Jerntænder og dådyrøjne

Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1446 år

Højde / 156 cm

Hobbit 05.07.2020 22:41
Ella var ikke sikker på hvordan det hang sammen, men hans klodsede fremgang, nervøse stemme og akavede tilgang fik hende til at slappe af og smile. Det var sødt. Han var sød. Smerten føltes nemmere at bære og ignorere når hun havde det at tænke på og smile over. Et blidt smil der var underholdt.
Et smil der faldte og øjne der gled ned over hans ansigtstræk som alvoren meldte sig. Blikket gled længere ned til det ramte hendes ankel hvor de gule væske gjorde sig gældende.
Ella kiggede tilbage op på ham, som han genvandt hvad man nok nærmere kunne kalde et professionelt ydre. Alvoren i situationen gav hende bange anelser og hun skuttede sig en smule sammen. Nervøst bed hun sig i læben, som hun nikkede til hans ord. Visende at hun hørte og forstod.

"Nej, ikke jeg har bemærket" kom der lavmældt inden hun sank klumpen der havde formet sig i halsen. Frygten krøb op af rygsøjlen på hende som en klam slange. En slange der var på vej op for at ligge sin skællende hale om halsen på hende og klemme til, så det føltes som om hun ikke kunne få luft.
Hun lukkende øjnende, lænede sig ned igen så hendes skuldre kunne få en pause og forsøgte at holde de paniske rystelser en smule i ro. Som han kom tilbage, var hendes blik rettet direkte op i loftbjælkerne, med våde øjne. Hvorfor havde hun ikke været bedre til at passe på. Hvorfor var sulten altid så overdøvende, at hun ikke længere brugte magi. Hun hadede det, men vidste af mange års erfaring, at det ikke var noget hun kunne bekæmpe.

Oswald

Oswald

Bonde og dyrepasser.

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 41 år

Højde / 176 cm

Sparks 05.07.2020 22:57
Hans bryn var knyttet mod hinanden, og dannede en dyb og alvorlig fuge mellem dem. Men han lagde også hurtigt mærke til den forvirret og bange mimik der blev dannet i hendes ansigt. Hans alvorlige mine, blev blødnet lidt op, da han gav hende et forsigtigt smil. “Bare rolig, det er en god ting at vi har opdaget det så hurtigt - og vi skal nok få det hele til at blive bedre igen. Ellers kender jeg en god urtekyndig jeg kan kalde til, som kan kigge på det - bliver det værreprøvede han at berolige hende med - selvom han også vidste at det nok ikke ville virke. Hans fingre gled nænsomt hen over hendes pande og nussede blidt hendes hårkant. Sådan gjorde han også med dyrene, når han kunne mærke på dem de var særdeles nervøse - ikke for ham, med for situationen.

Jeg henter lige de ting jeg skal bruge.” Sagde han hurtigt, og lod før han gik hånden glide hen over hendes blonde krøllede lokker.  
Med hurtige skridt forlod han hendes liggende skikkelse i sengen, og gik ellers slavisk igang med at gøre klar til at tilse hendes sår. Hans blik lagde sig kort på solen der var ved at bevæge sig ned mod horisonten. Dette betød, at han ikke nåede dagens arbejde - men det var okay. Lige nu var hun vigtigere.
Han fik vandet op og koge, fandt de healende urter der skulle bruge til at hjælpe med at få betændelsen ud. Og fandt også bark der skulle tage feberen og betændelsen i kroppen, ved man tyggede på det. 
Da han havde fundet hvad han skulle bruge, gik han tilbage hos hende igen.
Stadig alt okay?” Spurgte han, med et blidere smil på læberne end før. Og begyndte at stille tingene op. 
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1446 år

Højde / 156 cm

Hobbit 05.07.2020 23:09
Hans beroligende ord virkede ikke nær så effektivt som hånden mod hendes pande. De opspillede bange øjne faldte til ro, som hun, som en kælen kat, gned sit mod hånden med lukkede øjne. Hun stolede på ham. En handling der formentlig afslørede at hun altid havde været mere dyr end menneske, eller at hun var så nært knyttet med sin dyreform at hun havde adopteret dens mannerismer til sin menneskeform.

