdede hende, det var alt hun havde kendt.

Overraskelsen stod malet i hans ansigt som hun afviste ham, hendes svar gjorde det dog mere klart. "Agarwaenel" Valkar lod navnet hænge lidt i luften, nok kendte han ikke så meget til pigen med den usædvanlige diæt, men hvad Jez havde gjort for hende var mere end nogen nogensinde ville tro på hun ville være i stand til. "Du har ret, hvad du har gjort før er utilgiveligt. Det samme kan siges om mig, jeg tvivler på at hvad end af gode ting jeg gjorde før jeg fik vinger kan opveje de ting jeg har gjort i dette liv. Vi kan ikke ændre fortiden, men vi skriver fremtiden for os selv" Han håbede inderligt at nogle af hans ord ville nå hende.

Endnu engang lignede Valkar et spørgsmålstegn, hvad var det lige der skete?!? At komme af med Ondskabens Herrer var en ting han havde ønsket længe, samt han ville få brug for hendes hjælp til at kunne gøre det. "Han er et problem der skal løses ja... Men måske det ville være praktisk at vi blev færdige med snakken først?"

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 06.06.2020 14:46
Jez lyttede knap til Valkars ord. Hun viste hvad han ville sige, fortalte hun sig selv. De havde haft denne samtale før, trods alt. Altid de samme argumenter fra dem begge, altid det samme resultat. Jez burde have set det tidligere, men det var først nu det i sandhed gik op for hende, hvor forskellige de var. Hvor forskelligt de så og oplevede verden...

"Agarwaenel"

Navnet skar igennem tågerne og direkte ind til Jez's hjerte. En grimasse flænsede den smilende maske, og viste den fortvivlede frustration der lå under. "En enkelt sentimental gerning ændre intet" bed hun. Jez havde vist pigen en næsten moderlig hengivenhed, og havde aldrig bekymret sig om nogen så det. Men at det blev bragt op her, skar hende dybt. Det var ikke hvem hun var, det kunne det ikke være, ligemeget hvor højt hun måske ønskede det. Den del af hende der kunne have haft den glæde, var blevet myrdet for længe siden. Det måtte den være.

"Men jeg ser ikke hvad mere vi har at snakke om. Du har taget dit valg. Min gøren og laden er næppe din bekymring længere. Så lad os have denne sidste udflugt sammen, og lad det være det" prøvede hun at slutte, men den excentriske, stålfaste vilje der havde lagt bagved før, manglede. Hun kunne ikke fremane energien til at rulle henover sine bekymringer og tankeløst følge sin indskydelse.
Ordrene var definitive, men der manglede vilje bag.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 12.06.2020 11:57
Han hadede at navnet på pigen havde revet op i den underliggende smerte, der så lige under overfalden hos Jez. Valkar følte sig dog meget mere sikker i at han havde haft ret, Agarwaenel betød mere for Jez end hun turde indrømme.
"Al ændring starter ved en enkel handling" Svarede han med al ro han kunne fremane. Han vidste godt at pressede på, at det var at lege med ilden, men hvis hun nogensinde skulle give sig selv chancen for at se det var det nødvendigt. 
Jez kunne så meget mere end hun troede, mere end hun var villig til at se, nok fordi hun mente det var lettere at lade verden var som hun havde besluttet den hang sammen.

"Jez.. du er min ældste ven, hvordan skulle jeg ikke kunne bekymre mig?" sukkede Valkar kort, selvom han ville så var det næppe det viseste at presse hende mere end han allerede havde. samt rejsen ville give den rig mulighed for at tale mere sammen, selvom det næppe ville være mere populært. "Men jeg tager gerne med på denne tur, selvom jeg er sikker på vores veje vil krydses derefter" Han havde en stæk fornemmelse om at skæbnen ikke ville mene at de to var færdige med hinanden.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 17.06.2020 20:17
Jez fnøs hårdt og afvisende af hans ord, men havde ingen ingen ord at give i modargumentation heller. Al ændring startede med en enkelt handling.. Det lød som noget man fortalte børn, en behagelig løgn for at lade dem tro deres forsøg ikke var frugtløse.
Alligevel, så var der en del af hende der ikke kunne afvise det blankt. En del af hende der var der barn, der klamrede sig til det lille håb, hvor tåbeligt det end var...

