Netop som hun slap døren, gav han lyd, lyd som formede ord der med det samme fik en kold fornemmelse til at løbe ned af ryggen på hende.
Min magi? Et mareridt? Tænkte hun kort og lod blikket falde til de to legende elvere i baggrunden,
Hvordan er dette et mareridt? Tænkte hun mellem hans ord og tog et skridt væk fra døren imod de to, og i gangen lade hendes hænder mødes bag ryggen og blikket vende retur til manden. Det sidste der blev sagt i denne del af mandens monolog, fik et instinktivt nik til at blive sendt i hans retning, og blikket falde og hvilede nær de fangende røde øjne tæt ved mandes side. Nervøsiteten streg en grad som lyden af ubehag forlod Sidkanys.
Varetægt? Ordet fik hende til at vippe hovedet til siden, der lå en underlig vægt i det ord, en ubehagelig underlig vægt, men dette fik hun ikke lov til at tænke mere over før han igen, kastede nye ord får hun fik de første bebrejdet.
"Om mig?" Tilførte hun forsigtigt til hans ord, men tankerne stoppede som han nussede hendes kind, og stilte sig lige bag hende, blikket hoppede fra den ene til den anden af de to.
Forsigtigt, lod hun lidt energi forlade hende, ganske lidt, blot et forsøgt på at skabe en mindre ting, i sine hænder bag ryggen, noget af det hun havde skabt mest, en pensel, og før hun vidste af det, stod hun med penslen mellem sine fingre.
let for mig? Fjernelse af hendes valg fangede hendes opmærksomhed og blikket lå fanget på de ubehagelig øjne af hans, som han forsatte sine ord, og penslen forsvandt ud i intethed som hun lyttede.
Mørket? Tale sammen? Og med det, begyndte det hele at give mening, alt bortset fra en ting, hvem var han, og hvem var han til Sidkanys. Forsigtigt fyldte hun hans blik ned til nattens barn under ham, og før hun kunne gøre noget, hørte hun lyden, det lille skrig, og lyden af en kniv der ramte kød. På trods af de mange henrettelser man blev nød til at se som rådsmedlem, og de hændelser der havde været i hendes liv, var dette aldrig noget Yume'Ave havde lært at se på. Blodet, og følelserne der forsvandt stille og roligt fra de smukke røde øjne, var umulige at se væk fra, og den kolde fornemmelse der løb ned af hendes ryg blev kun voldsommere, som de lilla øjne gik i, og den enkelte tåre forlod det højre øje.
Det er en drøm. forsikret hun sig selv, og tog et halv skridt nærmere manden.
Det er en drøm.
Ikke et mareridt.
Ja..Det er en drøm, mit rige.
Forsatte hendes tanker som hendes blik gik op, og hun gik på knæ foran den ny livløse krop der lå mellem dem.
Erneyll. En meget dybt vejrtrækning forlod hende, som hun lod en hånd finde Sidkanys hud, og forsigtigt lukkede hun de røde øjne, og lod dem forsvinde til deres hvile bag den bløde, smukke lilla hud. Endnu en dyb, lang, vejrtrækning forlod Yume'Ave.
"Og hvem er du? Zahinael?" spurgte hun med sammen presset kæber, ord presset ud mellem sine tænder.
"Siden du tror, at du kan true mig?" forsatte hun før han fik mulighed for at sætte ord på det.
"En mand af mørket? Som truer mig?!" gentog hun, som hun langsomt rejste sig.
"HER?!" tilførte hun som de første ord med åben mund og lod de vrede ord komme hans vej, og med ordene blev de lilla øjne, fulde af vrede, tåre, og skuffelse, rettet imod ham.
"HER? Hvor selv kile ikke kan lade dem finde ro med døden?" Sløret som dækkede munden blev flået af, kastet imod jorden og med med det befandt de to sig på skovelvernes kendte henrettelses plads (og de to legende hunkøns elvere forsvundet), og bag ham, en hundrede skridt, tog han, i fuld uniform, elvernes henretter, spændt bue og pilen rettet imod Zahinaels hals.
"På knæ og tig." lyd det køligt, og roligt, som pilen slap buen og i fuld hast blev sendt imod hans nakke. Ikke at hun ville lade ham vågne af bare dette.
Hvor våger han! At tage noget fra mig..Godt natten er så ung.