Det tog en kamp ikke at begynde at pille ved såret eller røre sin ankel. Noget i hendes trak for at hun skulle fuldføre en handling. Gøre bare et eller andet for at hjælpe sig selv, men hun vidste at når alt kom til stykket, var han meget mere kvalificeret. Men tiden føltes lang. Alt for lang.
For ikke at tale om den dårlige samvittighed der løb igennem hende. Hun var kommet dumpende, hun havde gjort sin skade værre, og det var garenteret også noget hun havde gjort der havde frembragt hævelse og betændelse. Taget hans opmærksomhed væk fra hans daglige arbejde, og de andre dyr der behøvede hans hjælp.
Hun følte sig mildest talt dybt ulykkelig.

Noget der også kom til udtryk ved det lidt grådkvalte svar til hans spørgsmål. "J-ja" selvom det ikke var helt sandt.

Oswald

Oswald

Bonde og dyrepasser.

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 41 år

Højde / 176 cm

Sparks 06.07.2020 00:21
Måske havde hans formulering været en anelse forkert - han vidste jo ikke alt var okay. han havde jo egentlig ment at spørger, om tingene var blevet værre. Men igen, talte han hurtigere end han havde nået at formulere tankerne i hans hoved. 
Du behøver ikke lyve - og er symptomerne blevet værre imellem tiden?” Spurgte han, mens blikket var rettet mod såret, han kunne næsten se hvordan at det måtte pulsere af varme og smerte. Han havde selv haft lignende sår. Især da han havde flygtet fra hans familie, hvor længe han ikke havde ligget på dødens rand da han endelig var blevet taget ind af manden der før havde boet her på gården. “Her” sagde han og rakte hende barken; “Tyg i den, lad den varme lidt på tungen også - efter noget tid vil du mærke hvordan at den dunkende fornemmelse gerne skulle stilne af.” Han betragtede hende i et rum tid, lod varme fingre ligge beskyttende på hendes læg. De brune øjne der stadig betragtede hende, afventende. Da han følte at der var gode nok tid dyppede han den rene klud i det varme vand, og begyndte lige så stille at fjerne betændelsen der væskede fra hvor tænderne fra fælden havde grebet fat omkring hendes ben. 
Det sker nogen gange, især fordi at jægerne hellere ikke rengøre deres fælder” hviskede han forsigtigt - “Se du bare, i morgen vil det se bedre ud. Jeg tænker vi i aften lader det få frisk luft - det er altid bedre, at give sår lov til at trække frisk luft. Der erfarede jeg efter at blive bidt af en af trehalerne - deres tænder har så meget skidt i dem, at jeg nær havde mistet min hånd fordi blodforgiftning var vokset i såret fordi jeg havde lukket det til.” Grinede han en smule akavet, mens han blev ved med hans nænsomme behandling af hendes sår.
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1446 år

Højde / 156 cm

Hobbit 06.07.2020 00:33
Ella blinkede skyldigt et par gange før hun rystede på hovedet. Hun havde ikke bemærket hvis det var blevet værre, for det hele gjorde bare ondt ogh dunkede ligemeget hvad. Måske var hun hævet lidt mere op og blevet lidt mere rød, men det havde ikke været så stor en forandring at hun havde set det som værende netop det. "Undskyld" hun var stadig ikke helt vant til hvad der var normal adfærd blandt mennesker. Nogen foretrak at høre sandheden, andre ville gerne havde en løgn serveret. Hun noterede sig at Oswald gerne ville vide sandheden.

