Bogstaveligt og Figurativt Rodløs

Asith

Asith

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 189 cm

Efterlyst af Lyset

Signehn 30.08.2019 15:06

Asith trådte kort til siden og vendte sig halvt da ‘Overhovedet’ kom bragende imod teltet for at tjekke til barnet, vældig energisk til trods for den lange gåtur i den bagende sol. Hans blik forblev tankefuldt imod åbningen af teltet et kort øjeblik inden han henvendte sig til Selmy og den tilbageholdte Naem, som mærkeligt nok ikke virkede synderligt medtaget af hans situation. D gav Asith to muligheder i tankerne; Enten var han et forbandet fæ eller også havde han en plan og var derfor ikke bekymret.

Asith tog til Selmy’s side og modtog resterne af vandet. Med en flad hånd imod vandskindets bund lod han sin chakra bryde igennem og samle informationerne omkring indholdet. Mambagift? Og i en sådan stor dosering? Man kunne sikkert nakke op til flere fede rigmand med en sådan kvantitet af stadset. Så enten var giften ment til flere end bare drengen eller også ville udbyderen vide sig sikker på, at knægten ville dø ligegyldigt hvad. Tanken fik det til at løbe koldt ned ad Asiths ryg af både at være imponeret og intimideret af sit eget antitoxin. Jo, det havde været designet til at modstå gifte, som var stærke nok til at bryde igennem Asiths eget immunforsvar, men lige prævist hvor potent det var, havde han ikke været helt klar over. Endnu engang priste han sig selv heldig for at have insisteret på en halv dosering til barnet - når han engang kom tilbage til Dianthos måtte han lave nogle yderligere prøver.

Det virkede FOR åbenlyst? Asith i sin analytiske stilhed, åbnede vandskindet samt en af sine tomme flasker i mavebæltet. Han tømte den sidste smule indhold deri og lukkede igen proppen. “Et forbandet held, ja. Vi bringer kun nytte på vores rejse.” Svarede han endelig med en vis sarkasme imens han lukkede læderstroppen i sit bælte om den nye, fyldte flaske. Han lagde sit ulmende røde blik tilbage på ørkenelveren og kneb det sammen til en ubehagelig, skeptisk grimasse. “Du ved vel det blot er et spørgsmål om tid inden den fede rigmand og knægten ligger to og to sammen, ikke? Om vi fortæller dem noget eller ej.” Han hævede et af sine tatoverede øjenbryn mistænksomt. “Hvordan kan det være at du ikke allerede har taget den første og bedste kamel og taget benene på nakken?” Det gav ikke mening for ham hvorfor Naem skulle blive? Medmindre drabet ikke var i hans egen interesse eller at udbyttet var større end risikoen. Uanset hvad virkede det ikke som om at ørkenelveren var synderligt bekymret over sin overlevelse, men nærmere lettere irriteret over Asith og Selmy’s sabotage, som om de havde stoppet ham i en leg i stedet for et decideret mordforsøg der kunne koste ham sit hoved. 

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 30.08.2019 18:26
Det var ikke svært at se, at Asith havde opdaget, at der var noget besynderligt ved vandet, som nok skulle vise sig at være forgiftet, som de allerede havde fået at vide fra offeret selv. Selmy kunne fornemme det, blod ved Asiths analyserende mimik og hans lukkethed. Det gik samtidigt op for Selmy, at Asith ikke behøvede andet, end at røre ved flasken i et ganske kort øjeblik, veje den i hans hænder, og så var den analyseret. Mon han blot kunne gennemskue om indholdet var ondsindet, eller om evnen også havde andre funktioner? Spørgsmålet holdt han dog for sig selv, så mens Asith valgte at fylde den sidste sjat i et af sine egne beholdere, kiggede Selmy sig skulende om skulderen, hvor Naém fortsat stod og fulgte med. Hans ansigt viste for en gangs skyld forundring, frem for barsk, ørkenelvisk stolthed. 

Som Asith atter henvendte sig til elveren, skiftede Naéms ansigt sig tilbage og smallede øjnene mere. “Det er jeg udmærket godt klar over, mørkelver.” Svarede han spydigt, med ekstra tryk på mørkelver, som havde det smagt dårligt, da han brugte skældsordet “Jeg overlever ikke endnu en dag, når mit stunt kommer for overhovedets ører. Men i modsætning til din slags, flygter vi elvere ikke fra de situationer vi selv har sat os i. Jeg agter at færdiggøre hvad jeg startede, om så jeg dør i forsøget” Han trådte varsomt frem mod dem, mest mod Asith, som var hans største trussel og så på ham med en udfordrende energi “Har I tænkt jer at stå i vejen endnu engang? Tænk jer godt om, inden I beslutter jer.” Han gjorde et lille nik i retning mod markedet og de andre telte, og Selmy kiggede forbi Asith og Naém og så til, hvordan alle slaverne havde lyttet med i deres ellers dæmpede samtale. Han så hvordan de ligeså forsigtigt passede deres opgaver, mens de skulede ondsindet til dem. Naéms trussel virkede på Selmy, som straks fik det utilpas. De havde jo gjort det rigtige. Så hvorfor var de pludselig omgivet af så mange fjender? “I vil alle have blodhævn?” Spurgte Selmy, mens han blankt stirrede i samme retning “Det er jo et barn.” Han kunne ikke give et svar, som Naém ville høre, for selvom han ikke ønskede at blande sig, så kunne han ikke bare lade folk myrde hinanden, hvis han kunne forhindre det.

“Han bliver ikke ved med at være barn evigt.” Svarede Naém koldt og fast besluttet på, at drengen måtte dø. Han trådte dog tilbage, og blikkene fra de andre elvere forsvandt fra dem, så de to fremmede ikke længere følte sig nær så truede “Jeg er ansvarlig for at passe prinsens behov, ligesom jeg førhen passede overhovedet, da han var dreng. Og hans far mor før ham. Jeg og mit folk er trætte!”

Asith

Asith

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 189 cm

Efterlyst af Lyset

Signehn 31.08.2019 00:41

‘Mørkelver’? Hah! Det var da fandens ironisk at blive set ned på af selv de bundne og ret-løse. Spydigheden og foragten i Naems stemme var heldigvis ikke noget nyt og Asith led ingen nød af at blive talt ned til for hvorfor lade sig tynge af det uundgåelige? En ‘god’ vane, om man vil. I stedet lyttede Asith til Naems forklaring og det endte op med at i hvert fald en enkelt af Asiths mange teorier havde været rigtige nok; Alle slaverne var med på det. Om ikke andet var det langt hoveddelen, som syntes at være på Naems side og hans tilbøjelighed til at fortælle det i åbenlyshed gjorde det kun klart at han ikke frygtede at der var genstridige ører i mængden. Det vil sige, undtagen Asith selv og Selmy. Efter forklaringen sukkede Asith irriteret. Han havde brugt en rum tid på at tælle de vedrørende ører, men nu faldt hans blik igen på Naem. 

