Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 24.02.2019 20:00
Stemningen var anspændt. General Baldwin var endnu ikke vendt tilbage, og det bekymrede Rasmus en del. Dog var det ikke det han tænkte på lige i øjeblikket. Han havde afsluttet nogle eksperimenter med nogle forskellige prototype mediciner som han var igang med at udvikle. Der var en række gadebørn der var blevet smittet med noget han ikke havde genkendt. Så han var selvfølgelig gået i gang med at finde en potentiel kur til sygdommen. Udover at han ikke bryder sig om at små fattige drenge og piger skal dø af sygdom, så ville det også sørge for at en potentiel farlig sygdom ville sprede sig i Dianthos og skabe en masse ravage. Ikke ideelt for nogen. Desuden kunne han ikke lade et så spændende et mysterium ligge. Han måtte finde svaret!

Han skulle bare komme ud til befolkningen uden at blive opdaget. Det var altid så absurd svært at komme til det almene folk når man paraderede som fyrstesøn. Så begyndte alle at bukke og skrabe, og de udtalte sig aldrig sandfærdigt. Det virkede bare ikke! Han havde brug for sandheden hvis han ville komme til bunds i sagen. Han havde fået aftalt med Zirra, en temmelig dygtig kontakt af Lyset til at hjælpe ham endnu en gang med en af hans utallige ekspeditioner. Hun var virkelig skarp til at forstå hvordan det almene folk klædte sig. Udover det kunne hun også skaffe det. Det ville være lidt mærkeligt hvis en prins gik hen for at bestille pjalter. Det ville folk lægge mærke til. Han brude jo bestille silke og fløjl i dybe toner for at vise sin families rigdom. Eller alt skulle være guldbroderet. Det var hvert fald noget Lyset og Isaris præster var glade for. Jo mere guld jo bedre! Ikke ligefrem det mest diskrete, men nu var det heller ikke det de prøvede på. Ikke at sort med hvide masker var diskret. De Kile tilbedere stod lige så meget ud som et nødblus i en måneløs nat. 

Han havde aftalt med Zirra at mødes med ham på hans gemakker et par timer inden solnedgang, så de kunne bruge skumringstiden til at møde gadebørnene. Han trådte ind på sit gemakker. Ingen Zirra. Ikke umiddelbart. Shit! "Ved Zaladins lange underhyler! Du giver mig et schok hver gang!"

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 25.02.2019 13:20
Prinsens gemakker var noget af det mest overdådige, Zirra fik lov til at hænge ud i uden at være op opgave eller til et vigtigt møde, og hun nød det i den grad til fulde. Når hun havde et møde med Rasmus, "låste" hun sig som regel ind en halv time før, for han var alligevel aldrig derinde lige op til en aftale. Det var nu også for at kunne lægge alt det tøj fra sig, hun altid skulle slæbe med, men hendes primære mål var at sidde i hans alt for store vindueskarm og kigge ud over byen, eller forsvinde i den bløde lænestol.
I dag var det lænestolen, hun havde hapset, mens hun riede en lap på et par bukser, der vist havde været med på en lidt voldsom opgave for nyligt.
Som døren blev åbnet, fik hun lige hæftet enden og rettet blikket op fra arbejdet. Som altid bragte det et smil frem på hendes ansigt, når hun så ham afsøge rummet og konstatere at hun ikke var her endnu. Og denne gang havde hun kun sat sig halvvejs uden for hans synsfelt.
"Åh, hej Ra-" nåede hun at sige, før han afbrød hende, og hun kunne ikke lade være med at grine ad hans chokerede udtryk. "Jeg sætter et skilt på døren næste gang. Din aftale er kommet, eller sådan noget. I øvrigt, det er alt for let at få adgang hertil. Dit værelse er en snigmorders drømmescenarie!"

Zirra smilede skævt til ham og rejste sig en anelse modvilligt fra den altopslugende stol.
"Nå, hvad skulle det være i dag?" Hun slog ud med hånden mod tre bunker tøj. "Jeg hørte noget om gadebørn, så jeg har taget en gammel herre, en ung smed og en madmor med."
Den sidste sagde hun mest for at drille - det var termen de brugte internt, når de skulle bruge noget tøj der virkelig lignede at det havde været smurt meget ind i mad. Prinsen ville nok komme til at ligne en bagersvend i det.

