Oliens mange anvendelsesmuligheder

Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 24.02.2021 22:51
Han blev kort overrasket over Frederiks forvirring. Jo, han havde måske formuleret sig lidt besynderligt, med et spørgsmål som ikke var så forventeligt. Eller, han havde jo lige nævnt mad. Var det ikke fint nok? Pyt skidt. Det var sikkert fint nok.
"Jeg har nok en svaghed for vildsvin med tranebær."
Han kløede sig i nakken, og kunne mærke den akavede følelse boble frem i brystet. Det var så besynderlig en samtale han havde startet. Han skulle bare have holdt mund. Han vidste ikke noget om mad, udover hvad der smagte godt efter hans mening. 

Han trådte indenfor i varmen som Frederik ledte dem ind. Tjeneren kom og fortalte om hvor lang tid der ville gå inden aftensmaden ville være klar. Han følte sig så godt taget imod. Det var virkelig rart. Og især uden at det virkede til at han blev fedtet for. 
Han kiggede på Frederik, som han snakkede med sin tjener. Han kunne ikke lade være med at lægge mærke til holdningen. Hvordan han udstrålede autoritet. Det var noget han skulle øve sig på, hvis han skulle kunne bestride sin kommende post tilfredsstillende.
"Det vil være dejligt," sagde han med et venligt smil.
Han fjernede blikket og prøvede at lade som om han ikke lige havde observeret Frederik så nøje. Det var upassende at stirre så meget. Men han havde altså ikke stirret. Blot beundret gårdejerens stærke holdning, autoritære blik, og mørke hår. Eller ikke det mørke hår. Nej. Havde han?
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Handler med og fremstiller olier (til madlavning og til kroppen)

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 25.02.2021 10:15
 Vildsvin med tranebær. Frederik var ikke sikker på om han havde fået det før. Det ville være noget han ikke havde tænkt så meget over han havde fået, hvis det var.
 "  Det lyder også ganske lækkert. Jeg mener at køkkenet fik fasaner hjem i morges, " Han havde ikke helt så meget styr på køkkenet, det var mest Helke. Han mente dog han havde fået at vide om morgen at aftensmaden ville bestå af fasan. Så håbede han bare det faldt i Prinsens måske lidt mere udsøgte smag. 

Så snart de kom ind i varmen igen, kunne man se Frederiks holding ændre sig. Udenfor virkede han mere stiv og anspændt og skulderne havde været trukket let op mod ørene. Indenfor virkede han mere afslappet og tilpas i sig selv. 
 Selvom det ikke var mere end et par siden Frederik var kommet til Svennings Gård, lå det ikke uvant for ham at være autoritær og besluttet. Han var i en ung alder blevet draget ind i hans forældre handel med fisk og luksusvarer fra Azursøens dyb, da forældrene ikke havde store håb til hans storebror, der skulle overtage handlen når de gik bort. Det lå derfor nærmest helt naturligt for ham - og så kunne han måske et eller andet sted godt lide den magt det gav ham. En retfærdig magt, vel og mærket. 
 " Jamen, så lad os! " Frederik slog hånden ud mod trappen der førte ovenpå, hvor alle værelserne var, gårdens eneste rigtige toilet - ude ved produktionen stod et das til de ansatte - og et lille sofa område samt et baderum.  

Da de nåede op af trappen og stod på gangen, vendte Frederik sig med fronten mod enden til venstre. Han tænkte ikke der var brug for at gå derned - den eneste dør de havde brug for at åbne var at foretrække lukket så meget som muligt. 
 " Døren helt nede for enden, der er et toilet. Det lever nok ikke helt op til hvad De er vant til, men jeg håber det går.  " Frederik så på Rasmus. Det var et meget lille rum, ikke meget større end 2x2 m. Langs bagvæggen var der noget der kunne ligne en kasse, men med et hul i noget der kunne ligne et sæde. Hullet gik hele vejen ned til jorden, hvor der var hul i væggen, så efterladenskaberne kunne blive ryddet væk når det trængte til det. Det betød også at kulden udefra var svær at holde væk. 
 " Mormor Helke har også sit værelse nede i den ende. " Forklarede han kort efter.
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 25.02.2021 10:28
Han kunne ikke selv huske hvornår han sidst havde fået vildsvinesteg, men det var så godt. Især med de syrlige bær til, og et godt glas vin. Det var et fantastisk festmåltid efter hans hoved. Fasan var dog også ret godt. Uanset hvad så var det bedre end feltrationer.
"Fasan er også en rigtig god spise," kommenterede han, for ikke at komme til at virke uhøflig.
Han var blevet inviteret af sin vært, og så skulle han også opføre sig ordentligt og derefter. Det kunne godt være at hans rang gav ham privilegier til at opføre sig lidt mere som han ville, men han foretrak helt klart høflighed.

