Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 25.01.2009 16:44
”Det er da Dem, der er heldig! Hvis De ikke havde sagt, at jeg skulle blive ved med at prøve, havde jeg ikke fundet den!” Hun sendte ham et vindende smil og bladrede lykkeligt i bogen, glad ved dens tyngde, der lovede mange timers læsning og et godt udgangspunkt for større færdigheder. Det var ufatteligt, hvilken indsigt forfatteren havde i teknikkerne, og visse af dem havde hun aldrig hørt om før.
Pludselig blev hun sig bevidst om, at hun et øjeblik havde været helt opslugt af bogen. Hun så op på Kinzu, der havde sagt noget om alle bøger i verden. Hun stod og funderede lidt over aspektet i hans udtalelse, hvorefter hun så undersøgende på ham.
”Tror De også, man kan finde bøger om magiske evner..?” Hun trak lidt på det sidste, da hun ikke helt var sikker på, hvad hun selv mente.

http://krystallandet.dk/viewtopic.php?f=378&t=7634&p=503740&hilit=morgana#p503740
Billedet er hjemmelavet.
18 år, 175 høj, med umulige krøller!

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 25.01.2009 16:50
"Magiske evner...?" mumlede han.
Se, sådan en bog ville han gerne læse. Hvis han altså kunne. Men ellers kunne han da i det mindste bare kigge i den og håbe på, at der ville være nogle billeder. Han ville meget gerne selv vide noget om sin magiske evne, og måske finde ud af, om han havde flere evner. Men allerhelst ville han lære at styre den evne, han allerede havde.
Han trak uvidende på skuldrene og rystede lidt på hovedet, nu mest for at få et par hvide hårlokker væk fra ansigtet.
"Det kan da godt være. Hvem ved?" sagde han. "Men der findes så mange magiske evner, at det må være svært at skrive en bog om dem alle. Bogen ville blive kæmpestor."
/Kinzu Izmir
15årigt gadebarn med evnen til at kontrollere is

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 25.01.2009 17:34
"Findes der virkelig så mange evner...?" Morgana så forundret på ham. Hun havde intet konkret vidst om de magiske evner, for hun var rejst hjemme fra. Hun havde mødt mange, der tilsyneladende tog det som et selvfølge, at kunne lave naturstridige ting, og endelig havde en af disse fortalt hende, at hun også havde sådanne evner. Hun vidste ikke helt, hvordan hun skulle kunne lære om sin evne, men hun var ikke tryg ved, at hun ikke kunne styre den. Hun havde forsøgt at tænde ild dagen efter, Taylor havde vist hende det, men resultatet havde kun været en lidt varmere håndflade. Det havde skuffet hende, og hun havde overvejet, om evnen måske bare var forbigående.
"Jeg... " Hun vidste ikke helt, om hun havde lyst til at fortælle, hvad hun kunne, for hun ville hverken virke selvglad eller som en særling. Hun bed sig plaget i læben og undlod at færdiggøre sætningen.

(Undskyld, undskyld, undskyld... computerproblemer :/ )

http://krystallandet.dk/viewtopic.php?f=378&t=7634&p=503740&hilit=morgana#p503740
Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 25.01.2009 17:52
Kinzu kiggede lidt på hende. Det lod ikke til, at hun ville færdiggøre sætningen. Selvom han meget gerne ville vide, hvad hun havde i sinde at sige, sagde han ikke noget. Istedet tog han en tilfældig bog ned fra hylden og begyndte at bladre igennem den. Hans blik fløj hen over de mange ord og farvestrålende billeder, der nok ville have fanget enhver andens opmærksomhed, men han lod ikke til at ænse dem. Han lukkede bogen og gav sig til at styre på den. Dens omslag var præget af et stort billede, der forestillede en rose med torne og blade, der voksede hen over bogens overflade. Han gad godt vide, hvad bogen handlede om. Måske var det en bog om gamle eventyr, for han kunne ikke rigtigt få de mange billeder af smukke væsner og prinsesser til at hænge sammen med en bog om noget andet.
Han kiggede op fra bogen igen. Hans brune øjne rettedes mod Morgana, en lille smule afventende, selvom han ikke mente det ondt. Han var bare blevet så nysgerrig efter at vide, hvad hun ville have sagt.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 25.01.2009 20:40
Morgana var taknemmelig for den lille pause hun fik, ved at han kiggede ned i bogen, han trak ned fra hylden. Hun kunne ikke helt bestemme sig for, om hun skulle afsløre over for en vildt fremmede, hvad hendes tanker beskæftigede sig med, eller om hun bare skulle slå det hen som noget andet. Hun var ude i lidt af et eksistentielt spørgsmål, da den evne, hun havde, ville komme til at påvirke hendes liv en del fremover… - hvis hun valgte at gøre den stærkere.
”Ehm… jo, ser De… Forleden var der en person, der fortalte mig, at jeg havde anlæg for at kontrollere ild…” Hun tøvede igen, fordi hun vidste, hvordan hun selv ville reagere, hvis nogen for blot få måneder siden havde forsøgt at forklare hende noget lignende. Hun håbede, at han ville forstå hende.
”Men jeg anede ikke noget om det, så han lærte mig lidt om, hvordan man kunne gøre det. Det lykkedes mig at fremkalde en flamme selv på det tidspunkt. Og nu… kan jeg ikke få et stearinlys til at blafre!” Tilføjede hun i et forsøg på at slå det lidt hen i sjov. Hun følte sig beklemt ved at skulle forklare noget, der var så nyt for hende.
”Jeg ville gerne lære lidt mere om denne såkaldte ’evne’, jeg har.” Hun så opmærksomt på ham, for at se, om han viste tegn på at tro, at hun var en idiot.