“Ret arrogant af dig at tro at du ved hvordan knægten ender op, men din arrogance bliver overgået af idioti.” Han vrængede som om han havde lugtet noget grimt. “‘I flygter ikke fra de situationer i har sat jer selv i’? Hvad er i, selvmorderiske får?” Han vippede med hovedet som om en anden vinkel af Naem ville hjælpe ham til at forstå ham bedre. “Jeg ser over seks elvere for hver rigmand her i gesjæften og har endnu ikke set en eneste vagt iblandt jer. Står du seriøst og fortæller mig at i alle hellere vil prøve jeres held an med banale mordforsøg ud af bitterhed i stedet for at smide palmebladene og skride?” Han udstødte et belastet ‘Tch’ og lavede en større gestus der hentyd til lejren i sit generelle stadie. “Er i seriøst så forbandet stolte at et barnemord og sultanens eventuelle hævn på jer alle er den bedre løsning end at tage jeres fuldtallige selv væk herfra og have et liv?” Han rystede på hovedet. “Patetisk. Hvad ved Zaladin skal man bruge lænker til når i bare står der og accepterer jeres hyrde’s dom som en flok køtere?? Så fandme hellere være en forbandet kujon og skride fra det hele! Du er ikke træt…! Du er stædig og du vil kun give menneskene endnu flere grunde til at behandle os som skidt!” Han indså ikke han havde hævet stemmen før han var færdig og lettere forpustet tog Asith et kig på Selmy og sank skuldrene i et irritabelt nederlag. “Vi går.” Proklamerede han. “Jeg vil ikke have dig indblandet i det her kollektive selvmord.” Hans blik var rødglødende og fandt Naem igen for en kort bemærkning, iltert og lidt for personligt. Det var en synkende skude… Og det var alt for velbekendt. Ære og principper? Hvorfor dø for dem? Hvorfor acceptere konsekvenserne fra et dårligt liv i stedet for at skride og søge det, som var bedre? Sabotører, var de. Dem alle sammen… Og de tilbageværende ville langsomt lide mere og mere for hver fæ-agtige beslutning der blev taget før dem.  

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 31.08.2019 16:02

Naém som ikke engang kendte Asith bedre end et dårligt førstehåndsindtryk, så mindst lige så forbløffet ud over at få en verbal omgang, som Selmy blev af at overvære det. Ørkenelveren blev kaldt både arrogant og idiot, et selvmorderisk får, alt imens Asith stillede spørgsmål, som han dårligt gav tid til at få besvaret. Det her var personligt, kunne Selmy forstå. Det måtte være en elverting? Et spørgsmål om ære, historie og kultur, som mennesker ikke havde retten til at blande sig i eller gøre sig kloge på. Naém var klart en ældre elver, selvom det var svært at se alderen på elvere ved det blotte øje, men han havde da levet længe nok til at passe mindst 3 generationer af børn i overhovedets familienavn, udfra hans egne fortællinger. Han var sikkert styret af hævngærrighed, der lå længere tilbage i tiden, som en ungelver som Asith eller et dødeligt menneske som Selmy ikke ville kunne forstå til fulde. Selmy forstod dog godt hvorfor Naém var vred, og han kunne godt forstå hvorfor ønsket om at tage alt fra overhovedet fristede... Men Asith havde ret! Der var ingen ære i at give igen, og desuden var det ikke efter Isaris vilje, i hvert fald. Det var bundet til at gå galt for ørkenelverne, og han havde ikke lyst til at se hverken elverne eller menneskene så hinanden ihjel, uanset hvem der fortjente det! 

Derfor var det også en lettelse, da Asith endelig vendte sig fra Naém, for at henvende sig til Selmy og komme væk fra den hævngærrige elver. “Ja” Svarede Selmy smånervøst, mens han kiggede skiftesvist mellem Asith eller Naém. Øjeblikket havde været intenst nok til, at han havde troet, at han ville blive nødt til at bryde ind, for at adskille dem i en primitiv slåskamp. Han tog i hvert fald i Asiths arm, for at trække ham en smule længere væk fra Naém, for en sikkerheds skyld. Asith var ikke voldelig, vidste han efterhånden, men det kunne Naém velsagtens være. Da det ikke så ud til at Naém havde tænkt sig hverken at svare tilbage eller angribe, vendte Selmy sig mod teltet, med Asith efter sig.

“Mørkelver” Naém ombesluttede sig i sidste øjeblik, og ville ikke lade dem gå lige med det samme. Eller specifikt Asith. Hvor overhovedet af lejren lod til at ignorere Asiths tilstedeværelse mere eller mindre, havde Naém samme vane overfor Selmy. Det var vist almindeligt her, at man behandlede hinanden efter race "Ser du nogle lænker på os? Tror du ikke jeg har set mine brødre og søstre løbe afsted, mange gange? Tror du ikke, jeg har set dem trække deres våben eller bruge deres evner som angreb?" Naém var af en eller anden årsag fast besluttet på at få Asiths accept "Jeg tappede ørkenmambaerne for deres gift og forgiftede drengens vandskind i desperation. Jeg erkender, at intet har været gennemtænkt, men mine muligheder er meget få herude i ørkenen."

Asith

Asith

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 189 cm

Efterlyst af Lyset

Signehn 01.09.2019 21:18

Asith var på vej til at vende Naem ryggen igen og skride sammen med Selmy, men da der virkede til at være mere usagt, stoppede han igen. Han skød et utålmodigt og mærkeligt vredt blik over skulderen for at lytte til ham.. Og hvad han sagde fik ham blot til at snerre bitterligt. Naem fik i hvert fald ikke den sympati, som han måske søgte… Men han havde trods alt lagt ud med at være en forpulet arrogant skiderik, så selvfølgelig havde Asith ikke tænkt sig at bløde op nu!  

Jo, det var blevet personligt, på en mærkelig og abstrakt vis. Asith var ikke helt selv klar over hvorfor det ramte ham så hårdt som det gjorde eller hvorfor han overhovedet valgte at lade sig involvere. Han kunne da være bedøvende ligeglad, for i sidste ende var de blevet truet af en hel lejr hvis de fortsatte med at assistere barnet derinde. Asith var måske generelt tilbøjelig til at hjælpe børn da de var nogle forsvarsløse fæ, men han havde fandme ikke tænkt sig at ofre sig selv og Selmy for det!

“Desperation??” Han vendte sig helt om igen og kiggede Naem skarpt i øjnene. “Hører du overhovedet dig selv? Du stikker hænderne gladeligt i mamba-reder for at gøre kål på et lille sengevædende menneskebarn. ‘Få muligheder her i ørkenen’? Er i ikke ørkenelvere?” Han så sig om til de overværende slaver inden hans blik fór tilbage til Naem, bittert og personligt forarget. “Kan du ikke se skoven for bare træer?? Og med Thal’Elor et stenkast herfra? ” Han havde bragt sine arme ud i en opgivende gestus inden de igen faldt ned omkring hans sider. Utroligt! Havde de virkelig deres hoveder så langt oppe i deres mesters røv at de ikke kunne se hvor nemt de kunne vende den her skude og tage styringen? Man skulle fandme tro de kunne lide det deroppe!

“Tch..!” Asith rystede på hovedet med en generel foragt. Selvfølgelig kunne Asith ikke forstå dem. Han var selv alt for langt over plankeværket til overhovedet at relatere til tiden hvor han ikke engang kunne overveje at krydse det. Al frygten og usikkerheden for om han overhovedet kunne gøre det var for længst blevet erstattet med et behov for at blive ved med at flygte og bide alle de fingre af, som forsøgte at flå ham tilbage. Han ville langt hellere skære sin hals over end at lade den blive bundet. “Og mit navn er ikke ‘mørkelver’. Det er Asith. Jeg har ikke tænkt mig at lade en mand med en fod i graven se ned på mig!” Forsikrede han ham og spyttede i jorden. Hans blik gled da til Selmy, overvejende imens han drog et langt og frustreret suk. De var ikke alle sammen de samme.