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 28.02.2019 22:57
Han skulle lige berolige sit hamrende hjerte. På det sidste havde han også været mere på vagt. Han vidste at han havde tanker der ikke huede Leoric, og med den seneste besked han har fået fra sine overordnede blev folk med hans tanker ikke rigtig tolereret. Bedst at holde kortene tæt ind til sig selv. Han havde ingen anelse om hvem han kunne stole på. Han halvt forventede at der ville en eller anden dag sidde en snigmorder eller inkvisator inde på hans værelser, fordi han havde sagt noget forkert eller læst de forkerte tekster, og så var det sikkert ikke at det var et tidspunkt eller i en sammenhæng hvor han faktisk gjorde noget som Leoric så som forkasteligt. "Jeg kan godt lide spændingen. Tumult i gemakeret. Prøv at forestil dig de heroiske fortællinger. Lige til godnathistorien. En vaskeægte sengekants fortælling." sagde han med et kækt smil til Zirra. "Det lyder faktisk som titlen på en rigtig dårlig erotisk digtsamling. Tumult i gemakere." Han strakte sine hænder op for at overdrive den overdådige titel. "Utrolig slibrig og uden hold i realiteten." Hans fjogede smil var altid svær at tvære væk når han først var kommet i humør. 

"Behøves jeg at se udannet ud? Kan jeg ikke bare tage lægen eller præsten igen? Det er så svært at lære at have samme talemåde som det almene folk. Jeg har det med at bruge mere lysende fraser. Det ligger til erhvervet." Han vidste ikke hvordan Zirra kunne holde ud hele tiden at skulle finde på nye personligheder. Han synes det var svært nok at skulle prøve at vende tilbage til de få personer han legede. Mest af alt fordi tøjet altid kradsede så afsindig meget. 
Som han snakkede med Zirra fik han også kigget nøjere på hende. Hans smil falmede og ansigtet lagt i studerende folder. "Anæmi," konstaterede han kort. "Du får ikke nok væske Zirra." 
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 28.02.2019 23:16
Zirra fnisede af hans forslag til en digtsamling. Han havde altid de mest fantastisk skøre idéer, og de kom susende hurtigere ud af munden på ham, end de dukkede op i hans hoved, virkede det til. 
"Helt utroligt dårlig digtsamling - den kunne du sagtens skrive!"
Rasmus var nok den mest uadelige adelige, Zirra havde stiftet bekendtskab med. Han holdt mindre på formerne end hendes far forventede, hun gjorde. Første gang hun havde fået besked på at hjælpe ham med en snigtur ud i byen, havde hun troet han var en snoppet ungkarl, der ville på et hemmeligt visit til horehuset, og havde stoppet lidt for mange penge i andres lommer for at få det til at ske. Hun havde faktisk overvejet at brænde ham af, men var kommet på bedre tanker for at beholde sit job. 
Det var den bedste beslutning, hun ikke havde taget i sit liv. At se ham reelt bekymre sig om bordelpigernes helbred og ønske at finde løsninger til deres sygdomme, havde fuldstændigt ændret hendes syn på den højerestående klasse. Der fandtes faktisk ordentlige, omsorgsfulde mennesker i den.

"Hvad? Selvfølgelig får jeg væske nok?" svarede hun, men var blevet helt paf af hans kommentar. Hvad havde det med noget at gøre? "Har du lige brugt din sygdomsting på mig igen? Sig mig, er det ikke nok, at jeg drikker et par flasker om dagen? Hvis jeg skal til at indtage mere, ville jeg jo ikke lave andet!"
Hun gik hen til ham og hjalp ham af med den yderste kåbe, der var så fint broderet med guldkanter, at Zirra fik helt lyst til at gemme sig i kostumelageret og sy nye ting til det. Ikke at hun ville kunne lave det noget nær lige så flot som det her. 
"Uh, vi burde gøre dig til digter!" slog det hende, og hun sendte Rasmus et drilsk blik. "Så er det eneste, du behøver lidt huller i dit normale tøj, og et par dårligt påsyede lapper i pang-farver!"

Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 28.02.2019 23:35
Han fnøs med et smil på læben. Aldrig havde han hørt noget så latterligt. Ham? Skrive erotiske digte? "Det har jeg da ikke tid til! Jeg har det alt for travlt til at skrive om hvordan en snigmorder stikker sin store dolk ind i prinsessens skede. Man kunne sige at den snigmorder ville være en listepik." Hans smil fortalte dog at han allerede havde alt for mange dårlige ordspil til at faktisk kunne komme med langt flere ord der kunne beskrive samkvem mellem snigmorderen og prinsessen, men han holdt dem for sig selv. For nu. 

"Det er ikke en jeg tænder eller slukker for. Den er der bare. Men nej. Du er lidt bleg, og siden jeg ikke kan se noget sygdom, så antager jeg anæmi. Altså at du mangler blod. Jeg anbefaler bare at du drikker mere vand hvis det er fordi du er i den røde uge," sagde han ganske bramfrit. Han havde ingen grund til at mistænke andet, da han ikke vidste hvordan hun ellers skulle have mistet blod, og blodmangel kunne opstå under den røde uge som han havde fået at vide af nogle af nattens kvinder at de kaldte det. Der var utrolig meget man kunne lære når man viste lidt venlighed.
"Jeg har heller ikke lyst til at se ud som om jeg er en der prøver at lokke børn til utugtelige gerninger. Det er meningen at jeg skal give dem medicin, ikke sandt," sagde han med en hovedrysten.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 28.02.2019 23:50
"Åh," svarede Zirra på hans beskrivelse af anæmi. Der blussede lidt farve frem i hendes kinder, og hun tog forlegent sit hår om for at ligge ved siden af halsen. Ikke at man kunne se sporene af Bertram mere, medmindre man virkelig kiggede godt efter, men hun havde ikke lige regnet med at blive mindet om det i dag. "Det-eh, det skal jeg nok gøre."

Med lidt for meget hast på, skyndte hun sig hen til bunkerne, og tog lidt op fra hver af dem. Hun kastede en simpel men ikke klam kofte hen mod Rasmus, mens hun ledte efter de bukser, hun havde lagt ved smede-bunken. 
Det var egentlig noget ret fint tøj, hun havde fundet. Madmor-bunken var lidt mere i den snuskede ende, men ellers var det uhullet tøj med simple syninger og dog kun enkelt opfoldede kanter. Slummen ville se på det som fint tøj, taget i betragtning af at de fleste der kun ejede en enkelt halvmuggen kartoffelsæk.
"Vi kan gå med noget simpelt og lægeagtigt, men ikke for lægeagtigt," sagde hun og fiskede et bælte op ad et par andre bukser i bunken. "Du ved hvor meget børn hader læger! Du skal jo også rent faktisk kunne komme i nærheden af dem. Så vi må også hellere lige rydde køkkenet på vej ud - vi får ikke fat i nogle børn uden lokkemad!"

Hah, hvem var det nu, der kunne ordspillene. Zirra rystede på hovedet ad sig selv. Hun blev kun så vittig i Rasmus' selskab!
"Så, se at få noget af det på, inden solen går ned igen."

Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 01.03.2019 00:18
Han nikkede tilfreds. Hvis man manglede blod måtte man hellere sørge for at få noget væske ind. Han havde hvert fald en tanke om at den manglende væske inde i kroppen kunne erstattes ved at indtage mere væske. Det kunne give mening, fordi han havde observeret at folk med anæmi fik det bedre hvis de fik rigelig væske. 

Hun virkede lidt hurtig til at gemme sig fra ham. Måske havde han blot ramt lidt for rigtigt med sin antagelse for hendes blodmangel og han måske havde overskredet hendes blufærdighed. Det ville ikke være første gang at han gik over stregen, men var det ikke det der var det sjove? "Så længe jeg ikke ligner en plattenslager, der bliver spurgt af liderlige horekarle om jeg er i besiddelse af en brystvorte fra en alf, der kan hjælpe med deres potens. Noget så absurd og uvidenskabeligt har jeg længe ikke hørt. Der var tydeligvis ingen omløb i nogen af hans hoveder." Han rystede på hovedet over de sære hændelser han kom ud for på disse eventyr. Ikke nogen som han normalt ville opleve hvis han gik rundt i sine sædvanlige klæder. 

