SiriGrip

SiriGrip

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 85 år

Højde / 183 cm

Ik'iss 09.06.2011 17:29
Siri Grips sind var endnu engang delt i to, som om hendes ene krop indeholdte et søskende par: Hendes antagelser om, at Alexander var en brutal lurer blev slået til jorden, da hendes kommentar tydeligvis ikke bragte lykke med sig. Hans tonefald blev for første gang hårdt – hvis man undlod at tælle uhyrets verbale angreb med – siden deres samtale begyndte. Dette vidste hun ikke hvordan hun skulle reagere på. På den ene side vækkede det hendes opmærksomhed, at han ikke blot var sukkersød. På den anden side irriterede det hende, at blive sat på plads. Hun kendte jo intet til hans magiske blik og endnu mindre til hans metoder. Han måtte kunne forstå, at alt var muligt i hendes verden efter hun havde oplevet hans vrede. Hun lod sin tvivl komme ham til gode ved, at lade vær med at kommentere på hans ord. Hun lod det ganske enkelt glide ud i sandet. Det var den bedste løsning hun kunne komme på i denne situation.

Siri bemærkede hans blik i sin nakke, da hun takkede hingsten. Hun kunne ikke være mere ligeglad med hvad hans mening var omkring det, for det betyd noget for hende. Men han kommenterede det ikke og rullede ikke med øjne, for at signalere, at hun ikke var tosset. Han gav blot den smukke skabning et æble, før staldknægten førte hesten væk.
Igen nærmede Alexander Schwartz sig, for endnu engang lade sine fingerspidser løbe langs hendes kæbe. Hun mente, at han tog sig nogle friheder, som han ikke havde fået tilladelse til. Alligevel kriblede det rart under huden der hvor hans berøring havde fundet sted. Det irriterede hende, at hun ikke bare vendte sig væk. Hun burde ikke lade et fremmed handyr komme så tæt på, men ikke en eneste muskel i hendes krop ønskede, at adlyde denne ordre. Hun stod bomstille og så ind i de isblå øjne, indtil han endnu engang kommenterede på hendes. Derefter så hun genert ned på hans hånd, der for få øjeblikke siden havde gemt et rød tot om bag hendes øre. Da tanken var tænkt til ende, blev hun pludselig nervøs. Hendes spidse øre ville uden tvivl afsløre, at hun var en elver. Hun havde ellers gemt ørene under sit fyldige hår, for at dække over dem. Hun var bange for, at han ville se ned på hendes race. Skovelverne levede isoleret. Det var ikke til, at vide hvordan andre betragtede dem. Disse tanker var spild af tid, for selvom at Siri ikke vidste det havde Alexander for længe siden bemærket hendes race. ”Det komme De formentligt også til. Med mindre disse kommentarer om dem fortsætte, for så vil jeg formentlig foretrække, at vende blikket mod bordpladen.” Smilede hun med et charmerende drag om de lettere lyserøde læber. Hun løftede blikket, da han vendte sig og hun nikkede til hans ord. ”Lad os gøre det.” Hun fulgte med Alexander Schwartz, det skræmmende uhyre fra tidligere, ind i krostuen.

