George 07.03.2012 20:14
Han vidste ikke helt, hvordan han skulle tyde hendes reaktion og forholdt sig derfor tavs, indtil hun kom med tilføjelsen. Så forstod han pludselig hvad, hun mente, og et lille lettet smil gled over hans læber."Jeg har selv en stærk tro, men er ikke ne af dem, der generes af andres troen på andet eller på intet. Ej heller kunne det falde mig ind at angribe nogen for deres religiøse overbevisning. Vælger en anden at angribe, vil jeg dog forsvare mig, men jeg holder på den enkeltes ret til selv at vælge ... For mig er det et spørgsmål om personlig præfference. Jeg er opvokset med at værdsætte og tilbede Gud, og det har bragt mig trøst og personlig glæde. Jeg føler, jeg får noget ud af det, og derfor vedbliver jeg at tro, som jeg gør. Jeg har den dybeste respekt for folk, der ikke behøver den sikkerhed, som det vel er at kunne fralægge sig selv en smule ansvar til trøst for sig selv. Jeg ser intet galt i religion, så længe man ikke bliver fanatisk, men ligeledes ser jeg fordelene ved ikke at have det i tilværelsen. Jeg er lidt ambivalent omkring det." Han afsluttede sin lille enetale med en undskyldende grimasse. Han havde altid så meget at sige på det punkt, og det plejede aldrig at bringe ham noget godt, men han var glad for, de kunne tale sammen alligevel og uden at komme op at toppes over noget så individuelt og personligt.

Krystallandet