Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 03.02.2018 22:52
Sofie havde bundet et sjal tæt om sit hoved, fra panden og om i nakken, så det dækkede hendes hår, og efterladt de få ting hun havde af værdig, inden hun var begivet sig ind i den nedre bys røvhul. Der var ikke mange der bed mærke i endnu et ungt menneske der vadede målløst rundt her omkring, og manglen på Kiles Orden på hvert eneste hjørne var et tiltrængt ånderum.

Sofie havde ikke været i byen længe, og hun havde på ingen måde nået at se det hele. Det var som om denne kollisale by bare blev større og større! Hver gang hun havde udforsket et område, var det som om flere dukkede op ud af den blå luft!
Det var dog noget anderledes at udforske skumringskvarteret i forhold til de andre bydele Dianthos havde budt på indtil videre. Der var noget mere trykket, men også mere hjemligt over stemningen og de folk der var der. De var mere.. simple. Men Sofie skrev sig bag øret aldrig at komme der efter mørkets frembrud, selv når de fik sparket Kiles Orden ud.

Pludseligt blev Sofie trukket ud af sine egne tanker, da vejen foran hende blev blokeret. To folk i tæt kamp væltede ud af en sidegade, blanke knive i konstant bevægelse fangede de få glimt af lys der tvang sig ned mellem bygningerne. Sofie måtte springe et halvt skridt tilbage for at undgå selv at blive trukket med ned i kampen. Helt fik gik Sofie dog ikke, for hendes tilbagefald havde sendt hende vaklende lige ind i en tredje person, der havde gået bag hende.
Sofie drejede om på stedet for at se hvem hun var stødt ind i, mens de to folk bag hende fortsat forsøgte at myrde hinanden.
Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 04.02.2018 15:49
Skumringskvarteret var ikke et sted man forventede at kunne finde en pige som Shireen. Shireen var pænt klædt på, selvom hendes klæder ofte prøvede at virke neutrale, så var det nemt at se at det var af god kvalitet. Det var altid broderet og det var sjældent at man så hende være beskidt. Det eneste der måske kunne tyde at hun ikke helt var som andre adelspiger var at hun havde fået lov til at holde sit hår nogenlunde kort. Hendes far havde i hvert fald ikke været synderlig investeret i at prøve at sørge for at hans eneste datter havde langt hår. Han kunne i det mindste også se det praktiske ved at hun havde kort hår.

Alligevel var Skumringskvarteret et af de steder hun befandt sig mest af sin fritid i. Og hun var ved at være vant til det mere hårde miljø, men hun havde ikke set det komme da de to mænd væltede ud på gaden og en person ramlede ind i hende. Shireen trådte flere skridt tilbage og var da også lige ved at vælte, men fik holdt sig oprejst med nød og næppe.
Hun sagde dog ikke så meget som hun kiggede på pigen der åbenbart havde ramt ind i hende. Pigen var lidt laver end hende selv, men ellers så de ud til at være nogenlunde på alder med hinanden. Men SHireen havde aldrig set hende før, og hun troede ellers at hun havde set de fleste børn her i byen.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 12.02.2018 11:12
Sofie holdt sig på benene selv, men var lige ved at træde tilbage i de to kamphaner. Hun var lige ved at smide en spydig kommentar, men så så det var var en pige på hendes egen alder hun var væltet ind i. "Hey, undskyld, så dig ik' " sagde hun blot hurtigt, mens hendes blik løb op og ned den anden pige, nysgerrig. Nok var Sofies eget tøj simpelt men af god kvalitet, og hun var overraskende ren i forhold til de fleste her i Skumringskvarteret, men det var ingenting i forhold til den her pige. Hun så jo ligefrem velklædt ud! Men hendes hår var kort, som Sofies eget. Mærkeligt. Men det kunne vel være på mode blandt adelen for tiden?
Sofie rettede hurtigt på sjalet om sit hoved, for at sikre sig det ikke var blevet skubbet løst. Hun havde på fornemmelsen det ikke ville være smart at rende rundt med gyldent glødende hår i denne del af byen.
Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 13.02.2018 16:51
Shireens egne øjne, store som de var, stirrede på pigen foran hende. Hun var næsten sikker på at hun havde set noget under det sjal der var om hovedet, men det var kun et kort øjeblik, så Shireen kunne ikke vide sig sikker. Det var sikkert heller ikke noget der var værd at pointere, især mod en fremmede.
"Det gør ikke noget," kom det så endelig ffra Shireen og hun smilte forsigtigt til pigen foran hende, mens hendes hænder fandt ned i hendes lummer igen, for at varme dem. HUn havde trods alt ikke fået taget handsker på da hun forlod sit hus for at rende herned.