Morénn Fauve-Eithné

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 220 år

Højde / 245 cm

Chilitoke 09.06.2011 23:48
//Så længe siden jeg har crashet en tråd here we go

Den høje kvinde, over to meter, i gul kutte, rystede på hovedet. ”Nej ikke endnu, lad os vente til aften falder på, så plejer der at være flere sådan et sted” halvt mumlede hun, halvt hviskede hun til den person der sad overfor hende. Hendes samtalepartner sukkede opgivende ”nuvel” sagde han med et træk på skuldrene inden han kløede sig på sin kind, lige neden under en af hans ”glødende tatoveringer”. De udgjorde et lidt underligt par i deres farvede rober, hans mørk rød, hendes gul. Manden skilte sig mest ud ved sin mørke hudfarve og glødende tatoveringer, imens kvindens ansigt var skjult af en træmaske uden træk. De forsatte lavmælt deres samtale om et eller andet, da en ung kvinde i selskab med en mand iført sort tøj trådte ind. Kvinden i gult holdte en hånd med brun ride handske op og hendes partner blev stille. Dette kunne blive et problem. Mórenn trommede tøvende imod bordet tre gange, det var ikke mening at der skulle være en af elverne her! Og slet ikke en af dem fra gammel æt. Mórenn gjorde tegn til sin partner der nikkede lænede sig tilbage mod vægen og trak hætten ned for ansigtet, og krydsede armene, som havde han tænkt sig at få lidt søvn. Nu var det bare et spørgsmål om at fokusere, dødt træ var lidt anderledes at arbejde med og markant svære at lave til et netværk, men svært var ikke umuligt. Mórenn lagde hånden imod bordfladen og så, i retning af den unge pige med sine ravgyldne øjne, nu var der ikke andet at gøre end at håbe hun ikke havde mistede evnen, eller sproget. Oppe foran på krodisken, dukkede der en lille udskæring op, en simple udskæring af en enhjørning der stejlede i skoven. Det mærkværdige var dog at hvis man så lidt nærmere på billede ville man opdage at det ikke var blade der var på træerne men snarere tegn fra det old-elviske alfabet. ”Barn af Grip, flygte, fare”. Mórenn kunne nu ikke gøre andet end at håbe den unge elver havde hørt bare nogenlunde med i sin undervisning. Mórenn ønskede virklige ikke at skade den unge elver, men hvis det var nødvendigt viste hun at Shaim ikke ville have nogen former for kvaler så snart han blev tændt.

Alexander Schwartz

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Draikon 10.06.2011 01:40
I selv samme sekund Alexander trådte ind mærkede han en ubehagelig følelse løbe ned ad hans ryg, han spejdede omkring og så hurtigt kvinden der stirrede direkte på Siri, som havde.... en mærkelig maske af en slags, yderst besynderligt og hendes partner var ikke mindre underlig, de glødende tatoveringer mindede nærmest om hans egen, dog var hans konstant glødende og lysende, det hjalp bestemt ikke på Alexanders usikkerhed, han vidste at noget var grueligt galt, han fokuserede derfor et sekund, hans egne afmærkninger lyste kraftigt rødt op, og efter en langt blink var hans øjne nu blodrøde, han kiggede direkte på væsnet med de gule øjne og efter et par sekunder faldt hans kæbe næsten til jorden, det var hans første møde med en elemental, og selvom han var sikker på sin egen styrke vidste han at en kamp mod sådan en ville kræve hele hans styrke, og de var endda to plus han havde Siri at beskytte, han kunne faktisk godt li hende, og han sad derfor splittet imellem 2 beslutninger, enten kunne han flygte sammen med Siri for at beskytte hende, dette ville dog højst sandsynligt betyde hele kroens endeligt, ikke noget han havde synderligt meget imod, men det var trodsalt en del af hans arbejde at gøre det af med sådanne problemer, den anden mulighed var at blive og kæmpe, dette ville bestemt også betyde et par uskyldiges dødsfald, Alexanders evner var trodsalt ikke lavet til at være sikre i befolkede områder, og så var der også faren ved at være nød til at kæmpe og samtidigt beskytte Siri.
Han vendte sig om og kiggede på Siri med sine blodrøde øjne, han vidste det ville skræmme hende men han havde intet valg, han hviskede derpå lavmælt til hende.
"Siri vi har et problem, de 2 der sidder derovre er yderst farlige, jeg har brug for at de går udenfor, bare rolig jeg vil ikke lade dem ske noget"
Begge Alexanders arme blev dækket af hans røde antistof og størknede derpå, og efterlod hans arme dækket af en rødlig nærmest gotisk rustning, han kiggede direkte på de 2 skabninger med nærmest glødende onde øjne.
Siri din sikkerhed lige nu er det vigtigste for mig, flygt langt væk herfra, jeg er nød til at kæmpe med disse 2, hvis de er for stærke flygter jeg og skal nok finde dem igen, men jeg kan ikke kæmpe hvis jeg er nød til at bekymre mig om dem, mine evner er ikke lavet til at passe på omgivelserne"
Sagde han hviskende og rettede derpå sit fokus imod de 2 væsner igen, han knækkede nakken en enkelt gang, og derpå hver hånd, han vidste at dette ville blive særdeles hårdt, men han var nød til at bringe dem udenfor, det var bestemt ikke til hans fordel at kæmpe på så lille et område imod disse to.
"I to, udenfor nu!"
Sagde han nærmest råbende.
Alexander er blevet lidt mere voksen ;)
SiriGrip