Han fulgte efter Frederik op af trappen. De havde lige en halv times tid at slå ihjel, så en lille ekstra rundvisning gjorde ham absolut ikke noget. Så kunne han jo også lige se det værelse han var blevet tilbudt. Det slog nok hans kammer han havde på paladset, fordi selvom han var en prins, så var det begrænset hvor meget luksus de kunne diske op med til deres soldater. Han kiggede ned af gangen og så døren der blev peget ud for ham. Der var altid rart at vide hvor det lå, når det blev nødvendigt.
"Jeg har prøvet at leve med feltlatriner. Mine standarder er nok meget anderledes for de fleste af min stand."
Han smilte forsikrende til Frederik. Der var ingen grund til at bekymre sig for hvad Rasmus skulle kunne klare sig med, også selvom han var en søn af Arys. 
Han nikkede kort over hvor Helkes værelse var. Han noterede sig mentalt at det var en dør han ikke skulle åbne ved et uheld. Den ældre dame havde brug for sit privatliv trods alt, og det passede sig ikke for en mand som ham at bare gå ind på en dames kammer.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 25.02.2021 11:09
  Det kom faktisk lidt bag på den mørkhårede mand, hvor ydmyg Rasmus var. Det var ikke fordi Frederik ligefrem havde forventet at Prinsen ville være nedladende og se ned på alt på Svennings Gård, fordi det ikke levede op til hvad han var vant til, men havde han ikke forventet at han var så.. behagelig. Frederik fik ikke rigtig følelsen af at Rasmus faktisk var en prins.
 Derfor var det også en smule svært at holde overraskelsen lidt tilbage. Begge bryn havde løftet sig en smule, og for at øjeblik stod Frederik bare stille og tog informationen til sig. Så nikkede.
 " Hvis De føler de nærmest er på ferie, så er det vel min fortjeneste, " sagde han så med at skævt, lettere drilsk smil spillende på læberne.

Da der ikke var så meget mere at sige om den ende, vendte Frederik sig mod en dør til højre for dem, modsat trappen. Her gik han hen og åbnede døren, og afslørede et værelse på ca. 3x4m. Der stod en dobbeltseng langs væggen ned mod toilettet, og væggen modsat døren have et vindue. Bag døren stod et træskab.
 " Det her er Deres værelse. Skulle de mangle noget, siger De det bare til en af stuepigerne, skal ser de hvad de kan gøre. " fortalte han og trådte lidt ind i værelset, så Rasmus kunne komme ind og se det an. Imens betragtede han Prinsen lidt. Det var som om, at jo mere han lærte om ham, jo anderledes så han ud. Håret virkede mere gylden, de brune øjne virkede mere opslugende. Ansigtet virkede mere markeret og .. perfekt..
 Med en let rysten på hovedet over sig selv, så han væk. Han kunne ikke længere skyde skylden på kulden, så det måtte vel være fordi han var sulten. Godt der snart var mad. Frederik lod den ene hånd køre gennem det tykke, mørke hår og efterlod det en smule mere pjusket og rodet. 
 " De har måske ikke så meget med prinse-opgaverne at gøre?  " Frederik vidste ikke lige hvad der indgik i prinse-opgaver og om det overhovedet var en ting, men Rasmus havde selv pointeret at 
hans standart var anderledes end de "burde" være.
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 25.02.2021 11:25
"Indtil videre har besøget hvert fald været fortrinligt og afslappende."
Det landlige liv tiltalte ham en smule i øjeblikket. At kunne træde væk fra folkemængden og de dømmende blikke. At kunne komme væk fra pligterne blot for en stund, uden at der var masser af ting der kunne minde en om sin stand, sine opgaver, og sine pligter. Hverken til Lyset, Isari eller slægten. Bare en stund. Bare for et øjeblik bare at være Rasmus, og ikke Hans Højhed Prins Rasmus Christian Nicholas Den Tredje af Arys.