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 01.09.2019 23:03
Naém så tilbage på Asith og var fuldstændig forarget over, at få besked tilbage i den tone. Det lignede at han havde et problem med enhver fornærmelse Asith smed efter ham, og at han blot ventede på at få taletid, så han kunne skændes videre med mørkelveren. Særligt da han nævnte Thal’Elor - Eller nærmere, at Asith vidste, hvor Thal’Elor lå placeret. Det tog hans fokus helt væk fra alt andet, der blev sagt. Han gispede straks, og holdt da vejret, for ikke at udbryde noget, der ikke skulle komme ikke skulle komme slaveejerne for ører. Og heller ikke mennesket ved Asiths side. 

“Hvorfra kender du til Thal’Elors placering?” Spurgte han, og slog over i en hviskende ørkenelvisk, for at holde det privat. Selmy forstod dog godt hvad Naém havde spurgt om, på baggrund af hvad Asith havde lært på deres første natterejse ind igennem ørken med ham. “Han har det fra mig!” Svarede Selmy straks. På krystalisiansk, naturligvis, og på trods af irritationen og frygten, så talte han i et fattet toneleje “Men rolig nu? Vi har aldrig været der, og vi prøver ikke at lede efter byen, så lad Asith være.” Det var både en ordre, såvel som det var en bøn. Asith havde set sig meget vred på ørkenelveren, og havde endda spyttet ned i jorden i afsky til ham. Han håbede virkelig ikke, at det var nok til at gøre dem til deres næste mål... Selmy ville også bare leve i fred, uden at skulle blandes ind i alt muligt. De var nødt til at koncentrere sig om deres egentlige mål... Han så på Naém og fik øjenkontakt. Det var et par hadefulde, gule øjne, der slog hårdt tilbage på ham. Han hadede ham virkelig, blot fordi han var et menneske? Og så endda en fra Dianthos, som ingen historik havde med ørkenelvere. Beskeden måtte dog alligevel være feset ind, for Naém holdt da op med at tale til dem. Men det virkede mere som om, at han holdt sin kæft, fordi han var blevet beordret til det af Selmy. “Vi har ikke mere at drøfte” Efter et par sekunders ventetid, fandt han ud af, at han kunne gå igen. Han slap taget i Asiths bluse og bevægede sig ind i teltet bag sig.

Herinde tog han plads ved samlepunktet inde i teltet, hvor menneskemanden havde placeret sig, for at stoppe tobak i en pibe, hvorefter han røg af den. Røgelsespindende omkring ham havde på magisk vist tændt sig selv igen, og rummet var fortsat tåget og lugtede stærkt af lavendel.

“Du kan ikke stole mennesker her, Asith” Advarede Naém, og brugte omhyggeligt hans navn denne gang, nu hvor han kendte det “Og dit blonde lille menneske er heller ingen undtagelse. Du burde tage at bruge hovedet.” Han trådte et skridt tilbage, for at forlade ham og gå tilbage til sit eget telt.

Asith

Asith

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 189 cm

Efterlyst af Lyset

Signehn 02.09.2019 18:32
Havde Asith spillet sine kort dårligt ved at nævne den skjulte by? Måske. Han havde dog håbet på at det ville give idioten en smule håb om asyl, nu da han ikke så noget håb i at skride fra lejren. Asith rystede irriteret på hovedet og forholdt sit blik på Naem alt imens Selmy stod frem for at forsvare ham. Hadet der brændte i ørkenelverens øjne blev taget personligt, selvom de ikke var rettet imod ham denne gang og Asith tog sig selv i at forestille sig en blodig konklusion på en situation hvorpå den forpulede Naem gjorde sit had imod Selmy fysisk. Han kunne fandme lige vove. Det kunne godt være han var beredt på en død, men Asith havde ikke glemt sine lektioner i hvordan man kunne gøre processen lang og pinefuld. Det kom en smule bag på ham - denne tørst for hævn over en forbrydelse, som ikke var sket og med et dybt åndedrag tvang han ham selv til at ligge låg på det. Vreden stilnede sagte af da Selmy havde forladt samtalen og fortsat ind i teltet hvor overhovedet og barnet stadig var. Sikket rod. Asiths blik gled efter ham og kort skulle han til at følge inden han blev tiltalt igen. Hans udtryk på Naem var ikke ligeså rødglødende som før, men der var stadig ufattelig lidt interesse i at høre hans ævl om ære og mambagift. Forbandede fæ!
Ørkenelverens advarsel fik Asith til at stikke ham et bittert smil. “Jeg stoler ikke på ‘mennesker’.” Svarede han spydigt og lod ham ellers træde tilbage. ‘Bruge hovedet’. Det er fandme en parodi.” Tilføjede han da, men mest af alt til sig selv selvom han var sikker på, at med Naems gode hørelse, kunne han høre hvert et ord. “I det mindste famler jeg ikke i blinde.” Asith drejede af på sin hæl og fulgte efter Selmy ind i teltet. Han undgik specifikt nogen form for øjenkontakt med overhovedet eller barnet henne ved sengepladserne og gik direkte til sin rejsepartner. Røgelsen gjorde igen luften indenfor mindst ligeså ulidelig og tyk som udenfor og det var et under at man overhovedet kunne se røgen fra piben.
“Hul i det. Lad os friske vores vandbeholdning op og komme væk herfra. Jeg vil hellere tage mine chancer med oasen end at lukke et øje i den her slangerede.” Han talte selvfølgeligt lavt og skævede imod de andre i teltet. Hans blik faldt på barnet. De havde uden tvivl sat noget igang, men at han havde advaret ham fra at tage noget fra Naem i fremtiden, var forhåbentligt nok til at stifte en varsomhed blandt menneskene.

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 02.09.2019 22:10

Selmy lyttede naturligvis efter, om han kunne høre Asith og Naém snakke sammen udenfor teltåbningen, og det kunne man heldigvis ikke. Han havde frygtet at mennesket indenfor kunne høre det hele, og nå at straffe Naém og de andre elvere, mens at Asith og Selmy var her og skulle overvære det hele. Han vidste endnu ikke hvad han håbede på. Om drengen skulle dø eller alle slaverne... Det var ikke fordi han følte sig knyttet til mennesket, blot på grund af hans race, for Selmy følte trods alt, at de var forskellige, fordi han kom fra Rubinien, og han... Ja, han var nærmere Dianthosianer, med tætte relationer til folket i norden. 

Han kiggede hen på manden, som han havde sat sig et par pudepladser fra. Manden talte ikke til ham, mens han omhyggeligt stoppede tobakken ned i piben, og derefter arbejdede på at få gang i ilden. Flygtigt søgte han hen mod teltåbningen, hvor Asith kom ind kort efter han havde sat sig, og han måtte ærligt indrømme, at han var lettet. Han ville ikke stå ude i varmen og gøre sig uvenner med Naém og hans brødre og søstre, og han ville heller ikke være alene herinde. Han rankede sig hurtigt, som nærmede sig ham og ville tale privat til hans øre.