Som han fik stukket kostumet i hånden, begyndte han straks at klæde om. Han havde ikke noget problem med at klæde om midt på gulvet. Han gad generelt ikke at bruge skærmen. Det var mere besvær end nytte, og de fleste fra Lyset havde set ham afklædt når de havde været i badene sammen efter lange øvelsesdage. Ham gjorde det ikke noget. Der var intet han skammede sig over.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 01.03.2019 13:07
"Hvorfor spørger folk dig om den slags?" spurgte Zirra med et grin og ryst på hovedet, mens hun endelig fandt det rigtige sæt bukser at kaste til ham. "Eller måske nærmere, hvorfor inspirerer du folk til at spørge om den slags?"

Hun kastede et blik mod ham, som han fik koften over hovedet. "Omvendt, Rasmus."
Hans mangel på blufærdighed havde alle dage gjort ham så meget lettere at arbejde med. Zirra havde haft et par folk, hun skulle klæde ud under pres, som havde insisteret på at hun kiggede væk, og det havde kun resulteret i at de måtte gøre det om et par gange, fordi de havde få det inderste lag på på vrangen, og ikke forstod, hvorfor sokkerne skulle udenpå buksekanterne.

Et par lidt mindre pænt udsmykkede bæltetasker blev fundet frem, og hun begyndte at flytte hans grej til dem. Det ville ikke du at gå ud i de lavere kvarterer med så pæne ting på sig, medmindre deres plan var at blive røvet.
"Ah, og sørg for at lade dine smykker blive her," påmindede hun ham. "Kan du overskue lidt ekstra hår i ansigtet, eller vil du hellere have hue og briller på, så din kønne kæbelinje ikke fortæller alle, hvad dit efternavn er?"

Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 01.03.2019 13:15
Han fik taget tøjet på. Dog ikke uden et del brok om hvor meget det kradsede, og at det jo slet ikke sad godt. Tøjet hang løst på ham, mere end det var nødvendigt, og han følte som om bælter reelt var en nødvendighed. Han brød sig heller ikke helt om farven, da det var så mundænt, og at han nok ville ende med at falde i et med baggrunden. Han vidste godt at det var det han skulle, men det var han ikke vant til. Han vidste godt fra alle andre gange at det nok skulle blive fint, selvom at tøjet kradsede og kløede. "Fordi folk er stive på mere end en forstand, og så går hen til den nærmeste der ser ud til en der har lidt forstand på urter og tror at han kan udføre mirakler. Ikke ligefrem opløftende. Man bliver lidt lang i ansigtet af den slags stivstikkere," sagde han mens han baksede med kjortlen.

Omsider var han færdig med alt det tøj han skulle have på. Han tog sine smykker af og lagde dem i sit smykkeskrin. Han skulle helst ikke blive taget med sin signetring. Han gad ikke at folk skulle kunne forfalske breve i hans navn. Halssmykket til Isari stoppede han dog ind under den inderste kjortel. Den ville han ikke tage af. "Du gør bare hvad du mener er mest pasende, så længe jeg kan få det af når jeg vender tilbage til paladset. Jeg kan jo ikke gå rundt blandt de andre hvis jeg ligner en tigger. Jeg ville jo blive helt fattig på agtelse."
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 01.03.2019 13:27
"Du burde holde dig noge bedre selvskab - gadebørn og spionkvinder er sjældent så stive i betrækket," grinede hun. Det var kun med lidt ekstra vold at bæltetaskerne blev lukket. "Du er virkelig veludstyret i dag!"

Som Zirra blev færdig med alt hans grej, gjorde hun tegn til at han skulle sætte sig, så hun kunne lave hans ansigt til en andens. Hun hev sin egen taske frem og tømte den ud på det ellers så nydeligt ryddede bord. 