Han fulgte efter Frederik, som viste ham det gæsteværelse han skulle overnatte i. Det var ganske nydeligt. Simpelt men hyggeligt. Han gik hen til vinduet og kiggede over vinterlandskabet. Der var sikkert rigtig smukt om foråret herfra. De dage han havde tilbragt i Zircon om foråret var hvert fald smukke minder. Han lod sig lidt fortabe i udsigten og han lænede sig op af vindueskarmen. Et blidt smil lyste hans ansigt op. Dagens sidste lys spillede gennem det frosne landskab. Snart ville der være fuldstændig mørkt med undtagelse af månen og stjernernes lys.
Han vendte blikket mod Frederik der spurgte ind til hans pligter.
"De generelle pligter til huset og det land der er knyttet til min slægts navn, er nogen som min broder Prins Aldamar tager sig af. Når han en gang bliver fyrste, så er det forventet at jeg træder til som hans primære rådgiver. Så for tiden er mine pligter til hæren, og Lysets Katedral. Min tilknytning til Isari gør at jeg har en lidt særlig position hos Lyset. 
Men ellers er mine pligter som prins at få den nødvendige viden, så jeg bedst kan rådgive den kommende fyrste. Udover selvfølgelig at bring slægtens navn videre, men så længe at Prins Aldamar endnu ikke er viet, er det ikke en bekymring jeg har."
Rasmus havde en lidt særlig position. Oprindeligt havde tanken været at han blot skulle have været en del af hæren. En almindelig soldat, og på et tidspunkt en ridder, så han kunne bringe sin slægt ære, men da det blev opdaget at han kunne lade Isaris magt strømme igennem ham, så blev præstegerningen en væsentlig del af hans opdragelse.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 25.02.2021 12:25
 " Det er jeg glad for at høre! " Glad for var en underdrivelse. Frederik vidste ikke hvorfor, men det varmede ham og fik et kort øjeblik hans hjerte til slå hurtigere i brystkassen. Læberne foldede han lidt sammen, i et forsøg på at holde mundvigene fra at vende sig for meget op af. 
 De fleste af værelserne have udsigt ud over plantagerne - dette værelse var et af dem. Der var dog ikke så meget at se på denne tid, da vinterens kommen havde strippet træerne for blade eller fået resten af planterne til at visne. 

Selvom der ikke var mere at se i rummet, blev Frederik stående mens han lyttede til Rasmus fortælle. Han kunne godt sætte sig ind i det Rasmus fortalte. Det var ikke Frederik der skulle have overtaget familien forretning, men hans storebror. Storebroren virkede bare ikke specielt interesseret, og derfor var Frederik blevet oplært så han kunne rådgive og hjælpe broren. Nu var forældrene ikke længere til, og Frederik havde undskyldt sig med at sorgen var for stor til han kunne blive i Azurien. 
  " Er det så hvad De har lyst til? " Spurgte Frederik nysgerrigt, og lod hovedet tippe en smule på skrå. Han vidste ikke om det var for personligt, til at det var okay eller normalt at spørger en prins om, men han var nysgerrig på det. Den retning Frederik egentlig skulle, var ikke hvad han havde lyst til. Ikke der, ikke med de vare, i hvert fald. 
 " Altså.. bare at være Deres broders rådgiver? At gøre som vejen allerede at lagt for Dem? " Frederik lagde hånden i nakken.
 " Det er okay hvis De finder det for personligt, " undskyldte han hurtigt, for at gøre det klart, det var okay, hvis han ikke ønskede at svare. Da han tog hånden ned rakte han den mod døren, som et nonverbalt spørgsmål om de skulle gå videre.
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 25.02.2021 12:38
Han kiggede ud af vinduet igen et kort øjeblik. Der er virkelig smukt her. Han rettede sig op fra vindueskarmen, og gik hen og satte sig på den seng der stod inde i rummet. De snakkede ret fortroligt, og Frederiks spørgsmål var også ret personligt. Især når man tænkte på at det var noget omkring hvordan fyrsteslægten var organiseret, og deres pligter til hinanden. Men han følte sig tryg i Frederiks selskab, så de tanker blev ikke skænket meget opmærksomhed.
Han smilede stort. 
"Bare at være en rådgiver? Ikke have det fulde ansvar, og hvis noget går galt så kan man undskylde sig med at man prøvede at rådgive fyrsten? Når der ikke skal tages svære beslutninger, at så have tiden til at foretage andre ting? Jeg har intet imod det. Rådgiverposition er jeg meget bedre skabt til en selve fyrsteposten."
For ham havde han den perfekte position. Han ville sikkert få meget mere privatliv end Aldamar nogensinde ville få når han først blev fyrsten.
"Men hvis jeg kunne vælge hvad som helst?"
Han vendte blikket ud gennem vinduet. Det var ikke tit han tænkte på hvad han ville gøre med komplet frihed. Hvor ville han gå hen? Hvad ville han opleve? Hvad ville han gøre?
"Der er så meget i verden der er galt. Jeg ville nok være en læge. Helbrede de syge. Tilse de sårede. Hjælpe folk."
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 25.02.2021 13:01
  Rasmus satte sig på kanten af sengen, og Frederik tog det som at Prinsen ikke helt var klar til at forlade værelset endnu, og i stedet for at gå ud af den, puffede han blidt til døren med foden, så den lukkede en smule og efterlod dem i lidt mere private omgivelser. 
 Som Rasmus fortalte, lænede Frederik sig op af skabet ved siden af døren, med hænderne på ryggen. Et eller andet sted gav det god mening, hvad Rasmus fortalte. Han virkede afklaret og godt tilfreds med hans position. Frederik var ikke sikker på han selv ville kunne være tilfreds i noget lignede. Hvis det faktisk skulle være han bror der styrede handlen og han bare rådgav. Frederik fortrak at have styr på det hele. Det var nok også derfor han vidste så meget om hele produktionen og om olierne, selvom han ikke havde været i branchen så længe igen.
 Frederik lod sig et øjeblik rive med af sine egne tanker, og flyttede blikket tilbage på Rasmus for at lytte på hvad han fortalte han hellere ville. Noget der fik et smil frem på hans læber. Det var godt at have sine egne mål. Sine egne ønsker for hvad man ville.
 " Mon ikke De kommer til at få mulighederne for at hjælpe folk ved siden af rådgiver jobbet? Eller som en del af det. De kommer vel til at kunne guide Deres broder i en retning, og den retning vil vel være påvirket af hvem De er. " Ordene var en smule overvejende som Frederik sagde dem. Han vidste ikke helt om det gav mening, og om det var noget Rasmus kunne forstå. Frederik tænkte bare, at hvem Rasmus var som person, vel nok også ville afspejle hans måde at rådgive. 