“Er du sikker? Vi kunne jo sove på skift?” Selmy tog i Asiths arm, lidt for at holde ham i nærheden af sig, men også for at se på Asith og gennemskue hvordan han havde det. Han havde godt bemærket hvordan samtalen med Naém havde vækket en eller anden arrig side i ham, som han ikke havde set før, når han bare havde været almindeligt irriteret eller vred omkring Selmy.

“Hvad er der los? I har måske travlt?” Spurgte manden, som ikke havde hørt hvad Asith havde sagt, men kun lige kunne se, at Asith lignede en, der var på vej til at tage plads.

Selmy vendte sit ansigt mod manden og slap dernæst Asiths arm. “Eh... Nej... eller jo, det har vi. Vi har en længere rejse foran os” Selmy kiggede på manden, der trods alt virkede venligsindet nok, trods hans slaver virkede meget urolige og hævngærige “Vi har efterspurgt et telt, som en af dine sla-eh... tjenestefolk ville skaffe til os, men hun er ikke kommet tilbage endnu.” 

“Ahh... I ønsker ikke at sove her, hvor der er sikrest?” Brummede manden skuffet og tog et par betænksomme hiv igennem piben, inden han placerede den nede i et bæger “Hvad er det præcist en ung knægt og en mørkelver laver herude i ørkenen sammen? Jeg bliver nødt til at høre...” Han skubbede bægeret med piben hen til Asith og Selmy, inden han rejste sig fra sin siddepude og gik hen for at rode i en stor trækiste. 

Asith

Asith

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 189 cm

Efterlyst af Lyset

Signehn 02.09.2019 22:38

NU ville Selmy gerne blive? Det var da ham som først havde været den der måtte forsikres om deres sikkerhed da de ankom. Asith drog et lettere opgivende suk og nåede ikke at give ham sit svar før de blev afbrudt af manden med piben, som til trods for ikke at være blandt ørkenelver beboerne i lejren, havde bare lidt for lange ører. Asith løftede endelig blikket til ham og gav ham et afprøvende, dømmende blik inden han satte sig ordentligt ned ved siden af Selmy. Med benene krydset og en hånd på hvert knæ lyttede han til knægten, som nærmest fribilsk prøvede at afværge hvad de lige havde sagt. Mandens forslag om at sove i hovedteltet fik Asith til at rynke på næsen inden han lænede sig frem og trak piben til sig. 

“Dannelsesrejse?” Svarede Asith og tog et enkelt snif af pibens lugt for at afgøre hvilken slags tobak han var blevet budt inden han selv tog et hiv. Han havde trods alt savnet sin pibe derhjemme og sine egne blandinger - ikke at han regnede med at han ville få den slags sager fra et menneske. Deres produkter var ofte lidt mere… Banale? Tamme. Asith drog røgen ind dybt inden han blot lod det forlade hans mund på egen vis i stedet for at direkte puste det ud. Piben blev sat tilbage i bægeret imens han talte og med hans ord strømmede den grå røg, som var hans kæft et dragegab.

“Knægten er interesseret i at se verden og manglede en bodyguard. Jeg er blot betalt selskab.” Han løj og røven gik, men han gjorde det ubesværet. Hvilken Dianthos-boende mørkelver ville han være hvis en løgn ikke blot lå i hans natur?

“Og jeg tror vi vil foretrække et privat telt, hvis vi skal overnatte her.” Tilføjede han da. Der var nok noget om at man var sikrest i flertallet, men Asith ville ikke risikere at sætte Selmy i midten af en kommende konflikt hvor gift og hengemte våben ikke kunne undgås. Han havde måske lært ham det basiske imod en enkelt fjende, men en hel lejr af ørkenelvere med høj færdighed? Asith var ikke engang sikker på at han selv ville kunne komme helskindet igennem en sådan situation. Han rystede på hovedet for sig selv da han fandt sig i en indre konflikt. Ørkenens hede eller en lejr fuld af mambagift? Det var fandme det værste uheld de havde været ude for indtil videre - det vil sige indtil Asith igen kom i tanke om tænderne i sandet og pludselig virkede teltet igen som den bedre løsning. Fuck rubinien! Det var indtil videre et forfærdeligt fælt sted!

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 02.09.2019 23:54

Dannelsesrejse? Den var ny” Lo manden rumsterende, som han fiskede en flaske Medansk rødvin op af kisten, og som han straks tog med tilbage til sine gæster. De ønskede ikke at være der, men det virkede som om at manden slet ikke kunne forstå, hvorfor man ikke skulle have lyst til at tilbringe sin tid sammen med ham. “Jeg vidste ikke at healere havde tid og penge til den slags. Hvad er dit navn knægt?” Han ville sikkert høre, om han var fra en eller anden adelsfamilie. Det var han egentlig også. Kiefer var en lille forgrening i Pompadourstamtræet, men fordi navnet var så nyt, og der kun var 4 medlemmer med det navn, så var navnet kun kendt i Dianthos og af få slægtninge i Nordvik, højest...  

“Selmy Kiefer” Svarede Selmy derfor. Der var ingen grund til at tage sit dæknavn, Ernie Marcel, herude i ørkenen. Desuden var der en chance for, at nogen alligevel havde overhørt Asith og Selmy tale sammen. “Dette her er Asith... Min personlige bodyguard. Ikke den bedste, men nok nærmere den billigste” Han løftede en hånd for at præsentere den lilla mand bag røgskyen. Dette besvarede åbenbart rubinerens næste spørgsmål. Han blev tydeligt skuffet i blikket, da han ellers havde set frem til at høre nærmere, hvad denne mørkelver kunne byde ind med, siden det netop skulle være ham, der skulle med Selmy på dannelsesrejse. 

“Blot Asith, ey? Nuvel. Jeg er grev Leon Sephyran Kazimi, og drengen i reddet er prins Evandor Kazimi... Han kiggede hen mod drengen, som sov ovenpå den hårde dag. Han var blevet vasket og var blevet rykket hen i onklens seng i stedet for, indtil slaverne kom med rene lagner. “Jeg er virkelig taknemmelig fordi I var der... Han er mit ansvar, og jeg elsker sgu den knægt, som han var min egen. Selvom jeg ved at han kan være... besværlig...” Han hviskede det sidste, i tilfælde af, at drengen ikke sov helt.

Selmy lod vinen passere, og tog i stedet piben fra Asith, for at give et forsøg. Han røg ikke selv til dagligt, men han havde prøvet at ryge pibe et par gange, som hans far, farfar og farmor havde været flittige rygere. Røglugten dæmpede ikke blot for lavendelstanken, men der var også noget nostalgisk ved at sidde med piben i hånden. Det gav ham en smule hjemve, faktisk. 

“Hvis I ønsker privatliv og jeres eget telt. Skal jeg selvfølgelig give jer et!” Fortsatte manden, der derefter tilbød Asith vinen. Selv hvis Asith også takkede nej, ville han blot åbne den selv og drikke alene.  

Asith

Asith

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 189 cm

Efterlyst af Lyset

Signehn 08.09.2019 15:33

Blot Asith? Ja, for Asith anså ikke sit klans-navn som værende noget der burde komme bagefter og han var ret sikker på, at hans resterende ‘familie’ ikke var vild med ideen om at en forrædder som ham stadig kaldte sig som dem. 