Hun rakte hånden frem, tog imod barken og snusede lidt til den før hun villigt stoppede det i munden og fulgte instrukserne. Tgge i den, lade den hvile og varme på tungen en smule skiftevis og mærke effekten. Effekten kom først i hendes tunge der mildest talt blev en smule følelsesløs, før det syntes at virke på det betændte og hævede område.
Benet var afslappet, så meget det nu engang kunne lade sig gøre når smerten skød igennem, men så snart det varme vand rørte huden spændte musklerne i læggen op og tæerne krøllede sig kort. Indtil hun genvandt kontrollen, tog en dyb indånding gennem næsen og tvang benet til at slappe af så han kunne udføre arbejdet.
"Hvor fandt du trehalerne?" hun genkendte navnet, og for sit indre så hun de unger hun havde helbredt. Ikke at Ella kaldte det at helbrede, men det gjorde alle andre. Hun huskede dem ikke fra før. Ikke fra sin trance af sult, men kun resultatet efter hun havde fået energien fra sygdommen der havde fæstnet sig i dem.

Oswald

Oswald

Bonde og dyrepasser.

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 41 år

Højde / 176 cm

Sparks 06.07.2020 01:01
Han trak en smule nonchalant på skuldrene, som hun undskylde. For ham gjorde det intet, hun var jo heldigvis nem at tyde - i hvert fald i de få timer han havde lært hende at kende. Så havde hun været en kvinde, hvor mange af følelserne lå i hendes ansigtsfolder. Men hans tydning af hvem hun var som person, var hun hellere ikke typen der havde lyst til at ligge skjul på hvad hun følte. Hun gjorde det enden af nød, eller fordi hun ikke vidste eller turde fortælle sandheden - eller anden mulighed, være til besvær for nogen. 

Han var optaget af at rense hendes sår, at han først ikke lige helt havde hørt hvad hun havde sagt. Han kiggede en smule forvirret på - her kom det nok ind, at han snakkede ganske ofte til hans dyr, eller ikke hans. Men dem som han havde der gik rundt på gården, og de svarede jo ikke igen - eller stillede spørgsmål. Men efter noget tid, hvor han havde betragtet hende, dukkede hendes ord og han forstod hvad det var hun havde spurgt om. Hvor han havde fundet trehalerne. “Jeg fandt hende, som der rendte os i møde igår. I en lade hos en anden gårdmand - han havde slået hendes mage ihjel, og var tæt på at slå hele familien ihjel, da han mente de var lige så slemme som rotter.” Hans mine spændte sammen i et anstrengt udtryk. Han sukkede og rystede på hoved. “Jeg var kun kommet forbi, fordi jeg skulle købe korn af ham - heldigvis fik jeg ham overtalt til at jeg tog dem med mig. Mange ser mig som områdets tosse. Men vil hellere blive set som det, end at lade uskyldige dyr dø, fordi folk ikke kan være ordenligt mennesker.
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1446 år

Højde / 156 cm

Hobbit 06.07.2020 01:17
Ella forestillede sig levende hans fortælling. Hvordan de stakkels dyr var blevet truet og hunnen havde ladet livet fordi en bondemand ikke forstod, eller ikke ønskede at forstå hvad dyr han havde med at gøre. Den triste trækning gled over Ellas ansigt som hun lyttede til hans ord.
Ella løftede sig op at sidde, uden at flytte det ben som Oswald arbejdede på, men bøjede i stedet det andet. Det krøllede hår faldte ned og omkredsede hendes sørgsmodige ansigt, men et blidt smil omend trist, bredte sig på hendes læber. Den forhåbning om at det tydeligvis ikke var alle mennesker som var onde ved dyr. Ikke alle som bare så dem som skadedyr, hvis de ikke havde et egentlig formål. Det var selvfølgelig ikke alt hun havde set, for ikke alle mennesker var sådan. Det nægtede hun i hvert fald at tro på, men hun var sikker på at hun ikke havde mødt nogen som ham før. Ikke nogen som var så uselviske.
Hun rakte sin hånd ud mod ham og lod fingrene røre hen over hans kind og hen over hans hår ved øret. "Du må være det bedste menneske der eksistere. Om du så er tosset eller ej" pointerede hun både trøstende og blidt. Han havde hjulpet så mange, uden at forvente noget til gengæld. Fingrene gled ned over hans hår og øre, før hånden lagde sig ned på hans skulder.

Oswald

Oswald

Bonde og dyrepasser.

