Felix ønskede at opretholde ordentlige forhold i Lazura, og det betød også at beboerne behandlede dem som kom forbi med respekt, selvom de var fremmede. Felix lukkede roligt døren efter pigen, fulgte hendes blik og så Lucy stå og halvgemme sig.
Felix nikkede forstående. "
Vi skal nok finde hende igen, det lover jeg" svarede han venligt og beroligende. Han kunne ikke lade være med at smile en smule overbærende, med stadig med et bekymret blik, da hun spurgte ind til en stol. "
Kom med herind, det er mere behageligt" han var forsigtig med ikke at gøre noget ubehageligt imod hende, og han tolkede at pludselig berøring var en af de ting, så han forsøgte at guide hende så nænsomt som muligt hen imod stuen hvor der stod diverse stole, en sofa og havde en god mængde puder. "
Sæt dig her" han vidste hende hen til sofaen. Alt imens havde Lucy flyttet sig til nu at kigge forbi dørkarmen ind til stueområdet.
"
Fru Callaghen, vil du vinde noget at drikke og spise til vores gæst" kaldte han ud og en bred lille dame kom til syne og smilede varmt til stuens befolkning, inden hun vendte tilbage til køkkenet og nussede Lucy på kinden på vejen. "
Du behøver ikke gemme dig, skat" Henvendt til Lucy, som listede frem og pludselig satte farten op for at løbe hen til sin far. Nok var hun omkring de 10 år gammel, men hun var meget genert, og skulle bløde op ved at betragte folk inden snakketøjet for alvor gik i gang. "
Min datter, Lucy. Hun er lidt genert omkring fremmede" forklarede hna med et smil, som Lucy lavede et hurtigt buk uden at fjerne de nysgerrige øjne fra pigen. "
Fortæl mig hvad der skete" foreslog Felix som han satte sig ned, med Lucy der hurtigt placerede sig på skødet af ham.