Ekko smilede lidt tilfreds for sig selv. Det glædede ham at hun i det mindste ville indse at det her var rigtigt, i stedet for at holde sig i sin deprimerede verden, hvor alt bare var skidt, og hvor hun var ond.
Han mærkede sin mave knurre, og det gik pludselig op for ham, hvor længe siden det var, at han sidst havde fået noget at spise. Langsomt gled han ned fra Carmen og gik hen til sin oppakning. Han gad simpelthen ikke til at finde noget mad selv, så hellere tære på sin oppakning. Det var også på tide at han fandt noget andet mad. Måske kunne han prøve kød? Det havde han ikke smagt før, men de solgte det inde i byen. Ikke fordi han havde tænkt sig at købe noget af det... Han tvang sine tanker tilbage på sporet, og gik hen til Cath igen, gumlende på en tør rod.
"Jeg forstår godt, hvis du ikke vil have mig med hen og besøge ham der -" Et billede af det skrækslagne egern for ind på nethinden."- ham der psykopaten. Jeg er alt for god til at komme i problemer. Men jeg vil gerne hjælpe dig på andre måder, hvis det skulle være?
Kunne det ikke tænkes at dit hjem ligger i byen? Jeg kunne gå ind og se, om der mangler en derinde. Folk må vel have lagt mærke til det, hvis et hus har stået tomt i et par dage, og jeg kan høre, om de kender en som hedder Cath?" Han syntes selv ret godt om det forslag. Det ville være sjovt at udforske byen uanset hvad, men når man havde et mål kunne det kun blive endnu sjovere..
Krystallandet