"Åh, jeg er sikker på du vil have så rigeligt med andre du skal se.. og Elverly har aldrig rigtig været min scene" klukkede hun, men der var næppe nogen glæde i latteren. At Valkar havde haft et godt øje til elveren han havde boende, var ikke gået Jez forbi, men hun havde fortalt sig selv at det ikke havde været andet end en midlertidig distraktion... Hvor havde hun taget fejl...

"Venner..." gentog hun, og skønt hun havde ønsket sin tone nedladende, var den blot tænksom. Hendes læber fortrak sig i en grimasse. "Sikke venner vi har været..." et svagt smil bredte sig på hendes læber, og glattede grimassen ud. "Du stak en kniv i hjertet på mig" kommenterede hun, stille, men med en drillende klang.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 23.06.2020 20:00
Det måtte være et godt tegn at hun ikke aktivt sagde han tog fejl, Valkar valgte at tror på at det måtte betyde hun i det mindste havde tænkt over hans ord, og med lidt held hang ved. Men ja nogen gange krævede en ændring bare en enkelt handling, hvor ubetydelig den end måtte have virket i øjeblikket...

Hendes latter føltes hul og hendes ord skar. Hanville næppe være velkommen i Elverly, samt hvor meget end han holdt af hvad der var sket mellem ham og Netrish, var han ked af det havde endt med at såre Jez. "Jeg har travlt ja, men det ændre ikke på at jeg gerne vil bruge noget af min tid med dig. Elverne vil dog næppe tage imod mit selskab, dertil er jeg for menneskelig." førsøgte han sig, det lød måske tamt, men han var dog ærlig i hans ord.

Han vidste godt at venner nok havde været et stærk ord at bruge, men det var det mest beskrivende ord han kunne finde. Et stille fnys undslap Valkar, men skyggen af et smil fulgte prompte "Det er muligvis et kompliceret venskab, men til mit forsvar gav du mig kniven og bad mig om at gøre det?" lød det med et skuldertræk. "Du har vidst også forsøgt at forgifte mig en håndfuld gange?"

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 30.06.2020 13:53
Jez sukkede dybt "Så du vil bringe hende tilbage hertil så snart jeg er væk?". Det var et lavt slag, det viste Jez, og ligeledes viste hun at selv hvis det var tilfældet, ville det ikke have noget med Jez selv at gøre. Det var næsten det mest frustrerende ved det hele.. Lige så tomt som det spørgsmål havde været, lige så hurtigt gik luften ud af Jez igen. At artagonisene Valkars elsker ville ikke gøre noget for at læge Jezs smulrende sind.

Til sidst fik Valkars ord dog et svagt, melankolsk smil frem på Jezs læber, som hun lagde armene om sig selv. "Det er sandt.. og det er vel sigende at du gjorde det, på mit bud, uden at tøve.. Den slags.. tillid... tilkommer vel venner.." medgav hun langsomt. En svag grimasse trak over hendes ansigt og hun tog sig til hoved, som et glemt minde kom ubudt tilbage.
"Og du.. greb mig til Midvinter ballet... gjorde du ikke?" spurgte hun og så mod ham, med forvirring i blikket. Hun var stadig dør, bevares, men han havde forsøgt... 

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 09.07.2020 11:05
Jez ord ville have stukket dybt i Valkars hjerte, hvis at det havde lydt som hun faktisk mente dem. "Ærligt ved jeg ikke om jeg kommer til at se hende igen, hun har sine egne veje at gå..." om det klogt af ham at dele det med Jez vidste han ikke, men af alle fortjente hun sandheden.