SiriGrip

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 85 år

Højde / 183 cm

Ik'iss 10.06.2011 10:37
// Sikke en spændende måde, at crashe en tråd på, Moréen! (-:

Siri Grip var optaget af krostuens indretning, da hun og Alexander trådte over dørtærskelen. Hun var langt fra så sensitiv som Alexander viste sig at være. Hun lod derfor et smil pynte hendes læber og ytrede sin begejstring over loftets udskæringer. Han svarede ikke. I virkeligheden gjorde han intet: Han hverken svarede eller bevægede sig. Hun forventede, at det var fordi han ingen interesse havde for udsmykning og derfor blot led i stilhed. Personligt var hun vild med kroens enkelhed, da det smukke lå i detaljerne. Alt var holdt lyst og en svag mumlen havde overtaget lokalets lyde, fordi flere par var optaget af deres egen samtale. Hun kunne godt forstå, at han havde valgt, at overnatte på denne kro. Alt virkede rent og pænt i modsætning til hendes bolig. Selve værelset kunne hun ikke klage over, men køkkenet trængte til en kærlig hånd, før Siri skulle lave nogen former for mad ved det bord og den vask. En kost gysning gik igennem hende, imens Alexanders hvisken lød i hendes øre. Det første hørte hun ikke, da hendes tankevirksomhed endnu engang havde optaget hendes opmærksomhed for et stykke tid. Da Alexander havde udpeget ”de farlige” vendte hun først blikket mod dem – af ren og skær nysgerrighed. Hun var endnu ung og forstod ikke hvordan han kunne træde ind i et rum og derefter vide, at der er fare på færde. Ærligt talt, følte hun, at han overreagerede en smule. Hun mente, at han dramatiserede situationen, for at fremstå heltemodig. Kvinden i den gule kutte med træmasken kunne have været ude for en brand ulykke og derved fået sit ansigt skamferet. Der fandtes ikke mange mulighed for at dække over brandsår og træmaske virkede derfor blot nytænkende i hendes hoved. Hun skulle til, at fortælle disse tanker højt, da hun vender blikket imod Alexander. Hans øjne var dybrøde og hans – det hun havde troet var en tatovering – lyste ligeledes op. Igen forsvandt hans hænder væk under en gotisk rustning. Han var igen uhyret hun havde mødt på marken. Hun hørte kun halvt hans næste ord, da hun gispede forskrækket over synet og trak sig væk fra ham. Hun væltede over en tom stol, idet hun bevægede sig baglæns væk fra monsteret. Hendes blik havde været låst fast på Alexander til hun væltede om på gulvet. Det gav et kort slag mod hoften, men det var ikke en smerte der optog i mere end et par sekunder. Hun støttede sig til krodisken, for igen at komme på benene. Hun var forvirret og bange for Alexanders (igen) pludselige forvandling, derfor havde hun ansigtet vendt mod disken. Krodisken var dekoreret med en stejlende enhjørning i skoven. Hun bed i sit stille sind om igen, at være hjemme i Paradisskovens trygge omgivelser, da hun opdagede bogstaverne der var gemt på hver af et blad. Hun måtte knibe øjnene sammen i koncentration og flere gange gentage tegnene for sig selv. Tegnene mindede uhyggeligt meget om det old-elviske alfabet, som hendes lærerinde Hannah havde gjort sig stor umage med, at lære hende. Hendes argument havde været: ”En udvalgt skal kunne sit modersmål.” Derfor havde Siri Grip været tvunget til, at studere gamle tidsskrifter blot fordi hun havde generationens ”varme hænder”.
Hun sprang op som en trold af en æske, da hun forstod bladenes tegn: ”Barn af Grip. Flygte. Fare.” Hendes hjerte stoppede med at banke et sekund. De vidste hvem hun var. De advarede hende. Alexander havde haft ret: Noget var helt galt, men hvor farlige kunne de være, når de advarede hende? Kvinden med masken havde holdt sine ravgule øjne på hende, mens hun havde tydet skriften på disken. Kunne det være hende, der havde bedt hende om at flygte? Hvis ja, hvad var hendes grund? Hun mødte kvindens blik med sit, da Alexander råbte: ”I to – udenfor nu!” Hun mistede øjenkontakten med kvinden og så fortvivlet på hendes nye bekendtskab. ”Hvad har du tænkt dig at gøre?” Hviskede hun til Alexander, da hun forsigtigt havde nærmet sig ham en smule. Hun havde glemt den formelle tone, der ellers havde hersket imellem det. Det var ikke på sin plads i dette øjeblik. Han ønskede, at beskytte hende ved, at kæmpe med disse væsner, men kvinden havde måske ligeledes advaret hende. Hver en tanke blev blot mere indviklet, for hver gang hun tænkte og hun kunne mærke, at en hovedpine truede med at dukke op. Hun vidste ikke hvad hun skulle stille op med sig selv og situationen. Hun blev stående som lammet nær krodisken. Kun en tankede cirklede rundt i hendes hoved: Hvis han komme til skade kan jeg hjælpe ham. Hun satte sin lid til en evne hun ikke havde brugt længe, hvilket måske var forkert gjort.