En tanke slog Frederik, og han slog blikket ned, og lod underlæben finde ind mellem tænderne, hvor den blev tygget lidt tænkende på. Rasmus havde snakket om at lede slægten videre, men Frederik synes det lød som om det afhang af broderens vielse. Frederik var dog ikke sikker på, om det var at blande sig for meget. 
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 25.02.2021 13:10
Han lagde ikke bevidst mærke til at døren blev lukket, men stemningen blev straks mere intim. Han vidste ikke hvorfor det faldt ham så naturligt at snakke med Frederik om den slags tanker. Måske var det den fornemmelse af at Frederik behandlede ham som en almindelig mand. Det var altid rart når han kunne få lov til at opleve det. Det nærmeste han kom var når han klædte sig ud som gadelægen, men selv der havde han en anden status blandt dem han behandlede. De så ham som en frelsende sjæl, fordi ellers havde de fattige ikke råd til en læge der faktisk ville kunne hjælpe dem.
"Det vil der være rig mulighed for. Min opgave vil jo være at sørge for at de problemer i fyrstendømmet, som fyrsten selv ikke lige lagde mærke til blev bragt frem i lyset, og komme med mine forslag til hvordan vi bedst ville kunne løse problemet.
Men jeg vil nok ikke få lov til at tilse de syge og sårede. Det passer sig ikke for en søn af en fyrste, om så han har både gaverne og egenskaberne til at være en fremragende læge."
Det ville ikke være nogen tvivl om at det gik ham på. Hvordan lægeerhvervet kunne blive set som et upassende erhverv for ham. Han var en pæn mand, som ikke skulle risikere smitte eller dækkes i blod, men der var noget fascinerende at kunne se et problem, så tydeligt som han gjorde, og faktisk sætte de brikker sammen så problemet kunne løses. I stedet ville han nok bruge mere tid på at vurdere hvordan kornet skulle fordeles hvert år, så alle under dem ville kunne komme igennem vinteren.
"Hvad med Dem? Jeg ved ikke hvilke pligter De har ud over gården og dets produktion."
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 25.02.2021 22:01
 Det var næsten så man kunne fornemme hvordan tonen og stemningen omkring Rasmus blev mere... opgivende, da han fortalte om hvordan det ikke var passende for ham at være blandt de syge og sårede. Hvordan det han virkelig ønskede ikke var noget han kunne få lov til. Frederik kunne ikke andet end at forstille sig hvor frustrerende det måtte være at vide ikke at kunne få lov til at være det man brændte for, bare fordi man havde et bestemt navn. 
 " Det lyder som om Deres vej er sat i sten..  " kommenterede han.
 " Forhåbentligt bliver det ikke alt for kedeligt. " Frederik sendte ham et opmuntrende smil, selvom han ikke var sikker på det gjorde den store forskel. Rasmus virkede alligevel også rimeligt afklaret med hans skæbne. Han var nok vokset op med at få at vide hvordan det skulle være

Frederik blev hevet ud af hans tanker omkring at viderebringe slægten, da Rasmus spurgte ind til ham i stedet. Blikket flyttede sig tilbage på Rasmus samtidig med han lod tænderne slippe læben igen. Læberne foldede sig kort sammen, inden han trak på skulderne.
 "  Ikke så meget andet end at bringe slægten videre, men det har jeg også søskende det,  " Frederik sendte ham et skævt smil. Ikke at det var noget han var synderligt glad for. Han ville gerne gøre Helke glad - han vidste det betød meget for hende at få oldebørn, og at hun ville elske at have nogen rende har på Svennings Gård, men processen og det dét krævede var en forfærdelig ting for Frederik. Ikke at han havde tænkt sig at fortælle det til nogen. 
 " Er det noget De har en bekymring omkring? At skulle føre slægten videre? " havde sagt det ikke var noget han behøvede at bekymre sig om endnu. Betød det at det faktisk var noget han havde en bekymring om? 
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 26.02.2021 12:51
Han kiggede op på Frederik der tydeligvis ville opmuntre ham, og han smilede tilbage. Det var rart at kunne sige ting som de var.
"Sådan er det, når man er født ind i en adelsslægt. Heldigvis er videnskabelig forskning noget som anses for at være en passende aktivitet for mig. Så i det mindste kan jeg udvikle ny medicin, selvom det ville være nemmere hvis jeg kunne studere sagerne direkte. Men nu må jeg se hvor meget tid jeg får når jeg først skal til at rådgive min bror. Jeg håber at han ikke har sløset på sin uddannelse, fordi det vil gøre mit liv meget nemmere."
Han smålo lidt. Han skubbede sine drømme lidt tilbage, og fokuserede i stedet for de mange muligheder han havde i stedet for. Der var meget han kunne få lov til, som mange andre kun kunne drømme om. Man kunne nok ikke lade være med at drømme om de ting, som man havde svært ved at kunne få.