Smilet brød frem af skyggerne hos Valkar ved synet af hendes, trods hendes var et sorgens smil var det stadig et smil. "Det vil jeg mene" nikkede han kort, jo det var ikke noget andre ligefrem gjorde ellers, men de havde heller ikke være gennem det de havde.
De færreste kunne bryste sig af at være blevet taget ind af en gal mand der kaldte sig Ondskabens Herrer, der samtidig havde noget at have det i.
"Jeg.. ja, men ikke tids nok..." sorgen over ikke at gribe hende i tide var tydelig i hans øjne, det havde ikke været nemt at se hendes krop forgå foran øjnene på ham. Heldigvis var døden ikke ligefrem enden for hende, men af en eller anden grund fulgte døden alle de kvinder han holdt af.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 23.07.2020 12:03
Jez så sorgen i Valkars blik, og den skar hende i hjerte at se de følelser han stadig holdt for hende. "Bedre sent end aldrig" svarede hun blot. En drillende, opløftende kommentar, men der var ikke megen glæde i den. 

Hun sukkede tungt. "Du kommer til at se hende igen kæreste. Selvfølgelig gør du det. Skæbnen vil næppe lade dig slippe!" holdt hun fast, inden hun lagde en hånd på hans kind. "Desuden... så har du det med at orme dig ind i hjertet på folk, om du vil det eller ej..". Hans kind føltes som ild mod hendes hånd, brændende, skoldende, men alligevel ønskede hun intet mere end at holde den der, om det så ville brænde hende op..

Hun trak hånden til sig, og trak sig væk igen. "Jeg vil rejse snart.. Der er ingen grund til at vi piner os selv yderligere ved at jeg bliver. Vi vil mødes igen for at færdiggøre vores sidste projekt, og derfra... så må vi se" hun lagde armene om sig selv og så tænksomt rundt i rummet.
"...jeg vil efterlade dig en gave her.. Men den vil kun være for dig, så sørg for ingen andre træder igennem døren hertil". Der var en advarsel i de ord. Hvad end hun havde i tankerne, så ville det ikke ende godt for hvem end der brød hendes bud.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 02.08.2020 13:28
Valkar nikkede kort til Jez ord "Det er der vel noget om" det var ikke nok til at stoppe ham for at bebrejde sig selv, men det gav noget ro at vide at hun ikke holdt det imod ham. En ringe trøst var trods alt stadig en form for trøst.

Et glimt af forvirring viste sig hos Valkar først over sukket, dernæst over de reelt opmuntrende ord. "Skæbnen har sandt nok en tendens til at mene vi ikke får lov at leve kedelige liv, men ærligt tør jeg ikke håbe for meget..." et blidt kærtegn mødte hendes håndryg. "Og folk mener stædighed ikke er brugbart" klukkede han efterfulgt af at suk. Ikke at han brød sig om at blive sammenlignet med en orm, men beskrivelsen var rammende nok.

"Det er nok for det bedste ja... " Nikkede han, selvom han vidste det var det rigtige havde han ikke lyst til helt at slippe hende, men som hun selv fik sagt var det ikke altings ende, nærmere at de var på vej mod slutningen af en bog hvor hvad den næste ville handle om ikke var blevet skrevet endnu.
Valkar skævede lidt rund i rummet, det var ikke det mest praktiske valg ikke at kunne bruge det længere, men praktiske valg var Jez ikke ligefrem kendt for. "Lad det være sådan, sig til hvis der er noget du mangler til gaven"

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 06.08.2020 10:12
Jez nikkede langsomt. Det var for det bedst. Hendes tilstedeværelse ville kvæle ham, og hun var ikke i tvivl om at hun ville gøre noget umådelig dumt og overdramatisk, så snart alvoren havde lagt sig. Havde hun ikke allerede budt ham sådan en gestus i sin gave? Hun tvivlede på den ville bringe ham glæde, men denne gave var ikke for hans glæde, men hendes.

