Hendes blik strejfede sig hen over himlen og derefter græsset, mens hun blot lod tankerne løbe om hvad hun skulle gøre nu. Det var ikke livsnødvendigt at hun var voksen af udseende, men det havde gjort tilværelsen lidt nemmere. Hun ville havde en del større fysisk styrke, end det stykke pind hun var nu. Hun ville være genkendelig overfor ven og fjende. Noget der næsten opløste sig selv, men det dragede sine fordele at havde stærke allierede.
Mere nåede hun ikke at spekulere over før den grå kat hoppede ned fra træet, i en god afstand. Miranda holdte sig i samme stilling, bortset fra hendes hovede, som hun drejede hen imod katten. Et forsigtigt skævt smil kom frem, mens hun blot sad afventende og afslappet. Det var ret tydeligt at hun ikke havde i sine at springe frem eller tilbage nogen steder.
Miranda fjernede blikket fra hende igen, som Caitlin begyndte at tale. Hun mærkede en ny følelse vælde over sig. Følelsen af skam. En hun sjældent havde stødt på og hun ikke huskede særlig godt. Frygten der havde skinnet ud af Caitlins øjne, havde ramt et ømt punkt. "Det gør ikke noget. Det er hvad der kan ske." svarede hun med blikket fæsnet til græsset foran sine fødder. "Undskyld jeg overfaldte dig. Det var forkert af mig, og jeg skulle ikke havde gjort det. Du gjorde det jo ikke med vilje."

Kvart bjergelver
Mor til Luna, født 18.05.2017
Krystallandet