Han nikkede lidt. Det gav god mening. Frederik virkede til at have godt styr på sine pligter. Han kunne dog også mærke at en underlig knude formede sig i hans bryst, da han vidste at Frederik endnu ikke var gift. Det kunne han nok godt have regnet ud, da han ikke blev præsenteret for en hustru, men det var noget andet at få det bekræftet. Han kunne ikke helt finde ud af hvad den følelse var. Var det glæde? Håb? Ej, det var besynderligt. 
"Det er en forpligtelse og en forventning fra Fyrstindens side. Jeg er indtil videre den næste i arvefølgen. Så hvis min bror ikke formår at føre slægten videre, så vil ansvaret være på mine skuldre. Men hele ægteskabsmålet er rent politisk. Hvem min slægt skaber en alliance med og så videre. Jeg har som sådan intet at skulle have sagt i den sag. For mig personligt er det ikke en bekymring, men jeg kender til forventningerne til mig på det punkt."
Det hele var meget kynisk fremlagt. På det punkt var Rasmus meget desillusioneret. Kærlighed var ikke en ting som han kunne forvente at finde i sit ægteskab. Han kunne muligvis skabe gensidig respekt og samarbejde, men kærlighed var ikke noget som han bør håbe på. Det var noget der hørte til eventyr og fordækte hemmeligheder i de mørke kroge af sociale intriger. 
"Har De en som De har et godt øje til? Undskyld mig hvis spørgsmålet er for personligt, og jeg forstår helt ud hvis De ikke har lyst til at dele det med mig."
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 26.02.2021 16:02
 Det opmuntrende smil blev et mere oprigtigt smil, som Rasmus forklarede om hvordan det ikke var helt håbløst for ham. At han havde lidt glæder at se frem til det han fremtid ville bringe ham. Det var altid noget det alt sammen så helt sort ud. Frederik nikkede lidt til det.  Det var godt. Man kunne så nemt visne bort hvis man ikke havde nogen glæder i livet. 