"Jeg tror ikke at jeg har set dig her omkring før. Er du ny?" spurgte Shireen. Ny var både relativt, men også ganske bredt, som Shireen ikke havde specificeret om pigen var ny i denne bydel, i byen, eller på en helt tredje måde. Nu måtte SHireen bare se hvordan hun håndterede et spørgsmål som det. Shireen tvivlede i hvert fald på at hun kunne være en del af banden, uden at Shireen havde fået noget at vide om det.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 14.02.2018 22:27
Sofie trådte skævede lidt over sin skulder som de to bag hende stadig sloges. De havde dog fået afvæbnet hinanden men fortsatte gladeligt med de bare næver. Sofie trådte en smule længere ind til siden, så hun ikke ville få et flygtigt slag eller spark i nakken inden hun vendte blikket tilbage på den anden pige.

Ved spørgsmålet trak Sofie en smule på skuldrene "Jeg kom til byen for ik' så længe siden, par dage" svarede hun uden videre tøven. Det kunne også høres en anelse på hendes accent at hun ikke var fra byen, og hvis man hørte efter, og gik op i den slags, ville det nok også være tydeligt at hun var fra landet. "Hva' med dig selv? Du ligner ik' en der er fra den her bydel af?" spurgte hun så tilbage.
Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 19.02.2018 12:38
Shireen var også gået ind til siden,s elvom hun ikke var så bekymret for mændene der sloges. Det var sjældent de inkluderede små piger i det, så det var vel en fordel ved stadig at være et barn. Især når man var en der ikke ligefrem blev lagt mærke til i de fleste situationer. Det var dog lidt svært at forsvinde i massen når man gik iklædt så pænt som Shireen gjorde.

”Jeg bor i byen,” kom det fra Shireen, et lille hemmelighedsfuldt smil kom frem på hendes læber. For hun kunne næppe benægte at hun ikke hørte til i denne bydel, men hun virkede stadig til at hun vidste hvad hun lavede hernede, og åbenbart kendte folkene hernede. Det var nu nok nærmere at Shireen kendt børnene, og ingen børn kom til Skumringskvarteret uden Juno og derfor Shireen vidste.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 19.02.2018 22:20
Sofie løftede et skeptisk øjenbryn. Det svarede jo kun på halvdelen af hendes spørgsmål! Og pigens smil understregede det var helt og aldeles med vilje. Ved alle guderne hvor var det et smil der gav Sofie en indædt lyst til at slå på noget, og hun var ikke normalt en voldelig person!

"Arha.. og du er så i den her bydel fordi?" spurgte hun så fladt. Det var som sådan ikke fordi Sofie skulle pigen noget, men.. det ville trods alt være rart at kende nogen i byen, udover Rofus, og hvis det var nogen på hendes egen alder var det bare en bonus... og hvis hun havde penge som hun ikke var ked af at bruge, så ville Sofie bestemt heller ikke klage! Meeeen det var måske at håbe på for meget, især fra folk man kun lige havde mødt.
Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 28.02.2018 16:35
Shireen kunne godt se og høre i stemmen at denne her pige ikke ligefrem var glad for hemmelighedslegen, som Shireen ellers var lidt af en mester til at lege. Der var ingen grund til at gøre andre mere frustreret end højst nødvendigt, især når det var en man ikke kendte. Selvom de to piger umiddelbart godt kunne se ud til at være på sammen kampniveau. Desværre kunne man aldrig rigtig regne med hvilken magi folk havde, og Shireen var meget opmærksom på at det var i et område hun selv manglede.
”Jeg besøger nogle venner. Hvad med dig? Hvis man er ude efter tyvekoster så er Markedspladsen et bedre sted.” Ingen i deres rette sind ville bruge lang tid i Skumringskvarteret med mindre de faktisk var nødt til det, og Sofie lignede ikke ligefrem en der var nødt til det.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 04.03.2018 16:57
Sofie hævede et øjenbryn so, pigen nævnte tyvekoster. Sååå det var sådan noget hun selv gjorde i, eller var hun bare ualmindelig fordomsfuld? Sofie lagde armene over kors "Jeg er bare ude for at se byen, og hvad den har at byde på. Jeg er ik' ude på ballade" hvert fald ikke at få det. Om hun ente med at lave det derimod, var nok meget sandsynligt. Hun havde trods alt planer om at vælte Kiles Orden sammen med Rofus, og det ville nok ikke kunne lade sig gøre uden at bryde loven bare en lille smule.

