Det var næsten lidt for hurtigt, at Juno foreslog Zircon, som var der noget galt med Medanien og Fredskilde. Det var også langt væk, og Ellis kunne godt forstå, hvis den lange rejse skræmte ham. Den skræmte Ellis. Så var tanken om Zircon nemmere at håndtere, selvom der var en større sandsynlighed for, at Maas ville finde dem der. Ellis kunne ikke helt finde ud af, om han skulle forvente, at Maas kom efter dem eller ej. Men hvis han gjorde ... så måtte de tage det til den tid. Ellis' ansigt blev kort sammenbidt, som han følte sig sikker på, at han ville kæmpe for ikke at skulle tilbage til Maas. Måske han skulle få fat på et våben. Og lære at bruge det.
Hans tanker havde fået ham til at blive tom i blikket, og det var først, da Juno snakkede, at han opdagede, at noget var forkert, men det virkede til, at han håndterede det selv, om Ellis vidste ikke helt, om han skulle spørge ind til det, så han fortsatte bare samtalen.
"Du skal ikke arbejde for os begge to. Jeg kan godt leve med møllehjul, det bliver rart at tjene mine egne krystaller." Det var sandt. Alt hvad han havde lavet for Maas, havde været for at tjene penge til Maas. Han havde bildt sig selv ind, at det havde været til dem begge, men ud over mad og det mest nødvendige, havde han aldrig fået noget ud af dem. Han havde ikke haft sine egne penge. Det ville blive underligt ikke at skulle spørge Maas om lov til at få et par krystaller hist og her.
"Det lyder begge dele som noget helt fantastisk." Han skævede til ham. Det var måske lidt for sent med en healer, Junos skrammer så ud som om, at de var ved at forsvinde godt for dem selv. Ellis sagde ikke noget om sin ryg, der, efter Maas kærlige behandling, smertede. Det kunne være værre, han havde bare lidt svært ved at trække vejret helt ned i maven, musklerne var ømme. Og han var uden tvivl sort og blå ned over ryggen. Han havde ikke sagt noget til Juno, det skulle nok gå væk igen. Det gjorde det jo altid.
"Jeg tror, at jeg glæder mig til at få noget tøj, der passer." Det forlod ham sådan lidt tænksomt, uden han helt var klar over, at det var det, han ville sige. Men det var sandt. Tanken om et par bukser, der ikke hang tungt om hans spinkle hofter, var næsten som at drømme.