Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 02.01.2016 18:25
Med lidt fumlen greb hun pungen og fik den lagt ved sin side. Et lydløst grin sad i hendes hals over hvad han mente hans ydelse havde været. "Så er det da ikke helt fair at plante nysgerrighed i mig på den måde" kommenterede hun over at skulle droppe emnet. Hvis det ikke var helt præcis nysgerrighed hvad var det så?
Hun sad et stykke tid og tænkte lidt over hvorfor hun egentlig var taget afsted. Det var noget hun gjorde engang imellem, men hun var aldrig spurgt om hvorfor. "Godt spørgsmål" indrømmede hun. "Tror det bliver kedeligt derude. Jeg plejer at bruge undskyldningen at jeg skal tjene til føden, men det er nok også lige så meget for ikke at gå glip af personer, informationer eller samtaler, hvis du forstår?" sagde hun og lagde sit maskedede hoved i en hånd som hun lænede på sit knæ.
Belzera tænkte hun for sig selv da det nok var en god ide at huske navne på steder rundt omkring hvis hun skulle kunne orientere sig på vej hjem.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Yadza Ben Sacha

Yadza Ben Sacha

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Halvdyr

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 168 cm

Cobblersprite 02.01.2016 22:09
Yadza studsede lidt over hendes svar. "Min ven, fortæller du mig, at du befinder dig midt i ingenmands sand, uden mål, vejviser, følgesvende eller så meget som en flaske vand, bare fordi?" Han stirrede blankt frem på hende i et stykke tid. En svag rystelse begyndte stille at tage form i hans mellemgulv, krybe sig op af hans torso, igennem struben og eksplodere ud igennem munden. Med hovedet lagt tilbage og en hånd for panden skrælgrinede han som var han blevet betalt for det. Ikke hånende, for selvom brølet var lidt hæst, var der en vis varme også. "En halv-demon med østervinde i hovedet, ja, dig min ven! Dig kan jeg lide! Ingen tilbageholdninger, den rå vandrelyst der bære benene! Hu!" Han skræppede videre i lidt tid og kæmpede så for at få vejret igen med hænderne på maven. Selvom latteren havde fortaget sig var der stadig en let klukken i hans tone. "Frøken Krench, hvorfor ikke tage til Balzera med mig, så jeg kan vise dem mit hjem? De smukke gade markeder ville klæ' dem, men at vandre alene kan være farligt, eh!"
"Det er meget simpelt. Du klør mig på ryggen, jeg klør dig på ryggen og pludselig er der ingen der klør mere! Forretning er smukt, sandt?"
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 02.01.2016 22:27
Kench bøjede hovedet og så ned i sit skød for ikke at bryde ud i latter selv. Hans grin var i den grad smittende og det endte da også med at hun små klukkede under masken i et dårligt frosøg på at holde igen. Det var ironisk at det også var den opfattelse han fik af hende, vandrelyst, pfffff.
Hun rettede sig op igen med et gisp efter vejret "misforstå mig ikke, vandring og transport er døden.. det er bare lidt mere underholdende at have kunder andre steder end kun der hjemme" forklarede hun imens hun rakte ind under masken og tørrede en tåre væk fra arbejdet på at holde latter tilbage. Vent hvad var det han lige tilbød? Det satte lidt tanker igang både om hvor det lige var, hvor langt, om hvordan de skulle komme igennem muren af storm over dem og hvad hun egentlig skulle foretage sig når de var nået frem. Hun havde på ingen måde hørt om stedet før idag så hun viste ikke hvad hun skulle gøre med tilbudet. Så hun lagde hovedet lidt på skrå med et "Det ville klæde mig?" i en lettere ironisk klang.
Yadza Ben Sacha

Yadza Ben Sacha

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Halvdyr

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 168 cm

Cobblersprite 02.01.2016 22:51
Mere støv fra stormen trængte ned i deres lille hule og flammen i lanterne flikkede faretruende et åndedræt, men Yadza nikkede ufortrødent videre. "Ja, ja! Billedet maler sig selv. Dem siddende ved messingespringvandet i de nye støvler de netop har købt, gnaskende på en moden dadel, lyttende til en ung, bedårende, intelligent og ydmyg ung eventyrer fortælle om stjernerne på himlen over og sandet under dem, eh!" Hele forklaringen blev fulgt at vældige armbevægelser og mimik af Yadza. Specielt fortolkningen af springvandet (en kæk positur med plaske lyde) er festlig.