Sofie så tænksomt på den anden pige. Hun virkede til at have styr på tingene heromkring. Måske hun viste noget Sofie kunne bruge? Pigen så ikke ud til at mangle noget selv, men alligevel havde hun venner i byens røvhul. Sofie troede ikke på det kunne være den eneste grund til sådan en pæn pige befandt sig, og kunne gå rundt uden frygt, i sådan et kvarter.
Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 07.03.2018 11:25
Shireen kiggede næsten en smule overrasket på pigen. Hvem i alverden ville se byen og så gå ned i Skumringskvarteret? Her var der ikke andet end kriminelle, fattige, og ludere. Det havde godt nok chokeret Shireen da hun første gang begyndte at begå sig hernede, men man formåede at blive lidt mere hærdet omkring det over årerne.

”Skumringskvarteret er ikke ligefrem det bedste sted bare at se sig omkring,” indrømmede Shireen. Pigen foran hende kunne tænke hvad hun ville om hvorfor en pæn pige som Shireen begik sig hernede. Det var i hvert fald ikke det mærkeligste der var sket heromkring. ”De fleste besøger det øvre bydistrikt når de vil se hvad byen har at byde på.”
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 11.03.2018 16:11
Sofie smilede skævt "Der har jeg allerede været, og i det centrale distrikt. Markedspladsen, havnen, templekvarteret..." Sofie lod sit blik vandre lidt rundt. Hun havde nok ikke set alt byen havde at byde på, langt fra, for byen var så stor den føltes uendelig! Men.. "Det her sted er stadig en mindre hul end det jeg kommer fra" svarede hun blot og trak på skuldrene en anelse. Det var måske ikke helt sandt. Hendes hjemby var nok ikke andet end en landsby i Azurien, men den var faktisk rimelig pæn, nogen ville sågar kalde den idyllisk.

Men der skete ikke en skid! Især ikke efter Sofie havde mistet muligheden for at stikke ud om natten i ny og næ. Det havde været røv sygt! I det mindste skete der da noget her.. også selvom det 'noget' var folk der prøvede at dolke hinanden. 
Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 06.04.2018 15:21
Shireen kiggede imponeret, men også en smule nysgerrigt på pigen med tørklædet. Det var ikke noget man hørte ofte, og Shireen kunne ikke komme i tanke om en eneste by med det ry. Nu var det jo heller ikke fordi at hun fik lov til at høre om alle de beskidte steder i landet, det hørte ikke en fin dame til.
”Jeg tror ikke jeg har hørt om hvor du kommer fra?” spurgte Shireen så, et lille smil var da også begyndt at sprede sig på læberne af den rødhårede pige, som hendes store øjne kiggede indtrængende på Sofie.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 13.04.2018 22:57
Sofie skar en halv grimasse "det er der ingen der har, og med god grund.." sukkede hun en anelse men trak så på skuldrene "så igen, er stadig ny her.. Det kan være stedet her viser sig at være en større lort end først antaget!" hun skævede over til de to idioter der lod til at være færdige med at slås.
Sofie var bare glad for ingen af dem var døde i processen! Det havde været... Virkelig grimt. Sofie havde heller aldrig set et lig før, og hun havde ikke planer om at idag skulle være første gang.

Den anden pige virkede lidt.. Sær? Eller måske bare anderledes. Det overraskede Sofie hvor anderledes folk generelt virkede her i byen.
Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 20.06.2018 12:50
Shireen kiggede først lidt overrasket på Sofie, før at en let latter kom fra hende. Det var en sød lille latter, som man kunne forvente fra en adelspige. Noget der ikke var for højt og overdøvende. Dette var dog mest fordi at Shireen ofte ikke havde lov til at grine højt eller når hun ønskede. Selvom dette var tilfældet derhjemme, kunne Shireen dog stadig godt grine, selvom måden at grine på aldrig rigtig havde forandret sig.
"Hvis du har planer om at bruge tid hernede, så vil du nok se at byen kan være en større lort end først antaget," pointerede hun, og hev sin fine kappe lidt tættere om sig. Der var noget over Sofie, som Shireen nu egentlig godt kunne lide, selvom Shireen ikke ligefrem var god til at få venner, og hun heller ikke havde nogen intention om at blive venner  med en der nok ikke ville blive hængende omkring her.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 23.06.2018 21:03
Pigens latter var smittende, og Sofie kunne ikke andet end at stemme i. Hendes egen latter var fri, men heller ikke synderlig høj. Den var fyldt med andre små lyde som folk normalt ikke fandt 'pæne' i et grin, små grynt og gnæk. Sofie lod dog ikke til at tage sig af det overhoved, heller ikke da et højere end ellers grynt sluttede deres lille griner af.