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 41 år

Højde / 176 cm

Sparks 06.07.2020 01:39
Han så ikke hendes ansigt, han var alt for optaget af hvad hans fingre var igang med at arbejde med - nemlig sikre at der ikke længere var noget gulligt væske der boblede frem. Og da han var færdig, lod han grød han havde lavet ud af healende urter dække hen over de mange sår hun havde påført sig. Først der, kiggede han op - men mens fordi at nogle fingre begyndte at røre ved hans kind. De brune øjne betragtede hende en smule forvirret - igen, dette var en mand der ikke var vant til, at de væsner han hjalp kunne give nogen form for affektion - eller ord tilbage til ham. 
Det bragte dog et stille smil på hans læber, som han betragtede hende - ja næsten taknemmeligt. Det var altid rart at høre hvad andre mennesker synes om en - især når det var til og med gode ting, som de mente han var. Han rømmede sig en smule forlegen, og lod blikket glide ned mod anklen han havde fået ordnet. 

Som jeg forklarede før, det kommer også af et sted af selviskhed - nemlig et forsøg på at redde min egen sjæl. Men tak Ella, det betyder meget.” Hans hånd lagde sig på hendes, som den havde lagt sig på hans skuldre. “Jeg bliver lige nød til at se til alle dyrene. Jeg kommer lige med noget du kan drikke - også har du strenge ordre på at blive i sengen og ikke fjerne dig. Wallis, sørg for hun gør som hun får besked på.” Ulven sprang op i sengen, og lagde sig resolut ved siden af Ellas skikkelse og puffede hende blidt med snuden. Han lo lavmeldt, som han rejste sig op - gik ud i køkkenet og kom tilbage med noget sød te. 

Vi ses om lidt.” Mumlede han, og lod blidt hånden ligge på hendes panden. Strøg hende hen over håret, og gik igang med de sidste gøremål for dagen.
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1446 år

Højde / 156 cm

Hobbit 06.07.2020 16:02
Der gik et sæt igennem hende som grøden ramte hendes hud og det sendte en ubehagelig følelse op igennem benet. Hun kom med et halt grys, men forholdte sig nogenlunde i ro.
"Jeg skal nok blive" grinede hun velvidende at det havde også været hendes plan sidst at holde sig i ro mens han var ude og arbejde. Det havde de begge set hvordan endte. Wallis så heller ikke ud til at havde noget imod at skulle udføre dette stykke arbejde. Ella kælede den store ulv over hovedet som snuden puffede til hende - overvundet og klar på at ulven nok placerede sig over hendes overkrop skulle hun så meget som overveje at rejse sig.

"Tak" hun lukkede øjnende halvt i, og åbnede dem først igen som Oswald gik videre ud til de andre dyr. Hun havde dårlig samvittighed over at havde taget tiden fra hans dag. Ødelagt hans hverdagsrytme, men selvfølgelig også taknemmelig for at han havde taget sig af hende. På et eller andet tidspunkt måtte hun finde en måde at betale tilbage.
"Nå Wallis.. Jeg må hellere gøre som jeg fik besked på" grinede hun muntert og lænede sig tilbage i sengen, afslappet. Foden lå lidt hævet på en pude, og hun tykkede stadig en smule fraværende på barken han havde givet hende. Chancen var stor for at hun inden længe ville falde i søvn og nyde en lur.

Oswald

Oswald

Bonde og dyrepasser.

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 41 år

Højde / 176 cm

Sparks 06.07.2020 19:10
Hans blik lagde ganske kort på hendes skikkelse, og et smil spredte sig da han så at Wallis allerede havde lagt hans vægt oven på hendes brystkasse. Men det var ganske tydelig, hvor nænsom den store dyr var. Trods at hans ingen koncept havde om hvor stor han i virkeligheden var - det kunne man i hvert fald se, når han hylede op, når han blev bange. 
Han rystede kort på hoved, og skyndte sig ud af døren. Han måtte hellere gøre sine pligter inden at natten ville falde over gården. 

...