Et suk forlod Jez. Der var næppe mere at sige. De havde fundet deres kompromis, hvis man kunne kalde det det, og nået til enighed. Til sin overraskelse følte Jez ikke den tomhed hun havde forventet, men følte sig.. afklaret?

"Jeg har alt jeg kræver.." bekræftede hun, og serverede Valkar et lumskt smil "Farvel Valkar" bød hun slutteligt, inden hun forlod kammeret, lyden af hendes klikkende hæle langsomt forsvindende til et fjernt ekko.

~~~~~

Det var allerede tidligt næste morgen da Jez forlod Opalslottet, med alt der var hendes.. næsten. Hun havde ikke kunne nænne at flå haven op, for at hente de lig hun havde begravet under rosenbeddet, men de ville udgøre fremragende gødning for næste års blomst. Jez forudså der ville blive rigeligt med nye lig i hendes fremtid.

Én anden ting var efterladt. En gave, som lovet.

I værelset med Valkars højharpe, badet i rødt morgenlys, dansede en livløs krop. Bløde, mørkebrune krøller faldt om smalle, unge skuldre. Hun kunne næppe have været mere end 15. På bare fødder dansede hun til en uhørt melodi, rundt og rundt i det tavse rum, hvor stilheden kun blev brudt af den svage raslen fra hendes velkendte, lilla kjole.
Elegant bevægede de blege lemmer sig, arret og skamferede. De velkendte linjer og mønstre fra Jezs krop, normalt glødende med et svagt lilla skær, var skåret ind i den unges hud og kød, tydeligt gjort mens de stadig var i live. Det havde været et makabert syn, selv uden kniven i hendes hjerte, der stak ud fra brystet. Det var den samme kniv Jez havde haft sendt med Netrish.
De døde øjne var rettet mod døren, evigt længselsfulde, med kraftig, pulserende lilla energi strålende ud af dem, holdende den lille dukke på benene med hendes endelige formål.

Dans for ham. Forlad ikke dette kammer. Lad kun ham forlade dette kammer i live. Elsk ham, som jeg gjorde.

Det var Jezs simulacrum, rejst fra sin dvale, hendes næste forberedte krop. Og, med kniven i brystet, ville det også blive hendes sidste.

Jez har forladt tråden.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 16.08.2020 18:31
Hvor lidt end Valkar havde lyst til at slippe hende vidste han at det var det rigtige at gøre, de havde begge brug for hvad kun afstand kunne give. "Farvel Jez, hav det godt til vi ses igen" lyden af hendes forsvindende skridt væk ville følge ham længe...

Det var en ringe trøst for ham at hun var væk allerede dagen efter, men gaven fik lov at vente ensomt et par dage før Valkar fik taget modet til at se den. Som hans blik faldt på gaven faldt tårerne tungt, i trit med højharpens og dansens trin. Et foreviget billede på hvordan de havde fejlet i at rede hinanden, et glimt af hvad kunne være og hvad aldrig ville blive...

En uge gik hvor gaven atter dansede alene, før Valkar med beslutsomme skridt kom ind i lokalet med lærred, pen og papir under armen. Kniven der var i pigens bryst blev fjernet, den havde været et symbol på at han havde været fri til at gøre hvad han ville med en gave før, så hvorfor skulle denne gang være anderledes. 

Med tiden kom der et hav af forskellige malerier, nogle mørke dystre og blodige, andre lyse levende og blomstrede. Sågar havde Valkar hevet et mindre bord ind der nu havde forskellige stakke med papirer fyldt med sirlige bogstaver, dog lå en stak hvor intet var skrevet på udover en enkelt sætning "Vi skriver selv vores historie, hvem er du?"

Valkar har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Tatti, Echo, Muri , jack
Lige nu: 5 | I dag: 12