"Det må tiden så vise! Jeg har hvertfald tænkt mig at give den chancen" fortalte hun med ungt mod og optimisme, kun fundet hos folk der aldrig rigtig havde oplevet noget rigtig grimt i deres liv. "Jeg skal hvertfald ingen steder lige foreløbigt" tilføjede hun og smilede skævt til den anden pige.

"Sååå jeg bytter dig mit navn for dit?" tilbød hun. Hvor ny til byen Sofie end var, så var hun bestemt ikke sløv i optrækket, og lærte hurtigt. 
Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 26.06.2018 14:42
Shireen elskede når folk var opmistiske, selvom hun aldrig rigtig selv kunne forstå den tilgang til livet, men nu var hun så også en der havde haft modgang det meste af livet tiltrods for den lave alder og den høje stand. Ikke at hun nogensinde ville brokke sig over det, hun var heldigere end de fleste i hendes egne øjne.
Der var selvfølgelig også noget charmerende over byen hvis man virkelig undersøgte den, men skumringskvarteret var nu altid et lorte sted at tilbringe tid.
”Shireen,” præsenterede hun så sig, og kiggede afventende på pigen for at få et navn. Det var overflødigt med efternavne når man var hernede. Desuden ønskede Shireen ikke at hendes navn kunne spores til en af adelsfamilierne i byen.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 27.06.2018 21:47
Sofies smil blev en anelse bredere som pigen, Shireen, faktisk introducerede sig, og ikke bare fejede ideen til side. "Sofie. Hyggeligt at møde dig! Selvom omstændighederne kunne have været bedre" sagde hun med et lille grin. Sofie selv var heller ikke meget for at dele sit efternavn, selvom det var af andre årsager end Shireen. Nok var Sofie ikke adelig, men hendes mor navn, 'Sirenesang', var lige så velkendt i nogle kredse.. og ikke for noget positivt.
Det var ikke at Sofie troede hun kunne komme i problemer, sådan rigtigt, for sin mors pirateri, men hun følte alligevel det var bedre at være på den sikre side.
"Sååå ehm.. Jeg tænker vi enten rykker et sted hen hvor færre folk er ved at blive stukket ned, eller skilles veje her? Om ikke andet håber jeg at støde på dig igen engang, under lidt bedre omstændigheder!" sagde hun, og grinet vedblev. På trods af alt, så var Sofie også ganske oprigtig omkring det. Hun havde ikke rigtig haft mange venner før, og det var ikke ligefrem fordi hun havde mangle muligheder for at blive introduceret til folk i Dianthos.
Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 18.08.2018 10:20
Shireen lod sit blik glide hen mod solene, som allerede har rykket sig en god del mens de havde stået her. Hvis hun blev for længe ville hendes far nok undre sig, og hun havde haft planer om at slå et smut forbi banden mens hun havde tiden til det.
"Jeg tror hellere jeg egentlig må komme videre." indrømmede Shireen og smilede undskyldende til Sofie. "Jeg har nogle ærinder at gøre inden jeg skal hjem, så du må undskylde mig Sofie. Jeg håber vi ses igen." Hvor de ville kunne støde på hinanden var et spørgsmål og i denne store by var det n ok ikke særlig sandsynligt.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 22.08.2018 21:15
Sofie nikkede en gang beskæftigende, og lod ikke til at tage på vej af Shireen skulle videre. "Intet at undskylde. Vi ses Shireen!" hilste hun farvel med et lille vink, og satte afsted videre i den retning hun havde været på vej i. Nok var byen stor, men Sofie var sikker på at de nok skulle mødes igen, på den ene eller anden måde! Skæbnen havde det med at virke sådan.
Og ellers måtte Sofie vel bare besøge Chances temple, og bede om at få skubbet oddsene lidt i deres retning... Det kunne selvfølgelig også betyde de ville mødes, men i arresten eller et endnu værre sted.. Chance var vist en sjov størrelse på den front.

Sofie grublede en smule over det, men lige så snart var det glemt igen. Hun håbede dog stadig at støde på den mærkværdige by-pige igen engang.
Det var rat med en veninde.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Krystal , Mee
Lige nu: 3 | I dag: 13