Solen var for længst gået ned, da han endelig lukkede døren. Træt fik hævet de ind mudret støvler af det ømme fødder, han sad lidt på den lille skammel i entreen og sukkede dybt. Det at det værkede i hele kroppen, fortalte ham at det havde været en god og produktiv dag. Og han holde også mest af, at han blot kunne få hans aftensmad også liste ind i hans seng. Hvilket også var det han gjorde. Glemte lidt, at han måske burde spørger Ella om hun havde behov for noget at spise. Men en lille stemme fortalte ham også, at hun nok ikke ville have noget - lige som sidst. Og efter han havde set, hvordan hun havde stået over hvalpene i stalden - måske havde det noget at gøre med, at hun ingen lyst til mad havde. I hvert fald ikke den han kunne tilbyde. 
Suppen han havde lavet forleden blev varmet op, og han sad en smule i sit eget sind på en stol i stuen, og stirrede stift frem foran sig. Før han mærkede en våd snude mod hans læg. Da han kiggede ned, så han den voksne Trehale der bjæffede lidt og derefter lagde sig i en rund kugle på hans fødder. Han var i sandhed en velsignet mand. 
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1446 år

Højde / 156 cm

Hobbit 06.07.2020 20:54
Ganske som forventet faldte hun i søvn. Wallis varme hovede holdte hende fra at flytte sig så meget som en centimeter. Ikke at tyngden fra hovedet generede hende det fjerneste. Hun havde trængt til at sove smerten væk, for hun blev en smule forvirret da lyden at skridt nåede hende øre.
Der var mørkt omkring hende, og Wallis løftede en smule søvnig hovedet for at lade hende rette sig op. Hun rakte ud efter den nu kolde søde te og drak den dejlige væske. Hendes ankel føltes også mere rolig, omend hendes ben var tunge. Lydende blev mere tydelige og hun gættede på at Oswald var tilbage. Et blik til siden og den sorte himmel gav hende dårlig samvittighed helt ned i maven. havde han arbejdet så længe, fordi hun havde forstyrret ham.

Duften af mad ramte hendes næsebor men frembragte ingen sult. I stedet, fik hun lidt besværligt og lidt kæmpende med ulven, sig sat op af endevæggen og nydt det sidste af væsken i koppen.
Hun regnede ikke med at flytte sig. Hun huskede samtalen fra tidligere, og af hvad hun efterhånden havde erfaret, så ville han hellere overlade hende sengen end at hun fik lov at humpe et andet sted hen. "Skal du ikke spise? Eller tager du din opgave meget alvorligt" puslede hun lavmældt om den store ulv som kom med et tungt dybtfølt suk. Pligtopfyldende kræ.

Oswald

Oswald

Bonde og dyrepasser.

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 41 år

Højde / 176 cm

Sparks 06.07.2020 23:06
Han gabte voldsomt, som han endelig fik spidst det sidste af maden i skålen. I en nærmest trance, gik han igang med at fylde dyrenes mad skåle der var inde i hovedhuset. Trehalen jublede næsten, som den fór hen for at spise dens mad. Uglen der sad og betragtede ham tungt fra sin pæl i hjørnet, fik lagt en mus i dens skål. Og sidst men ikke mindst, åbnede han op for kassen der var fyldt med Wallis mad.
Nogle tunge porter kunne høres ramte gulvbrædderne fra sengen - men det var med en helt anden forsigtighed end normalt. Nogen gange, kunne man være nervøs for at Wallis ville rive huset ned, i hans jagt hen til maden. 
Kræet kom valtrende ud fra soveværelset. Gabte, og blinkede tungt - det var tydeligt at han lige var stået op. Hvilket fik smilet frem på Oswalds læber. “Du har gjort et fint stykke arbejde.” Hvilket blot blev mødt med en fnysende lyd, og derefter blev overtaget af tænderne der tyggede på kødet der lå parat til ham.