Morénn Fauve-Eithné

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 220 år

Højde / 245 cm

Chilitoke 10.06.2011 12:36
Mórenn løftede langsomt sin hånd og indikerede sig selv og sin partner ”Os?” lyden fra kvinden i gult, var en lavmælt raslende lyd, som om hendes hals var tør og størknet. Det var ikke fordi at Mórenn på nogen måde var i tvivl om hvad manden havde ment, det var snarer for at sikre sig at resten af befolkningen tog det roligt, der var intet at vinde ved at piske en stemning op nu, og den sortklædte mand var så sandelig i gang med at sprede panik, med sine øjne og lysende effekter. Mórenn lagde en hånd på sin partner arm ”Jeg er snart tilbage, Shaim”, manden i den røde kutte viste intet tegn på at han havde hørt hende. Det virkede som om at han blot ønskede at blive ladt alene så han kunne sove videre. Mórenn gjorde sig fri af bordet og rejste sig op, godt nok havde hun taget lidt af sin højde men det betød stadig at hun målte omkring de to meter, så bukke sig måtte hun desværre herinde. Mórenn holdte sin hænder frem mod manden, åbne og med håndfladen op ad. ”Noget galt? Har jeg eller min, partner været dem og jeres følge til gene? Hvis det er tilfældet så lad mig starter med at give frøknen min dybtfølte undskyldning” Mórenns krystalisanske var sært, det var langsomt havde en underlig accent og mest af alt håbløst umoderne. Lydt som en skuespiller på en scene. Mórenn drejede lidt i kroppen så hun nu vendte mod pigen ”Barn, jeg undskylder hvis jeg har skræmt dem på nogen måde, det eneste jeg ønskede var blot at du skulle forstå” forsatte Mórenn sin langsomme tale inden hun nærmede sig manden ”måske udenfor ville være til det bedste” hun stoppede kort op og løftede en hånd til kroværten ”Tillad mig dog en simple gestus, giv den unge dame hvad end hun ønsker, jeg skal nok betale når det er” herefter vendte hun sig imod manden ”Men hr. kunne I være lidt mere diskret” sagde hun så og lavede en gestus i retning af hvad end det var han havde manifesteret ned af sine arme. Mórenn lænede sig lidt frem over ”I skræmmer jo folket” omkring hende var der ganske rigtigt en del folk på kroen der var begyndt at rumstere end del på sig, om det så var fordi at Schwartz råbte eller fordi han var begyndt at manifestere. En ting var sikkert stemningen havde taget en pludselig drejning ”Efter dem hr.” Mórenn indikerede høfligt døren med en udstrakt hånd.

Alexander Schwartz

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Draikon 10.06.2011 17:48
Alexander havde bestemt ikke regnet med at han ville skræmme Siri i det omfang som han gjorde, det var klart at dette udseende var særdeles skræmmende, og det gav trodsalt også mening da han havde skræmt hende forfærdeligt tidligere i selv samme form, men ikke desto mindre stod Alexander nu med et stort problem i hånden, der var kommet et godt stykke afstand imellem ham selv og Siri, og denne elemental kom nu hen imod ham, han stod klar til hvad end denne ting kunne finde på at gøre imod ham, men mærkeligt nok skete der absolut intet, faktisk opførede den sig særdeles høfligt noget han ikke var i tvivl om var et spild for galleriet.
Alexander rettede sig imod Siri.
"Siri den høje der er en elemental, spørg mig ikke om hvordan jeg ved det, de er stemplet som yderst farlige i vores samfund, specielt ham med de glødende tatoveringer, jeg har tænkt mig at give dig tid til at komme langt væk herfra, så jeg beder dig, kom væk omgående, jeg kan ikke kæmpe med dig omkring mig"
Hviskede han til Siri og holdte derpå fokus imod elementalen ha kiggede blot på den imens den prøvede at fyre sit spil af, Alexander fald ikke for det.
"Hør her elemental, jeg ved udmærket hvad du er, du vover ikke at tale til kvinden"
Sagde Alexander lavt til elementalet, således at ingen andre kunne høre det, han vendte ryggen til folket derinde og bevægede sig udenfor, han vidste ikke præcis hvad der ville ske, ej heller hvor stærk denne elemental var, eller om han overhovedet havde en chance for at slå den, umiddelbart var hans plan også bare at hindre den i lang nok tid til at Siri kunne komme langt nok væk derfra, hvis den altså viste sig at være for stærk.
SiriGrip

