Thal'Elor, en by som altid fangede Yume'Aves opmærksomhed i bøger. En by ingen vidste noget om, og alt blot var andres ord, men alle talte om grotten, og hvor smukt mon dette sted var. Hvis alle der begik sig så ud som hende, i Haladis, hvor ville det være et vidunderligt sted for en ferie. At se hvordan man formede en by ud fra en grotte, og gøre det så smukt som ordne de få rejsende havde delt. Men alligevel, sad hun med følelsen af at blomsten foran hende, nok i sandheden være centeret for Thal'Elor, og uden tvivl det som ville fange hendes blik som nu. Hun blinkede nogle gange som der gik op for hende hvor låst hendes blik var på Sitali, som hun kæmpede for at fremme den skønne markeret hals i blokken. Hun bidt sig stille i læben som blikket gled væk og imod blokken og fjerens dans, hver tegn i et forsøg på at fange blomsten i blokken. Stille lod hun blikke falde op igen på Sitali før sig, og biddet på hendes læbe blev stille fanget i blokken som Yume'Ave lod blikket danse over hendes ansigt.
"Glæder, mig til at se blomsten gro og finde hjem i min have." Svaret hun stille, og lod blikket let danse over næseryggen, som den også fandt plads i blokken. Blikket gled over øjebrynende som de begyndte at finde plads over de stadig manglende øjne. Dog, var dette nærmest umuligt, som hendes blik, gang på gang søgte de gyldne øjne, og mærkede deres dans på hende selv. Hun smilte dybt, og skiftede sit fokus, øjenbryn kan vente, de vidunderlige øjne først...De fangende, tiltrækkende. Fjeren stoppede som Sitali talte, og Yume'Ave lod stille tungen fugte hendes læber.
"Mig? Er blot glad for at kunne berige deres sind, som de beriger mit." Endelig, var et øje på blokken, et mildt skuffet blik gik fra blokket til øjet, og tilbage på blokken. Noget, tydeligt manglede, som hendes blik faldt frem og tilbage gang på gang, som hun bidt tænderne lidt sammen irreteret over dette. Stille gav hun op, og forsatte ved det andet øje.
"Til, mareridt hjælper den rigtige sjæl nær, ofte mere end urter." Stille lod blikket være låst på den, oh så fangende øje, hendes blik faldt til brokken og fjernes dans stoppede, og hendes blik stirret på en streg i øjet som tydeligt ikke skulle være der, hun sukkede let og lod blikket falde på Sitali.
"I, guderne jeg drømmer om en dag vort folk ikke skal frygte andre begær vor skønhed som mange gør, i ondt syn med vold og tvang." Hun gav stille op på sin tegning, og lod fjeren møde kanten af blokken. S, I, T, A, L, I, blev skrevet elegant i hjørnet, en kurvet steg under før fjernen fandt tilbage til figuren, og hun gik i krig med de skønne læber, hun sukkede let ved tanken om dem, at have dem.. Disse tanker stoppede lige så hurtigt som de kom frem, som hendes tænder igen mødte mildt hendes underlæbe. Navnet var almindeligt?
"Nat..." mere lyd der ikke fra hende som hånden mødte hendes hage. Instinktivt lod hun sin krop følge hånden,
"ehh" lyd det stille, skuffet som hånden forlod hendes ansigt, hendes blik låst på hånden som gled over hendes arm, mod hendes hånd, lige..nær hendes fingre. Hånden rystede som Sitali rørte den, langsomt hævede hun sit blik og så Sitali, så nær, tættere end før, hendes læber skilte sig en smule, og ikke kun Sitali lænede sig frem over bordet.
Fjeren blev tabt, og en steg over stegning slået i uheld som Yume'Ave vendte sin hånd igen, og søgte at holde Sitalis skønne, slanke fingre, i sin hånd. Hendes hånd forlod hendes hage, som Yume bøjede sig længere ind over bordet. Hånden bevægede sig med imod Sitali, og søgte hendes kind. Stille, hviskende lyd et enkelt ord fra Yume'Ave som hun kom nær Sitalis.
"Ørkenblomst." Hendes øjne gik i, som afstanden blev mindre, og mindre. Hendes læber, hendes hænder, hendes skuldre rystede af spænding.