Derefter luntede manden ind i soveværelset. Han havde det stearinlys han havde tændt, med i en holder. Derfor kunne han også se at Ella var vågen igen. Han smilede blidt. “Bedre?” Spurgte han forsigtigt, som han satte stearinlyset fra sig. Og hæv den beskidte skjorte af sig. Den blev lagt i en bunke af allerede beskidte skjorter. 
Vil du have noget mere at drikke?” Spurgte han, som han samlede det beskidte tøj samme i sine arme - han kunne jo ikke helt tillade sig, at lade Ella ligge i dunsen af hans svedne og beskidte tøj. Og når han nu alligevel skulle ud af rummet igen - kunne man vel godt være venlig. 
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1446 år

Højde / 156 cm

Hobbit 06.07.2020 23:20
Skulle hun, ville hun nemt kunne vågne op og holde sig sådan, men ud fra mørket omkring hende og det faktum at hendes krop stadig føltes som bly, tvang hun ikke sin krop til at vågne længere op end at hun var ved bevidstheden. "Ja, men træt stadig" gabte hun, afslørende at hun ligesom Wallis havde sovet godt og grundigt. Hans næste spørgsmål medførte at hun rystede på hovedet. At han begyndte at fjerne sit beskidte tøj generede hende ikke det fjerneste. Hun havde set hans overkrop før, og de ar der medførte over den, og dermed blev der heller ikke stilt nogen spørgsmål da de blev synlige i sterinlyset skær.
Der var dog en taknemmelighed i hendes smil som han samlede det beskidte tøj op for at kaste det et andet sted. Nok havde huset en konstant lugt af dyr, foder og lignende, men det var ikke helt det samme som beskidt tøj.

"Undskyd, du skulle arbejde længere.. på grund af mig" hun gabte mellem ordene, men det var stadig højt nok til at han kunne øre det hvis han var nået ud af lokalet. Hun følte sig næsten skiløjet, som hun puttede sig bedre ned i puden bag hovedet. Hun håbede søvnen gjorde underværker for sået. At hun ikke behøvede være i stilstand i flere uger, selvom det nok var sundest. Så igen. Hun var i godt selskab.

Oswald

Oswald

Bonde og dyrepasser.

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 41 år

Højde / 176 cm

Sparks 07.07.2020 00:55
Træt er bedre end at have voldsomt ondt” sagde han med smil i stemmen, som han nikkede, da hun rystede med hoved. Derfor blev det også en smule henkastet, da han gik ud i vaske rummet og smed hans tøj i en af kurvene derude. Han burde nok få vasket noget tøj, ellers ville der snart ikke være flere. Da han kom tilbage, stod han en smule akavet - de havde jo snakket om de ville sove i samme seng. Og det gjorde ham nu ikke så meget. Det var mere at han så tit sov enden nøgen eller med næsten ingen tøj sammen. Derfor åbnede han klædeskabet, og fandt nogle lidt gamle sovebukser frem. Dem trådte han hurtigt i - bukserne og sokkerne havde han taget af ude i vaskerummet. 

Da han var hoppet i dem, begyndte hun at snakke igen - han vente hurtigt sin opmærksomhed mod hende. “Det er helt okay Ella - det skal du virkelig ikke tænke over.” Han gik hen til sengen og kravlede under sengetæppet. Med et dybt suk, lukkede øjnene - det var virkelig skønt igen at være i sengen dog. “Er bare glad for, jeg endelig kan ligge mig til at sove. Og jeg nåede at ordne marken - så i morgen. I morgen, kan jeg sove lidt længere.” Gabte han stort, og vente sig så mod stearinlyset og pustede det ud.
Har du problemer i nat, skal du bare vække mig” hviskede han søvnigt - og lige så snart han havde lukket øjnene faldt han også i søvn. 
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1446 år

Højde / 156 cm

Hobbit 07.07.2020 01:02
Ella begyndte at brumme som svar når han sagde noget. En tydelig indikator af at hun ikke var helt vågen og faktisk parat til at falde i søvn igen med det samme som sterinlysets lys var væk.
"Det lyder godt" kom der snøvlet fra hende. Han fortjente at få lov til at sove længe. Det var noget af et arbejde han havde påtaget sig, og hun tvivlede på at han nogensinde havde fri. Sådan var vel med livsværker.
Hun bemærkede ikke hvad tøj han havde eller ikke havde på. Hun selv var i den samme tynde kjole som tidligere. Hun havde vendet sig til tøj når hun var i menneskeform, selvom hendes dyreform var en helt anden sag.

mhm. Det eneste svar der kom som respons på hans sidste ord før søvnen indtræf. Hun nåede at høre hans vejrtrækning blive tung, og en smule imponeret over hvor hurtigt det gik før hun selv faldte i søvn.
At hun så i løbet af natten var krøbet tættere på varmen han udsendte og puttede op af ham, som nattekulden for alvor tog fat om huset, var en ting hun ikke umildbart havde regnet med. Men hun lå godt, trygt og varmt. Hvilket var alt hendes sovende skikkelse bekymrede sig om.

