Hope 26.10.2020 21:41
Hun sukkede let som drømmen tog fat. "Tænk at..det er hans stoltes øjeblik?" mumlede hun irriteret som hun gik i gang med at skabe. Normalt ville hun skabe en drøm som minded dem om det, men i dag! denne gang, var humøret ikke til det. Hendes hånd gik på jorden som marken tog form, et hav af forskellige blomster sprang op af jorden en ring efter den anden, en farve og lige efter en ny og aldrig en gentagende blomst. Her i midten af marken af blomster, var der bart, jord, som hurtigt begyndte at skifte til træ, blot et gulv af det fineste mørke træ. I midten formede hun et bord, to stole på hver deres side. Menneske tænkte hun kort, som bordet blev fuldt, af forskellige drikke, vin, rom, mjød, vand, alt tog form i flaske på hans side. På hendes, blot en kop med en dampende væske, te.Stille lod hun blikke glide over sin krop. en dag, finder jeg ud hvordan jeg starter mine drømme påklædt. tænkte hun let, som hendes øjne gik i. Som alt andet, ud af intet var hun påklædt, nok ikke til hans begær, men han var her ikke i nu! Og i guderne Med det minde, skal han ikke nær hendes figur. Silkestoffet lå sig let om hende, jo ganskevis nærmest gennemsigtigt hvidt, hendes skuldre, kraveben, hofter, form på barmen, hvor hendes inderlår sluttede. Alt kunne fornemmes, ses? nej, men fornemmes. bedre. Lettede hun sig som sløret formede sig om hendes kæbe, og et let skørte i en rødlig farve formede sig bundet om hendes hofter.
Nu..manglede blot det, at tænke på det..forbandet minde. Hun hævede en hånd frem og lod sine tanker forsvinde. Hun stod der med byen, sigtede imod mørk elverne, følte sig stolt, følte sig glad, følte sig lykkelig som pilen forsvandt foran hende, og bevægede sig i hast imod elveren. At se elverens hoved på et fad, vist frem, med de samme følelser, glæde, stolthed, lykke. Med dette dukkede døren op på stien imod hende, imod bordet, midt i blomsterne og en banken kunne høres, ikke blot i denne drøm, men også i hans. Hun rystede let som mindet forlod hendes sind som hun begyndte at fortryde dette møde en smule før det overhovedet gik i gang. "I Avanya navn, sig hans sind er blevet lyst siden." lyd det lavt som hun ventede spændt på døren gik op. Høfligt stod hun ved siden af bordet på træ gulvet, og ventede med hænderne samlet bag ryggen, som stod ret.
Krystallandet