Asith kunne ikke lade være med at trække koldt på smilebåndet over knægtens halve-fornærmelse. Han havde dog nok ret i at han ville være den billige løsning på personlig beskyttelse - han havde trods alt aldrig anset sig selv som en krigerisk type.

Måske havde Asith kun et enkelt navn, men det virkede en del mere praktisk end alle de forbandede navne som overhovedet slæbte rundt på? Hvorfor var rigfolk altid så stolte af alle deres navne? Det faktum at der skulle endnu flere efternavne på, betød vel bare at deres fornavn i sig selv ikke havde megen betydning? Det var selvfølgelig nok ikke noget, han ville blive glad for at høre, så i stedet lyttede Asith passivt til imens overhovedet knævrede om sig selv og hans skarnsknægt af en nevø. Han tøvede heller ikke med at tage en tår af vinen. Han havde før været en smule paranoid med hensyn til at indtage alkohol herude, men efter samtalen med Naém, kunne Asith godt bruge noget, som - ja - affæstede hans skumle tanker en smule. Det blev dog kun til den enkle slurk, for der kunne ikke være tale om at han skulle have sine sanser saboterede nu hvor det alligevel så ud til at de ville blive indtil solen gik ned. I det mindste virkede det til at de kunne få deres telt alligevel - her frygtede Asith at de kunne ende op med at ligge i ske med den satans slaveejer eller et eller andet!

“Det ønsker vi bestemt.” Svarede Asith straks og lod sig ikke lokke af hovedteltets luksuriøse sovepladser. Der var ikke den magt i verden der kunne få ham til at ligge så ubeskyttet i et stort rum lige ved siden af lejrens mest forhadte beboere.

“Og gerne snart, hvis det er muligt. Vi vil gerne nå at få hvile inden vi skal videre når dagen går på hæld.” De var ikke overhovedets underholdning og Asith havde stadig Naéms første advarsel i krystalklart minde; Han skulle ikke få chancen for at blive for glad for deres selskab og få den ide at han er berettiget til det. Han stilte vinen fra sig igen og slog sit røde blik ned på Selmy, måske for at finde en enighed med ham. Man kunne jo godt blive bange for at knægten kom til at savne det finere selskab.  

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 09.09.2019 11:34
I det mindste havde Asiths længere selskab med Selmy da opdraget ham en smule til at tale pænere, til trods for, at han med garanti havde en vrede eller en irritation indeni sig endnu, efter Naéms forsøg på at vinde ham over på deres side. Eller hvad han nu ellers havde haft i tankerne. Besøget hos den venlige farmerfamilie ved møllegården havde bestemt været et flop, og Asith havde været meget dårlig til sit menneskeskuespil. Men selvom det gik bedre nu, kunne Selmy ikke lade være med at blive lidt nervøs, når Asith var insisterende eller krævende overfor greven. Greven havde indtil videre henvendt sig mest til Selmy, som om han ikke helt accepterede Asith som en ligeværdig, selvom han ikke tilhørte Selmy, men var med ham.

For at styrke Asiths ord på, at de gerne ville i seng snarest muligt, pustede han afgørende røgen ud af næsen og afleverede piben høfligt tilbage i skålen. ”Vi er taknemmelige for din gæstfrihed, men nu vil vi heller ikke trænge os på længere” Det passede ikke helt, at han følte sig taknemmelig. For trods maden og vandet, følte han at han ikke havde haft noget valg, andet end at takke ja til det. Og takket være elverne og den lille dæmon af en knægt, havde timerne været hårdere, end en halv dagsrejse igennem ørkenen. Selmy tjekkede mandens mimik for indvendinger, inden han tillod sig at rejse sig op.

”Nuvel” Grev Leon havde virkelig forsøgt at holde på dem, men end ikke vin eller tobak kunne friste dem, så de måtte vel mene det, når de sagde at de havde travlt. Han flyttede sin vin væk og klappede sig på lårene, inden han, tynget af vægt og træthed, kæmpede sig op at stå ”Lad os se hvad elverne kan stable sammen til jer." Med de ord bevægede han sig forbi dem og ud i den endnu bagende sol, som han dog med sin mørke hud bedre kunne tåle, end sådan en blegfis som Selmy, der måtte skærme for sit ansigt med det samme.

Selmy nikkede Asith med sig, og fulgte dernæst manden, med nogle skridts mellemrum. Manden stoppede op ved kvinden, der før modvilligt havde hjulpet hans gæster, og hun fulgte dem videre hen til nogle af de mindre telte, som tilhørte nogle af de rejsende forretningsmænd, der var kommet hertil, for at handle med greven. Her havde de slået et telt op, som dog ikke kunne pakkes ned og transporteres på en hest. Men de kunne få ly for dagens varme sol, og de ville ikke ligge i ske med hverken slaver eller rigmænd. De havde teltet for sig selv. Teltet var af råhvide materialer og massive træpæle, der kunne håndtere de almindelige sandstorme.

Kvinden bevægede sig hen til gæsterne og knælede dybt og beklagende for dem. ”Dette er alt hvad jeg kunne skaffe til jer for nu. Vi vil sørge for at pakke jeres hest med nye forsyninger i inden det bliver nat” Sagde hun med sin tykke elviske accent. Det var meget muligt, at hun smurte ekstra tykt på, i hendes pludselige tilfælde af lydighed, fordi hendes ejer stod der. Og af samme grund nikkede Selmy også, så hun kunne få lov til at komme hurtigt fra dem igen. Han brød sig ikke om at blive serviceret af slaver på den måde.

”Du kan gå nu” Sagde Leon til kvinden, hvorefter han kiggede på sine gæster ”Kom tilbage på jeres hjemtur. Så skal jeg sørge for at forsyne jer endnu engang, og så må I fortælle mig mere om jeres rejse” Denne gang lagde han en hånd på Selmys raske skulder, frem for den dårlige, men nu havde Selmy også armen i slyngen. Men mandens hånd gav et fast klem, der blev der længe nok til, at det løb koldt ned af ryggen på Selmy. Han frøs på stedet og stirrede på greven, og kunne ikke engang levere et af de standartsvar, som han var blevet opdraget til. Han brød sig virkelig ikke om at blive rørt ved… af ham. Men der skete ikke mere end det. Det endte til gengæld med, at stilheden fra Selmy fik rubineren til at fjerne sin hånd af sig selv.

”Håber I opnår den dannelse I kom her for” Sagde han til sidst, inden han vendte snuden hjemad mod sit eget telt, og straks gjorde Selmy det samme, dog med et stift ansigtsudtryk. Deres eget telt var noget mindre, og renere i luften, og to tæppedynger var redt op til dem i hver deres side adskilt af et fad med en kande vand samt to kopper.

Asith

Asith

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 189 cm

Efterlyst af Lyset

Signehn 09.09.2019 21:31

Hvis der var noget som trængte sig på, var det i hvert fald ikke Asith selv og Selmy! Greven og sit forpulede entourage havde ikke været andet end én stor bekymring siden de mødtes med ham og Naém ved daggryet. Asith drog et udmattet suk som overhovedet rejste sig og dernæst Selmy. Bare lidt endnu og så kunne de vende ryggen til den her selv-udslettende forsamling. 

