Morgana var taknemmelig for den lille pause hun fik, ved at han kiggede ned i bogen, han trak ned fra hylden. Hun kunne ikke helt bestemme sig for, om hun skulle afsløre over for en vildt fremmede, hvad hendes tanker beskæftigede sig med, eller om hun bare skulle slå det hen som noget andet. Hun var ude i lidt af et eksistentielt spørgsmål, da den evne, hun havde, ville komme til at påvirke hendes liv en del fremover… - hvis hun valgte at gøre den stærkere.
”Ehm… jo, ser De… Forleden var der en person, der fortalte mig, at jeg havde anlæg for at kontrollere ild…” Hun tøvede igen, fordi hun vidste, hvordan hun selv ville reagere, hvis nogen for blot få måneder siden havde forsøgt at forklare hende noget lignende. Hun håbede, at han ville forstå hende.
”Men jeg anede ikke noget om det, så han lærte mig lidt om, hvordan man kunne gøre det. Det lykkedes mig at fremkalde en flamme selv på det tidspunkt. Og nu… kan jeg ikke få et stearinlys til at blafre!” Tilføjede hun i et forsøg på at slå det lidt hen i sjov. Hun følte sig beklemt ved at skulle forklare noget, der var så nyt for hende.
”Jeg ville gerne lære lidt mere om denne såkaldte ’evne’, jeg har.” Hun så opmærksomt på ham, for at se, om han viste tegn på at tro, at hun var en idiot.