Tatiana Olivarius
Hjælper på landsbyens børnehjem
Der var en kort følelsen af lettelse, der strømmede sig hen over hende. Da hun hørte en velkendt stemme, der råbte hende an. Hun nikkede, og smilede stort. “
Ja, jeg er klar - og det skal de slet ikke undskylde.” hun rakte sin hånd op, og mærkede hvordan deres hænder mødtes og derefter blev hjulpet op ved siden af ham. Hun tog en dyb indånding, det var alligevel en mærkelig følelse. Og som de begyndte at køre væk fra hovedstaden, kunne hun ikke unde sig selv at kaste et blik tilbage imod byens mure. Her havde hun alligevel det sidste års tid, haft et liv. Hun havde fundet nye venner, og oplevet at der var andre ting i verden der havde været vigtigere. Vigtigere end penge. Tungen fugtede langsomt hendes underlæbe, og en dyb indånding hæv noget frisk luft ned i lungerne.
Men hvad så nu? Hvad ville livet nu tilbyde hende, for når alt kom til alt. Så kunne hun jo ikke sidde på hendes hænder, bare fordi at Henry havde givet hende denne mulighed. Og som hun sad og tænkte over, hvad hun skulle bruge denne mulighed til; sagde Henry noget til hende, som næsten var det hun lige havde overvejet selv. Hvilket gjorde, hun ikke kunne lade være med at lade en latter boble fra hendes strube. “
De ved næsten allerede hvad jeg tænker.” sagde hun med et smil, og lagde en hånd på hans knæ. Hun trak det dog hurtigt tilbage. “
Jeg må indrømme, jeg ved ikke endnu hvad jeg skal gøre eller hvad der skal ske. Men jeg lover, jeg ikke kommer til at sidde stille hen i et hjørne.” hun fugtede læberne “
Men jeg sætter så stor pris på deres tilbud, og deres forståelse. Det er virkelig storsindet af dem.” på trods af at hun dog havde hørt rygter omkring ham, at det måske ikke altid været helt heldige selskaber han udfoldede sig i. Måtte hun indrømme at de blev gjort til skamme, han var en rar og følsom mand. En som der kunne rumme mere, end man gav ham anerkendelse for.
Hendes øjne blev store, som de endelig nåede gården. Det var længe siden, hun havde set noget så stor og pragtfuldt. Hun lod ham hjælpe hende ned, som hun betragtede stedet med store nysgerrige øjne. “
Selvfølgelig - det er som altid et fantastisk hus” mumlede hun, og smilede og tog hendes lille kurv hvor alle hendes egendele var i. Lige så stille fulgte hun efter ham, det var næsten for overvældende. Havde hun virkelig været så heldig? Og et bad? Det var jo næsten som juleaften. Det var næsten for meget.
Hun tog værelset ind, og drejede næsten rundt omkring sig selv. “
Henry..” hun fugtede læberne, og kunne ikke holde følelser i sig. Hun satte kurven ned og løb næsten over til ham for at give ham et kram. “
Undskyld for min uanstændighed.. men det er ..” hun trak sig væk “
Jeg er løbet tør for ord, må jeg indrømme”