Han fulgte eventuelt med og var hurtig nok til at nå at føle sig ufattelig ukomfortable med den formelle akt, som slavekvinden pludselig bød dem - så ville han ved Zaladin hellere ses på med en naturlig foragt i stedet for den ækle bukken og kryben. Hun blev afskediget igen og Asith kunne ikke holde sin tunge fra at rulle hende en almindelig elvisk hilsen som hun gik forbi. Ikke fordi han følte specifikt for hende eller fordi han følte han skyldte dem noget. Der var bare noget i ham, som ønskede at række ud til trods for den grimme smag samtalen med Naém havde efterladt. “[Gå med vind i ryggen.]” Hans skuldre sænkede sig træt og han gav hende et enkelt blik mere inden han tilså deres telt. Det var langt større end hvad Asith følte sig tryg med - åbne pladser havde aldrig huet ham specielt, men det var vel sådan luksus føltes som? I det mindste lugtede der ikke fælt af røgelse herinde. Alt imens Asith anså deres tilflugtsted, lyttede han til overhovedet forslag og kunne ikke lade være med at lave en bekvalmet grimasse over tanken, nu hvor han stod med ryggen til dem.

“Om lejren så stadig står når vi drager hjemad, besøger vi ikke dette sted igen.” Forsikrede Asith Selmy med en dæmpet stemme da overhovedet endelig var færdig med at have sin klamme hånd på knægtens skulder og var skredet. “Jeg kan ikke lide det. Noget af det.” Med et utilfredst udtryk og en brændende hang efter privatliv, trådte han hen til teltåbningen og trak stoffet for, så man ikke længere kunne se direkte ind til dem. Først da vendte han sig fuldt imod Selmy igen og så ham an, tøvende som om han var usikker over et eller andet. Den grev eller hvad end han var… Han havde været alt for ‘føle-kæle’ overfor Selmy og det fik det til at vende sig i Asith! Han prøvede dog at ignorere det til hans bedste evne og valgte at fokusere på andre ting.

“Hvordan har din skulder det?” Spurgte han så endelig. Det føltes som om der var gået lang tid siden de sidst havde været i enerum, selvom det ikke var sandt. Selskabet de havde haft indtil nu havde bare følt så intenst at det ligeså godt kunne have varet en uge såvel som få timer. Tøvende så han de underlige ‘reder’ an som var blevet lagt frem til dem som senge. Med et bestemt hiv, begyndte han at slæbe en af redernes tæppemasser imod den anden så de dannede én seng i stedet for to der stod adskilt. 

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 09.09.2019 22:05

Selmy, hvis ører straks opfangede, hvis Asith sagde noget på elvisk, som han ikke forstod, lyttede efter, for at gætte sig til hvad det betød. Kvinden skævede blikket efter Asith, da han havde talt til hende, og det lod som om hun nikkede taknemmeligt, inden hun forsvandt helt ud af billedet. Det kunne kun være noget, som forhåbentligt ville styrke deres forhold til elverne, så de forhåbentligt ikke blev anset for at være en trussel, der skulle udslettes eller forgiftes i løbet af deres forhåbentligt korte ophold her. Det kunne selvfølgelig godt virke som om, at de havde valgt side, på grund af modstridigheden med Naém og grevens underlige, klistrende opførsel overfor Selmy. For dét var der flere, der ubehageligt nok var vidne til end blot Asith. 

Da de straks kom ind i teltet, så Selmy sig rundt og tog plads i den ene side, hvor han endnu var fjern og stirrende mod Asith og udgangen, som var hans tanker stadig ved overhovedets hånd, der tog i hans skulder. Asiths stemme vækkede ham endelig fra de tanker, indtil det gik op for ham, at han spurgte ind til hans skulder. At Asith spurgte ham ind til det, bekræftede ham kun i, at han ikke havde været forkert på den, da han fandt mandens greb unormalt og ondartet. ”Hvilken af dem?” Svarede Selmy med en rynken på næsen og en snerren, inden han endelig greb ud efter kanden med vand og hældte op til dem med den gode arm, som nu også føltes øm. Han slog blikket lidt væk, som han vel skyldte Asith et reelt svar ”Den har det fint, nu hvor jeg har haft den i ro…”

Han skulle til at byde sin mørke makker en kop vand, da det gik op for ham, at Asith ikke så ud til at ville tage plads i den anden ende af teltet, men i stedet rykkede tæpperne hen ved siden af ham, så de kunne ligge tættere på hinanden. Selmys læber skiltes ad i en begyndende måben. Men han følte sig straks bedre tilpas, ved tanken om, at Asith ville være der, hvis nogen skulle snige sig ind på ham mens han sov. Så han stillede ingen spørgsmål til det, eller smed ingen sjove kommentarer efter ham. Desuden var der ikke så meget at lave sjov med lige nu. Han havde det ikke specielt rart her i ørkenen, hvor han ikke følte sig velkommen eller på hjemmebane.

”Vi skiftes til at holde vagt… Ikke?” Spurgte han, endnu forundret, som han var, og stadig med en kop vand i hånden, som han ønskede at Asith skulle godkende for ham. Selvfølgelig var han paranoid over alt hvad der var at indtage her blandt de morderiske slangeentusiaster.

Asith

Asith

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 189 cm

Efterlyst af Lyset

Signehn 11.09.2019 20:28

Asith fik succesfuldt sengene lagt sammen og først da det sidste tæppe var smidt ned i deres kollektive rodebunker lagde han blikket tilbage på Selmy og koppen der var blevet rakt op imod ham. Han tog endelig plads ved siden af knægten og tog imod koppen for at lade den hvile i hans hænder imens han med sin chakra rakte ud for at måle indholdet. Det var trættende at skulle være sådan på vagt, men det var et nødvendigt onde. Han kunne ikke forestille sig at der var noget at finde, men han gjorde det nu alligevel. Der var trods alt ikke mere held at grave efter. 

“Du sover. Jeg holder vagt.” Svarede han da og lukkede øjnene for at visualisere sig vandets indhold. Hans ørespidser vippede et par grader nedad og antød at han koncentrerede sig lidt hårdere end normalt. Trods det havde han stadig overskud til at fortsætte samtalen. “Tag det ikke personligt, men hvis Naém og de andre beslutter sig for at angribe os, vil det ikke gøre megen forskel at du er vågen og jeg ikke er. Du er stadig ikke specielt ressourcestærk i en sådan situation.” Tilføjede han og åbnede igen sine øjne for at kigge på ham. Det var rigtig nok - der var ingen hån at finde i hans ellers skeptiske ansigt, men i stedet en udmattet bekymring. Faktum var, at Selmy ikke havde nogle chakra-forbundede evner der kunne være dem behjælpelige i en fatal situation og ej heller kamp-færdigheder til at modstå en flok snigmordere. Asith var måske ikke meget værd i en fem-mod-en situation, men han havde trods alt langt bedre odds end Selmy ville have med sine nuværende kundskaber. Når de kom tilbage til Dianthos, måtte der laves en ændring. Asith ville aldrig mere kunne sove godt om natten, velvidende om at knægten rendte rundt i vildnisset med kun en fiskekniv til at forsvare sig med.

Eventuelt blev Asith færdig med sin analyse af vandet og viste det sig, at det var harmløst, gav han koppen tilbage til Selmy. Først da begyndte han at skænke sig selv en generøs kopfuld ligeså. Ved Zaladin, han var træt af at være konstant tørstig! Det var næsten som om man savnede at sulte i Dianthos kølige undergrund i stedet. Tilbage i byen er der altid nok kalkholdigt vand at drikke, men ikke en svineskank at finde i miles omkreds. Han burde nok være taknemmelig for at være velfodret for en gangs skyld, men en fuld mave gjorde kun hans krop tungere at slæbe rundt på og udmattelsen fyldte allerede lidt for meget.  