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 25.01.2009 20:47
Kinzu bemærkede, hvordan hun tøvede lidt hele tiden. Han forstod hende godt. Han havde selv problemer med at kontrollere sin evne nogen gange. Hvis han bevidst forsøgte at få et glas vand til at fryse til is, virkede det som regel ikke. Men hvis han, uden at tænke nærmere over det, bare vadede ud på en sø, ville vandet fryse til is under hans fødder. Det var noget underligt noget, men han havde efterhånden vænnet sig til det.
Han nikkede og smilede let til hende.
"Så må vi jo bare se om vi kan finde en bog, som kan hjælpe Dem," sagde han.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 25.01.2009 20:54
Morgana så glad på ham, lette over, at han ikke viste tegn på forbløffelse. Måske er der bare mange flere af den slags unormale mennesker i den her del af verden? Hm, måske skal jeg ikke kalde dem unormale, når jeg nu selv er en af dem… Gad vide, hvad der bestemmer, om man er normal, og hvad der bestemmer man er unormal… Hun kiggede igen op på en hylde, i håb om at bogen ville befinde sig dér. Der var bare så mange af dem, at det virkede uoverkommeligt at rode hele biblioteket igennem efter en enkelt lille bog, der måske ikke engang fandtes.
”Jeg er glad for at De vil hjælpe mig, hr. Izmir.” Sagde hun ærbødigt og nejede som tak. Resterne af hende opdragelse sørge hun for at holde intakte, for de havde vist sig værdifulde i visse situationer. Hun ærgede sig ind i mellem over, at hun ikke havde hørt bedre efter dengang.

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 25.01.2009 21:00
Kinzu blev lidt forvirret over, at hun nejede og kaldte ham hr.. Der var aldrig nogensinde nogen, der havde nejet for ham eller tiltalt ham på så høflig en måde før. Måske fordi han heller ikke selv var specielt høflig overfor dem, og for det meste glemte at kalde dem "De". Men det var da også nemmere, bare at kalde alle, hvad man havde lyst til...
Han blog forlegent blikket ned mod sine tæer, der vred sig under de mange bandager på hans fødder.
"Det var så lidt, men... øh... du behøver ikke at kalde mig det," mumlede han.
Det kunne næsten ikke høres, for hans ansigt var godt skjult bag alt det hvide, pjuskede hår.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 25.01.2009 21:08
Morgana opdagede undrende, at han var forlegen over hendes tiltale. Dén reaktion havde hun ikke oplevet før! Men… Det kunne også være fordi, de fleste, hun havde mødt, var ældre end hende selv. Hun mumlede et ’ok’, og så lidt mere indgående på han beklædning. Den så kold ud, specielt hans fodtøj var ilde tilredt.
Han mindede hende om en lille hundehvalp, og på en eller anden måde mindede han hende også om hendes lillesøster. Hun havde været en lille, genert størrelse også, da hun tog hjemmefra. Hun fik lyst til at stryge ham over det lyse hår, men regnede ikke med, at det ville gøre ham mindre forlegen.
”Har De… du nogen søskende? For… jeg har en søster, der minder lidt om dig.” Hun kunne ikke lade være med et le en lille, lys latter, og rakte ud efter en bog. Hvis hun nu bare var heldig…

