Tarrims smil kom tilbage idet Guinevere nævnte at der ikke var noget at undskylde for. Det glædede ham, at han godt kunne tale rent ud af posen, for han var ikke meget for, at holde tilbage på ting, der helst ikke skulle forblive usagte.
Hendes latter fyldte Tarrim med håb og det smittede grundigt af og fik ham til at grine med. Her var én af grundene til, at han så kunne lide dværgene. Selv i de mørkeste stunder var de gode til at få folk i godt humør igen, og for en person som Tarrim, der havde set, hørt og mærket alt for meget i sit korte liv, så var det en velsignelse at sidde her nu og le med en royal dværgekvinde, som var det enhver anden hverdag. Der var lige som lidt noget sjovt, underfundigt over det. Han tænkte dog ikke meget over det.
"Jeg kender dog ikke nogen der er lige så stædige som Dragorns dværge. Ser du, jeg har været her før, og jeg har kæmpet side om side med dværge før. Vi har også et par af jer i vores rækker. Stædige som æsler, stærke nok til at flytte bjerge, i hvert fald i jeres tro," komplimenterede han hende som han gav hendes skulder et let klem.
Det ville være en skam at sige, at de stoppede med at tale dér: Faktisk talte de videre i timevis om alt og ingenting, og Tarrim fandt det virkelig rart at have én at være på bølgelængde med, når det kom til det meste. De forstod hinanden, og det værdsatte Tarrim.
Så det var da også med en lille klump i halsen, at han, tre dage efter, drog af sted mod Hovedstaden. Han fik sagt en varm farvel til de folk han havde mødt i løbet af sin hviletid og tog derefter af sted mod Hovedstaden med et lille, skævt smil på læberne.
//Out