Et lille smil kom frem på Amoras læber, da Padra tog hendes hånd. Det føltes rart og trygt.
Hun kunne godt huske at Padra havde mistet sin far. Hun huskede ikke hvorfor, da det var en del år siden, men hun var glad for at han forstod, hvad det var hun gik igennem. Det var forfærdeligt at man skulle miste nogen man elskede. Det var det mest forfærdelige der kunne ske for en. Det var måske forfærdeligt at miste en arm, men det var intet i sammenligning med at miste en man elskede.
Joseph havde virkelig været den hun elskede allermest. Han havde altid været der for hende, og han havde altid forstået hende. Han havde altid beskyttet hende, og han havde altid kunnet overtale forældrene til alt. Han var deres øjesten. Det var hårdt når han tog af sted, men de vidste jo altid at han kom hjem. Det havde han lovet Amora.
Nogle gange vågnede hun stadig ved at hun syntes at hun kunne høre, at han kaldte hende "Adeleine.". Han var den eneste der havde måtte kalde hende det. Der var heller ikke andre der gjorde det mere, for det mindede hende for meget om ham. Det var også derfor hun altid fik et chok når hun hørte det. Men hun plejede dog at falde i søvn igen, selvom det måske gjorde ondt. Det fortalte hun ikke nogen om. Det ville få hende til at fremstå som svag, og svag, det var hun bestemt ikke. hun ville i hvert fald ikke være det.
"jeg ved at du har ret, men Padra, der er gået 4 år.. Selv ville jeg da ønske at han pludselig kom ridende på sin hest, som han altid gjorde. Men selv jeg har prøvet at indordne mig med tanken om, han ikke kommer tilbage. Det kan de ikke. De vil ikke indse det. De vil ikke med hen og besøge hans grav, for de er sikker på at det bare er en drøm.. sagde hun og lød en smule opgivende.
Selv havde hun prøvet at få dem til at indse at han var væk. Det var der flere gange kommet et skænderi ud af, hvilket hun virkelig angrede bagefter. Hun ville ikke skændes med sine forældre, men de frustrerede hende. Det frustrerede hende, at de ikke bare ville se igennem deres drømmeverden, og indse at de ikke fik Joseph tilbage. Heller ikke ved at holde hende i kort snor. Det blev det jo slet ikke bedre af.