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 25.01.2009 21:12
Kinzu rettede sit brune blik opad og så undrende på hende, da hun gav sig til at le, hvilket ville havde fået ham til at smile, hvis ikke han igen var blevet så overrasket over noget, hun sagde.
"Jeg har fire søskende," svarede han hende hurtigt. Dem havde han ikke set i så lang tid, at det faktisk var utroligt, at han kunne huske hvor mange han havde. Tre yngre søskende og en storebror...
Ude af stand til at holde sit spørgsmpl tilbage, spurgte han hende nysgerrigt: "Minder din lillesøster... om mig?"
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 25.01.2009 21:19
”Ja!” Smilede hun, satte bogen op og tog en ny bog ned. Hun følte, at hun havde set alle mulige bøger efterhånden, men den her virkede anderledes. Den havde et blegblåt omslag, der føltes køligt at holde om.
”Min søster var også genert og tilbageholdende, dengang jeg så hende sidst.”
Idet hun åbnede bogen mærkede hun et koldt pust, men slog det hen som en trækvind fra gulvet. Hun spærrede øjnene op, da hun så titlen; Beherskelsen af;, men hendes ansigtsudtryk viste kun skuffelse, da hun så det næste ord. Isevnen.
”Is…” Mumlede hun og stirrede lettere deprimeret på skitserne, der viste alt lige fra isblomster til våben af samme materiale.

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 25.01.2009 21:24
"Is?" udbrød Kinzu. "Handler den bog om det?"
Han stirrede på bogens omslag. Den havde et eller andet isagtigt over sig, som han ikke rigtigt kunne foreklare. Han vidste bare, at det var is.
"Må... må jeg se den?" spurgte han forsigtigt. Han rakte den ene hånd frem af bare iver, men trak den hurtigt tilbage igen. Nej, det var helt forkert af ham. Han ville nødig virke indtrængende, hvis nu hun selv havde i sinde at læse bogen. Desuden ville det heller ikke være særlig høfligt selv at begynde at læse en bog, når nu han havde lovet hende, at finde en bog om hendes evne - ikke hans egen. Istedet så han bare på hende med et blik, som nærmest var bedende, selvom han ikke selv var klar over det.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 25.01.2009 21:29
Forbavset over hans pludselige iver så hun op på ham og opdagede det bedende udtryk i hans øjne. I det øjeblik lignede han blot endnu mere en hundehvalp, en efterladt, hjemløs hundehvalp.
”Selvfølgelig da!” svarede hun, lukkede forsigtigt bogen sammen og rakte ham den, mens hundes øjne kiggede videre på hylderne. Hvis en bog om isevner viste farverne af frost og kulde, måtte hun jo skulle lede efter noget, der udtrykte varme og livlighed. Rødt? Sort?
”Er… Har du isevner?” Spurgte hun forsigtigt, da hun tænkte nærmere over hans interesse i bogen.

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 25.01.2009 21:35
Kinzu knugede bogen ind til sig. Den føltes kold imod hans mave, men kulde var en rar følelse for ham, næsten ligesom varme var for andre. Han ville ikke læse bogen lige nu, nu ville han bare hjælpe Morgana med at finde hendes bog.
"Jah," svarede han hende. "Men jeg har ikke kendt til den så længe endnu."
Han stillede sig ved siden af hende og gav sig til også at lede efter bogen om ildevner. Han kastede blikke i hendes retning ind imellem. Hun virkede meget, meget venlig i forhold til andre mennesker. Meget mere åben og varm - ligesom hendes ildevne.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 25.01.2009 21:42
”Lige som mig.” Mumlede Morgana uden at tænke videre over det. Hun syntes ikke, hun kunne se nogen bog, der ligefrem sprang hende i øjnene, og de enkelte hun af og til tog ned, omhandlede altid det forkerte emne. En af bøger omhandlede således en gennemgang af en økses kvaliteter og fordele, og hun fnyste let. Hun havde ingen intentioner og at skulle læse noget om økser, så bogen kom hurtigt på plads igen. Havde bogen så bare været noget om sværd, kunne det måske have vakt en vag interesse.
Hun gik langsomt ned langs den ene hylde, i takt med at hun gennemsøgte bogryggene for noget, der kunne indikere læren om ild.

