Heldigvis for Carolina har Levon kun én side. Jovist kan han da strække den og dreje den, men han er ikke typen, der vender hundrede firs grader lige pludselig. At han skulle kunne skræmme hende er ganske umuligt, med mindre en udefrakommende skulle antaste Carolina, for så ville han bestemt ikke bare vende den anden kind til og se til. Men det ville ikke så meget være møntet
på Carolina som for hende, hvilket han dog godt kunne forestille sig, hun vilel have et problem med.
Da hun tager sig til hovedet og ser ned et øjeblik, er det tydeligt for ham, hun overvejer hvad, hun skal sige, selvom han ikke helt er klar over, det er fordi hun ikke kan finde rundt i sine egne tanker. Det morer ham lidt, men det lader han hende ikke vide.
Den første del af hendes svar fik et blidt smil frem på hans læber og et varmt glimt i hans øjne, og han rækker op og stryger hende kort over kinden. Ikke på den flirtende, charmerende måde som tidligere, mere som en venskabelig, betryggende gestus.
"Det erjeg slet ikke i tvivl om!" informerer han hende med et oprigtigt smil temmelig anderledes end det der så åbenlyst forsøger at charmere. "Du har udseendet og personligheden til det, hvis du - som du siger - har lyst til det." Han tiltror hende en hel del efterhånden, og det er ingen hemmelighed. At hun er en meget stærk, uafhængig kvinde, der forstår at skaffe sig det, hun vil have og har brug for, står lysende klart for ham. Han ville have nydt det, hvis hun havde forsøgt at forføre ham, og alligevel værdsætter han at de kan sidde sammen som nu og tale som de gør. Det er lidt noget andet end han er vant til, men i grunden meget befriende.
Den anden del af svaret får hans smil til at vokse sig lidt frækkere.
"Ah, en lille forestilling. Ja, jeg må indrømme der kommer et par stykker af dem, men det er sjældent på mit initiativ. Modsat hvad nogen går og tror, kan jeg faktisk godt holde fingrene for mig selv!" Han blinkede fortroligt til hende. "Men ja, vi er vist lige gode om den her affære. Det skal dog siges, jeg ikke ville gå længere end til en uskyldig flirt medmindre jeg var fuldstændig sikker på, det ikke ville blive fortrudt senere! Jeg er ikke typen der tager for at tage; jeg ønsker at behage lige så vel ... Og det kan man ikke så godt, hvis man er en fortrydelse, vel?" Han lo let og betragtede hende muntert. Han havde nydt det drillende smil, meget endda. Det var som om, et smil fra Carolina var mere værdifuldt end de fleste kvinders latter, fordi det var forholdsvis sjældent, og han nød at se det spille om hendes smukke læber.
Levon er udmærket klar over, hun ikke har været helt ærlig under hele deres samtale, men han tager hende det ikke ilde op. Det var at forvente for en kvinde i hendes.. situation. Usikkerhed og udnyttelse kunne ikke ligge langt under hendes overflade, og han ønskede blot, hun aldrig skulle føle det berettiget fra hans side.
Måske ville hun ikke indrømme overfor sig selv, hun nød hans selskab, men Levon har været i selskab med nok mennesker - eller også er han bare en smule opblæst - til at kunne sige, hun i alt fald ikke er utilpas ved ham. Der er små ting, der giver hende bort; hendes smil, måden hun gentagende gange fanger hans blik, at hun langsomt åbner op for ham ... Alt sammen meget små ting hun nok knapt ville bemærke selv, men han der er så vant til at vejre den slags, ser det straks.
At han selv er ganske godt tilpas i hendes selskab lægger han ikke skjul på, og det burde være rimeligt åbenlyst for hende efterhånden. Hans afslappede holdning, åbenhed og de mindre anmasende smil burde være stærke nok som indikatorer herpå.
"For resten, Carolina," siger han i et venskabeligt toneleje, "du må ikke tøve med at sige mig din ærlige mening! Havde jeg ønsket at blive talt efter munden, havde jeg søgt overklassen ud." Han blinkede fortroligt til hende med et bredt smil og havde blot ytret sine tanker og følelser, så hun kunne høre dem. Han håbede ydermere hun ville fange komplimenten i ordene; at han foretrak hendes selskab over de snobbede overklassevenner hun ikke kunne undgå at vide, han havde. Han regnede hende intelligent nok til at opfatte det i alt fald.