Han smilede beroligende til hende, et smil der aldrig nåede hans alvorlige øjne. Hendes greb i hans krave fortalte ham bare hvor desperat, hun havde brug for hans hjælp, og det lå ikke til ham at vende ryggen til. At hun var i stand til at fremtvinge et smil fortalte ham mere om hendes tilstand end hun måske var klar overm og ligeledes om hendes vilje til at overleve.
"Tak mig ikke endnu," sagde han alvorligt og tog ved kniven igen, hvor han forsigtigt skar et stykke af kjolen, så hendes side - og kun hendes side - blet blottet og såret lå for ham. Han betragtede hende mens hun tyggede bladene. Han havde iblandet en del af sin egen magi, så de ville virke inden ret længe, men han var nødt til at begynde. Med et meget alvorligt, meget bekymret blik forsøgte han at fange hendes blik.
"Jeg er nødt til at se til Deres lunge, miss. Det vil gøre meget ondt, men bladene vil snart hjælpe. JEg kan ikke engang ofre Dem en hånd at holde i lige nu, men jeg skal gøre det så hurtigt, jeg kan!"
Hun talte, og han tyssede blidt på hende.
"Vi taler om det senere," sagde han beroligende og sendte hende et lille smil, før han koncentreret bøjede sig over hende med kniven og anlagde et rent snit, så han kunne komme til. Med et forsigtigt blik på hende lod han små slyngplanter komme op fra jorden og holde såret åbent, mens han så ind for at finde hendes lunge. En masse blod løb ud, og han vidste, han måtte være hurtig nu. Han fandt hendes lunge, men kunne ikke komme til med hænderne, så endnu flere små slyngplanter skød op og begyndte at arbejde for ham. Det var præcissionsarbejde, og han havde aldrig udført noget så kompliceret med sine evner før. Men han arbejdede hurtigt og koncentreret, mens sveden sprang frem på hans pande. Han havde en hånd fri nu og greb hendes, så hun kunne lade ham mærke hvor ondt, det gjorde og bare klemme til.
Efter mindre end to minutter var lungen lukket til, og George måtte slippe hendes hånd og selv overtage nålen for at lukke såret til igen. Han var tavs og bleg, drænet af den intense brug af sine kræfter, men det havde været det værd! Han frygtede dog bare, hun stadig ville glide væk fra ham, og han tænkte som en gal over hvad, han kunne gøre. Til sidst slog det ham, og han holdt hænderne op igen og dannede en grøn planteblære, der var tom ligenu og havde et langt, tyndt rør med en nærmest sylespids i den ene ende. Hurtigt satte han enden ind i armen på sig selv med en grimasse og begyndte at presse sit eget blod ud så hurtigt, det gjorde ondt. Han skar en grimasse, mens han så blæren langsomt fyldes.
Så snart det var muligt, trak han sylen ud af sig og bøjede armen for at lukke såret, mens han vendte sig mod hende igen.
"Jeg lægger et drop på dig, så du kan få det lidt bedre," forklarede han og brækkede sylen af, før han kreerede en ny. Han tøvede let, men satte den så i armen på hende og fik blodet til at flyde ind i hende.
Han kunne ikke gøre meget nu, men gik tilbage til knivstikssårene og syede dem hurtigt sammen, før han forbandt dem igen, hvorpå han satte sig ved hendes midje og forsigtigt trak hende op at sidde, hvor han lænede hendes hoved mod sin skulder, så hun ikke skulle anstrenge sig, mens han forbandt såret han lige havde lavet. Så kæmpede han sig ud af sin grønne uldfrakke og spredte den ud over jorden, før han yderst forsigtigt lagde hende op på den og pakkede hende en smule ind i den. Ingen grund til, hun skulle fryse!
Han pillede sin kravat op og tørrede forsigtigt blodet væk fra hendes ansigt med det, mens han smilede roligt til hende og holdt blæren med blod oppe med den ene hånd, så det kunne løbe ind i hende.