Oprigtigt nysgerrigt på hvordan han så på det med at føre slægten videre. Det var dog ikke ligefrem fordi det hjalp på den afmagt Frederik inderst inde følte omkring slægt viderebringelse.  Det var selvfølgelig ikke noget han viste ved andet end en let nikken, og blikket der kort blev lidt ned som han overvejede det. 
 Frederik følte lidt han var i samme båd - godt nok var der ikke nogen der planlagde ægteskabet for ham, men det var udelukkende for at bringe slægten videre han gjorde. Eller forsøgte at gøre det.. Det var svært at få til at ske, for han havde så utroligt svært ved at være i det. 
 Munden åbnede sig for at stille et spørgsmål, men inden nogen ord nåede at komme ud, kom Rasmus ham i forkøbet, med et spørgsmål han ikke lige havde regnet med at få. Noget der kunne ses på det temmelig overrasket udtryk, som han løftede blikket og fandt Rasmus mens han lukkede munden igen. 
 " Oh.. eh.. altså..  " Ordene ebbede ud, og stilheden lagde sig lidt over dem, idet Frederik overvejede det lidt. Et eller andet sted var svaret nej. Der var ingen kvinder han nogensinde ville have et godt øje til. Han blik gled lidt ned over Rasmus med det gyldne hår, strålende øjne, indbydende læber og perfekt markerede ansigt. Han rømmede sig lidt og trak så lidt på skulderne. 
 " Det ved jeg ikke rigtig.. " ordene var en smule overvejende med et skævt smil hængende i mundvigen. Det var selvfølgelig.. ham. Aedion. Men han var ikke virkelig.. Ikke rigtigt..
 " Der er måske en man kan sige jeg har et godt øje til.. " Lily.. Han havde tænkt meget på hende siden ballet.  Eller mere på hvad hun kunne. Hvilke.. muligheder der kunne være.. Den ene hånd havde fundet nakken, og Frederik sendte Rasmus et kort, lettere akavet grin.
 " Men det er vidst ikke andet end en.. drøm.. " Der var intet ægte over det, selv hvis han kunne få hende til føde et barn for hende. For det var hvad han havde overvejet hun skulle.
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 26.02.2021 16:19
Det var ikke svært at mærke for Rasmus at han muligvis var kommet til at ramme et ømt punkt. Han fortrød med det samme at han havde spurgt ind til det, fordi konflikten var til at føle på. Samtidig fortrød han også, fordi han følte at han fik en mavepuster. Han kunne ikke finde ud af hvor den følelse kom fra. Så han har en som han godt kan lide. Han vidste ikke hvorfor han følte den sætning var ladet med skuffelse. Han havde lige mødt manden, og det ville jo være godt for ham hvis der var en særlig en i hans liv. Alle fortjente at have nogle særlige folk ved deres side, om det var bare meget nære venner, eller nogen man havde kær på en dybere måde. 
Samtidig var der også blandet en del forvirring, fordi det virkede til at der var noget der forhindrede Frederik at følge op på den interesse han udviste for den person. Han kunne mærke at lige nu var hans følelser ud over det hele. Det var helt sikkert fordi han var sulten, og muligvis også lidt træt. 
"Jeg beklager virkelig hvis jeg har spurgt ind til noget, der var alt for personligt."
Han kunne dog ikke lade være med at studse lidt over det. Måske Frederik var forelsket i en, som hans familie ikke ville acceptere. Måske en anden stand, eller måske var det noget med deres blod. Måske Frederik havde forelsket sig i en elvisk kvinde, hvis familie ikke brød sig om at han var et menneske. Måske endda en ork? Han fik stoppet de tanker langt væk ned i en skuffe, fordi det var ikke noget som vedkom ham.
Han var lidt i vildrede. Han vidste ikke hvad han skulle sige, og han følte sig lidt akavet. Hans blik flakkede lidt mellem Frederik og vinduet. Kan du virkelig ikke finde på at sige noget? Bare et eller andet?
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 26.02.2021 20:59
 På mange måder var det et lidt.. specielt emne for Frederik. Et eller andet sted var der ingen der havde sagt eller som sådan forventede at han fik kone og børn. Jovist, Helke ville da gerne have oldebørn rendende, men Frederik havde aldrig hørt hende virkelig presse på med det. Og hans søster og brødre klarede det jo fint med at bringe oldebørn til verdenen. Frederik havde bare ikke noget valg - det var det rigtige mænd gjorde, og han var uden tvivl en rigtig mand!
 Man kunne mærke stemningen var blevet en smule trykket og det var ikke ligefrem det der havde været meningen. Frederik lod hånden komme ned at hænge langs siden, sendte Rasmus endnu et opmuntrende smil.
 " Det er okay, jeg blev bare lidt overrasket..  " skyndte han sig at sige. Det var ikke fordi Rasmus havde sagt eller gjort noget forkert. Det var jo ham selv tog det personlige emne op. 

" Så De har ikke rigtig nogen bekymring i forhold til at bringe slægten videre, fordi Fyrstinden arrangere det for det? Hun står vel ikke for hele processen? " En lidt drillende tone var at finde i stemmen, og det gik igen i hans stemme. Det var dog et dække. I virkeligheden brændte det inden i ham at høre at han ikke var den eneste i verden der havde det stramt med at skulle føre slægten videre. Han havde dog ikke særlig meget håb at finde trøst i Rasmus. Hvorfor skulle en prins have bekymringer omkring at være sammen med en kvinde.
 Frederik skubbede sig væk fra skabet og gik hen til døren. En del af ham regnede ikke med rigtig at få et svar. Han var ikke i tvivl om at det var en lidt for personlig ting at snakke om, og regnede ikke med Rasmus havde noget reelt svar at give. Og det var også fair, han regnede jo trods alt ikke med at finde det han søgte hos Rasmus. Desuden ville han jo aldrig selv indrømme hans lille.. problem over for nogen.
 " Skal vi komme videre med rundvisningen? " Frederik var stoppet ved døren, men blikket var vendt mod Rasmus. 
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 26.02.2021 21:14
Han pustede ud og fik en tænkende rynke på panden. 
"Helt ærligt, så er det ikke noget jeg har overvejet så meget. Det er selvfølgelig mig der skal sørge for den rent aktive process. Jeg har altid bare tænkt at det er noget som vil give mening når det kom til stykket. Når jeg siger det højt, så giver det ikke så meget mening. Men jeg har aldrig tænkt at der skulle være nogle problemer. Det er en pligt, og så skal jeg nok få det løst på den ene eller anden måde."
Der var mange tanker i hans hoved efter at han var ankommet her på Svennings Gård. Det måtte være den friske landluft, som gjorde at hans hjerne fik mere aktivitet. Det måtte han studere! Han måtte se om der faktisk var forskel på tankekraft inde i byen og ude på landet. Måske han kendte nogle mentalister som ville være villige til at være med i eksperimentet.
Hans tænkende rynke var blevet til et meget tænkende ansigtsudtryk, som han begyndte at sætte mentalist eksperimentet op i hovedet, fordi mentalister ville nok være dem som vil have den mest konkrete måde at måle deres mentale effektivitet mellem land og by. Eller måske ville det mere måle hvordan effekten var på deres chakra. Der var mange facetter han skulle overveje.