Oswald

Oswald

Bonde og dyrepasser.

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 41 år

Højde / 176 cm

Sparks 08.07.2020 13:16
Det var en kombination af Wallis der klynkede - tydeligvis i håb om at kunne komme ud og få mad. Solens stråler der skinnede ind fra vinduet - og den stigende krops temperatur. Det var lige før, at han blev bange for, at han måske var ved at komme ned med en feber. Men da de brune øjne endelig slog op, kunne de ligge sig på et voldsomt hav af lyse krøllede lokker. Lokker der lå hen over hans ansigt, og hans brystkasse. En hånd havde listet sig rundt omkring hans talje - og da søvnen endelig var blevet blinket ud af hans øjne. Kunne han ikke andet end at smile af hende. Hun havde ikke overdrevet da hun havde sagt, at det med at ligge i seng med andre, var noget hun havde noget mod. Det mindede mest af alt som et dyr, der søgte efter varme - som så ofte betød, at man kunne komme hurtigere til hægterne igen. 
Hans hånd lagde sig nænsomt på de bløde krøller, men sådan fik han ikke lov til at ligge længe - der var trods alt en stor ulv, der havde krævet hans opmærksomhed. 

Hans ben blev trukket ud af sengetæppet, af Wallis nænsomme tænder. Hvilket gjorde an en boblende latter gled hen over hans læber. 
"Okay - okay, jeg står op nu." mumlede han stadig en smule grødet af søvnen, og begyndte at vikle sig forsigtigt ud af Ellas arme - selvom han havde en formodning om, at hun nok ville vågne under alle omstændigheder. Men man kunne jo være en venlig person, og lade hende sove videre, hvis det var hvad hun trængte til.
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1446 år

Højde / 156 cm

Hobbit 22.07.2020 16:47
Ella sov tungt. Ikke spor påvirket af den stigende varme der brændte som var der feber igennem kroppen på hende. Hun var vant til at have pels og sole sig i solen, dette var en anden form for varme, men intet hun ville blive utilpas i. Hun bemærkede ikke engang solens stråler eller at Wallis var begyndt at klynge. Hun sov, for at få betændelsen ud af kroppen, bruge så lidt energi som muligt og blive rask igen.
Ella brummede lavmæld som der blev flyttet ganske let med hendes hovedpude, der vidste sig at være Oswald. Hendes greb om ham strammede let til for et kort øjeblik, før hun mærkede hans forsigtighed i at få armene væk så han kunne slippe fri.
Wallis var tilsyneladende ligeglad med at han stjal hendes varmepude, og det var med en ny brummen hun ganske let løftede hovedet og så frem for sig med et søvndrukken udtryk. Det var ikke fordi Ella var kendt for at sove længe eller meget. Faktisk var søvn en mærkelig substans for hende, men lige nu var den kærkommen og vigtig for at hendes ben kunne læges hurtigere. Nok var hun ikke menneske, men hendes krop var og den behøvede tid. Selv hendes dæmonform havde påtaget sig skader nok til at det ikke bare lige var væk over natten.
Behøver du” hun kendte godt svaret og fik da også efter en hård indre kamp med sig selv, trukket armene til sig for at frigive sin varmepude til dagens gøremål. Hun lå lige så godt! Hvad skulle det her nu til for.

Oswald

Oswald

Bonde og dyrepasser.