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 11.09.2019 23:40

Selmy betragtede Asith imens han undersøgte koppens indhold. Han bemærkede hvordan Asith måtte koncentrere sig mere denne gang, i forhold til da han gennemgik fasanen og dets tilbehør. Det tog ham straks tilbage til da Asith havde fortalt ham, at han ikke ville være i stand til at bruge sine magiske evner til fulde, før han havde fået en dags hvile. Men Asith havde endnu ikke fået muligheden for det endnu, og derfor ville det kun være rimeligt, hvis de skiftedes til at holde vagt. Men Asith havde åbenbart andre planer.

Selmy skubbede skoene af sine fødder og løsnede langsomt og overvejende sit bælte, hvori han stadig havde sablen fastspændt. Våbnet lagde han under puden, hvor han plejede at gemme på sine ting, mens han kritisk lyttede til Asiths fornærmelse af en forklaring på, hvorfor Selmy ikke skulle tage tjansen. Asith skulle være glad for, at Selmy var for træt til at tage diskussionen med ham. For hvordan kunne han ikke tage det personligt? Hvor mange ressourcer skulle man være i besiddelse af, for at kunne holde vagt!? Han mødte Asiths blik, som han åbnede de sorte og røde øjne, og fandt ikke den hånen eller nedladenhed, som han først havde forventet. I stedet kunne han mærke, at Asith havde sagt det i alvor… Ikke at det gjorde det lettere for Selmy at indse, at han endnu engang ikke kunne bruges. Han var blot et menneske med en dårlig skulder, herude, og var endnu engang klodsen om benet på Asith – ikke ligefrem den rolle Selmy brød sig om at besætte.

Et tungt og opgivende suk undslap hans læbers anspændthed, og trætheden i ham kvalte alle konfliktsøgende følelser i ham. Nedslået så han til siden, som han tog imod koppen med vand og førte koppen til sin mund, hvor han tømte det relativt hurtigt, før han fik lagt sig ned i tæppedyngen at ligge. På den gode skulder, med ryggen til Asith. ”Jeg kan godt sove først…” Sagde han så ”Men det ville gavne os mere, hvis du fik lidt søvn efter. Når stearinlysene har brændt halvt ned, bør du vække mig så vi kan skifte vagt…” Hans hånd søgte ned blandt tæpperne, hvor han gav stoffet et anspændt klem ”Jeg er ikke så uduelig, at jeg ikke engang kan slå alarm.” Hans hånd trak sig ud af armslynget, for at trække et tyndt stoftæppe op over skulderen, og det virkede umiddelbart til, at Selmy var godt på vej til at falde i søvn i sin seng af tæppedynger. Men det skjulte, bekymrede blik, stirrende mod den råhvide teltfacade, truede med, at Selmy ville holdes vågen af paranoide ideer om både det ene og det andet i løbet af de næste mange par timer.

Asith

Asith

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 189 cm

Efterlyst af Lyset

Signehn 12.09.2019 00:25

Det var et under at Selmy ikke tog en større diskussion op, for det havde han for vane når Asith lagde sine planer ud for ham. Dog virkede det ikke som en fuldent success da det nemt kunne mærkes på Selmy’s humør at det ikke huede ham at han ikke kunne dele dagsvagten med ham. Og jo, Asiths krop skreg efterhånden efter hvile og de bløde tæpper var ufatteligt fristende, men der var ikke plads til at lade sig friste. Han tog en slurk vand imens han ud af øjenkrogen betragtede Selmy som gjorde sig det komfortabelt ved tæpperne - dog ikke uden en enkelt modstridende kommentar til Asiths plan samt en nærmest selv-fornærmende udmelding til slut. Asith rullede med øjnene, færdiggjorde sin tår og satte koppen fra sig.

“Du er ikke uduelig.” Svarede han en smule spidst som om han fandt kommentaren i sig selv åndsvag! “Du har bare andre kompetencer.” Kompetencer, som trods alt havde fået dem i ly til at starte med og som ville få dem over ørkenen når de engang kunne komme videre med deres færd.

Asith lod Selmy få ro, men rykkede sig alligevel fra sin plads. I det mindste ville han nyde godt af komforten ved at sidde på tæppereden, så han satte sig ved siden af Selmy, dog med ryggen til. Om det var komfort eller paranoya, som virkelig rykkede ham derover var svært at sige. Uanset hvad, lukkede han det større mellemrum imellem dem. I stilhed ville Asith sætte sig til at pusle med sine ejendele - dem der var tilbage. Mambagiften blev yderligere analyseret i hans hånd og efter det begyndte han næsten kærligt at slibe sin daggert. og sørge for at hver en graveret detalje i håndtaget og bladet var helt frit for gammelt blod og sandkorn. I bladet fandt han sine egne trætte øjne og for en sjælden stund syntes han faktisk han så mere medtaget ud end han plejede. Det varede dog kun et splitsekund inden Asith ikke kunne udstå synet af sig selv igen inden daggerten igen blev sat i hylster og lagt til siden.

En rum tid senere havde Asith gravet Selmy’s kort op og studerede det nysgerrigt. Han havde aldrig været ‘god’ til navigation. Han havde aldrig været en strateg og han foretrak for det meste at improvisere. Stjerner han forstod, samt planteliv og fauna til dels, men ikke infrastruktur, specielt ikke i syden. Var Selmy stadig vågen til den tid, ville Asith eventuelt tale til ham og antog at stilheden ikke hjalp på knægtens søvnløshed.

“Man skulle tro du ville falde i søvn med det samme, nu du har en seng igen.” Kommenterede han med en lav stemme. “Larmer det i dit hoved?” Det var måske en mærkelig måde at beskrive tankemylder, men Asith var trods alt ikke født og opvokset med sproget, så det gav mening at der ind imellem kom mærkelige vendinger på krystaliansk.    

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 12.09.2019 14:37

Asith var ikke nogen skidt person, for at forsøge at opmuntre Selmy. Det var skam en pæn måde at sige det på, og det fik Selmy til at få dårlig samvittighed over hans fornærmede rigknægtsattitude og at han som altid barrikadere sig bag kutter og tæpper, når han ville tydeliggøre at han var sur eller utilfreds over noget. I troen om, at han nok snart ville falde i søvn, svarede han ham ikke, men udtænkte sig i stedet at han ville gøre det godt igen, når det endelig blev nat og turen gik videre. 

Selmy faldt dog ikke i søvn. Hans åndedræt nåede aldrig at blive tungt og roligt, som hos en sovende person. Han ville gerne lade som om, og forsøgte ikke at lade Asith opdage, at han ikke var faldet i søvn endnu. Vagtsomt og smånysgerrigt lyttede han efter Asiths småbevægelser og hans lavmælte skramlen med deres forskellige ejendele. Han følte sig som en gemen stalker, endnu engang, lidt ligesom da han i sin tid fandt Asith vaske sig i søen. Han burde ikke have sneget sig ind på ham på den måde, men han kunne bare ikke lade være. Hans beundring af mørkelveren var gået hen at blive en slags besættelse, som han ikke længere havde kontrol over. Hvis han da nogensinde havde haft det.

