Selvom Eclipse var træt som bare pokker, og øjnene knapt kunne holde sig vågne, kunne lige magte en flabet grimasse af det Kethask sagde.
"Ja det er temmelig åbenlyst." Han himlede med de trætte øjne, og grimassen forsvandt. De rynkede bryn, forblev dog vrede, og hans øjne foragtelige.
Han sukkede, og klemte øjnene hårdt sammen for ligesom vække sig selv. Han gjorde sit aller bedste på at koncentrere sig om at holde hagen løftet. Nu kunne han høre øglekvinden rumstere rundt bag ham. Nogle krukker blev rørt ved.
"Skal du til at leve te igen?" udstødte han med endnu en flabet og hadsk tone. Han nåede dog knapt nok at udtænke flere spydigheder før en knytnæve landede i hans mave. Han udstødte en forpint lyd. Han var jo hjælpeløs, selv hvis han ville kunne han ikke forsvare sig i sin tilstand. Det gik ret hurtigt, i det hun slog ham, fik han ufrivilligt indåndet hvad det nu end var som hun havde i sin håndflade. Det var ikke den bedste lugt, og det begyndte at snurre i ham. Han hørte godt hvad hun sagde, men det lød som et slags ekko i ham, og når han så på hende, svimlede det for ham, og der skiftedes med at være een og så flere af hende.
Pludselig opslugte et mørke ham. Og han var ikke længere i rummet. Han vidste ikke rigtig hvor han længere var. Pludselig trådte en skikkelse frem mod ham. Det var ham selv. Men .. anderledes.
"Hvem er du?" Eclipse følte sig lysvågen i hallucinationen.
"Alle har det.. men ingen kan miste det. Hvad er det?"
"Jeg forstår ikke.." - Han blev afbrudt af stemmen der spurgte om det samme igen.
"Alle har det.. men ingen kan miste det. Hvad er det?"
Eclipse var stille.. Han tænkte. Så det var en gåde. "Min skygge." Han så ud som om han var på vagt. I hallucinationen var han ikke længere lænket, men han stod op, omringet af mørket, med sin skyggeversion foran sig.
"Netop. Jeg er din skygge. Eclipse." Denne eclipse så mere hærget ud, mere.. usympatisk. "Jeg.. er.. hvad kan man kalde det. Dit mere overlegende jeg. Et slags Alterego, så og sige." Han lo ubehageligt imens han finstuderede sine negle.
Det løb Eclipse koldt ned ad ryggen, og han sank en klump. "Jeg er ikke som dig." Hurtigt blev han afbrudt, "Selvfølgelig er du som mig. DU ER MIG. Forstår du? Vi er et. Jeg har hele tiden været i dig." Han nærmede sig Eclipse, faretruende hurtigt, "Og nu.. Er det min tur til at styre showet." Hans hænder tog fat om Eclipses ansigt, og han smilede, men ikke med øjnene. Hans øjne var ikke til at beskrive.
"Nej! Det kan du ikke! Jeg har folk som elsker mig, som venter på mig." Igen blev Eclipse afbrudt, af en hvislende, og arrogant tone, "Virkelig? Elsket? Vi har aldrig været elsket. Arret om vores hals? Vores mor forsøgte at slå os ihjel. Kan du ikke engang huske det? Da du var et barn!" han grinte hånligt, "Vi har hele tiden haft dette ondskab i os.. at vores egen mor blev sinddsyg og forsøgte at slå os ihjel. Er det ikke sjovt?"
"Du lyver.." Eclipse havde glemt alt om sin fortid, han anede ikke dette om sin mor, men af en eller anden grund, føltes det ikke som en løgn. "Åh, Eclipse." Han trådte et skridt væk fra ham og klappede hænderne sammen, et bebrejdende blik, nærmest sørgmodigt. "Hvis bare jeg gjorde."
For Kethask at se, sad Eclipse med det hvide vendt ud af øjnene, og han mumlede utydelige ord imens det gippede i ham. Eclipse Gwaudin Elizeph || 29 år || Hukommelsestab