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 26.01.2009 17:56
Kinzu fortsatte ned mellen hylderne for at finde bogen. Den måtte være varm i farverne, modsat bogen om isevner. Så han lod sine fingrespidser strejfe alle de røde bøgers rygge i håb om, at en af dem måtte være sådan en bog.
Han havde gået næsten tre rækker af hylder igennem, da han mærkede en pludselig varme på sin ene fingerspids. Han trak hurtigt sin hånd til sig. Bogen, han netop havde berørt, var stor og mørkerød. Forsigtigt, for ikke at brænde sig igen, rakte han sin hånd frem imod den. Men han brændte sig ikke denne gang, og kunne derfor rolig tage den ned fra hylden.
På forsiden af bogen var der et billede af en flamme. Den var flot malet i farverne rød, gul og orange, og med en lille smule grøn og blå i midten. Kinzu kunne ikke læse bogens titel, men han havde for længst regnet ud, hvad den handlede om.
Han løb gennem hele biblioteket for at nå frem til Morgana, der måtte stå et sted bag reolerne med alle de gamle bøger.
"Frk. Morgana, jeg tror, jeg har fundet bogen!" sagde han glædesstrålende. En lille smule stolthed kunne spores i hans stemme. Hvorfor han var stolt kunne han ikke forklare. Han var bare glad for, at han kunne gøre i det mindste en lille smule nytte.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 26.01.2009 18:12
Morgana hørte Kinzus råb og vendte sig om for at se, hvor han befandt sig. Da kom stormende med stoltheden malet i ansigtet kunne hun ikke undlade at smile, for han virkede oprigtigt glad for at hjælpe hende. Hun forsøgte at undertrykke en latter, men smilet stod i hendes øjne.
”Ih, mange tak. Se selv, du er også dygtigt til at finde bøger!” Hun rakte ud og tog forsigtigt bogen, der lyste i farver, som forekom hende bekendte. De mindede afgjort om flammerne, og da hun rørte bogen, mærkede hun en kort varme. Den var ikke ubehagelig, absolut ikke, snarere bekræftende. Det samme var billedet på forsiden, og nænsomt slog hun op på første side.
”Beherskelsen af ildens evne…” Læste hun højt. Hun flyttede øjnene fra tekstens svungne bogstaver og så fornøjet på Kinzu. Det var virkelig den! Tænk engang, at der fandtes en bog om noget, hun for få dage siden havde slået hen som ammestuehistorier? Hun var nysgerrig efter at kigge nærmere i den, for at få lidt indsigt i hendes evner, men besluttede sig for at finde et sted, hvor hun kunne sidde behageligt.
Hun kiggede op langs hylderne og så et lille bord for enden, hvor der stod en olielampe, så man tydeligt kunne læse bogstaverne. Hun vendte sig rundt og skulle lige til at gå derhen, men kiggede sig over skulderen og spurgte smilende kinzu;
”Vil med op til bordet?”

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 26.01.2009 18:23
Kinzu smilede til Morgana. Han kunne simpelthen ikke lade være. Hun virkede så glad, at det helt smittede af på ham.
"Jah," svarede han hende.
Selv hev han lidt op i sin bog om isevner, som han havde haft under armen hele tiden. Han glædede sig til at læse i den, og gik derfor lidt for hurtigt hen til bordet. Først da han næsten allerede var nået hen til bordet, kom han til at tænke på, at det var et bibliotek, hvor man skulle være stille, og han sænkede derfor farten en anelse.
Han lagde bogen på bordet og betragtede den lidt. Han havde aldrig troet, at han nogensinde skulle få så meget lyst til at læse en bog.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 26.01.2009 18:33
Morgana fulgte efter Kinzu med et smil. Hun var selv ivrig efter at åbne bogen og fordybe sig i dens indhold, men synet af Kinzu der ligefrem løb frem mod bordet fik hende til at le. Da de kom hen til bordet hev hun stolen ud og satte sig lydløst ned. Hendes øjnene skinnede med nysgerrighedens glød, men inden hun åbnede bogen sendte hun et skævt, forventningsfuldt smil til ham. Lidt nervøs vendte hun titelbladet og begyndte at læse. Ordene virkede velkendte, som om hun kendte den følelse, der blev beskrevet. Det var virkelig den bog!

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 26.01.2009 18:37
Kinzu åbnede selv sin bog. Han lod sin finger glide over de mange billeder, der forestillede alt lige fra små iskrytaller til store paladser af is. Mon han nogensinde ville kunne mestre sin evne så godt, at han ville kunne skabe et helt palads? Sikkert ikke, for det måtte kræve mange kræfter.
Han kastede flere blikke i Morganas retning. Hun så ud til allerede at være begyndt at læse sin bog om ildevner, og hun så meget nysgerrig ud, bemærkede han. Selv kunne han ikke læse teksten i sin, men bare at kigge på billederne var nok for ham.
/Kinzu Izmir

Billede herfra
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 7