Selvom Thanos stod med ryggen mod Zirra, var hans opmærksomhed rettet mod hende. Ikke fordi han troede, at hun ville have evnerne til at slippe fri eller udgøre nogen fare, men sådan var han nu bare engang indrettet. Så hendes stemme kom ikke som en overraskelse, da hun valgte at snakke til ham. Han lukkede tasken og vendte sig mod hende med hovedet svagt på skrå. Thanos var en meget bogstavlig mand og hvis han ikke havde fået en ordre på noget, var det ikke noget, han var blevet betalt for, kunne man ikke regne med, at han gjorde det. Der var ingen, der havde sagt til ham, at han skulle holde sin arbejdsgivers identitet hemmelig, ikke for denne opgave. Så han overvejede blot kort, om han kunne give den videre uden at bryde noget af hans aftale.
Det kunne han godt. Men han valgte en mellemvej. Intet navn.
"Det hele handler om krystaller. Min arbejdsgiver er en mand, der fik et nej, hvilket vil koste ham mange penge. Jeg kender ikke detaljerne, men underskriften på brevet var Cetus Hark." Han betragtede hende kort, inden han efterlod tasken på bordet og tog skammelen foran Zirra, inden han stillede den på plads. Han brød sig ikke om at efterlade sig et rod, selvom han vidste, at han aldrig ville komme tilbage til denne bygning igen. Det var han for forsigtig til.
Han trak let på skuldrene. Han havde uden tvivl været for dygtig til en opgave som denne. Eller, det havde det jo vist sig, at han ikke havde været, men ingen sagde, at han ikke måtte tage en af de mindre farlige opgaver ind i mellem, og denne havde lydt interessant. Især som han opdagede, at Cetus Hark ikke var en mand, man lige kunne opspore.
"Min arbejdsgiver ønskede sig hurtige resultater." Hans forklaring på, hvorfor man havde søgt hans kunnen. Han gik over til pejsen, hvor han spredte de sidste stykker af brændende træ, så ilden snart ville dø ud. Ingen grund til at efterlade en livlig ild, der kunne brænde byen ned. De efterlod lys nok til, at han uden problemer kunne gå tilbage til kvinden, der var bundet til stolen.
Her trak han sin kniv fra bæltet og for et øjeblik kunne man måske komme til at tro, at han ville stikke den i hende og afslutte sit arbejde på mere blodig vis, men i stedet satte han sig på hug og skar rebet om hendes andet ben over. Derefter rebet om hendes overkrop, der bandt hende til stolen. Hendes hænder lod han være bundet.
Til sidst gik han over til tasken. På bordet lå en lille kniv, der ikke var meget værd, men skarp nok til at skære et reb over.
"Jeg forventer ikke, at du følger efter mig. Det ville være dumt." Efter at have sendt hende et blik, der med sin tomhed fortalte hende, hvor dumt det ville være, gik han over til døren og lagde en hånd på håndtaget.
"Jeg blander mig ikke Lysets sager. Men jeg vil huske dig." Han smilede kort, lige så følelsestomt som alt andet ved ham, inden han skubbede døren op og begav sig ud i mørket for at forsvinde.
- Do I pull the trigger? Do I snap the bone? Do I suffocate? Do I send them home? -