”Jeg kan lide den formelle tone. De fortjener at blive tiltalt sådan.” Han blinkede drilsk til hende og lagde nakken bagover for at se op på stjernerne. De var fremme, og de var klare, smukke. De blinkede konspiratorisk til hinanden, som havde de en hemmelighed, menneskerne ikke fik del i.
Alexander mærkede også kulden snige sig ind nu, hvor den før så isolerende kappe dryppede på fliserne under ham. Han kørte en hånd gennem sit hår, hvorved det dryppede fra spidserne. Dette kunne vist ikke være sundt. Altså, at være våde, som de var, i en kold, skyfri nat som denne.
”Jeg er bange for, at jeg ser mig nødsaget til at finde tilbage til mit logi for at finde noget tørt tøj. Aftenen udviklede sig i en retning, jeg ikke havde forudset. Havde jeg vidst, at jeg ville møde Dem, ville jeg have bragt skiftetøj med!” Han rystede på hovedet over sin egen klodsede formulering. Han vidste ikke helt, om han kunne tillade sig og sige, at hun også skulle passe på sig selv, for hun var jo en voksen person som han selv… selvom han ikke altid handlede som én!
”Det har været rart at møde Dem. Jeg håber, vi ses igen inden længe.” Han rakte hånden frem mod hende og smilede undskyldende for hans pludselige tilbagetrækning.
Krystallandet