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 41 år

Højde / 176 cm

Sparks 02.08.2020 11:09
Der var noget næsten helt idyllisk at vågne op på den her måde. Hvilket var mærkeligt, taget i betragtning af at han ikke kendte Ella særlig godt. 
Måske var det hellere ikke helt sandt, på trods af den nu anden dag af deres bekendtskab. Så var de allerede gået meget igennem. Og hvis der var noget som havde en tendens til at ruste folk sammen. Så var det når man passede på dem, når de var syge. 
"Beklager" brummede han, med et halvt smil på læberne - som han ganske kort tid lod hans fingre nusse hende hen over de mange bløde lokker. "Men du bliver bare liggende - skal bare lige sørger for alle dyrene får mad." sagde han og rejste sig, dog en anelse modvilligt. 
Hvis det stod til ham, ville han også bare blive liggende ved siden af hende. Mest af alt, fordi det altid var svært at komme op. Hvor mange dage var han ikke stået op, før at solen var tittet frem? Hvor mange af dem, havde han ikke ønsket han kunne blive liggende, men også altid gjort det fordi han havde lyst? Alle, der måtte svaret være klokkeklart. Alle. 

Han gik hen mod skabet, trak i hoser og en kjortel. Sendte hende et lille nik med smilet stadig på hans læber. Inden at han gik ud af døren, med den store ulv i hælene. 
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1446 år

Højde / 156 cm

Hobbit 28.08.2020 21:46
Ella brummede en smule utilfreds men med et smil på læben, som hun skuttede sig tilbage ind i tæpperne. Nej, hun var ikke tilfreds med at hendes varmedunk gik, men hun vidste også godt at han skulle. Pligter var da virkelig noget der kunne ødelægge mange ting!
Kommer du så tilbage igen bagefter?” gabte hun en smule fraværende som hun modvilligt åbnede øjnende og kiggede op på ham som han trak i tøjet.

Et lille grin forlod hende som Wallis fulgte Oswald ud og efterlod hende alene. Hun var stadig træt, og hun havde lovet at blive liggende og ikke gøre noget dumt. Dumt, ja det var når man gik på sin fod når den var et stort sår og ikke lige havde tanker for at det var en dårlig ide.
Hvad kunne hun sige til sit forsvar? Hun var sulten.

Men hun blev i sengen. I hvert fald til han kom tilbage, for selvom dyrene naturligvis skulle havde mad, skulle Oswald også! Hun vidste at morgenmad ville blive en ting før eller siden. Men nok først når solen for alvor var stået op og brændte igennem vinduet. Imens kunne hun trække den sidste varme til sig fra hvor han havde lagt før.

Oswald

Oswald

Bonde og dyrepasser.

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 41 år

Højde / 176 cm

Sparks 11.09.2020 22:58
Han nåede lige at stoppe på, som han var på vej ud af døren. “Hva, lokker du mig i fordærv og siger jeg skal komme tilbage i seng, og bruge resten af min dag der?” Han grinede let, og rystede på hoved. Men tanken var yderst lokkende, og alle havde vel brug for en dag fri? Eller så meget fri han nu kunne tillade sig at tage. 

Så da han endelig var færdig med at se til alle dyrene, så til de trehalede hvalpe som der nu hyggede sig i bedste velgående. Det hun havde gjort, lige meget hvor meget hun selv måtte afsky det. Sikkert grundet til andre folks reaktioner, så var det en smuk og fantastisk ting. I hvert fald gennem hans øjne, hun havde sørget for de overlevede. Han ville ikke have givet dem meget længere end en uge, før at de ikke længere ville være til stede i dette liv. 
Træskede han tilbage ind i huset, smed de mudret støvler og betragtede de truende mørke skyer der pludselig rullede hen over himlen. For en dag der havde startet ud så smuk, med solskin og varme, så havde det bestemt ændret sig hurtigt. 
Han gik beslutsomt ind tilbage i soveværelset, og væltede ned i den med et kæmpe gab. “Nu tror jeg ikke jeg kan flytte mig fra sengen længere.” Mumlede han, kun for at høre hans mave der begyndte at rumle. “Nå okay, så om lidt - men ikke lige nu” grinede han og lukkede øjnene. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack, Echo, Muri , Tatti
Lige nu: 5 | I dag: 12