Chilitoke 23.07.2011 14:15
Morénn stoppede op, da Schwartz forklarede sig.
”Jeg ser at Jeres art ikke kun gør i bedrag af andre, men også Jer selv.” Morénn havde aldrig forstået den del af menneskeheden psyke der drev dem ud i bedrag, svig og grådighed. Hele dette behov for at besidde og bemægtige sig alt, hvad man beskuede. Da Schwartz forsatte sin talestrøm skiftede Morénns holdning til en der var markant mere aggressiv.
”Sh’A-im” rettede Morénn på Schwartz udtalelse
”Hvilket er det navn han har bemyndiget sig, det navn han har tjent. Ikke blot noget jeg vælger at kalde ham. Det er hans væsen og sjæl” knurrer Morénn med en lyd der lå tæt op af den tømmer lavede lige inden det gav efter og knækkede i en storm. Det vigtigste ved Schwartz udtalelse var dog at han havde truffet et valg. Spørgsmålet var som om denne skabning overhovedet var klar over hvilket valg han havde gjort sig. Imens Morénn forsatte med at afklæde sig sin robe, som hun langsomt knappede op, var det som om verden blev en smule mere grå, som om blomster og planter trak sig bort. Som fugle og andre små dyr forsvandt. Morénn havde udsendt et kald, et kald der ikke havde lydt i tusinde af år. Det var et simplet kald, som alt der var forbundet med naturen opfattede og forstod på et plan mere primitivt end instinktivt. Det var et enkelt ord, det ord elementalerne havde lært efter ordet tab.
”Krig”. Morénn rystede sin gule robe af sig og rullede med skulderne
”I har truffet et valg, men er i klar over hvilket valg i har truffet? Er I klar over hvorfor i handler som I gør? Ved I overhovedet hvorfor I bærer de klæder som I gør?” Spurgte Morénn så på en måde der gjorde det klart at hun ikke var interesseret i svaret men blot ønskede at nedgøre ham.
Netværket afslørede Grip imens hun sneg sig rundt om bygningen, ikke fordi at Morénn var særligt opmærksom på hende, snarre det modsatte, hun havde advaret barnet der var ikke mere at gøre end at håbe på at hun også opfangede kaldet og reagerede som hun burde. Flygte.
Inde i kroen rettede Shaim sig pludseligt op da hans halskæde trak sig sammen. Den bestod af en særligt sejlivet slyngplante der kunne leve flere uger uden jord og vand. Den reagerede på kaldet og gjorde nu hvad den kunne for at skjule sig og sikre sig mod krigen. Shaim sukkede opgivende og begyndte at vække den indre glød, det var tid. Med rolige skridt begav han sig op mod disken i kroen, for hvert skridt han tog var det som om han rettede sig en smule mere op, blev mere levende, mere varm. De to sidste skridt han tog efterlod svedne fodspor på trægulvet. Kroværten så lettere forfærdet på Shaim, hvis tøj nu var begyndt at ryge.
”Ka..kan jeg hjælpe dem hr?”. Shaim slog blot sin hætte ned hvilket fik hans flammende hår til at blusse op, også spredte han armene med ordene
”Ignis Divine”.
Der var ikke nogen tegn på at der som sådan var noget galt inden i kroen før, der lød et indsus af luft som fik vinduer og døre til at klapre. Øjeblikket efter dette sprang samtlige ruder med et øredøvende brag og store flamme tunger slikkede ud af samtlige åbninger i bygningen.
Morénn vendte sig ikke i retning af kroen der nu var forvandlet til et flammende inferno, hnu vidste hvordan det så ud og hun vidste at man ikke kunne hører de døendes skrig over lyden af flammer og sydende kød. Hun vidste at Shaim i øjeblikket måtte bruge al sin viljestyrke på ikke at gå nova og brænde ud. Morénn vidste ligeledes også at det var hendes pligt at stoppe ham, hvis dette var ved at ske.
”Menneske, I har truffet et valg, gå og vid hvad det har kostet Jer” Kommanderede Morénn hårdt men flyttede sig ikke fra sin plads.
//Så er jeg tilbage fra kina, undskylder vente tiden.
//"kaldet" som jeg omtaler er tænkt som en "energi" bølge i livetsnetværk der fortæller alle skabninger der kan opfatte den, at elementaler atter er gået i krig.