"Desuden..." Han satte sig. "Har de brug for en guide, sandt? Eller bliver cirkler det eneste de kommer til at løbe. Stol på Yadza når han siger, at ørkenen har taget flere liv end der er sandkorn at tælle."
"Det er meget simpelt. Du klør mig på ryggen, jeg klør dig på ryggen og pludselig er der ingen der klør mere! Forretning er smukt, sandt?"
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 02.01.2016 23:14
Kench sad bare og lyttede underholdt til hans fortælling. Det var lige før hun var imponeret over hans sprogbrug, det var næsten så livligt som hendes illusionsmagi. Det at beskrivelsen af hende var helt ved siden af var en mindre detalje. Hendes smil under masken falmede dog idet han nævne at hun nok havde brug for en guide. Så det var det han havde gang i. Smart.
Hun lagde begge sine hænder på hvert sit knæ med håndfladerne oppe. "Fristende.. men den beskrivelse er lige så forkert som hvis du skulle stå i sumpvand op til livet omringet af halvt rådne træer der strækker sig imod himmelen for sol som aldrig kommer til dem og med tåge så tyk at det er svært at trække vejret uden at få fornemmelsen af at drukne" fortalte hun alt imens at væggene fik en muggen farve, rødder kæmpede sig igennem loftet der dryppede af fugt. Selv lyset fra lanternen dæmpedes af duggen der blevet formet på indersiden af glasset.
"Jeg bryder mig ikke synderligt om at gå i sko" tilføjede hun.
Yadza Ben Sacha

Yadza Ben Sacha

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Halvdyr

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 168 cm

Cobblersprite 02.01.2016 23:35
En rod strejfede baghovedet på Yadza der sprang op fra stolen med et sæt, men hurtigt genfandt sin tilbagelænede holdning. Med en finger tegnede han et lille mærke i duggen på lanterne imens han nikkede imponeret. "De kunne tjene gode krystaller på det nummer her, Frøken Kench. De fleste topalier går et helt liv uden at høre ordet 'fugt'."

Smilet tog en pudsig drejning imens han iagttog hende. "Hvis de foretrækker dårlig sigtbarhed har Yadza andre foreslag, ja. Du ved hvordan alle træer har rødder, eh? Balzeras pavillioner har kældre, hvor de smukkeste mænd og kvinder tilbeder dig, vandpiberne pludre lystigt og historierne med. Smukke Balzera har alt hvad hjertet og sindet begære. En oplevelse alle burde have. Ifølge Yadza, da." Elegant snurrede han rundt på hælen og gik hen til hullet i loftet for at kigge op. Det kunne godt ligne at det værste var begyndt at tage af udenfor.

"...Men hvis de foretrækker at gå i cirkler, vil Yadza da ikke blande sig, nej, det er dem frit."
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 02.01.2016 23:49
Kench fulgte ham nøje med blikket bag masken inden hun lukkede hænderne og alt blev lige så knas tørt som det var før. Hvad var det ved ham som gjorde hende så ekstremt nysgerrig? Hun rejste sig i en doven bevægelse hvor hun blev mindet om hendes fødders tilstand hvilket fik hende til at voble lidt og så læne sig op ad væggen.
"Hvad får dig til at tro at jeg vil have tilbederer?" kommenterede hun inden hun trak masken op på hovedet som en hat. Siden hendes selvskab alligevel havde opmærksomheden et andet sted kunne hun lige så godt få det værste støv og skidt af ansigtet. Hun forsøgte at gøre det med sine hænder selvom det var en lettere håbløs opgave. Hendes hænder var mindst lige så støvede hvis ikke mere og hendes ansigt, der faktisk så ganske normalt ud efterhånden som deres samtale havde skredet frem, var nu mere plettet og beskidt end nogensinde.
Yadza Ben Sacha

Yadza Ben Sacha

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Halvdyr

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 168 cm

Cobblersprite 03.01.2016 00:04
"Nu ikke fjollet, Kench. Gudinder skal tilbedes."

