Amelia trak lidt på skulderne og vendte sit blik ud over vandet. Ganske bevidst for at undgå øjenkontakt når ting kom en smule for tæt på. Hun var en kriger. Følelser, var ikke hendes stærke side, og hun vidste det godt. At hun nok havde haft behovet for at tale med hende, eller i hvert fald ønsket, var ikke svært at gennemskue. Hun vidste jo hvem den anden var. "
Hun er ung." svarede hun med ro i stemmen. Det var Amelia også, på sin hvis. Men fra en anden tid. "
Hun høre til i denne tid. Jeg hørte hendes historie af en af de andre vagter. Jeg selv... Er fra en anden tid" Helt anden, og det kunne høres i dialekten, der dog var stilnet af. Amelia kunne hvis hun var genopstået kort efter sin død, være næsten to tusind år gammel. Men det var hun ikke. Hun var kommet tilbage en dag for to år siden, uden mange erindringer eller viden om sit liv før. Hun huskede sin død. De andre minder havde taget længere tid at finde frem til. Dem hun nu engang havde fundet.
Amelia nikkede forstående. Hun vidste godt hvordan det var. At befinde sig et sted, hvor alting virkede så bekendt men samtidigmed fremmed. At der var sket noget, men man vidste ikke helt hvad. "
Det har jeg. Desværre ikke så ofte" svarede hun med et let smil på læben. Nysgerrigheden fra den anden fortalte hende, at han ligesom hende ikke var kommet tilbage med sin hukommelse indtakt. Det var faktisk en rar fornemmelse. Hun havde ondt af ham, men følte sig til gengæld ikke så alene. "
Der er en mark, lige udenfor Dianthos' mure. Jeg tror jeg boede der, dengang. Men.. men jeg er ikke sikker" det eller tættere på dødens kløft. Om ikke andet havde hun befundet sig meget i det område. Hvorfor, vidste hun stadig ikke.