SiriGrip

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 85 år

Højde / 183 cm

Ik'iss 10.06.2011 23:47
Siri Grips temperament flammede op sammen med hendes enorme hårpragt. Egenrådig som en teenager nu engang var blev hun frygtelig irriteret over Alexanders kommentar. En ting var når hun tvivlede på sig selv, noget andet var når andre tvivlede på hendes evner. Han ønskede, at hun skulle flygte som en anden tumling uden evne til at klare sig selv. Han troede, at hun var forsvarsløs som en skønjomfru i nød. Siri var alt andet end det: Hun havde temperament og viljestyrke, men mest af alt forstod hun ikke hans fjendtlighed. Kvinden med de ravgule øjne gjorde intet og tiltalte ham ligefrem korrekt på trods af hans manglende maner. Ganske vidst var hendes tale akavet, men hun kunne være fra andre dele af Krystallandet – faktisk præcis som hende selv. Det var vanskeligt for hende, at tro på, at denne kvinde kunne være særlig farlig for samfundet.
Kvinden undskyldte hende for, at have skræmt hende. Denne undskyldning forstod hun intet af. Det var hendes nye bekendtskab, Alexander, der havde skræmt hende ved hans pludselige forvandling til udyret fra tidligere. Hun forstod derfor tilbage med et ganske forvirret blik, før hun igen tænkte på enhørning på krodisken. Var hendes teori om, at det var kvindens advarsel, korrekt? Var det dette hun undskyldte for eller behøvede hun blot en grund til at byde hende på middag, så hun var opholdt, mens hende og Alexander forsvandt udenfor? De kunne begge tro nej. Hun ville ikke henstilles som et lille barn. Hun var naturligvis kun 85 år, en ringe alder for en skovelver, men det vidste de intet om. Hun havde ikke oplyst dem om det, i hvert fald. Hun blev skræmt over tanken, om hvad de egentlig vidste om hende. De begge var beriget med forunderlige evner til et forunderligt ydre samt glæden ved at bestemme over andre. Alexander var mere ligefrem hvad angik hans mening om hvad hun skulle gøre. Kvinden pakkede det mere ind, men virkede alligevel til at føle omsorg for hende … måske nærmere medfølelse og trang til at beskytte. Igen forstod hun det ikke. Ingen af dem havde hun mødt før, men særligt kvinden følte hun en dybere forståelse med. Kvindens tilstedeværelse skræmte hende ikke, hun beroligende hende. Hun vidste ikke præcis hvad denne følelse opstod af: Om det var kvindens ravgule øjne eller den spøjse accent eller noget helt tredje.

Siris øre stod på stilke, da den fremmede kvinde og Alexander vekslede et par lavmældte ord. Hun fik kun fat i et par ord, der ingen mening gav inden de forlod lokalet. Hun snurrede rundt på hælen og henvendte sig til ham hun forventede var kroværten. ”Jeres bagdør?” Hvæsede hun hidsigt over, at blive fejet af banen. Manden truer ikke andet end, at pege mod et lokale bag disken. Sikkert fordi han – ligesom resten af krostuens besøgende – var chokeret over synet af Alexander. Næsten ildsprudende som en drage trampede hun igennem et mindre lokale, for derefter at gå igennem endnu et før hun mærkede det friske luft mod sit ansigt. Alexander ville forvente, at hun stak af, men det gjorde hun ikke før hun havde fået beviser for hans påstande om, at kvinden var farlig. Hun mente nemlig det modsatte. Hun forventede ikke, at Alexander skulle berede sig på kamp. Med mindre han selv fremprovokerede den. Kvinden var ikke modbydelig, blot misforstået. Siri ønskede, at være i nærheden, hvis de fik brug for hendes ”varme hænder”. Endnu forstod hun ikke hvad ordet ”elemental” betød og troede blot at kvinden dækkede sit menneskelige ansigt med en træmaske, ikke at hun var skabt af træ.