Yadza kunne godt mærke han arbejde meget hårdt på at overtale hende til at gå med. Det var sikkert bare fordi hun var den eneste kunde i miles omkreds, men noget drev ham. Han kunne bare ikke lige sætte fingeren på hvad. Et hurtigt blik blev kastet over skulderen på den lidt vaklende rejsende. "Vent her."

Ved at sætte af fra en ustående mursten i væggen fik han trukket sig selv op i stormen over dem og forsvandt i den rødbrune strøm. Flere minutter passerede forbi, kun lyden af naturen der brølede forbi udenfor hængende i luften, før den mørke skikkelse hoppede tilbage i hullet med en sæk slynget over skulderen. I venstre hånd holdte han en lille gennemsigtig krukke med en pudsig gul substans i. "Sæt dem ned frøken, deres fødder mangler hvile, sandt?"
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 03.01.2016 00:22
Hun rystede lidt på hovedet over hans omtale af hende og så han forsvinde op i vind og vejr. Masken kom nu helt af hovedet og blev smidt fra sig ned i den åbne rygsæk og hendes pose med krystaller fandt samme vej.

Da Yadza endnu engang viste sig havde hun lagt sig på gulvet med benene op ad muren og med armene spredt ud. Hun var faldet halvt i søvn til nogle små trance fremkaldende illusioner, men han fik dog alligevel hans opmærksomhed da han vendte tilbage. "Det går.. jeg ligger fint" sagde hun med et dovent ansigtsudtryk uden at separere læberne. Hun vrikkede lidt med fødderne som tegn på at det var i orden så længe de ikke var i kontakt med noget.
Yadza Ben Sacha

Yadza Ben Sacha

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Halvdyr

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 168 cm

Cobblersprite 04.01.2016 01:11
Yadza klukkede lidt imens han bevægede sig over til hende. Sikke et spøjst væsen, som hun lå der med stængerne i vejret som var det den mest naturlige ting i hele verdenen. De var nu vidunderligt spøjse, de nordlændinge.

"Men, min kære sumptrold, videre skal du jo før eller siden, og jeg har den helt rigtige løsning." Låget på krukken lukkede han nænsomt op, og en blid duft af mynte spredte sig som en sløv tåge. Yadza nænnede sig selv en dyb indånding og sukkede med velbehag. "Salve af den fineste kvalitet, mit ord som pant, mod de flossede fødder og smerter i ledende! Første prøve er gratis, ufatteligt tilbud, eh?" Han vendte sin tomme hånd i gestus imod hendes fødder hvilende op af den kølige mur. "Tillader de?"
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 04.01.2016 01:26
Hvis der eksisterede guder var denne duft helt sikkert en af deres værk afgjorde Kench med sig selv da han åbnede krukken. Hun fik kyldegysninger op og ned ad ryggen ved den første indånding. Det var mildt sagt en næsten berusende duft. Ikke noget hun havde kunne anskaffe sig i hverken hovedstaden eller hendes sump. Pokkers, hvorfor skulle hun også havde sådan en svaghed for velduftende ting. Det var fristende, meget fristende.
Hun stirrede op på ham i et par velovervejede sekunder inden hun nikkede en smugle til hans anmodning om tilladelse. "Er det godt for forretningen med alle de ufattelige tilbud?" spurgte hun imens hende opmærksomhed blev rettet til en hårlok som hun gav sig til at prøve at få rettet ud. Uden held.
Yadza Ben Sacha

Yadza Ben Sacha

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Halvdyr

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 168 cm

Cobblersprite 04.01.2016 01:57
Lyden fra Yadzas knips sendte en gevaldig genklang igennem lokalet. Egentligt ufatteligt hvor høj en lyd man kan fremstille når ens fingre er dækket af et sort exoskelet. Elegant skubbede han skamlen fra før hen ved siden af sin nye "kunde" og satte sig godt til rette med hendes ene fod på hans knæ. Fra inderlommen trak han en lille bred og blød børste som han let dyppede i salven. "Når man har hænder bløde som kokosnødder, må man improvisere lidt, eh?" Nænsomt blev den duftende, kølende mikstur strøget over Kenches fødder i lange velovervejede bevægelse.

