"Mere?" spurgte han opmærksomt og lyttede så til hendes ord med et let suk.
"De fleste er skeptiske overfor alt, der ikke har med dem selv at gøre. For det meste skyldes det frygt og uvidenhed ...Med al respekt for beskedenheden forsøger jeg ikke at lade mig påvirke af den slags ... Og jeg fornemmer, De selv har det på samme måde?" Han smilede svagt et øjeblik, men trækningen falmede, ved hendes næste ord, og han så bort for at skjule hvor bitter, han i grunden var.
"Hun forlod mig," sagde han kort, "Forsvandt bare fra den ene dag til den anden, jeg har ikke set hende i mange år." Hans stemme var rolig og blottet for følelser, men hans øjne lyste et øjeblik langt væk af smerten, hvorfor han ikke så på hende; han havde blot drejet hovedet og sænket blikket til gulvet. Havde Flora stadig været i hans liv, havde hun nok været dødeligt jaloux og forsøgt at slå Isis ihjel, men nu kunne han være ligeglad ... HVis ikke det var for Gabrielle. Han kunne dog ikke tro om hende, hun kunne have noget imod, han husede en svagelig kvinde, der havde været døden nær. Han havde trods alt ikke bragt hende til sit eget værelse, og selvom han sad på sengekanten nu, gjorde han jo intet uanstædnigt .... gjorde han?
Til alt held talte hun igen og trak hans opmærksomhed tilbage til sig. Han skjulte hurtigt de følelser og tanker, der var gået gennem ham, før han så på hende igen med et svagt, skævt smil.
"Det er vi vel. Meget sarte, når det kommer til stykket." Sarkasme var ikke opfundet i Georges forståelse, og han forstod det ikke og svarede derfor alvorligt, men i en let tone.
Kommentaren om menneskenes vaner fik en let latter til at bølge gennem hans bryst, der bevægede sig op og ned i hurtige bevægelser.
"Åh jeg er nu sikker på, jeg med tiden og kendskabet til Dem vil kunne sige det samme om Dem," sagde han let drillende.
Og så faldt samtalen på hendes kjole, og han blev igen alvorlig, men blid, mens han betragtede hende g lyttede til hende. Hendes panik var ganske unødvendig, og han lagde sin frie hånd hen over hendes i en beroligende gestus.
"Det er intet besvær, miss Isis, slet ikke, og jeg har allerede folk i gang. Det er brød for de folk, jeg har under mig, og ingen af dem har noget imod det, kan jeg forsikre Dem for, og for mit eget vedkommende er der et absolut minimum af brug for engagement." Han smilede beroligende og mildt, hans øjne fangende hendes og søgende ind nærmest som om han med øjnene alene kunne berolige hendes oprørte sind.
"De er min gæst for nu, og De vil blive behandlet som sådan, miss Isis. De er ikke det mindste til besvær for mig, så længe De beløner mig ved at få det bedre. Det er alt, jeg kan ønske." Havde han stået op, havde han bukket for hende, men som det var nu, kunne han kun smile opmuntrende til hende og give hende et lille klem med sine varme hænder, før han fjernede den øverste igen. Hun virkede så kold, synes han, men han havde ingen ide om, hvilken temperatur en som hende skulle have.
"Fryser De? Har De det varmt? JEg har meget svært ved at finde frem til det," indrømmede han. Han vidste, han var nødt til at tjekke efter feber jævnligt da det var et tegn på infektion, men hvordan skulle han gøre det, når han ikke vidste hendes normale temperatur? Det var yderst besværligt.
Han betragtede hende, mens hun tyggede bladene, der virkede tørre, og han viftede med to fingre, og straks ændrede bladene en smule karakter, og en sødelig saft gled ud mellem hendes tænder, mens hun tyggede, og gjorde det nemmere at sluge.
"Jeg håber, det er nok. JEg vil gøre mit bedste for at holde Dem smertefri, så De kan komme Dem hurtigst muligt ... Åh, og jeg kommer til at tænke på; er der nogen besked, jeg skal sende til nogen om, De har det godt - omstændighederne taget i betragtning - og er i sikkerhed?" Hans stemme var blid og sød som honning og smøg sig gennem lokalet og rundt i hendes ører lige som silke mod hendes krop. en helt igennem behagelig stemme.

Krystallandet