Morénn Fauve-Eithné

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 220 år

Højde / 245 cm

Chilitoke 11.06.2011 13:02
Mórenn gjorde intet tydligt tegn på at hun havde hørt Schwartz ord, i stedet fulgte hun ham blot ud af døren. Da hun igen kom ud i virkeligheden brugte hun et kort øjeblik på bare at stå og ned at hun ikke længere var i den tomme skal som kroen bag hende var, et stort dødt hylster. Nu var hun hvor alt burde leve, i naturen i den sande verden. Endnu engang forentet med livets netværk lod hun det strømme til sig og fra sig, sammen forevigt. Det virkede næsten som om hun voksede ,mest af alt nok fordi hun faktisk kunne rette sig op her ude, men også fordi hun blev mere levende i sine bevægelse ikke så stiv og mekanisk som indenfor. Mórenns tørre langsomme tale brød stilheden.

”I Ser i sandheden så meget som rygtet siger. I ser og ønsker at besidde, og det I ikke kan besidde ødelægger I” Konstaterede Mórenn kryptisk. ”Hvad er Jeres formål med pigen? Agter i blot at hænge hende som de andre, eller har I en syg forestilling om at hun kan blive Jeres mage?” Mórenn rystede opgivende på hovedet, mennesker ynkelige dyr med tåbelige motivationer. Hun var så småt begyndt at gå fra side til side, alt i profil til Schwartz. ”Vid at din antagelse er sand, men at jeg ikke er alene. Vid således også at Shaim er en af ildens sønner, og at han ikke nærer samme forståelse for liv som jeg” Mórenn pegede tilbage mod bygningen ”Vid også at Jeg ikke er urimelig, I for et valg, mere end jeg nogensinde blev givet.” Mórenns stemme var præget af bitterhed og harme. ”Jeg søger Løjtnant Helströms efterkommere, Det siges at Jeres hverv at finde folk, det eneste jeg ønsker er alle Helströms efterkommere.” Mórenn stoppede op ”Men Vid at det er et valg, ønsker I ikke at afslører hvor jeres artsfællers efterkommere gemmer sig. Så Vid at jeg forstår og acceptere men således er tvunget til at vække Shaim og hans glød, da det er på tide at statuere et eksempel over for jeres æt”. Da Mórenn var færdig med at stille sit ultimatum begyndte hun at trække sine handsker af, og ganske rigtigt var det ikke en kvinde hånd der gemte sig under dem men der imod en hånd af gammelt hårdt bark. ”Det siges at døden i en brand er smertefuld, men at de der overlever ville ønske at de havde været døde” tilføjede Mórenn så som en lille motivator.

//Beklager at jeg ikke lige kan inddrage Siri, men hun kan vel overværer på en eller anden måde
//Helström er ikke nogen super kendt person, blot en officer fra en episode i Mórenns baggrund, men da der er tale om en episode for snart 80 år siden betyder det at alle efterkommer af Helström drejer sig om knap 25 til 30 mennesker.
//Hvis der er nogen udtryk i overstående der ikke giver mening, så giv mig et prik, i boks eller pm, så skal jeg nok forklare dem

Alexander Schwartz

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Draikon 29.06.2011 00:41
Alexander fnyste lidt af denne elementals kommentarer, men noget andet der slog ham var at den virkede væsentligt mere intelligent end han havde regnede dem for,. Han vidste godt at de ikke blot var dyr men tænkende væsener, men denne lod til at rationalisere på et højere plan end han havde forventet, ikke desto mindre vidste han at han ville ende med at kæmpe imod dem begge, han frygtede ikke denne elemental så meget, det var ilden der var værre, ikke desto mindre ville hans anti stof stadig havde stor effekt på dem, eller det regnede han ihvertfald med, træ elementet var han lidt i tvivl om, men ild elementet havde en mere menneskelig krop og Alexander regnede derfor med at der var en form for blod eller lign. der transporterede sig rundt i dennes krop, og i så fald ville anti stoffet kunne sive ind og forvolde stor skade. Heldigvis sprang koncentrede mængde af anti stof også i luften ved kontakt med sit mål, og denne del ville virke på dem begge to.