Han fik rystet sig ud af sine tankeeksperimenter og hypotetiske forsøg, som Frederik foreslog at de gik videre. Det ville sikkert være godt at lige komme op og bevæge sig igen.
"Gerne! Jeg ved jeg har sagt det mange gange, men det er et virkelig fint hjem De har, og det er så elskværdigt af Dem at vise mig rundt i Deres hjem."
Han var virkelig taknemlig. Han fik rejst sig op så han kunne følge Frederik videre.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 26.02.2021 23:15
 Begge af Frederiks øjenbryn skød op i panden og han stoppede op mens han lyttede. Han havde på ingen måde regnede med at få et svar, og derfor blev han også temmelig overrasket. Selvom han følte en eller anden form for forbindelse til det Rasmus sagde - det lød som om det var samme situation som ham selv, at det bare var for pligtens skyld. Frederiks ansigt lyste lidt op i en mild, lettere overrasket letter.
 " Jeg havde ikke forventet at du faktisk ville komme med et svar..  " Lo han. Der var intet dømmende over det han sagde, eller over hans udtryk. Kun ren og skær drenget overraskelse. 
 " Men det giver mening, " sagde han kort efter. 

Da Rasmus gik med til at gå videre løftede Frederik hånden og lagde den på dørhåndtaget så han kunne åbne døren op. Mens han gik ud nikkede han til de rosende ord og smilede drenget.
 " Jeg er glad for De kan lide det her. Det er altid rart når en gæst føler sig hjemme, " sagde han ærligt inden han begyndte at gå ned af gangen - væk fra enden med toilettet. Der var værelser på både højre og venstre side af dem, men kun et på den venstre side.
 " Jeg har værelse derinde, hvis De skulle mangle noget, skal De endelig banke på. " Frederik nikkede til siden mod værelset mens han forsatte lidt længere ned af gangen. Ved siden af værelset var der et åbent område med sofa, lænestol, bogreoler og en lille kamin til at varme overetagen op. Frederik forsatte ned til den sidste dør, før han stoppede. Døren blev åbnet, men Frederik blev bare stående. 
 " Hvis De skulle ønske et bad, så tager De bare fat i en af stuepigerne, så bliver det sat op herinde. " forklarede han, og så kort ind i baderummet, inden han så tilbage på Rasmus. 
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 27.02.2021 12:22
Han fik skubbet mange af de tanker der havde banet sig vej ind i sin bevidsthed et godt stykke væk. Det var ikke det rette tidspunkt at tænke over sin situation. Desuden havde det aldrig før været et problem, så var det altså heller ikke nu. Der var ingen grund til at gøre det til et problem. Han rømmede sig. Det havde heller ikke skulle være tanker han skulle have delt. Især ikke med en som han kun havde mødt for få timer siden, men ordene var væltet ud af hans mund, og han kunne ikke tage dem tilbage. Så heller bare skubbe tankerne langt væk, og komme videre med dagen. Der var stadig ting de skulle se.

Hjemmet var virkelig hyggelig indrettet. Der var mange behagelige og varme kroge, som den fine krog ved siden af Frederiks værelse, som han prøvede på at lade være med at lægge så meget vægt i at huske hvor det lå. Det var trods alt ikke relevant for at huske på nogen måde. Hvis der var alvorlige problemer, så ville det trods alt være tjenestefolkene der skulle kontakte Frederik. Han kunne dog ikke lade være med at undre sig om hvordan det så ud derinde, men igen nogle tanker der blev skubbet langt væk.
Han kiggede ind i baderummet. Det var godt at vide at der var et sted hvor han kunne vaske sig hvis han følte for det, og hvis det ville være et længere ophold, så ville han nok have efterspurgt et bad, men siden han alligevel ville rejse tilbage mod Dianthos den næste dag, så ville det nok ikke blive relevant denne gang. Måske han kunne komme forbi en anden gang på et længere ophold? Måske til foråret?
"Det vil jeg gøre. Tusind tak for at vise mig rundt."
Han smilede til Frederik og strøg igen nogle af de brune krøller ud af ansigtet.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 01.03.2021 10:30
 Frederik lod blikket hvile lidt på Rasmus som Prinsen betragtede baderummet. Han tænkte ikke Rasmus nødvendigvis havde brug for at tage et bad på det korte visit, men en del af ham håbede på at han kom igen en gang. Han ville bestemt ikke have noget imod at se mere på Rasmus.. Eh.. til Rasmus.
 De brune krøller nærmest kærtegnede Rasmus ansigt som han strøg dem væk, og det fik en underlig snurren frem i hans krop. Han slog det dog hen med en brummen og et let, diskret ryst på hovedet.  
 " Velbekomme, " Frederik lavede et kort nik med hovedet, inden han så ned af gangen mod trappen.