Han hørte Asith vende og dreje den lille flaske med væske, og ikke så længe efter hørte han lyden af bladet, der blev trukket op af sit hylster. Asiths interesse i de to genstande lige efter hinanden, kunne godt bekymre Selmy en smule. Hvilke tanker gik igennem hans hoved, her mens han var alene? Forhåbentlig blot kedsomhed… I hvert fald var det ikke noget, der fik Selmy til at afsløre sin bevidsthed. Han stolede på at han kendte Asith nok til, at han ikke ville gøre noget dumt, hverken ved ham eller nogen anden. Det der fik ham til at vende hovedet, for at smugkigge over skulderen, var først da han fangede Asith i at stikke sine mørke grabber ned i det, der lød til at være henne ved hans private taske. Den taske som han altid holdt tæt ind til kroppen, fordi den indeholdt alle hans dyrebareste ting. Men det var ikke bogen han tog frem, men kortet?

Selmy gispede så snart Asith talte til ham. Hvordan vidste han at han ikke sov? Asith sad jo med ryggen til ham! Selmy rykkede sig ned at ligge på ryggen i stedet, og førte sin hånd op til brystet, hvor hans hjerte endnu slog hurtigere ovenpå forskrækkelsen. ”Mh…” Han var lidt småforvirret. Specielt da Asith spurgte ind til om det 'larmede' i hans hoved? ”Jah…” Svarede han smårustent, men meget mildt ”Det larmer lidt” Han kunne ikke lade være med at smile lidt over ordvalget, pludseligt klar over at han ikke kendte bedre ord for det. Men larm beskrev det vist meget godt. ”Jeg kan ikke finde ro i mig selv.” Han satte sig ikke op, men blev liggende. Studerede Asiths positur og det glatte hår, der fulgte ned ad hans ryg og spidserne der nåede tæppet som Selmy havde over sig. Hans ene hånd søgte hen til det, og fingrene strakte sig igennem totterne, uden at hive ham i håret på nogen måde.

Asith

Asith

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 189 cm

Efterlyst af Lyset

Signehn 21.09.2019 19:29
Han kunne ikke finde ro? Det var ikke svært at relatere til eller forstå. Asith havde dog været ret sikker på at udmattelsen ville tage Selmy’s usikkerhed og tvinge den i søvn, men det virkede ikke til at være tilfældet. De røde øjne fulgte langsomt de optegnede streger i Selmy’s kort imens han lyttede til knægtens svar og til slut nikkede langsomt og forstående. Søvnløse nætter havde Asith lidt megen af og der var ofte ikke særligt meget trøst at finde… Når man var alene. Han havde dog et enkelt minde om at blive lullet i søvn med nænsom hånd og for en kort stund overvejede han at dele ud af sin kunskab. “Hnm...”
Det lange hvide hår, trods dets fine struktur og glatte overflade havde i den grad behov for en kærlig hånd. Det var sandet og havde blodige streger i sig, som mest af alt mindede om et blodspor trukket i nylagt sne. Spidserne var dog - for det meste - rene at berøre, hvis ikke en del spaltede og tørre - guderne vide hvornår Asith tog sig tid til at klippe sig hvis han overhovedet gjorde det.
Der gik en smule tid før Asith igen svarede Selmy og i sidste ende kunne man vel heller ikke kalde det for et reelt svar. Det var mere et forudindtaget forsøg på at være ham behjælpelig på den eneste måde, som Asith kunne tænke på. Mørkelveren spidsede sine grå læber - ikke for at udføre en illusion - men for at knibe en melodi fra sig.
Asiths fløjten var ikke høj, men hvad den manglede i volumen, gjorde den op for i fleksibilitet i sit toneleje. Han kunne ikke spille musik for at redde sit eget liv, men fløjte kunne han, også selvom der gik ufatteligt lang tid imellem situationer hvor han fandt det passende og indtil nu havde deres tur også været totalt fløjteløs. Melodien var simpel og lød som en fortolkning af en folkevise af en eller anden art, men var for uigenkendelig til at være en populær en af slagsen. Den var langsom og krævede udstukne toner og havde en specifik form for melankoli over sig, som en vuggevise der advarede om nattens farer i stedet for den slags der sang om stjerner, måner og nuttede dyreunger der sover i skovene. Alt i alt… Var det yndigt? En sær form for yndigt måske, taget i betragtning af hvem det egentligt kom fra. Asith ville normalt hellere æde sin egen hat end at dele den slags med andre, men Selmy kunne måske bruge den lave melodi til at abstrahere fra sit tankemylder og så havde mørkelveren trods alt ingen hat at æde.
Alt imens Asith fløjtede og spillede for Selmy sin melodi, forblev hans blik observant i kortet for der var ikke en chance for at han ligeså ville give ham et show. Det var lidt for udstillende som det allerede var, så han undgik helst at lade sig blive set på ligeså. 
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 23.09.2019 22:19

Det var mærkeligt hvordan Asith kunne blive ved med at overraske ham. Hver gang Selmy troede han kendte ham bedre, viste mørkelveren sig altid fra en anden side. Selmy havde skam for længst lagt mærke til, at bag det onde ydre, var der et roligt og et venligt sind. Men denne fløjten fik Asith til at fremstå meget mere... kærlig, end hidtil. Troede han at han kunne lulle ham i søvn, som var han et lille barn? 

Selmy var allerførst frosset i en position, hvor han først og fremmest så forvirret og ikke mindst observant ud, men som Asith fortsatte sin fløjten, begyndte han at lytte og fokusere mere på melodien, som Selmy anslog til at være selvopfundne toner, eller også en melodi fra sin fortid blandt mørkelvere, endda? Han vidste ikke helt hvorfor, men han havde haft en fordom om, at mørkelvere ikke brød sig om sang og musik. Asith havde ikke ligefrem nynnet eller fløjtet sådan før, og selvom Selmy havde musikalske talenter gemt i ærmet, havde han egentlig heller ikke selv lagt op til sang. Han troede vel, at det ville genere Asith og gøre deres lange rejse mere ulidelig, end den allerede var. Som han lyttede til Asiths melankolske melodi, som tilsyneladende havde en mærkelig form for virkning på ham, kunne han mærke at hans krop føltes tungere. Hans øjne forblev dog åbne og hans læber var forsigtigt adskilt i en uviden måben. 

På et tidspunkt ville Asith vel holde igen med fløjteriet, og eventuelt se om på ham, for at tjekke om han sov endnu, men Selmy lod ikke søvnen tage ham fra dette sjældne øjeblik. Han holdt sig derfor vågen, indtil melodien var slut.

“Er der ikke en tekst til den...?” Sagde han, så snart at tonerne ophørte og anledningen bød sig. Han ville elske at blive lullet i søvn til lyden af Asiths stemme, selvom det ville være urealistisk for ham. 

Han placerede sin hånd på Asiths underarm, for at få hans opmærksomhed fra kortet. Han troede ikke på, at Asith skulle bruge så lang tid på at studere og forstå det. Ikke engang Selmys hurtige streger og noter til sig selv var særligt komplicerede, syntes han selv. Det kunne kun være en form for undvigelse. Hånden blev der og gav ham et insisterende klem, før hans tag igen blev mildere. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Blæksprutten, Mong
Lige nu: 3 | I dag: 12