"Elemental, hvad mit formål med pigen er kommer ikke dem ved, men jeg har intet at skjule, jeg mødte kvinden tidligere i dag, og inviterede hende på middag, jeg nyder en kvindes selvskab, specielt en så skøn som denne, og jeg har aldeles ikke nogen bagtanker" Sagde Alexander stille og roligt, selvom Siri gemte sig havde hans øje skamt opfattet hende, hvilket irriterede ham kraftigt, en ting var at elementaler var stærke og at han kunne få problemer med at kæmpe imod dem, noget helt andet var hvis han også skulle bekymre sig omkring Siri's sikkerhed, men han kunne heller ikke ligefrem råbe efter hende nu, han vidste trodsalt ikke hvordan denne elemental ville reagere.
"Det var aldeles ingen antagelse, og jeg er udmærket klar over at denne Shaim som de kalder ham har ild kræfter, mit øje ser alt, jeg kender intet til denne Helstrøm og jeg agter aldeles ikke at udlevere alle Helstrøms efterkommere" Sagde Alexander hårdt og direkte, han begyndte at lade en lille kugle, på størrelse med en koldbold, manifestere sig i hans hånd, mere og mere antistof blev tilføjet, men alligevel blev kuglen ikke større, den blev blot mere og mere sammenpresset og forstærkede derved dens eksplosive egenskaber, han håbede på at kunne påføre denne elemental stor skade ved første angreb, for derved at gøre det til en lidt mere lige kamp.
"Dem jeg har haft mine fingrer i ville ønske døden ved brand"
Sagde Alexander provokerende
SiriGrip

SiriGrip

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 85 år

Højde / 183 cm

Ik'iss 29.06.2011 13:41
Siri Grip havde ikke forstået Alexanders evner. Hun troede fuldt og fast på, at hun stod i skjul på krohusets bagside: At hans øjne havde evnen til at se alt, forekom hende urealistisk og nærmere plageri end noget andet. Evnens omfang havde hun endnu ikke nogen idé om. Hun ville ikke skubbes til side som et andet barn. Hun mente, at hun sagtens kunne tage vare på sig selv. Hun var trods alt blevet tildelt healende evner, hvilket aldrig var dårligt ved voldelige hændelser. Hun kunne være dem behjælpelig. Det var hun sikker på. De vidste det bare ikke. Det beroligede hende, at de ikke vidste alt om hende, som de først havde antydet.

Siri havde misforstået flere ting end hun selv ville indse. Endnu forstod hun ikke hvad kvinden var skabt af og fra sit skjulested kunne hun ikke se kvindens nu blottede hænder, der bestod af hårdt bark. Kvinden med de ravgule øjne fremlagde sit forslag, forstod Siri situationens alvor. Hun truede Alexander med, at vække hendes ledsagers ild, hvis hun ikke fik oplyst en bestemt løjtnants efterkommere. Kvindens toneleje var ligefrem hævntørstigt. Kvinden var som forvandlet, da de forsvandt uden for kroens vægge. Ligesom med Alexander følte Siri igen, at hun ikke kunne kende de mennesker hun for korte øjeblikke siden havde mødt og følt sig tryg ved. Alt virkede næsten som et spil for galleriet, når hun var tilstedet. Hvorfor skjulte de deres sande jeg for hende? Hvorfor følte de, at de skulle beskytte hende? Hun var ikke fuldstændig hjælpeløs. Ved eksempelvis snitsår healede hendes skader hurtigere end normalvis, hvilket hendes slægts ældre havde forklaret var på grund af hendes ”varme hænder”. Alligevel blev hun nervøs ved kvindens og Alexanders samtale. Det udviklede sig ikke i en videre positiv retning, idet Alexander ikke ville opfylde kvindens krav. Måske kunne hun alligevel overveje, at følge Alexanders råd og flygte? Var hun en så stor kujon? Ville hun stikke af og lade dem op til deres egen skæbne? Hun så sig nervøst omkring som et dådyr der kan fornemme farer, overvejede hun sine muligheder.