Han blinkede listigt til hende. "Som de uundgåeligt har opdaget i deres kvikke sind, frøken, så er det godt kneb til at trække folk til. Jeg ved mine vare er gode, sandt? Når først de er prøvet, vil mere have mere; og der ligger min indkomst."
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 04.01.2016 02:21
Kench genkendte godt metoden at sælge på fra hendes egne handler, giv en forsmag og hvis de vil have mere skal de nu nok betale for det. På den ene aller den anden måde.
I det børsten får ramte hende fod gibbede det og prikkede det over alt i hendes ben og hendes mund åbnede sig med et ganske lille næste uhørtbart hvin. Kunen det virkelig passe at hun var kilden under fødderne? Hun holdt begge hendes hænder for munden og lukkede øjnene hårdt i for at få noget selvkontrol. Det var nok ikke det bedste at ende med at sparke Yadza i ansigtet.
Salven havde en skøn kølende effekt på hendes fod men de børstehår tog bare livet af hende. Med lukkede øjne trak hun vejret gennem munden for at tænke på noget andet. Fantastisk måde at lære sin krop at kende.
Yadza Ben Sacha

Yadza Ben Sacha

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Halvdyr

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 168 cm

Cobblersprite 04.01.2016 19:14
Scorpion-manden kiggede mistroisk ned på Kench der lå og kæmpede for ikke at vride sig. Ganske uforstående holdte han salven op i lyset. Han var da overbevist om at han ikke han byttet om på dem? Den slags reaktioner var normalt fra nogle helt andre produkter. Lugten var også rigtig. Forundret kiggede han ned på heksen igen hvis øjne lignede noget der snart ville flyde over. Endelig gik det dog op for ham at han havde åndsfraværende fortsat med penslen, der lynhurtigt blev trukket ind til kroppen igen. "Ah! Tilgiv mig, frøken, Yadza var ikke klar over at de var..." Han smagte på luften for at finde det rigtige ord. "...Følsom? Men nu er laget også rigeligt. Æh... Skal vi springe den anden over?"
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 06.01.2016 22:13
Kench nikkede imens hun åndede lettet op. Hunvendte overkroppen rundt uden at lade den nybehandlede fod røre jorden og med et lille sveg i kroppen kom hun op og sidde hvor hun satte fødderne sammen flade imod flade. Problem løst tænkte hun imens hun holdt fødderne sammen med hænderne.
"Belzera.. Du snakkede tidligere om, er det den handelsby der bliver snakket så meget om i hovedstaden?" Spurgte hun så for at komme tilbage på det emne. Hun nægtede ikke at hans fortælling om stedet havde vækket hendes interesse selvom det han sagde virkede lidt for oplagt og formet af ordende til at være sandt. Nu hvor hun alligevel var kommet halvvejs igennem en kæmpe sandkasse kunne hun lige så godt få noget ud af det. Om ikke andet var der størrer chancer for at få et lift nordpå der end der var herude.
Yadza Ben Sacha

Yadza Ben Sacha

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Halvdyr

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 168 cm

Cobblersprite 06.01.2016 23:04
Yadza lukkede krukken igen med et dæmpet klik og lagde den forsigtigt tilbage i tasken. Han nynnede lidt en munter tone imens han bandt et vandskind fri fra seleværket og gav sig til at rense penslen i et hjørne af lokalet. Der var en pudsig ironi i at bære vand rundt i en ørken, hvis primære formål ikke var at blive drukket, en situation Yadza altid havde syntes var vældig fornøjeligt. "Balzera bliver nævnt i alle byer, Kench, ja, sikkert også den store stad. Det er..." pausede han for dramatisk effekt "...den største skat disse sande kan gemme."