"Vi tager en af de små udgange ud, så du ikke skal bekymre dit pæne lille adelshoved med om andre ser dig," sagde hun med et smil og tog lidt voks på fingeren. "Luk øjnene."
Hun gned voksen ud på hans øjenbryn og satte ekstra hår fast, så han blev mere busket i udtrykket. Hun fortsatte ned langs kæben, hvor han fik et par utrimmede bakkenbarter, og den ellers snorlige barbering, han rendte rundt med, blev tjavset og uregelmæssig. 
"Rasmus..." begyndte hun dæmpet, mens hun arbejdede. Hun vidste ikke, hvor mange ører hans vægge havde. "Ved du noget om generalen?"
Hun havde ikke turde spørge andre. De fleste spioner arbejdede alene eller med én ridder, og efterhånden fik de ikke mange gruppeopgaver, fordi alting var så rodet. Selv hendes nyeste ordre var kommet ad omveje og var blevet givet som en eftertanke til en mundtlig briefing. Men hun stolede på Rasmus, og måske var han af høj nok stand til at vide lidt mere end hvad den almene Lysansatte som hende fik at vide.

Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 01.03.2019 18:35
"Man skal dog passe på da de kunne rejse sig og blive til en frådende masse. Det ville godt nok være det stiveste. Men så må man også bare trække kæppen. Ellers kan det godt blive en klistret og lang affære." De væltede bare ud af ham, men han vidste at Zirra efterhånden var ved at være vant til dem. Det var ikke alle der kunne holde ud at være i samme rum med ham når han først gik i gang, men der var en eller anden sygelig tilfredshed når hans venner stønnede af skuffelse over hvor forfærdelige hans ordspil kunne være. 

Han gjorde som der blev bedt om. Han stolede på Zirra. Han vidste bare at han skulle lade være med at kigge i spejlet. Det var altid et forfærdeligt syn. Tænk at der var nogen der gik rundt og så sådan ud. Det var da heller ikke så svært at gå til barber, men det kunne jo være at der ikke var ordentlige barbere i slummen, og han vidste at de barberer i de pænere kvarterer sikkert ville stikke næsen op efter fattige folk. Sådan nogle værre snobber. "Jeg ved ikke mere om General Baldwin end hvad alle andre krigere har fået fortalt. Det kan være nogle af Ridderne ved mere," kommenterede han roligt men han var på vagt. Hvorfor spurgte hun ind til General Baldwin? Var hun her for at udspionere ham? Uanset hvad lod han sig ikke mærke af hendes spørgsmål. "Du håbede måske at du kunne få lokket mere ud af mig? Hans lokation? Hvem han er i ledtog med? Om han er en forrædder?" Spørgsmålene kom væltende, mens han havde et skævt smil. Han prøvede at hyle Zirra lidt ud af den, for at se om hun løftede sine parader for at se om hun var ude på noget, eller om han kunne stole på hende.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 01.03.2019 19:12
Zirra satte lidt mere hår fast over hans læbe, mens han talte. Et let suk kom fra hende, som hans spørgsmål blev kastet mod hende. En lille fure dukkede op mellem hendes øjenbryn, og den var ikke en koncentreret én af slagsen.
"Jeg... Jeg havde måske bare håbet, Leoric ikke ville være min nye overordnede," hviskede hun, som om luften lidt var gået ud af hendes lunger. "Jeg har det ikke særlig godt med at få opgaver fra religiøse instanser. Misforstå mig ikke, jeg går ikke imod kirken eller noget, det... Det plejer bare at være i højsædet for min afdeling at vi ikke indblander os for meget."
Hun sukkede igen og dyppede lidt ekstra voks på. "Jeg er ikke særlig rolig ved situationen og manglen på information, vi får, er det jeg prøver at sige. Vi får for lidt at vide, og vi burde vide meget mere."

Med et sidste tryk, trådte hun tilbage og så op og ned ad Rasmus. Det så ret overbevisende ud. Han var blevet et par år ældre og et par samfundslag lavere. Som et sidste ekstra touch gav hun ham et par tynde, smalle briller på, hvor glasset bare var helt almindeligt ubehandlet glas. Det gjorde, at hans øjne blev brudt op, så selv folk der kendte ham godt, ville have svært ved at genkende detaljerne i hans blik.
"Så. Farvel til prins Rasmus og velkommen til almen læge Rasmus. Du er klar til at mænge dig med pøbelen."

Zirra Reynlest har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri , Lorgath , Tatti, Lux , Echo
Lige nu: 5 | I dag: 12