Morénn Fauve-Eithné

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 220 år

Højde / 245 cm

Chilitoke 23.07.2011 14:15
Morénn stoppede op, da Schwartz forklarede sig. ”Jeg ser at Jeres art ikke kun gør i bedrag af andre, men også Jer selv.” Morénn havde aldrig forstået den del af menneskeheden psyke der drev dem ud i bedrag, svig og grådighed. Hele dette behov for at besidde og bemægtige sig alt, hvad man beskuede. Da Schwartz forsatte sin talestrøm skiftede Morénns holdning til en der var markant mere aggressiv. ”Sh’A-im” rettede Morénn på Schwartz udtalelse ”Hvilket er det navn han har bemyndiget sig, det navn han har tjent. Ikke blot noget jeg vælger at kalde ham. Det er hans væsen og sjæl” knurrer Morénn med en lyd der lå tæt op af den tømmer lavede lige inden det gav efter og knækkede i en storm. Det vigtigste ved Schwartz udtalelse var dog at han havde truffet et valg. Spørgsmålet var som om denne skabning overhovedet var klar over hvilket valg han havde gjort sig. Imens Morénn forsatte med at afklæde sig sin robe, som hun langsomt knappede op, var det som om verden blev en smule mere grå, som om blomster og planter trak sig bort. Som fugle og andre små dyr forsvandt. Morénn havde udsendt et kald, et kald der ikke havde lydt i tusinde af år. Det var et simplet kald, som alt der var forbundet med naturen opfattede og forstod på et plan mere primitivt end instinktivt. Det var et enkelt ord, det ord elementalerne havde lært efter ordet tab. ”Krig”. Morénn rystede sin gule robe af sig og rullede med skulderne ”I har truffet et valg, men er i klar over hvilket valg i har truffet? Er I klar over hvorfor i handler som I gør? Ved I overhovedet hvorfor I bærer de klæder som I gør?” Spurgte Morénn så på en måde der gjorde det klart at hun ikke var interesseret i svaret men blot ønskede at nedgøre ham.

Netværket afslørede Grip imens hun sneg sig rundt om bygningen, ikke fordi at Morénn var særligt opmærksom på hende, snarre det modsatte, hun havde advaret barnet der var ikke mere at gøre end at håbe på at hun også opfangede kaldet og reagerede som hun burde. Flygte.

Inde i kroen rettede Shaim sig pludseligt op da hans halskæde trak sig sammen. Den bestod af en særligt sejlivet slyngplante der kunne leve flere uger uden jord og vand. Den reagerede på kaldet og gjorde nu hvad den kunne for at skjule sig og sikre sig mod krigen. Shaim sukkede opgivende og begyndte at vække den indre glød, det var tid. Med rolige skridt begav han sig op mod disken i kroen, for hvert skridt han tog var det som om han rettede sig en smule mere op, blev mere levende, mere varm. De to sidste skridt han tog efterlod svedne fodspor på trægulvet. Kroværten så lettere forfærdet på Shaim, hvis tøj nu var begyndt at ryge. ”Ka..kan jeg hjælpe dem hr?”. Shaim slog blot sin hætte ned hvilket fik hans flammende hår til at blusse op, også spredte han armene med ordene ”Ignis Divine”.

Der var ikke nogen tegn på at der som sådan var noget galt inden i kroen før, der lød et indsus af luft som fik vinduer og døre til at klapre. Øjeblikket efter dette sprang samtlige ruder med et øredøvende brag og store flamme tunger slikkede ud af samtlige åbninger i bygningen.

Morénn vendte sig ikke i retning af kroen der nu var forvandlet til et flammende inferno, hnu vidste hvordan det så ud og hun vidste at man ikke kunne hører de døendes skrig over lyden af flammer og sydende kød. Hun vidste at Shaim i øjeblikket måtte bruge al sin viljestyrke på ikke at gå nova og brænde ud. Morénn vidste ligeledes også at det var hendes pligt at stoppe ham, hvis dette var ved at ske. ”Menneske, I har truffet et valg, gå og vid hvad det har kostet Jer” Kommanderede Morénn hårdt men flyttede sig ikke fra sin plads.

//Så er jeg tilbage fra kina, undskylder vente tiden.
//"kaldet" som jeg omtaler er tænkt som en "energi" bølge i livetsnetværk der fortæller alle skabninger der kan opfatte den, at elementaler atter er gået i krig.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack, Tatti
Lige nu: 3 | I dag: 7