Selvom hun arbejde hårdt for at blive bedre til at håndtere sit sværd, så var det ikke fordi at det gik så meget bedre, men hun prøvede virkelig og var en tålmodig elev som virkelig hørte efter hendes lærer, Raja, fortalte og forklarede. Sona ville jo gerne være en fremtidig kriger og hun kunne jo ikke få nogen bedre lærer end Raja, både fordi at hun var en kvinde og derfor havde muligheden for at se sig selv i hende, men også fordi at hun var dygtig til det hun lavede, især våbenfærdigheder.
Hun samlede sit sværd op fra de varme ametyster og kiggede på det og fordi at det var en af de første gange de trænede og Sona endnu ikke var så god, så brugte de trænings sværd. Sværd som var lavet specielt til at træne nye rekutter med. Sværd som var lavet af et tungere materiale end træ, men ikke var skarpt som et rigtigt sværd og derfor ville det ikke skærer igennem Sona, når Raja sendte sit sværd imod hende og hun ikke nåede at parrer eller flytte sig hurtigt nok. Den slags skete tit, det bar hendes overarme tydelig præg af, med store flotte blå mærker.
Sona tørrede sveden af hendes pande med den ene baghånd og kiggede derefter over på sin lære, ”Jeg håber din tålmodighed er lige så stor, som min egen, og ikke mindst min ivren for at blive bedre med dette sværd” sagde hun med en lille latter i sin stemme, for Sona vidste godt at hun endnu ikke var rykket sig så meget som Raja egentligt gerne ville have, men hun var sikker på at det snart skulle komme og hun øvede sig virkelig meget. Hun svang sit sværd rundt i luften et par gange og følte sig klar til at tage imod endnu et angreb fra Raja.
Krystallandet