Han lænede nakken tilbage og skuede op i stormen, der så små var begyndt at tage af. Et hvidt smil spredte sig over hans blanke mørke ansigt mens han vendte sig imod sin 'kammergæst'. "Skal denne ydmyge handelsmand føre dig til det næste store eventyr, heks?"
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 06.01.2016 23:20
Det var næsten umuligt for hende ikke at gengælde hans smil hvilket hun overgav sig til. "Heksen takker ja accepterede hun hans tilbud. "Men nu har jeg jo store forventninger til hvad jeg bliver præsenteret for" sagde hun med det skæve smil som havde bredt sig på hendes læber. Hun lod sig vælte til siden for at nå sin rygsæk som hun rodede lidt rundt i inden hun smed at par vel slidte sandaler frem. Det var egentlig ikke hendes til at starte med, hun havde byttet sig til dem da hendes kunde ikke havde krystaller på sig og Kench var ikke ligefrem en der gav ting gratis hvis handlen først var aftalt. De havde haft en vis affektionsværdi for den fattige kvinde fra Medianen og en værdi var en værdi. Så hun havde fået sandaler ud af det, hvilket havde vist sig at være nyttige nu. Hun iførte sig dem med lettere ubehag og rejste sig med rygsækken over den ene skulder.
Yadza Ben Sacha

Yadza Ben Sacha

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Halvdyr

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 168 cm

Cobblersprite 06.01.2016 23:55
"En udfordring for mig, sandt? Sæt baren højt og overgå den, eneste måde at leve på."

Yadza tog en runde i kammeret for at samle hans udspredte ejendele sammen. Lamper, små graveværktøjer, poser fyldt med skinnende ragelse, alt blev stoppet ned i store tasker og smidt med stor ufølsomhed op på overfladen. Der var dog ingen lyde af baldret glas eller knækkede guld-dimser. Gammelt ragelse blev bygget til at kunne holde.

Op på overfladen gik turen så. Yadza måtte måtte gå flere gange imellem hullet og hans lille sandsejler før alting var blevet forsvarligt lagt på og surret fast, ikke gjort lettere at de store banker sand der havde hobet sig op uden foran tårnet. Et sted i Yadzas sind var han lettet. Hvis stormen havde varet i længere tid kunne de hurtigt være blevet begravet.

Men før han var klar til at tage afsted var der en lille ting at gøre. Fra en af taskerne trak han en lille pind af røgelse og fandt et sted imellem ruinens mange mursten hvor de kunne sætte sig fast. Gløden blev tændt med flint og sten; og snart bredte sig en ny duft. Røget og indtrængende. Stille, endda ærbødigt, bukkede han hovedet og lagde hænderne sammen, hviskende en bøn til guderne som tak for en endnu en succesfuld udflugt. Selv da bønnen var færdig og Yadza gik tilbage mod skibet, brændte pinden stadig.

Han snurrede om på hælen på det aflange bræt og strakte en hånd ned til Kench for at hjæpe hende op. "Til Belzera!"
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 07.01.2016 00:14
Kench havde fulgt ham op af hullet første gang ham havde løftet sig op i lyset. Derefter sad hun bare og ventede tålmodigt på kanten af hullet imens hun havde set til hans forberedelser. Effektiv type tænkte hun imens hun bandt sit hår frit for at tusle det for støv og derefter binde det op igen og væk fra hendes ansigt. Det var ikke den store forbedring men det var i det mindste mere behageligt.
Det kom egentlig ikke bag på hende at han var religiøs, eller i hvert fald taknemmelig for sit held. Så hun så bare til imens han afsluttede sine gøremål. Som kaldet på rejste hun sig og fulgte ham til... et skib.
Det var godt nok det sidste hun havde forventet, men et var vel bedre end at gå så hun rystede lidt på hovedet og greb fat i hendes rejseguides udstrakte hånd og lod sig hive op på dækket. Det var næsten så utroligt som hans entusiasme smittede af på hende.

//out
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack, Echo, Muri , Tatti, Lux , Lorgath
Lige nu: 7 | I dag: 12