[[OOC: Ej, lille emo-elver O.o Lad mig lige få din reaktion, når du læser det her, søde! Chi overrasker mig!!!]]
Chinaza var endog for fokuseret til at registrere om han selv lyttede eller ej. De mange lyde og mennesker, der var hende så uvante forhindrede hende i at slappe af og bare nyde Kyoshiros selskab, som han gjorde med hendes.
Hun tyssede på ham, som han talte, uden hun helt hørte hvad, han egentligt sagde. At hendes opførsel kom bag på ham, kunne hun forestille sig, men hun tænkte ikke videre over det lige nu, som der lå en opgave foran hende.
Han så ikke helt ud til at kunne følge hende før hendes formaning. Hvad han tænkte lige nu, havde hun ikke overskud til at fundere over. Som han greb om hendes ansigt, løb en kriblen gennem hende og truede med at trække hendes fokus væk, og hans gengældelse af kysset gjorde hende noget nær åndeløs. Han vidste i alt fald hvordan han skulle gøre det svært for hende at fokusere på andet end ham!
Hun stoppede heller ikke ved formaningen; hvordan skulle hun kunne det? Ikke blot havde de vagternes blikke lige imod sig, men den fantastiske fornemmelse af hans mund imod sin egen holdt hende tryllebundet.
At Kyoshiro virkede..
glad for at vide, han var eftersøgt og næsten blevet opdaget, gjorde hende temmelig urolig, og et svagt gys løb gennem hende.
Som han brød kysset ganske langsomt, da de var væk, fandt hun sin vejrtrækning en anelse heftig, og hun så op og mødte hans blik med sine klare, blå øjne. Hun skar en svag grimasse, ved hans ord og rettede sig op uden dog at tage blikket fra ham.
”
Havde hvad i mig? At forhindre dig eller dem – dem efter al sandsynlighed – i at komme til skade eller værre? Jeg kunne ikke komme på andet, der kunne undskylde, vi ikke svarede, hvis de henvendte sig til os, og jeg måtte have dig tæt nok på til at kunne camouflere dig – og mig selv efter det, jeg hørte … Og måske ser jeg ikke ud af meget, og du tænker måske ikke meget om mig, Kyoshiro, men når det er påkrævet af mig, har jeg ressourcer, du ikke kan forestille dig … Jeg er blevet fanget tusindvis af gange – undsluppet endnu flere gange – og det er ikke meget mere end et par håndfulde af de gange, jeg blev fanget, jeg ikke selv er sluppet fri igen … Jeg skyr vold, og det ved du, men jeg er ikke ganske hjælpeløs af den grund! Lad være med at undervurdere mig, Kyoshiro, jeg beder dig.” Mens hun talte, slog hun blikket ned, og som hun færdiggjorde, trådte hun et par skridt væk og tog en dyb indånding. Som hun trak sig væk, gled kappen over ham, før den faldt væk.
Hun udgjorde en ensom skikkelse, som hun stod der med nedslagent blik og så så ganske malplaceret ud i omgivelserne.
”
Vær god at ønske, ingen andre vil genkende os igen under dette besøg i byen, så vi kan gå i ro og orden … Jeg ønsker virkelig ikke ballade – for nogen!” sagde hun lavmælt uden at se på ham.
Hvor den pludselige bølge af let bitterhed før var kommet fra, anede hun ikke, men den efterlod hende tom og trist, og hun huskede hvorfor, hun ikke tillod den slags følelser at overmande sig. Og med den tanke, skubbede hun det hårdnakket bort. Måske anså Kyoshiro hende ikke for stærk på nogen måde, men hendes indre styrke og vilje var stærk nok. Hun havde set og oplevet nok til at knække de fleste hundrede gange eller mere, men hun forblev som altid. Selv nu, som hun skubbede det bort, løftede hun hovedet op og holdt sig rank, og hendes blik blev vendt mod ham igen, som om bitterheden og sorgen før aldrig havde eksisteret, og hun så afventende, roligt og blidt på ham.
Det var vist første gang, han havde været i nærheden, når de negative følelser havde grebet hende, om end det langt fra var første gang, hun oplevede dem. Et eller andet ved hans ord havde bare gjort ondt et sted. Hun var klar over, hun ikke blev anset for meget i hans øjne, og et sted ramte det hende hårdt, at han undervurderede hende. Men det gjorde de fleste … alle faktisk. Hun var bare elveren med evnen til at opfylde folks ønsker. Ingen tænkte på hvorfor, hun var, som hun var; hvorfor det var nødvendigt. Hendes kræfter var lette at udnytte, og lod hun sig selv henfalde til mørke tanker, ville det ske. Hun havde et ansvar med de kræfter, der var blevet givet til hende, og hun vidste udmærket hvad, det betød. Ofte tortur. Men hun bar det, som hun bar alt, verden lagde på de spinkle skuldre. Hun var stærkere end hvad folk troede om hende. Kyoshiro havde ikke set hende undvige folk; vidste ikke hvor mange eller hvor længe, det tog at indfange hende. Hun var ikke en nem præmie at få sig, det var sikkert … Men hvordan skulle han vide det, når hun aldrig havde fået chancen for at vise det. Når hun var i problemer ordnede han det for hende, før hun fik muligheden for at vise ham, hun kunne selv. Og hun var kommet ud af adskillige kniber selv, mens de havde kendt hinanden, men hun havde aldrig fortalt ham om noget af det. Så hvordan skulle han kunne vide det? Hun tømte sit hoved også for disse tanker. Det var nok – til stadighed – til det bedste, han ikke tænkte anderledes om hende.