Et øjeblik troede Cyreesai, at Rhodion havde brugt det kælenavn, der kun var forbeholdt Eyidivan, men det gik hurtigt op for hende, at hans raspende hæse stemme blot havde spist første del af ordet. Han løftede en svag hånd mod hende, inden en forbipasserende helbreder formanende pressede den ned igen. Cyreesai sank en klump, som hun forestillede sig var al skammen over de sidste par timer og flød så frem til ham. Mens hun græmmede sig over sig selv, tog hun hans hånd og gav den tre små akavede klap.
"Undskyld," hviskede hun.
Rhodion, der ikke vidste, at hun undskyldte for noget helt andet, rystede bare på hovedet.
"Ikke din skyld... Har I fanget dem?"
Cyreesai sænkede blikket med sin egen hovedrysten. "Ikke endnu. Men jeg lover dig, at vi gør."
Og det var i det helt forfærdelige øjeblik, at Atha'ame ankom til stedet tæt forfulgt af Eyidivan - eller det troede hun i hvert fald, indtil hun nåede frem til sin med-distriktsleder og måtte indse, at storebror var blevet efterladt i kølvandet. Selvom storebror var åben mund og polypper, var han dog også et nemt mål. Fordi han havde været et svin i rådssalen tidligere.
"Eyidivan..." hvislede Rhodion næsten lige så syredryppende som Riyeenas stemme havde været tidligere. "Han har noget med det her at gøre... Jeg ved det! Pågrib ham, mens I kan!"
Anklagen fik Cyreesai til at slippe havmandens hånd og en lukket maske gled ned over hendes ansigt. For at bekræfte, at Eyidivan var ankommet, vendte hun sig fra den havmand hun havde forrådt til den, hun havde forrådt ham med, og blev næsten helt overvældet over at se den altid næsvise Eyidivan Ke'Jaelin stå stille i vandet og stirre uden ord. Han var lige så chokeret som alle andre. Og Rhodion... Rhodion var direkte ubehøvlet. Cyreesai tvang sit blik tilbage til ham, selvom hun havde lyst til at svømme over og omfavne Eyidivan. Forsikre ham om, at alting nok skulle blive godt igen. Hun havde genopbygget før. Hun kunne gøre det igen.
"Eyidivan har på ingen måde medvirket i dét her, det kan jeg forsikre dig om, Taler," sagde Cyreesai med den mest officielle stemmeføring, hun kunne mønstre i øjeblikket - den var ikke imponerende. "Jeg er hans alibi. Vi har været sammen siden vi forlod .... Hjertet."
Det sidste ord var så svært at sige højt, at det næsten dækkede over hvor svær hele den sætning havde været at ytre.

Krystallandet