" Skal vi gå ned? Der kan ikke være længe til maden er serveret. " forslog han. De kunne altid tage forskud på maden med et lille glas vin - nu fik de ikke drukket så meget af vinen tidligere, det var der slet ikke tid til. Hånden blev slået ud i retningen af trappen, så Rasmus kunne få lov til at gå først. 
 Det var ikke fordi Frederik tænkte han ikke ville vise Rasmus hvad der var nedenunder, de havde bare allerede se det meste af rummene dernede allerede. Han tænkte dog - alt efter hvor langt maden var - at de kunne gå en runde, mens de nød et glas vin. Mon ikke Prinsen ville kunne lide det?
 " De har set det meste nedenunder allerede, " forklarede han mens han fulgte efter som Rasmus ville begynde at gå mod trappen. Så vidste han da at det ikke var fordi Frederik ikke ville vise ham underetagen. Ikke at han lige vidste hvorfor han følte det betød noget.
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 177 cm

Sunny 01.03.2021 10:58
Han trak sig tilbage fra baderummet, som Frederik foreslog at de gik ned i stueetagen igen. Han følte sig godt tilpas. Han havde en uforklarlig lyst til at lægge sin arm om Frederiks liv mens de gik, men det ville være alvorligt upassende. Men det ville stadig være rart. En venskabelig nærhed, men måske de lige skulle lære hinanden bedre at kende først, inden at sådan noget kunne virke på nogen måde passende. 
"Det lyder dejligt," sagde han med et smil.
Han kunne også mærke at han var blevet sulten. Han var dog overrasket over at han var sulten. Meget af dagen havde hans mave opført sig rigtig mærkelig. Det havde nok været den lange rejse, som havde gjort hans mave lidt urolig, og så hjalp det ikke at der var koldt, og han fik vin på en forholdsvis tom mave. Der var hvert fald masser af rationelle grunde til hvorfor hans mave havde opført sig så mærkeligt. Men han ville ikke sige nej til et glas vin mere. Frederik vidste hvert fald nok om vin til at han valgte dem som Rasmus virkelig kunne lide.
Han smilede lidt, som han gik ned af trappen, som Frederik kort forklarede at han jo allerede havde set det meste af stueetagen. Han regnede nok med at der ville være en spisesal, men den ville han jo komme til at se, og så regnede han med at resten var forbeholdt tjenestefolket, hvilket ikke var så nødvendigt for ham at se. Så ville han nok mere have forventet at han ville være her for at være ansat som bestyrer. Det ville dog være god erfaring til når han uvilkårligt skulle til at hjælpe sin bror, men det ville nok ikke være passende stilling for ham.
"Hvor længe har De boet her på Svennings Gård?"
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 08.03.2021 12:18
 Stilheden lagde sig lidt mellem dem mens de gik, noget der fik Frederik til at få det lidt underligt. Han havde lyst til at prikke Rasmus i siden, klappe ham på skulderen eller puffe lidt til ham. Bare et eller andet der kunne få en lyd ud af den yndige, krølhårede mand. Men han var også godt klar over hvor underligt det ville være.  Og upassende,  Rasmus var trods alt en Prins og de var begge mænd. 
 Heldigvis var det som om Rasmus kunne mærke hvad Frederik tænkte på, og han brød stilheden. Blikket gled lidt betragtende ned over Prinsen, inden han så frem for ikke at falde på trappen.
 " Omkring to år, efterhånden. Samme tid som jeg har været i oliehandlen. " forklarede ham. Rasmus havde jo spurgt ind tidligere til hvor længe han havde handlet med olier. Det var stadig ret nyt for den mørkhårede mand, men han fandt det spændende og interessant, så han taget sig tiden til at sætte sig ind i det hele. Og så var handel jo ikke helt nyt for ham.

" Inden da, hjalp jeg til på mine forældres gård med at sælge fisk og hvad de ellers fandt på bunden af Azursøen. " Frederik trak lidt på skuldrene som om det ikke var noget særligt.  Det var det jo heller ikke rigtig for ham. Han var trods alt vokset op med det. Hvorfor han var rejst fra Azurien til Safiren, var han ikke sikker på om han var interesseret i at nævne. Skulle Rasmus spørge ind til det, skulle han nok komme med en eller anden form for forklaring. Ingen fik at vide hvad der rigtigt var sket.
 Da de nåede bunden af trappen stoppede Frederik op og nikkede mod døren til højre.
 "  Det var derinde studiet var. Der vi kiggede på olierne.  " forklarede han, selvom de havde været det inde. Han vidste at han selv hurtigt mistede overblikket over hvad vej man var kommet ind og ud af steder, når man var et nyt sted. 
 " Herinde er spisestuen, " Sagde han idet han i stedet begyndte at gå mod døren til venstre for dem. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Krystal , Mee
Lige nu: 3 | I dag: 13